معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد:

اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پایاب خداآفرین و راه آهن

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای تکمیل پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین و همچنین راه آهن اردبیل – میانه یک هزار میلیارد تومان منابع پرداخت خواهد شد.

اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پایاب خداآفرین و راه آهن

محمدباقر نوبخت در جریان سفر به اردبیل اظهار کرد: در سفر نیم روزه به این استان از ۲ پروژه بسیار مهم و زیربنایی در استان اردبیل در حوزه آب و خاک و حمل و نقل ریلی بازدید کردیم.

وی با اشاره به پروژه آبیاری مزارع شمال استان از طریق پایاب سد خداآفرین خاطرنشان کرد: مراحل مختلف انتقال آب از این سد مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و قرار شد برای تکمیل بخش‌های نیمه تمام با تلاش پیمانکاران و پرداخت منابع مورد نیاز اقدامی سریع و عاجل انجام شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان منابع برای تکمیل این پروژه عظیم حوزه آب و خاک خبر داد و گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان مطالبه پیمانکاران قرار شد ظرف هفته‌های آینده از طریق سازمان برنامه و بودجه اختصاص یابد.

راه آهن اردبیل پارس‌آباد اجرایی خواهد شد

نوبخت پروژه زیربنایی راه آهن اردبیل - میانه را نیز یادآور شد و بیان کرد: خط ریلی اردبیل مراحل پایانی را سپری می‌کند و قرار است در ماه‌های آینده این پروژه مهم استان اردبیل به بهره‌برداری برسد.

وی به مصوبه سفر قبلی خود برای تأمین اعتبار مورد نیاز راه آهن اردبیل اشاره و تصریح کرد: ۶۶۰ میلیارد تومان منابع برای این پروژه پرداخت شد تا راه آهن اردبیل - میانه که از خطوط ریلی بسیار صعب‌العبور است تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سفر امروز نیز مقرر شد تا ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مورد نیاز به عنوان مطالبه پیمانکاران پرداخت شود که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم شاهد پرداخت این میزان اعتبار و تکمیل و افتتاح راه آهن اردبیل - میانه باشیم.

نوبخت افزود: ما بدون محدودیت اعتبار راه آهن اردبیل را طبق قولی که قبلاً دادیم به این پروژه زیربنایی پرداخت کردیم تا شرمنده اهالی غیور و غیرتمند اردبیل نباشیم.

وی ضرورت ادامه این خط ریلی را تا مناطق مرزی پارس‌آباد برای اتصال به جمهوری آذربایجان یادآور شد و بیان کرد: با اصلاحی که در قانون بودجه انجام شد راه آهن اردبیل به پارس‌آباد نیز مصوب شده که بعد از تکمیل مطالعات از سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها