فرماندار سقز:

دولت به عهد خود مبنی بر اتمام فرودگاه سقز پایبند است

فرماندار سقز گفت: فرودگاه این شهرستان در حال احداث است و دولت به وعده و عهد خود، مبنی بر اتمام این طرح، وفا خواهد کرد و فرودگاه تا پایان کار دولت، تحویل مردم می شود.

دولت به عهد خود مبنی بر اتمام فرودگاه سقز پایبند است

کامیل کریمیان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید، پیشتر هم ۲ پروژه بزرگ بیمارستان شفا و سد چراغ ویس را تکمیل و به مردم شهرستان سقز تحویل داد و به وعده خود وفا کرده است.

وی با بیان اینکه هر روز با جدیت پیگیر روند پیشرفت این طرح هستیم، اضافه کرد: دولت سومین هدیه خود یعنی طرح بزرگ فرودگاه را به مردم تحویل می دهد و این پروژه گرچه از زمانبندی عقب است ولی دارای پیشرفت خوبی است.

فرماندار سقز افزود: تحویل خدمات چهارگانه پروژه(آب، برق، گاز و تلفن) در مراحل پایانی و توسعه عوامل پروازی، نصب بیش از ۱۰ کیلومتر دیوار پیرامونی، نصب شیشه و تجهیزات پایانه دارای پیشرفت مناسبی است.

کریمیان یادآور شد: هفته جاری هیاتی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان فرودگاه های کشور برای تسریع در اتمام این پروژه به شهرستان سقز سفر می کنند.

جاده جایگزین مسیر سقز - مریوان به زودی زیر بار ترافیک می رود

فرماندار ویژه سقز همچنین از زیربار رفتن جاده جایگزین سقز - مریوان که به طول سه کیلومتر است خبر داد و گفت: این جاده به طول حدود سه کیلومتر احداث و آسفالت شده و مراحل نصب تابلو علایم و خط کشی در حال اتمام است.

وی به تردد در مسیر جدید سقز - مریوان اشاره کرد و افزود: به واسطه تطویل بودن باند فرودگاه، بخشی از جاده مسیر سقز - مریوان مسدود و تغییر می کند.

فرودگاه سقز در سال ۱۳۹۵ به عنوان یک پروژه خاتمه یافته خارج از دستور قرار گرفته بود که به همت استاندار کردستان و مسوولان وقت، دوبار به طرح اعتبار تزریق شد و هم اکنون با تامین اعتبارات لازم، دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است و پیمانکاران زیادی برای اتمام این طرح فعالیت می کنند.

طول باند این فرودگاه ۲ هزار و ۸۰۰ متر، عرض آن ۳۰ متر و مساحت ترمینال ۲ هزار و ۳۰۰ متر است. ترمینال و ساختمان جانبی فرودگاه ۸۶ درصد و توسعه سطوح پروازی ۵۲ درصد پیشرفت دارد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها