همتی: کنکور را حذف می کنم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت که قصد دارد بعد از انتخاب شدن، کنکور را حذف کند. همتی همچنین گفت: آثار رابطه با کشورها باید در جیب مردم دیده شود.

همتی: کنکور را حذف می کنم

عبدالناصر همتی در گفت وگویی در پاسخ به سوالی درباره برنامه اش برای اصلاح نظام آموزش عالی و انطباق آن با نیازهای روز و کنکور، اظهار داشت: کنکور مسئله مهمی است و معتقدم باید آن را حذف کرد. این نحو از آزمون در هیچ جای دنیا وجود ندارد و در اکثر دنیا براساس امتیازات، دانشجو در دانشگاه جذب می شود.

وی افزود: وجود کنکور تنها رانتی را برای برخی موسسات ایجاد کرده و باعث استرس جوانان می شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه آموزش عالی باید کاربردی شود، یادآور شد: در کشور ما متاسفانه ارتباط بین صنعت و بخشهای دانشگاهی ضعیف است. لذا اگر بتوانیم این ارتباط را عمیق تر و جدی تر کنیم نیازی نیست جوانان ما پس از کسب مدرک دنبال کار بگردند.

همتی به مسئله رتبه علمی کشور نیز اشاره کرد و گفت: هرچند در حال حاضر رتبه علمی کشور خوب است اما باید وضعیت از این بهتر شود و می توان با کمک خود دانشگاه ها اساتید و نخبگان این مسیر را تقویت کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره مسئله صیانت از خانواده ها، تصریح کرد: مردم و ملت ایران جامعه ای متدین و با ایمان هستند. شعار من تعامل از خانه تا جهان است. یعنی تعامل خود را از درون خانه با افراد خانواده تا دنیا باید تقویت کرد. در این دوران نوع نگرش افراد و آداب و رفتار اعضای یک خانواده و جامعه تغییر کرده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امروز دیگر نمی توان به جوانان دهه هفتاد و هشتاد با تحکم و دستور گفت چه رفتاری داشته باشند. لذا باید با فضای تعامل با جوانان و افراد جامعه ارتباط برقرار کرد و تقابلی که امروز در جامعه شاهد هستیم را به تعامل تبدیل کنیم. بنده به تعامل معتقدم.

همتی در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه هایش برای ایجاد شغل پایدار، گفت: عدم رشد سرمایه گذاری در کشور باعث شده در حال حاضر اشتغال پایدار در کشور وجود نداشته باشد از سال 82 تا کنون نرخ سرمایه گذاری ما چندان تغییر نکرده و در برخی مواقع نیز منفی بوده است؛ لذا نمی توانیم در این شرایط امید به اشتغال پایدار داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تحریم یکی از دلایل اصلی عدم سرمایه گذاری مثبت در کشور است، اضافه کرد: امیدوارم با از بین رفتن تحریم های ظالمانه و ایجاد ثبات اقتصادی و اشتغال دست پیدا کنیم . برنامه من برای ایجاد اشتغال توجه به تولید و از بین بردن قید و بندهای اضافی است. البته معتقدم باید این مسئله را از صنایع کوچکتر آغاز کنیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به سوالی درباره مسئله برجام و مذاکرات، گفت: فعلا مذاکرات ما با کشورها در حوزه اجرای برجام است. سیاست دولت من هم همین است برجام مقدمه ای برای رفع تحریمهاست و امیدوارم طی این ماه ها بتوانیم از طریق برجام تحریم ها را حذف کنیم. بنده نیز این سیاست را ادامه می دهم و امیدوارم دولت من با رفع تحریم ها همراه شود تا بتوانیم وعده های خود را عملی کنیم.

همتی در پاسخ به سوال دیگری درباره توجه به اشتغال نیروهای بومی در مناطق مختلف کشور، گفت: آبادان نشانه عدم موفق بودن برنامه های توسعه ای ما بوده است و اینکه ما در این حوزه اشتباه کرده ایم. استانی مانند خوزستان با این سطح از منابع نباید در زمینه اشتغال دغدغه مند باشند لذا نگاه من به ویژه به مناطقی مانند آبادان و خرمشهر که سنبل مقاومت در کشور هستند نگاه ویژه ای خواهد بود. امیدوارم در دولت من حق مردم آبادان و خرمشهر ادا شود و در این بخش قوی تر عمل کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره نخستین دستوراتش در جایگاه ریاست جمهوری، عنوان کرد: مهمترین تصمیمات من اقتصادی است چون دولت من دولت اقتصادی خواهد بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه هایش برای عملیاتی شدن کاهش نرخ تورم، گفت: تورم یکی از معضلات اصلی کشور ماست.تورم در کشور ما مشکلات ساختاری دارد و طی سالهای گذشته شاهد رشد 20 درصدی تورم بوده ایم. عنوان اصلی دولت من اصلاح حکمرانی اقتصادی است و باید بپذیریم حکمرانی فعلی کشور در حوزه اقتصادی اشکال دارد.

همتی ادامه داد: همواره گفته ام تاکنون سیاست مداران رئیس جمهور بودند و یک بار باید بگذارند اقتصاددانان رئیس جمهور شوند تا مشکلات مبنایی و ساختاری اقتصاد را ریشه کن کنیم. تنها بانک مرکزی نمی تواند این مشکلات را حل کند و به جایگاه بالاتری برای اصلاح این روند نیاز داریم.

وی افزود: اقتصاد ما همواره دچار کسری بودجه پنهان است و همین مسئله باعث می شود که پایه پولی ما و در نتیجه نقدینگی زیاد شود؛ اینها عوامل تورم زا هستند و با حضور در بانک مرکزی نمی توان آنها را حل کرد. برنامه من استقلال بانک مرکزی است و امیدوارم تورم را به هشت تا 12 درصد برسانیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره برنامه اش دربرابر تهدیدها، گفت: برنامه من تقویت اقتصاد درون زا و با نگاهی برونگرا است. ما باید اقتصاد داخل را تقویت کنیم و در عین حال به بیرون نگاه داشته باشیم تا بتوانیم اقتصادمان را در دنیا نیز متحول سازیم. این جز با تقویت اقتصاد درون که بتواند بازارهای دنیا و جهان را مورد توجه قرار دهد امکان پذیر نیست.

منبع: تسنیم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • کاربر ناشناس
    0

    همتی خودش رابه آب وآتش میزندبدون رای مردم ریسجمهوربایدشجاع ومردمسالارومومن وباوفاباشد

  • کاربر ناشناس
    0

    بزک نمیربهارمیاد. خربزه. باخیارمیاد

  • محمد
    0

    زهی خیال باطل رای نخواهی آورد

  • ناشناس
    0

    دلار چند؟!

  • کیان
    0

    نزدیک انتخابات دست به وردشتنتون هم خوب میشه یی رو؟ ورمیداری تحریم رو! ورمیداری کنکور رو ورمیداری دیسک کمر نگیری بس ورمیداری مواظب باش تخم دوزده نذاری

  • علی
    0

    فقط شعارهایی میده که رأی بیاره....بابا آقای همتی همین چیزاتونه که مردم دیگه بهتون اطمینانی ندارن‌‌..بفهم.‌‌‌نفهم........

  • کاربر ناشناس
    0

    لابد بعد از حذف کنکور فقط بچه های خودتون امتیاز بالا برای رشته های تاپ دارن کلک از همین اول میخوای حسابی کار بجه هاتون رو راحت کنین همتی از دروغ گویی حیا کن

  • کاربر ناشناس
    0

    شما توان هیچ کاری نداری این کارها در عرضه اصلاح طلبان نیست شما بهتر است استراحت کنی واین مهم را به اهلش بسپاری تا خرابکاری شما را اصلاح کنند

  • کاربر ناشناس
    0

    فعلا بایدن چشم انتظارته

  • ...
    0

    تو همینکه سفره این مردم نجیب رو کوچیک و ارزوهای بزرگشون رو حذف کردی کافیه.کنکور پیشکش

  • در
    0

    بچه های خوتان را می فرستین خارج پدر بچه های مردم را با کنکور دراوردین چون برای یک عده سود کلان داره الکی شعار نده زورت به انها نمیرسه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها