تولید روزانه ۳۰۰ هزار تن مرغ گوشتی در آذربایجان غربی

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر روزانه ۳۰۰هزار تن مرغ گوشتی در استان تولید می شود.

تولید روزانه ۳۰۰ هزار تن مرغ گوشتی در آذربایجان غربی

یحیی خلیلی، در نشست خبری بااصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، افزود: در حال حاضر روزانه ۳۰۰ تن مرغ گوشتی در استان تولید می شود در حالی که نیاز استان ۲۴۰ تن است که مازاد برنیاز استان است.
وی با اشاره به التهابات بازار مرغ در ماه های اخیر تصریح کرد: تحریم واردات نژادهای مرغی و نهاده های دامی و افزایش هزینه ها عمده مشکل کاهش تولید در یک بازده زمانی و التهاب در بازار مرغ شد.
خلیلی با اشاره به اینکه تحریم ها تبدیل به یک فرصت جهت ورود نژاد ایرانی "آرین" به بازار داخلی شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۸ درصد جوجه ریزی استان از نژاد آرین هستند.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه از فروردین سال جاری تاکنون به طور متوسط ماهانه یک میلیون جوجه ریزی در استان انجام می شود، اظهار کرد: میران جوجه ریزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خود ۳۰ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جز اولین استان های تولید کننده جوجه نژاد "آرین"با داشتن ۲ واحد پرورش جوجه است، یاد آور شد: استان در حال حاضر ۲۸درصد جوجه های مادر کشور را تولید می کند.
وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۰۲ هزار و ۵۰۰تن گوشت مرغ در استان تولید شد.
خلیلی ادامه داد: ۱۰۰درصد مرغداری های استان برای جلوگیری از تخلف و داشتن عملکرد بهتر سیستماتیک شده و ۲۴ ساعته رصد می شوند .

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها