توضیحات حداد عادل درباره کاندیداتوری دختر شهید سلیمانی

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه این شورا دخالتی در داوطلبی دختر سردار شهید سلیمانی نداشته است، گفت: نرجس سلیمانی به شکل مستقل برای نامزدی شورای شهر تهران تصمیم گرفته بود.

توضیحات حداد عادل درباره کاندیداتوری دختر شهید سلیمانی

غلامعلی حداد عادل روز یکشنبه در نشست خبری به همراه ۲۱ نامزد مورد حمایت شورای ائتلاف برای شورای شهر تهران، با اشاره به کاندیداتوری دختر سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: بعد از اینکه اعلام شد خانم نرجس سلیمانی دختر شهید سلیمانی در فهرست پیشنهادی ما هست انتقاداتی شنیده شد. حقیقت این است که خانم نرجس سلیمانی مستقل برای نامزدی شورای شهر تهران تصمیم گرفته بودند و ما نه از تصمیم ایشان اطلاع داشتیم و نه درخواستی کرده بودیم و ما هم چند روز پیش از ثبت نام ایشان مطلع شدیم.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اضافه کرد: درک او از وصیت نامه پدرشان این بود که خانواده سلیمانی از حضور در امور اجتماعی منع نشده‌اند و این مطلب به خود او مربوط است و شورای ائتلاف دخالتی نداشته است.

حداد عادل ادامه داد: سرکار خانم سلیمانی تصمیم داشته به صورت منفرد در انتخابات شرکت کند و احتمال دادیم اگر اطلاع رسانی مناسب صورت نگیرد وایشان رای نیاورد، دشمنان کشور در خارج و داخل کشور این موضوع را دستاویز کنند و بگویند مردم ایران از آرمان‌های شهید سلیمانی فاصله گرفتند و ما برای جلوگیری از چنین اتفاقی امکانات را در اختیارشان گذاشتیم و خواستیم در فهرست ما باشند و ایشان هم پذیرفتند.

وی با اشاره به تحصیلات دختر شهید سلیمانی در رشته حقوق و علوم سیاسی، ادامه داد: ابتدا به دلیل حاشیه‌ها به او پیشنهاد انصراف دادیم اما او مصر بود. امیدواریم راه پدر را ادامه دهد.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، خاطرنشان کرد: وجود نام «سلیمانی» را در لیست خود باعث افتخار می‌دانیم. دختر شهید سلیمانی به خدمات اجتماعی علاقه دارد و امیدوارم موفق شود و بتواند راه پدر را ادامه دهد. با برخی اطرافیان نگران بودیم که برخی فکر کنند که می‌خواستیم به اعتبار لیست خود بیفزاییم. ما اصرار کردیم و به درخواست ما، او وارد شد.

حدادعادل اضافه کرد: خودمان در ابتدا به او پیشنهاد انصراف دادیم اما نرجس سلیمانی مصمم بود و است و موافق گنجاندن نامش در لیست بود و ما نام سلیمانی را در لیست خود یک افتخار و مایه برکت می‌دانیم.

وی در بخش دیگری از این نشست ادامه داد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تجربه‌ای برآمده از ۴٢ سال کار سیاسی است. در دهه اخیر شاهد فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب و همچنین شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بودیم و امروز هم می‌خواهیم به وظیفه خود در انتخابات روز جمعه عمل کنیم.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: جامعه ما از نظر قوه مجریه در یک نقطه عطفی قرار گرفته و خواهان تغییر و تحول هستند و امیدواریم ٢٨ خرداد آغاز نویی در قوه مجریه و شوراهای شهر و روستا باشد.

حدادعادل خاطرنشان کرد: شورای ائتلاف در انتخابات مجلس و شهر و روستا بنا دارد فهرستی را به مردم عرضه کند که حاصل اتاق‌های در بسته نباشد. این شیوه اگر کارایی هم داشته متعلق به اوایل دهه ٧٠ بود و آن روز پس از ۴٢ سال روش‌های جدید باید اتخاذ شود. بنابراین تلاش این بوده است افرادی که برای رای‌گیری معرفی می‌کنیم نظر مردم را کسب کنند. این تفاوت روش ما با گذشته و سایر لیست‌هایی است که عرضه شده است.

وی ادامه داد: ما با ثبت نام گسترده از افراد نظر آنها را دریافت کرده‌ایم و ٣١٣ نفر را در معرض رای بیش از ٢٠ هزار نفر از مردم تهران گذاشته‌ایم و از این تعداد ٨۴ نفر را انتخاب و به مصاحبه دعوت کردیم و پس از آن یک فهرستی ٢٨ نفره را به شورای انتخاب عرضه کردیم و ما به ٢١ نفر از آن لیست رسیدیم.

حدادعادل درباره نامزدهای پوششی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، گفت: در سه تا چهار روز آینده نامزدها باید تصمیم بگیرند که اگر اقبال از یک نامزد دیگری بیشتر بود برای پیروزی جبهه انقلاب کنار بروند.

وی درباره دامن زدن دو نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری به دوقطبی با رییسی، گفت: تصور می‌کنم مردم آگاه هستند. عملیات روانی که در انتخابات ۹۲ و به‌ویژه ۹۶ صورت گرفت عواقب بدی داشت. بنابراین این ترفند روانی از قبیل مظلوم‌نمایی با توهین به سید ابراهیم رییسی و تحقیر نامزدهای جبهه انقلاب و برائت از آنچه در این هشت سال اتفاق افتاد. این موارد ترفندهای نخ نما شده‌ای است که تاثیر نداشته است و همانطور که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد.

حدادعادل درباره ارائه دو لیست شورای ائتلاف و وحدت و ادعای وحدت اصولگرایی، ادامه داد: نظر ما این بود همان طور که در انتخابات اسفند ۹۸ یک لیست داده شده در شورای شهر تهران این کار انجام شود. با اینکه خیلی تلاش کردیم. با آنها اختلاف مبنایی انتقادی نداریم و اختلاف در روش کار ما است. ما بهترین نیروها را با در نظر گرفتن تجربه کار شهری و تنوع تخصص‌های لازم در شورای شهر و تنوع سنی لیست را ارائه کرده‌ایم.

وی درباره این ادعا که آزادی بیان فعلی به دلیل برگزاری انتخابات است، خاطرنشان کرد: یعنی می‌فرمایید جریان اصولگرا قبلاً به آزادی بیان و رسانه‌ها معتقد نبود و این موضوع تازه است؟ ممکن است به اقتضای انتخابات برخی لحن خاصی را به کار ببرند و تاکید بیشتری کنند اما در پاسخ به سوال شما عرض می‌کنم که نباید چنین نتیجه‌گیری کنیم که جریان اصولگرا و نیروهای انقلاب معتقد به آزادی رسانه ها و آزادی بیان نبوده‌اند و حالا برای رای آوردن تغییر رویکرد داده‌اند چنین چیزی نبوده است. همواره به آزادی بیان و رسانه‌ها معتقد بودیم منتها در چارچوب قانون و حالا هم همین اعتقاد را داریم و نامزدها نیز از همین موضوع دفاع کرده‌اند.

انتظار مردم از همه نامزدهای جبهه انقلاب این است که هر تصمیمی که می‌گیرند منتهی به پیروزی جبهه انقلاب شود. بنابراین هر نامزدی اگر تصمیمی بگیرد که منجر به شکست جبهه انقلاب در انتخابات باشد مردم او را نخواهند بخشید این یک واقعیت است. ما رایزنی‌های مقدماتی با نامزدها داشته ایم اما مایل بودیم بعد از مناظره سوم و نظرسنجی‌های تصمیم بگیریم

حداد عادل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انتشار دو لیست شورای ائتلاف و شورای وحدت در تضاد با ادعای وحدت اصولگرایان نیست، گفت: بله هست، اگر یک لیست بود که وحدت داشتیم و در تضاد نبود. ولی متاسفم از اینکه نتوانستیم به یک لیست واحد برسیم.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: اختلاف ما در روش بود. روش ما نظرسنجی از مردم بود و از دوستان در شورای وحدت دعوت کردیم که آنها هم از این طریق به فرآیند مورد نظر شورای ائتلاف بپیوندند. حتی پیشنهاد کردیم اگر اصلاح و نظری در این فرآیند دارند بگویند، تا همه مثل مجلس به یک لیست واحد برسیم. شورا وحدت روش دیگر را اتخاذ کرده بود و برخی تصور می‌کردند که در پایان ما به فهرست خودمان برسیم و آنها به فهرست خودشان برسند و یک تعداد را از این فهرست کنار بگذاریم و باز مثل مجلس فهرست ترکیبی برسیم اما این روش را نپسندیدیم و اگر ما بار دیگر مثل اسفند ۹۸ در آخرین ساعات قبل از انتشار فهرست انجام می‌دادیم اعتماد جامعه به فرایندی که عرضه می‌کنیم از بین می رفت. بنابراین ترجیح دادیم به فرآیند خودمان معتقد باشیم و حاصل آن دو فهرست ارائه شد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از اصولگراها معتقدند سایر نامزدهای اصولگرا باید به نفع رییسی کناره‌گیری کنند اما برخی از نامزدها مثل قاضی‌زاده گفتند که تا آخر در میدان حضور پیدا می کنند و آیا این موضوع را باعث اختلاف اصولگرایان نمی‌دانید، تصریح کرد: انتظار مردم از همه نامزدهای جبهه انقلاب این است که هر تصمیمی که می‌گیرند منتهی به پیروزی جبهه انقلاب شود. بنابراین هر نامزدی اگر تصمیمی بگیرد که منجر به شکست جبهه انقلاب در انتخابات باشد مردم او را نخواهند بخشید این یک واقعیت است. ما رایزنی‌های مقدماتی با نامزدها داشته ایم اما مایل بودیم بعد از مناظره سوم و نظرسنجی‌های تصمیم بگیریم. حالا که این مناظره سوم برگزار شد نظرسنجی‌ها جایگاه هر یک از نامزدها را از نظر درصد آرا نشان می‌دهد و تصمیم‌گیری خیلی دشوار نیست

حداد عادل ادامه داد: اگر نامزدی قصد پیروزی جبهه انقلاب را دارد و قصد داشته در انتخابات بماند اما در حال حاضر می‌بیند رفتنش به نفع جبهه انقلاب باشد هیچ ضرری ندارد که بگوید ابتدا قصدم ماندن در انتخابات بود اما حالا وظیفه خود را این می‌دانم که به سود کسی که رای بیشتری دارد کنار بروم. این شکست برای کسی نیست و از اینکه مخالفان حین مناظره‌ها دوستانمان را تحقیر می‌کردند و متهم کردند که شما نمایشی و پوششی هستید نباید وحشت کنند و از تصمیم درست غافل باشند. هیچ منافاتی ندارد که کسی که جدی وارد انتخابات شده نه به صورت نمایشی، ببیند اقبال مردم به شخص دیگری بیشتر است و آگاهانه با افتخار از طرفداران خود دعوت کنند تا به کس دیگری رای بدهند. این تصمیم خطیری است که تا سه چهار روز آینده نامزدها باید بگیرند و در جهت اینکه به پیروزی نامزدی که بیشترین شانس پیروزی را دارد کمک کرده باشند.

وی ادامه داد: در مورد سرکار خانم سلیمانی هم عرض می کنم خانم سلیمانی سابقه کار اجرایی نداشته اما اینطور نیست که توانایی کار اجرایی نداشته باشند. او در فعالیت‌های اجتماعی شرکت داشته است اما نه با نام و نشان و او پس از دو دوره رای گیری انتخاب شدند.

حداد عادل تاکید کرد: امروز در این نشست نامزدهای مورد نظر خود را در چهار انتخابات پیش‌رو معرفی و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. همانطور که قبلاً اعلام کرده‌ایم نامزد ما برای ریاست‌جمهوری، رییسی است و به این حمایت افتخار می‌کنیم. امیدواریم با پیروزی رییسی، ملت روحیه نشاط، همبستگی و امید بیشتری پیدا کنند.

وی درباره انتخابات مجلس خبرگان، گفت: افراد معرفی شده از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نامزدهای شورای ائتلاف هستند. کار انتخاب نامزدها در این عرصه را به اهلش واگذار کرده‌ایم و معتقدیم در تشخیص خبرگان، جامعه مدرسین صلاحیت دارد.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، تصریح کرد: آیت‌الله اعرافی، سعدی و مومن که از سوی جامعه مدرسین معرفی شده‌اند، نامزدهای شورای ائتلاف در انتخابات مجلس خبرگان هستند.

حداد عادل درباره انتخابات میان‌دوره‌ای، گفت: شورای ائتلاف سردار محمد کوثری را به عنوان نامزد برای ورود به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنیم انتخاب شهردار وظیفه شورای شهر است و زمانی که شورای شهر تشکیل نشده گمانه زنی درباره اینکه چه کسی شهردار خواهد بود بیشتر از اینکه یک واقعیت باشد یک نمایش انتخاباتی است. شهردار تهران را نیز شورای شهر تهران انتخاب خواهد کرد. بنابراین بهتر است که در این شورا مشورت کنند ببینند از بین کسانی که مطرح هستند و چه کسی مناسب انتخاب است. انتشار لیست همیشه باعث اختلاف می‌شود اما کرسی‌ها محدود است و بسیاری از افرادی که در ۳۱۳ نفر ثبت نام کردند در مرحله بعدی نبودند توانایی‌های خوبی برای خدمت به شهر دارند.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پاسخ به این سوال که آیا با سید ابراهیم رییسی دیدار داشته اید، گفت: به صورت منظم و مکرر دیدار داشته‌ایم. ما نیز کنار سایر دوستان تشکل‌ها و طرفداران او باهم با استفاده از همه ظرفیت‌های شورای ائتلاف برنامه‌هایی برای آینده به ایشان تقدیم کنیم. از جمله طرح جامع اقتصادی که حاصل کارگروه اقتصاد شورای ائتلاف بود به صورت کتاب منتشر شد و ما در اختیار او قرار دادیم و همینطور درباره سایر وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، وزارت علوم، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی ما نکاتی را برای آینده در دولت او داده‌ایم.

حداد عادل تصریح کرد: ما از حدود یک ماه پیش صریحاً اعلام کردیم که پس از ثبت نام سید ابراهیم رییسی بلافاصله بیانیه منتشر کردیم و از او حمایت کردیم و از همه نیروها در سطح کشور خواستیم در تبلیغات فعال باشند اما چون منتظر بودیم که فهرست ما برای شورای تهران نهایی شود از امروز اوراق چاپی را برای تبلیغات ارائه می‌دهیم.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • ناشناس
    0

    به به ابوالکذب

  • ط
    0

    شما‌هم‌خیییییلی‌مستقل‌گفتی‌بفرماقابل‌شمارونداره.

  • کاربر ناشناس
    0

    این مگه شوهرش لبنانی نیست پس ایران چکارمیکنه معمولا دخترمیره خانه شوهرنه شوهرمیادخانه زن

    نظرات شما -
    • ماندانا
      0

      همین مونده بود عرب های لبنان هم داخل شورای شهر تهران نفوذ داشته باشند

    • به ماندانا
      0

      اولین مصوبه شون هم تغییر نام تهران به الطهرانیه خواهد بود.

  • ناشناس
    0

    آخه کی تورو قبول داره ؟ حیف خانواده سردار که تو راجع بهشون نظر میدی

  • علی
    0

    خوش بحالشون لابد خود رو صاحب مملکت می دانند

  • محمد
    0

    قبلا از هر ده خانواده شهید پانزده خانواده توی شورای شهر بودند

  • 313
    0

    به به آقای عادل کت و شلوار انگلیسی حرف های پارسی شما همیشه مثال من برای بچه ام بوده . هیچ وقت به افرادی مانند شما اعتماد نکنه

  • ناشناس
    0

    محمد جان ---- از خانواده شهید سو استفاده میکنند .. آنها افرادی چون شریعت مداری ها و عباسی ها و مداح ها و رسایی ها .. رعیت ها . تبری ها .. حداد ها هستند.. کدام خانواده شهید سو استفاده میکند ... مطمعن باش هر کس از نام شهید سو استفاده میکند هیچ نسبتی با شهدا ندارد ..

  • تاگو
    0

    ماهیت تو برای همه مشخص شده چی میگی! مگسان دور شیرینی

  • مهرداد سربندی
    0

    بلاخره نوبت به دختر شهید سلیمانی رسید تا او مثل همه اقازاده از رانت نام پدر بهرمند شود. خب مملکت نیاز به نیروی جوان دارد و جوانان هم اینگونه مسولیت می گیرند و اسم این شیوه هم شایسته سالاری شده . خدا را شکر.

  • محمود
    0

    سلام شما چند ماه قبل تکلیف احمدی نژاد را مشخص کردید اما ایشان باور نکرد چند میلیارد تومان هزینه کرد هیچ نتیجه ای نگرفت اگه روز آخر آقای احمدی نژاد وارد عرصه شود هوادارانش می توانند نتیجه آرا را تغییر دهند بطور مثال اگه هواداران ایشان از آقای دکتر همتی حمایت کنند آرای ایشان از ۲۰ میلیون نفر بیشتر خواهد شد لذا مدیران جوان آقای احمدی نژاد در دولت آقای همتی فعالیت کنند. لذا تندروها از صحنه کنار گذاشته خواهند شد.

  • رضا سان
    0

    بی واحمه چقدر از این مرد متنفرم لعن ا.... قوم الظالمین

    نظرات شما -
    • خخخ
      0

      آقا توهین نکن!!!ایشان مخترع چرخ بال!! هستند،،خانه، فارسی را پاس بدار!!!همه را عربی نوشتی که

  • مهدی
    0

    هدیه به امام زمان صلوات بفرستین بایدربابرداشته شوددربانکهایقینی تاثیردارددرشکوفایی اقتصاد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگه خرابکاریهای دیگه دراین ۴دهه درست شد رباخواری بانکها هم برداشته میشه ،سود۴۰درصدی‌ درده ۴۰ انقلاب...‌.........

  • ناشناس
    0

    هر خانواده شهیدی از شهیدش سو استفاده نکرده هستند کسانی که شهیدش را پلکان ترقی خودش قرار داده مثل همین خانم ولی خانواده های شهیدی هستند که به حرمت فرزندشان از خیلی چیزها گذشتند هستند خانواده هایی که حتی حقوق بنیاد شهید را نمی گیرند لطفا توهین نکنید همه مثل هم نیستند

  • م
    0

    تا کی باید اینو ببینیم ، این چرا تموم نمیشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها