فعال اجتماعی و کارشناس مسائل شهری از نبود المان‌های مفهوهی در سطح کلان شهر اهواز انتقاد کرد:

کلانشهر اهواز فاقد المان هایی با موضوعات ادبی و فرهنگی

کارشناس مسائل شهری و فعال اجتماعی گفت: در دیگر کلانشهرها شاهد المان هایی با مجسمه ها و تندیس شخصیت های ادبی، هنری و فرهنگی هستیم، اما در اهواز المان ها تبدیل به چند تا شتر، تعدادی اسب و ... در میادین شهر شده اند.

کلانشهر اهواز فاقد المان هایی با موضوعات ادبی و فرهنگی

حسین زیدوندی گفت: المان، نماد یا نشانه یک شهر می باشد و از اهمیت بالایی برخوردار است. المان های شهری موضوعی است که متاسفانه در اهواز کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: تفاوت اصلی مجسمه با المان در نگاه انتزاعی و غیر مستقیم المان ها به یک موضوع است. نگاهی که ذهن انسان را به عنوان یک موجود متفکر درگیر خود می کند.

این کارشناس مسائل شهری درباره اهمیت و کاربرد المان شهری عنوان کرد: لقمه ای آماده نیست که در دهان انسان گذارده شود! فکر و اندیشه و تامل انسان را در برخودر با خود میطلبد، در حرکت انسان مکث و تامل ایجاد می کند و همین ویژگی باعث ماندگاری آن می شود، چرا که آنچه موجب درگیری ذهن شود در اذهان باقی میماند.

زیدوندی با بیان اینکه کلانشهر اهواز فاقد المان هایی با موضوعات ادبی و فرهنگی است، گفت: این مهم در جای جای این کلانشهر احساس میشود، ضعف در طراحی فضای سبز، نورپردازی شهری و هچنین ایجاد المان های هویتی در این شهر کاملا مشهود است.

این کارشناس مسائل شهری بیان کرد: در دیگر کلانشهرها شاهد المان هایی با مجسمه های کتاب، قلم و تندیس شخصیت های ادبی، هنری و فرهنگی هستیم، اما در اهواز المان ها تبدیل به چند تا شتر، تعدادی اسب و ... در میادین شهر شده اند.

وی اظهار کرد: شهرداری اهواز از نعمت خدادادی رودخانه کارون بی بهره است، هم در بحث استفاده موضوعی و هم در خصوص استفاده وسیع از آب خام برای ایجاد و نگهداری فضاهای سبز شهری و به طور کلی آنگونه که باید اقدام شایسته ای از این نعمت نشده است.

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها