ناراحتی خانواده سردار سلیمانی از کاندیداتوری دخترش در انتخابات شورای شهر

دلسوزان و نزدیک‌ترین‌های نرجس سلیمانی گفتند «نه»؛ اما او وارد عرصه انتخابات شورای شهر تهران شد تا در لیست اصولگرایان قرار بگیرد و در صورت موفقیت به بهشت برود.

ناراحتی خانواده سردار سلیمانی از کاندیداتوری دخترش در انتخابات شورای شهر

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۶ فرزند داشت که یکی از آنها فوت کرد و اکنون ۵ فرزند در قید حیات هستند که نرجس بزرگترین آنهاست.

نرجس هم مانند هر ایرانی اجازه حضور در انتخابات دارد و نمی‌توان به سبب فرزند شهید سلیمانی بودن، او را از این کار منع کرد؛ اما آنانی که با روحیات سردار سلیمانی آشنا بوده‌اند کاندیدا شدن نرجس در انتخابات شورای شهر را به نقد کشیده‌اند.

مخالفت خانواده با تصمیم نرجس

شاید با بازخوانی آنچه از سردار سلیمانی باقی مانده بتوان به دلیل این مخالفت‌ها پی برد. فاطمه و سهراب سلیمانی یعنی فرزند و برادر شهید سلیمانی انتقادات صریحی به نرجس کردند. فاطمه سلیمانی در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: «صفحه‌ام رنگ خون است، خون مظلوم شهید. بابا جانم ما شرمنده شماییم. شما همیشه به ما یاد دادید که هیچ‌وقت دنبال صندلی نباشیم، چون صندلی خودت میدان جنگ بود. تمام عمرم سعی کردم حتی از اسمم هم استفاده نکنم؛ چون صوت صدایت همیشه در گوشم نواخته می‌شد که اگر حتی از اسم استفاده کردید ما را نمی‌بخشید. هرکس در این راه وارد شود، نه فقط شرمنده شما بلکه به گفته خودتان شرمنده و مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه خواهد شد.»‌

در واکنش به پست فاطمه سلیمانی، عباس صالحی وزیر ارشاد نوشت: «چقدر از این پست دلشادم. بگذارید یک سرباز برای این ملت بماند.»

سهراب سلیمانی نیز در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: «برادر شهید و غریب از روح بلند و مطهرت عذر می‌خواهم؛ تلاش کردم اما موفق نشدم. عزیز برادر، این کار را با روح مطهرت کسانی کردند که خود را برادر شما می‌پنداشتند ولی غافل از اینکه که شما با خدا معامله کردی و عزیز مردمت شدی. ان‌شاءا... خداوند حافظ آبرویت خواهد بود».

نرجس نمان و کنار برو

به غیر از خانواده شهید سلیمانی برخی چهره‌های اصولگرا هم از اقدام نرجس ناراضی شدند؛ مانند مهدی نصیری فعال سیاسی اصولگرا که نوشت: «‌گویا خانم نرجس سلیمانی در لیستی برای انتخابات شورای شهر تهران قرار داده شده. به نظرم حضور در چنین انتخاباتی با چنین مهندسی غیرملی و البته غیرشرعی، برای فرزند شهید سلیمانی اگر قرار است چهره‌ای ملی و فراجناحی بماند، زیبنده نیست.»

یا پرویز امینی، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه در یادداشتی در صفحه اینستاگرامش، خطاب به نرجس سلیمانی نوشت: «‌این جریانی که شما را در فهرست خود در انتخابات شوراها قرار داده است، از نظر فهم صحنه سیاست، تعطیل بود و با جاگذاری شما در فهرست انتخاباتی خود، معلوم شد در چیزهای دیگر از جمله فهمیدن جایگاه و ارزش سرمایه‌های ملی و انقلابی بی‌جایگزین مثل شهید سلیمانی نیز تعطیل است. سرکار خانم سلیمانی، نگاه این جریان به شما یک نگاه ابزاری و برای عبور دادن خرِ خود، از پلِ سیاست است. اینها نمی‌فهمند یا نمی‌خواهند بفهمند که کسبِ همه جایگاه‌های قدرت در ایران، چه برسد به سطح نازل شوراها، در برابر تأثیری که حقیقت شهید سلیمانی در جان‌های ملت ما دارد، پشیزی ارزش ندارد. امروز شهید سلیمانی در این شوره‌زار بداندیشی و بدکرداری نسبت به میراث انقلاب در نظر و عمل و اداره کشور، شاهراه شناخت بسیاری از دختران و پسران نوجوان و جوان از مکتب خمینی و حجت علاقه و پیروی آنان از خامنه‌ای است. خانم نرجس سلیمانی، شهید سلیمانی خود این عرصه را خوب می‌شناخت و از آن گریزان بود. او خود را نامزد گلوله‌ها می‌خواست نه رای‌ها! این عرصه، عرصه حضور شما نیست. تو را به خدا این صحنه را ترک کنید.»

همچنین مهدی عرفاتی، مدیرمسئول روزنامه جام‌جم در توئیتی نوشت: «نامزد شدن خانم نرجس سلیمانی در انتخابات حق بدیهی و طبیعی اوست، اما برای دختر حاج قاسم نه! با مشی و مرام سردار نمی‌خواند. حاج قاسم عزیز خیلی از همین حقوق بدیهی را بر خود حرام کرد و به‌خاطر همین مراقبه‌ها محبوب قلوب مردم شد. ان‌شاءا... خانم سلیمانی منصرف شوند.» علی‌اکبر رائفی‌پور، سخنران اصولگرا هم در توئیت دیگری نوشت: «خواهر بزرگوارم سرکار خانم نرجس سلیمانی از حضرتعالی درخواست می‌کنم هر چه سریع‌تر خبر انصراف خود از کاندیداتوری در شورای شهر را به اطلاع مردم شریف ایران برسانید.»

زینب در مدار مخالف نرجس

ظاهرا فرزندان دیگر سردار قاسم سلیمانی برخلاف خواهر تمایلی به حضور در انتخابات ندارند و ترجیح می‌دهند نام پدر برایشان نردبان پیشرفت نشود؛ مانند زینب که بیش از سایر خواهران و برادرانش فعال است. زمانی که شایعه حضور او در ستاد رئیسی منتشر شد، گفت: «مسئولیت من در ستاد آقای رئیسی کذب محض است و همانطور که قبلا گفته‌ام خانواده سردار سلیمانی از انتخابات از هیچ‌کاندیدایی حمایت نخواهد کرد. از طرفداران کاندیداهای محترم تقاضا داریم از نام سردار شهید و خانواده ایشان سوءاستفاده نکرده و تقوا را رعایت نمایند.» برای زینب که اینگونه سوءاستفاده از نام پدر را محکوم می‌کند، رای‌آوری احتمالی خواهر به‌واسطه نام سردارسلیمانی آسان نیست.

در گفت‌وگوهای متعددی که از نزدیکان سردار قاسم سلیمانی منتشر شده، همه آنها به فرزندانشان برای خودداری از طرح نام پدر برای رسیدن به هدف تاکید کرده بودند. مانند سهراب سلیمانی که چندی پیش و قبل از ثبت‌نام نرجس برای انتخابات گفته بود: «فرزندان برادرم هرگز نه‌خودشان تمایل به استفاده از نام و عنوان پدر در کار روزمره داشتند و نه حاج قاسم این اجازه را می‌داد، چرا که برادرم معتقد بود با تلاش و درگیر شدن با مشکلات می‌توانند مشکلات‌شان را برطرف کنند و شاید تا این لحظه کسی ندیده یا نشنیده که فرزندان ایشان از نام و موقعیت پدر استفاده‌ای داشته باشند».

منبع: آرمان ملی

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 61
  • سلیمانی
    0

    این دو دختر اون بودجه کلانی که سهم ملت بود از بیت المال و نصیبشان شد کمشون هست و سهم بیشتری از سفره انقلاب میخوان .از اول هم معلوم بود تو هر چیز بی ربط و با ربط نظر میدادن و جلب توجه می کردند

    نظرات شما -
    • اسدالله
      0

      عظمت کار سردار دلها بیشتر بخاطر کارهایی هست که انجام نداد نه اونهایی که انجام داد دنبال میز نبود، اقامت و پاسپورت هیچ کشوری رو نگرفت، حساب بانکی ویژه نداشت،دنبال دوربین و تریبون و شهرت نرفت و..... پس خواهرم؛ نرجس خانم باقری، در تأسی از پدر ت که خواسته حتی روی سنگ قبرش بجای سردار سرباز بنویسند بخاطر او و بخاطر همه ی دلهایی که همچنان به یاد او می طپد از این حق قانونی و شرعی ات بگذر

    • adadollah
      0

      عظمت کار سردار دلها بیشتر بخاطر کارهایی هست که انجام نداد نه اونهایی که انجام داد دنبال میز نبود، اقامت و پاسپورت هیچ کشوری رو نگرفت، حساب بانکی ویژه نداشت،دنبال دوربین و تریبون و شهرت نرفت و..... پس خواهرم؛ نرجس خانم باقری، در تأسی از پدر ت که خواسته حتی روی سنگ قبرش بجای سردار سرباز بنویسند بخاطر او و بخاطر همه ی دلهایی که همچنان به یاد او می طپد از این حق قانونی و شرعی ات بگذر .

  • راحت
    0

    خوب مردم تو این اوضاع و احوال باید الان چیکار کنند. این که کاری ندارد برود کنار چرا هی میگویند ناراحتیم.

  • قالیباف
    0

    استفاده ابزاری از شهید و رانت خواری

  • ابراهیم حامدی
    0

    اومده خدمت کنه !!!!البته قدرت خیلی شیرینه همراه با ثروت

  • ملت
    0

    یاد خاطره ایی از دوره کوتاه ریاست جمهوری بنی صدر افتادم که درتلاش بود سید احمد خمینی فرزند امام را بعنوان نخست وزیر معرفی وبا حکم نخست وزیری اهداف خود را درآن مقطع تاریخی به پیش ببرد اما امام خمینی اجازه حضور او را نداد واز اوخواست که قبول نکند . حال سرداری که میلیونها مشایعت کننده تا جایگاه ابدی او حضور داشتند وتاریخ ایران شاید بعد از رحلت امام خمینی شخص دیگری را درمشایعت به جایگاه ابدی ندیده باشد . این ها نشانه عمق باطنی وعلاقه وافر مردم به او بوده نصیحت ما به فرزندان او هم همینطوره ،توصیه از سرخیرخواهی هم شده اجازه بدهید که این افتخار همیشگی وبعنوان یک قهرمان ملی درسرتاسر تاریخ ایران باقی بمونه وبا تصمیمات بظاهر درست اما با مفاهیمی ناصواب خدشه ایی به اهداف آن شهید وارد نشود . ما همین الان افراد دیگری را داریم که درهیچ موضوعی وارد نمیشوند ومردم هم اصلا نمی بینند .

  • نگار
    0

    دختر کنار زینب سلیمانی خانم فاطمه سلیمانی هست نرگس سلیمانی توی این عکس نیست

  • دانیال
    0

    پدر شهیدت مخالف اینکارت هست قطعا. دوستدارانه حاج قاسم در تهران لطفا به خانوم نرجس سلیمانی رای ندید

  • پدرام
    0

    بخاطر حاج قاسم بهت رای نمیدیم چون میدونیم ایشون راضی نیست

  • موشک انداز
    0

    نونو باید به نرخ روز خورد

  • کاربر ناشناس
    0

    خیلی هم کار خوبی کرده انشاالله راه پدرش است خدا روح شهید با ارواح طیبه شهدل مشهور کن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      محشور علامه

  • حاج کاطم
    0

    مقصر اصلی از بعد روانشناسی فرزندان کوچک هستند که بنظر من احترام خواهر بزرگ رو در توجه کردن نگه نداشتن و اون رو ب انزوا کشوندن ،بنظر من ایشون فردی قدرتمند و درونگرا بواسطه ی بزرگتر بودن و مسئولیت پذیر تر بودن هستند و از روی مسئولیت پذیری دست ب انتحار سیاسی زدند . اصولا مخالف رفتارهای خواهر کوچکتر بودم چراکه در کربلا کسی طرفدار امام نبود اما در ایران میلیونها ایرانی طرفدار حاج قاسم بودند و اصولا سخنرانی برای روشنگری معنا نداشت .اتفاقا ایشون کار درست رو انجام میدن .قبلا خواهر کوچکتر وارد دنیای سیاست شده است حال اینکه خواهر بزرگتر که حکم مادری بر گردن بقیه دارد مورد انتقاد واقع میشود !!!!

  • ناشناس
    0

    به بهشت نمیرود برای خود بهشت می سازد

  • زیلان
    0

    چرا ؟؟ من اعتقاد دارم ، ظلم مضاعفی به خانواده شهدای نامدار ، مثل سردار شهید ، یا شهید تروردکتر فقیهی و شهید همت یا.... می شود. البته همه شهدا نامدار هستند ولی خانواده این افراد محکوم به سو استفاده ابزاری حکومت وسیاسیون و عده ای خود همه چی دان و تبلیغات چی می شوند و از یک زندگی ساده که حق همه است محروم می شوند. با فرزندان شهدا این کار را نکنید ، درسته سردار فرق داشت ولی خانواده اش فرقی با بقیه ندارند.

  • کیان
    0

    نه که فکر کنی دختر سردار هستی این مطلب رو برات مینویسم همیشه در زندگی کاریم اعتقاد دارم اگر خوب به میدان نیاید و اگر خوبی در میدان کار بود کنار برود همبشه یک بد جای او را می‌گیرد ما خودمان از رای دادن در مجلس کنار کشیدیم و باقر آمد روی کار و اکوسیستم مملکت را بر هم زد تو نری یک دزد میاد جات رو صندلی شورای شهر پس برو!!! سر َسفره پاک بزرگ شدی و پاک بمان و خدمت کن

  • محمدگودرزی
    0

    با سلام. نمیشه این حق رو از کسی گرفت فقط میشه نظر و دلیل چرا با ورود خانم نرجس سلیمانی مخالفت میشه این خواهر گرامی رو متوجه نمود؛ هر چند احساس توانای و احساس مسئولیت اشتیاق رو زیاد میکنه و باعث میشه در مقابل مخالفت ها بیشتر استقامت کرد؛ به همین دلیل گوتاه اشاره میکنیم؛ خانم سلیمانی شما یک وظیفه دارید که خیلی سنگین تر از ورود به شورای شهر میباشد؛ که بعد از شهید شدن سردار قاسم سلیمانی دو چندان شد حتی اگر ورود کنید و از نام سلیمانی به خوبی حفاظت کنید؛ میگن در دروازه بسته میشه اما دهن مردم نه؛ بازم خود شما بهتر میتونید تصمیم بگیرید ببخشد اگر دخالت شد؛ باتشکر

  • مرتضی
    0

    سردار خودش دنبال سیاست نبود من موندم این دخترش چرا اینقدر تو سیاست فرو رفته ، فقط داره خودشو خرا میکنه . از قدیم گفتن سیاست پدرو مادر نداره .

  • mohammad
    0

    ماشاالله دختران سردار همشون مشکل دماغ دارن خخخ چرا عمل نمیکن و به زیبایی جامعه کمک نمیکنن برام سواله پول یامفت که دارن و... واقعا چرا؟

    نظرات شما -
    • حاج کاطم
      0

      بعضی ها انقد اعتماد بنفس دارن و مثل برخی عقده حقارت ندارن که دست به آفرینش خدایی بزنن که مادر و خواهر تورو آفریده

    • به محمد
      0

      چون مشکل روحی ندارن مث تو

    • mohammad
      0

      به اونی که نوشته به محمد: خدا شفات بده یعنی هر کی عمل کنه زیباتر بشع مشکل روحی داره؟!بنطر من تو مشکل داری با این طرز فکرت

    • قاسم
      0

      جواب محمد خدا را صدها هزار مرتبه شکر که مثل تو مشکل مغزی و عقلی ندارند و اجنبی پرست نیستند

    • حق
      0

      از نظر شما هرکی خودشو شکل سحر تبر کنه میشه زیبا

    • Amir
      0

      شعور هم برای انسان چیز خوبیه.

  • عبدالله
    0

    نباید فقط به این دلیل که او فرزند مجاهد نستوه حاج قاسم سلیمانی است ایشان را از حضور در میادین مختلف منع کنیم . چرا فرزند حاج قاسم سلیمانی نباشد ولی فرزندان دیگران باشند.

  • ناشناس
    0

    الکلی میگن مثلا بهش گفتن نه . بعد کم کم خودشون هم خوششون میاد . حب قدرت

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    چرا ناراحتند؟؟؟ از اول هم در این بازی های سیاسی و جناحی بودن که...!!! الان هم اصول گرایان و تندروهای اقلیت استفاده حداکثری از نام و عکس حاج قاسم دارند!!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • س
      0

      احتمالا رفته توجبهه اصلاح طلب ها که همه نگران شدن والان دایه بهترازمادرشدن، والا تندروها خیلی بعدازشهادتش سواستفاده ازنام سردار عزیز کردن،

  • مهسا
    0

    اونی که کنار زینب خانوم هست فاطمه سلیمانی هست نه نرجس سلیمانی .

  • ایرانی
    0

    دختر عزیز بابا ودختر عزیز شهید جهان اسلام شما آنقدر آبرو دارید که از هر جا وحتی بدون هیچ پست و منصبی میتوانید با یک اشاره وگفتار مشفقانه هر حرکت انحرافی برعلیه انقلاب را به مسیر اصلی برگردانید چون صدای شما صدای عزیز قلبهای ما صدای پدر والامقامتان است که همه جهان آنرا میشنوند !!! پس بخاطر بابا وبخاطر مردم بر هیچ صندلی دنیا تکیه نزن

  • دوستدارحاج قاسم
    0

    این ورود به حوزه کاری آنهم در سطح شورای شهر، زود هنگام است. با ارتقاء سطح علمی و تخصص می توان در سطح بالاتری مثل مجلس، وارد شد و موثرترهم بود .....

  • بسم الله قاصم الجبارین.رای ماسیدابراهیم رئیسی
    0

    البته باکسب اذن ورخصت ازساحت شریف ومقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی /به دلایل بسیار زیادی نرجس خانم نباید وارد میدان جدل انگیزسیاسی شوند،آنچه ازخانواده شریف آنها به یاد هست وان شاءالله به یاد خواهدماند واژه (شهادت) است که بعدازاین واژه (سیاست) هم به فهرست نورانی بازماندگان آن شهید والامقام ،اضافه خواهدشد.

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    چرا ناراحتند؟؟؟؟؟ اینها که کمک شایانی به اهداف اصول گرایان و تندروهای حداقلی در کشور و با نام و عکس و خاطره سازی حاج قاسم کرده و می کنند!!!!

  • س
    0

    آقای چمران ماشالله شما که از همه بزرگترین اولا چرا با سن و سال بالا خود را در لیست جای دادید ثانیا چرا فرزند شهید بزرگواری حاج قاسم را وارد معرکه کردید..ایشان اگر به تنهایی ثبت نام می کردند هم مردم به ایشان رای می دادند هم حاشیه ای ایجاد نمی شد..

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    چرا نارحتند؟؟؟؟ اینها که با خون و عکس و خاطره سازی و.... از حاج قاسم کمک های شایانی به اصول گرایان و تندروها و اقلیت حاکم و در سایه کردند !!!!!!

  • ماه پری
    0

    چرا خانم نرجس سلیمانی رو هیچ جا نمی‌بینیم و ناشناخته هستند حتی در مراسم پدر بزرگوارشان تصویری از ایشون ندیدیم

  • حمید
    0

    سلام به نظر من خانم نرجس سلیمانی کار بجا ودر ستی انجام داده به شرط اینکه راه پدر سیره خود قراردهد ومشکل جامعه اسلامی را بر طرف نمایید واین اقدام نشان از شجاعت وتقوی وی می باشد دست حق نگهدارت

  • علی
    0

    بالاخره باید جایی از این امتیاز استفاده کنه

  • درود خدا بر محمد و آل محمد (مهری )
    0

    به خاطر پدرت بهت رای نمیدیم خیالت راحت

  • شهرام.ر
    0

    اگه سردار سلیمانی به‌جای میدان جنگ با داعشی ها وارد میدان کثیف سیاست می‌شد، اینقدر برای مردم دوست داشتنی باقی نمی‌ماند .از گذشته درس بگیر و حرمت خودت رو نگهدار.

  • ماجد
    0

    نرگس خانم یک سوال اگر پدرت در قید حیات بود و ثبت نام می کردی رای می آوردی؟اگر نه هست به احترام پدرت کنار بکش که مورد تبلیغ سوء دشمنان قرار نگیری

  • عاشق شهدای ارتش
    0

    آنقدر هاله قداست در اطراف یک شخص عادی درست می کنند و بزرگش می کنند،که از کوچکترین خدشه ای که به وی وارد شود و هاله تاریک شود،به شدت وحشت دارند،یک دختر نباید اینهمه پاراپاگوندا را که با شستشوی مغزی و سواستفاده از عواطف و احساسات مردمی و ابزار رسانه ای،به زحمت ساخته اند،به آسانی ویران کند

  • ناشناس
    0

    حالا چجوری میخوای کار کنی؟ دور کاری از لبنان؟

  • قاسم
    0

    سرکار خانم نرجس سلیمانی عاجزانه از شما خواهش میکنیم به‌خاطر سردار دلها هم شده انصراف خود را اعلام نمایید. نگذارید نام سردار سلیمانی بازیچه بازی های سیاسیون شود و از نامش سوء استفاده کنند والله این حق سردار نیست آن هم از طرف خانواده‌اش

  • امپراطوری پارس
    0

    خاندان اکبرشاه کم خوردند در این ۴۰ سال حالا بزارین کمی هم خوانواده سلیمانی استفاده کنند

  • رضا
    0

    همش زینب سلیمانی یه بارم نرگس سلیمانی

  • mamad
    0

    مگه کرمانی نبودن تهران چی کار میکنه

    نظرات شما -
    • اسماء
      0

      متولد تهران هستند. سردار سلیمانی بیشترازاینکه کرمان باشه در تهران زندگی کرد

  • پسر دم بخت
    0

    من مجردم پسر خوبی هم هستم آماده ازدواجم اگر ایشون مجرد هستن من آمادگی دارم از هر لحاظ

  • محمد
    0

    چه چهره های نورانی دارن

  • سید
    0

    چمران با استفاده از خون برادرش با سوم راهنمایی شده مهندس و استفاده از دختر سلیمانی می خواهد رای بیاورد.

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      کسی که از عیسی شریفی که به خاطر تخلفات چندین هزار میلیاردی در زندان است آن چنین حمایت میکند باید فاتحه این گروه وائتلاف را خواند.

  • نه به رانت خوار
    0

    ماشالله چقدم اشتها دارن اینا

    نظرات شما -
    • نه به سوزش
      0

      نه به سوزش،تو چرا میسوزی

  • ط
    0

    چیکارش‌دارین؟سفره‌انقلابه.حاج‌خانم‌‌بفرمایید‌شام.

  • علی
    0

    بعضیا واقعا معلول و العقلن چه خزعولاتی میگن تو نظرات مزحکشون

  • محمد
    0

    بالاخره از یه جایی باید شروع کنند .

  • اخوند نخودکی
    0

    متخصص

  • من
    0

    بنده خدا ناراحت بود جمع کرد رفت لبنان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها