نظام اداری و استخدامی آموزش و پرورش نیازمند ساماندهی است

نماینده مردم مهدی‌شهر و سرخه در مجلس بر ضرورت ساماندهی نظام اداری و استخدامی آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: این وزارتخانه باید از استخدام متکثر و وضعیت شلخته بیرون آید.

نظام اداری و استخدامی آموزش و پرورش نیازمند ساماندهی است

عباس گلرو صبح پنجشنبه در نشستی با حضور وزیر آموزش و پرورش و همچنین فرهنگیان و معلمان استان سمنان به میزبانی سالن شهید مطهری سمنان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی هم پای دولت برای کمک به نظام آموزشی ایستاده است، تاکید کرد: هفته گذشته کلیات لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس مصوب شده است.

وی افزود: چندی پیش نیز بررسی لایحه مذکور و اصلاحات در آموزش و پرورش به صورت جدی مورد توجه مجلس قرار گرفت و سعی داریم مشکلاتی که وزارت آموزش و پرورش با آن دست و پنجه نرم می‌کند را به طرف کنیم.

خروج از شلختگی نظام اداری

عضو خانه ملت با بیان اینکه در یک سال اخیر در سطح شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی شهر بخش عمده‌ای از مراجعات مردم را در حوزه آموزش و پرورش بوده است، گفت: نیروهای خدماتی و مستخدمان تا خرید خدماتی‌ها و نهضت سواد آموزی و… دارای مشکلات عدیده مالی، حقوقی، اضافه کاری و مسائل صنفی هستند که رفع مشکلات‌شان نیازمند عزم جدی است.

گلرو با بیان اینکه در سیستم حکم رانی، هیچ وزارتخانه‌ای مهم‌تر از آموزش و پرورش نیست زیرا پایه توسعه در هر کشوری در دنیای مدرن آموزش و پرورش است چرا که نسلی را تربیت می‌کند که می‌بایست آینده کشور را بسازد، ابراز کرد: علی رغم این اهمیت تعجب‌آور است که چرا نظام اداری آموزش و پرورش تا این قدر عریض و به گونه‌ای است که ما از نظام اداری این وزارتخانه به سختی سر در می‌آوریم.

وی با طرح این پرسش که چرا نظام اداری آنقدر شلخته است و جذب نیرو در آن تا این میزان متکثر اجرا می‌شود؟ تاکید کرد: مجلس و مشخصاً فراکسیون گام دوم که عمدتاً نیروهای جوان هستند طرحی را برای استخدام و امور اداری دارند که امیدواریم این طرح در سال جاری نه تنها برای آموزش و پرورش بلکه برای دیگر ارگان‌های اداری و نهادی مصوب شود تا از این شلختگی خارج شویم.

منبع: مهر

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • اریب
    0

    معلمان به گدایی افتاده اند ارزشی ندارد نمیشه سه متر زمین خرید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها