چهارمحال و بختیاری سهمیه‌ ای از سومین مرحله اقدام ملی مسکن ندارد

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: به سبب نبود زمین مورد نیاز تا اطلاع بعدی، سهمیه‌ای از سومین مرحله ثبت‌نام اقدام مسکن ملی به این استان تعلق نمی‌گیرد.

چهارمحال و بختیاری سهمیه‌ ای از سومین مرحله اقدام ملی مسکن ندارد

ابراهیم علیرضایی افزود: علاوه‌بر محدودیت در تامین زمین، سهمیه ۲ مرحله قبلی نیز در استان اشباع شده است و بسیاری از متقاضیان واجد شرایط مبلغ اولیه را واریز کرده‌اند.

وی ادامه داد: چنانچه زمین مورد نیاز تامین شود امکان اینکه ثبت‌نام مرحله سوم برای استان انجام شود، وجود دارد.

علیرضایی با بیان اینکه مشکل زمین برای مرحله اول و دوم طرح اقدام ملی مسکن در استان برطرف شده است، تصریح کرد: زمین مورد نیاز در شهر لردگان نیز تامین شده است و تمامی متقاضیان واجد شرایط به طرح متصل شده‌اند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به ثبت‌نام ۱۶ هزار و ۵۶۷ نفر در استان برای طرح اقدام ملی مسکن، افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۷۵۲ نفر حائز شرایط بودند و در نهایت پنج هزار و ۵۶۸ نفر تایید نهایی شدند.

علیرضایی خاطر نشان کرد: از این تعداد چهار هزار و ۱۱۴ نفر واریز وجه کردند و به روند اجرایی پروژه‌ها متصل شده‌اند.

وی، تعداد متقاضیان واجد شرایط فرهنگیان استان را یک هزار و ۴۸۴ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۲۸۸ نفر تایید نهایی شدند.

علیرضایی مهمترین چالش اجرای طرح مسکن ملی سهمیه فرهنگیان را کمبود زمین دانست و خاطر نشان کرد: تاکنون ۲۳ متقاضی به روند اجرایی پروژه‌ها متصل شده‌اند و احداث مسکن برای آنها وارد مرحله اجرایی شده است.

چهارمحال و بختیاری نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، یکصد هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و یکصد هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها