آغاز نسخه‌ نویسی الکترونیکی پزشکان خانواده در مازندران

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از آغاز نسخه‌ نویسی الکترونیکی پزشکان خانواده از هفته آینده در این استان خبر داد.

آغاز نسخه‌ نویسی الکترونیکی پزشکان خانواده در مازندران

رسول ظفرمند، در شورای اطلاع رسانی خبرنگاران از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی بین پزشکان خانواده از هفته آینده در استان خبر داد.

وی با اشاره الکترونیکی شدن خدمات خاطرنشان کرد: مؤسسات با نسخه نویسی الکترونیکی در کمتر از هفته و ماه به مطالبات دست یافتند و در این راستا خدمات نوین الکترونیکی در ۸۰ درصد از مؤسسات خصوصی اجرایی می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه انتظار داریم نسخه نویسی در بخش‌های دولتی نیز اجرا شود، گفت: امیدواریم با ورود پزشکان خانواده طرح نسخه نویسی الکترونیکی کامل شود، زیرا بااجرای این طرح، مشکلات مؤسسات خصوصی و دولتی به حداقل خواهد رسید.

ظفرمند درباره‌ی تمدید اعتبار بیمه روستایی نیز گفت: بیمه روستاییان به طور خودکار در سامانه تمدید می‌شود و این مورد برقرار است مگر آنکه قانون وسع توسط دولت اجرایی شود و در حال حاضر شمار بیمه شدگان روستایی مازندران ۹۰۰ هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای پزشک خانواده شهری، زیرساخت‌ها و نرم افزارها تهیه شده است گفت: نسخه نویسی الکترونیکی بین ۵۸۰ پزشک خانواده نیز اجرایی می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت: پیش ازین به صورت ماهانه ۷۰ هزار دفترچه بیمه سلامت در استان صادر می‌کردیم که هزینه هر دفترچه بالغ بر ۱۲ هزارو ۵۰۰ تومان می‌شد که از این هزینه کاسته شد.

ظفرمند گفت: باتوجه به حذف دفترچه های بیمه، برای اطلاع از اعتبار بیمه علاوه بر سامانه با کد دستوری #۱۶۶۶* از طریق گوشی همراه نیز استعلام اعتبار بیمه ای میسر است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران تصریح کرد: ۲۳۰ هزار نفر بیمه همگانی رایگان، ۲۴۰ هزار نفر بیمه کارمندی و بقیه سایر اقشار را تشکیل می‌دهند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها