ثبت یک میلیون تخلف در تردد جاده‌ های اردبیل

معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون در محورها و جاده‌ های مواصلاتی استان اردبیل بیش از یک میلیون و 101 هزار تخلف در ترددهای جاده‌ای استان اردبیل به ثبت رسیده است.

ثبت یک میلیون تخلف در تردد جاده‌ های اردبیل

حمید رضا عبدی در جریان بازدید از تجهیزات مدرن الکترونیکی در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل اظهار کرد: دستگاه‌های الکترونیکی ثبت تخلفات در جاده‌ها نسبت به ثبت و ارسال تخلفات به رانندگان اقدامات به موقعی را انجام می‌دهند تا کوچکترین تخلف ثبت و ضبط شده و به اطلاع راننده برسد.

وی با بیان اینکه در 29 نقطه استان دستگاه‌های ثبت تخلفات به صورت فراگیر فعالیت مستمری را دارند، تصریح کرد: در دو ماه گذشته بیشترین تخلفات در جاده‌های استان مربوط به سرعت غیرمجاز بوده که عمدتا در محور مشگین‌شهر - کنگرلو، مشگین‌شهر به سمت پارس‌آباد و گرمی به سمت بیله‌سوار به ثبت رسیده است.

معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت 142 سامانه هوشمند سرعت‌سنج را در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان یادآور شد و گفت: توسط این سامانه‌های هوشمند تخلف سرعت غیرمجاز به تعداد 870 مورد به ثبت رسیده که عمدتا مربوط به جاده‌های شمال و جنوب این استان بوده است.

عبدی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تلاش می‌کند تا با استفاده از این تجهیزات و دستگاه‌های مدرن با همراهی پلیس اجازه تکرار تخلف را به رانندگان خاطی نداده و به نوعی با جریمه کردن آنها تنبیهی را در این زمینه انجام دهد.

وی به حادثه دلخراش اخیر در محور اردبیل - سرچم و برخورد دو دستگاه اتوبوس و کامیون اشاره کرد و ادامه داد: در طول سال‌های اخیر بیش از 27 حادثه خونین که منجر به فوت و مصدومیت شدید راننده و مسافران شده در محور اردبیل - سرچم رخ داده که عمده دلیل آن نیز وجود تقاطع‌های غیرهمسطح نامناسب و غیراستاندارد است.

معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا از این ناامنی در محورهای مواصلاتی استان به ویژه اردبیل - سرچم کاسته شده و به ایمن‌سازی این مسیر کمک کنیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها