مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

وزش باد شدید در خلیج فارس/ ارتفاع موج دریا به ۳ متر می‌رسد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با افزایش سرعت وزش باد در خلیج فارس به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت، ارتفاع موج دریا تا سه متر افزایش می‌یابد.

وزش باد شدید در خلیج فارس/ ارتفاع موج دریا به ۳ متر می‌رسد

فرج‌الله شکوهی‌پور اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از ظهر روز پنج شنبه تا پایان روز دوشنبه آینده به سبب وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید بر روی خلیج فارس، و سواحل استان بوشهر، دریا به تناوب مواج و طوفانی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود طی این مدت در برخی ساعات سرعت وزش باد شمال غربی بر روی دریا به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا تا سه متر افزایش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی با سرعت ۴۴ تا ۵۴ و گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت، شاهد مواج و طوفانی شدن دریا خواهیم بود و ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر و گاهی تا سه متر می‌رسد.

وی منطقه اثر این سیستم را خلیج فارس و به تناوب سواحل و فراساحل استان بوشهر دانست و اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل را از اثرات آن ذکر کرد.

شکوهی‌پور تاکید کرد: توصیه می‌شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیر ضروری به ویژه از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها