انسداد ۳۹ حلقه چاه غیرمجاز در گلستان/ ۹۸ کنتور هوشمند نصب شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: طی دو ماه گذشته با فعالیت ۳۲ اکیپ گشت و بازرسی منابع آب، ۳۹ حلقه چاه غیرمجاز در گلستان مسدود و ۹۸ کنتور هوشمند هم نصب شده است.

انسداد ۳۹ حلقه چاه غیرمجاز در گلستان/ ۹۸ کنتور هوشمند نصب شد

سید محسن حسینی در گفتگوی خبری در خصوص خشکسالی استان و اقدامات لازم در این قسمت اظهارکرد: با توجه به کاهش شدید منابع آبی در استان از کشاورزان می خواهیم که از آتش زدن بقایای محصول خودداری، کشت غرقابی و پرآب طلب را تعطیل و زراعت متعارف از طریق آب های سطحی و زیرزمینی را به ترتیب ۵۰ و ۲۰ درصد کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: کارگروه سازگاری با کم آبی در استان فعال است و طبق مصوبات این کمیته باید ظرف پنج سال ۱۴۰ میلیون متر مکعب از میزان مصرف آب استان کاهش پیدا کند که سهم سال جاری ۳۷ میلیون متر مکعب است.

وی ادامه داد: این مقدار با مشارکت آب منطقه ای، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و شرکت شهرک های صنعتی انجام می شود.

حسینی بیان کرد: در راستای اطلاع رسانی وضعیت خشکسالی سال جاری علاوه بر نشست های خبری و دیدار با ائمه جمعه و غیره، تاکنون ۱۲ هزار اطلاعیه بین کشاورزان توزیع و ۱۲ هزار پیامک اطلاع رسانی هم ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: با پیگیری های انجام شده طی دو ماه گذشته و با فعالیت ۳۲ اکیپ گشت و بازرسی منابع آب در استان، ۳۹ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود و ۹۸ کنتور هوشمند هم طی این دو ماه بر روی چاه های استان نصب شده است.

وی اضافه کرد: همچنین از حفر ۳۴ حلقه چاه غیرمجاز حین حفاری جلوگیری و ظرف همین مدت هم ۵۸ حلقه چاه غیرمجاز به دستگاه های قضائی معرفی شده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها