معاون دادگستری یزد:

نامزدهای شورای شهر طبق قانون تبلیغ کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان یزد گفت: قانونگرایی نامزدهای شورای اسلامی شهرها در زمان تبلیغات معیاری بر سنجش آنان به قانون است و باید بر اساس آن تبلیغ کنند.

نامزدهای شورای شهر طبق قانون تبلیغ کنند

محمد حسین رحیمی‌زاده در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلف انتخابات شورای اسلامی شهر با بیان اینکه قانونگذار تلاش کرد با واگذاری و سپردن امور به مردم از تمرکز اختیار و انجام کارها از سوی سیستم حاکمیت فاصله بگیرد، افزود: تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان پارلمان محلی اقدامی در همین راستاست.

وی با اشاره به آغاز فرآیند تبلیغ نامزدان انتخابات شورای شهر و روستا افزود: قانونگرایی نامزدها باید از زمان تبلیغات مصداق پیدا کند و متبلور شود و فردی که به دنبال خدمت به مردم است و در آینده با تصمیمات خود در پیشرفت و آبادانی شهر سهیم است باید در چارچوب قانون عمل کند.

این مسوول قضایی با بیان اینکه مردم هوشمندانه و آگاهانه انتخاب می‌کنند و بیشتر رغبت به افراد منطقی و مستدل دارند اظهار کرد: نامزدها از حاشیه و جریان سازی پرهیز کنند و بیشتر به دنبال معرفی توانمندی ها و برنامه های خود باشند چرا که مردم به دنبال کسانی هستند که ابتکار عمل داشته و باری از دوش شهر و مردم بردارند .

رحیمی نسب با بیان اینکه تاکید مجموعه دستگاه قضا در استان بر رویکرد پیشگیری در حوزه جرایم و تخلف انتخاباتی است گفت: رفتار انتخاباتی در برخی مواقع به گونه‌ای است که عنوان تخلف برای آن صدق می کند که این تخلف مربوط به حوزه قضایی نیست اما اگر تخلفی عنوان مجرمانه داشته باشد و سبب ایجاد جرم شود در صلاحیت رسیدگی دادسراست.

ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و تیره‌های عشایری ۲۸ خردادماه جاری همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در استان یزد نیز برگزار می‌شود .

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند و از مجموع جمعیت استان حدود ۹ هزار نفر عشایر هستند.

در یزد ۲۴ شورای اسلامی شهر و ۳۹۷ شورای روستایی وجود دارد که ۲۳ شورای آن پنج عضو دارد و در هریک از ۳۷۴ شورا هم سه نفر عضو هستند.

همچنین به گفته دبیر ستاد انتخابات استانداری یزد هزار و ۹۱۹ شعبه ثابت و سیار اخذ رای، آرای مردم استان را در انتخابات پیش رو جمع‌آوری می‌کند که این تعداد نسبت به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۰۰ شعبه افزایش دارد و یکی از دلایل افزایش آن رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در چارچوب طرح حفظ سلامت عمومی رای دهندگان در برابر ویروس کرونا و پیشگیری آنها از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است.

محمدعلی شاه حسینی افزود: از این تعداد، ۹۶۶ شعبه ویژه جمع آوری آرای انتخابات ریاست جمهوری و ۹۵۳ شعبه هم برای جمع آوری آرای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شد و از مجموع شعبه های رای هزار و ۲۶۸ مورد ثابت و سیار شهری است و ۶۵۱ شعبه ثابت و سیار روستایی هم برای انتخابات در نظر گرفته شد.

وی همچنین اعلام کرد که حدود ۲۰ هزار نفر در کار برگزاری انتخابات پیش رو با ستاد یادشده همکاری دارند و وی پیشتر تعداد افراد واجد شرایط حق رای را ۷۳۳ هزار نفر در استان اعلام کرد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها