شناسایی مزاحم اینستاگرامی

رئیس پلیس فتا استان قزوین از دستگیری مزاحم اینترنتی خبر داد که اقدام به توهین و هتک‌حیثیت به زوج قزوینی کرده بود.

شناسایی مزاحم اینستاگرامی

سرهنگ محمدعلی فرهودی در تشریح این خبر گفت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع مزاحمت و هتک‌حیثیت در فضای مجازی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قزوین قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: شاکی در تحقیقات اولیه اظهار داشت بنده عکسی از مراسم نامزدی خود در اینستاگرام بارگذاری کردم و شخص ناشناسی در قسمت نظرات، اقدام به درج مطلب توهین‌آمیز و رکیک نسبت به تصویر منتشر شده نمود و موجب هتک حیثیت و بروز مشکلات خانوادگی برای بنده شده که تقاضای رسیدگی دارم.

سرهنگ فرهودی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی موفق به شناسایی گرداننده صفحه اینستاگرامی شده و با هماهنگی‌های انجام شده متهم دستگیر و به پلیس فتا دلالت داده شد.

وی ادامه داد: متهم که از همکاران سابق شاکی می‌باشد در بازجویی انگیزه خود از درج مطالب توهین آمیز و هتک‌حیثت شاکی را حسادت و وجود اختلافات قبلی عنوان کرد و در نهایت متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ فرهودی به کاربران هشدار داد: فضای مجازی محیط مناسبی برای بارگذاری تصاویر شخصی و خانوادگی نیست وهر لحظه امکان سوءاستفاده مجرمین سایبری از تصویر شخصی افراد وجود دارد لذا کاربران در این رابطه هوشیار باشند و از بارگذاری تصاویر شخصی در صفحات اینستاگرامی و سایر رسانه‌های اجتماعی حتی بعنوان عکس پروفایل خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان قزوین خاطرنشان کرد: پلیس فتا با تمام توان آماده خدمت‌رسانی در فضای مجازی بوده و شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با هر مشکلی در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

منبع: پایگاه خبری پلیس

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها