استاندار ایلام:

مرز مهران نیازمند توجه ویژه است

استاندار ایلام گفت: با توجه میزان تردد بالای مردم از مرز مهران در ایام اربعین، این مرز نیازمند توجه ویژه دولت و نهادهای انقلابی برای تامین اعتبارات و توسعه زیرساخت ها و تجهیز امکانات است.

مرز مهران نیازمند توجه ویژه است

دکتر محمد نوذری در دیدار با مشاور وزیر و رییس ستاد اربعین وزارت نیرو اظهار کرد:ایجاد زیرساخت های اربعین علاوه بر سهولت تردد برای زائران می‌تواند به توسعه مناطق ویژه و آزاد مهران و استان کمک کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد تردد زوار از مرز مهران انجام می‌گیرد، گفت: با توجه میزان تردد بالای مردم از مرز مهران در ایام اربعین، این مرز نیازمند توجه ویژه دولت و نهادهای انقلابی برای تامین اعتبارات و توسعه زیرساخت ها و تجهیز امکانات است.

نوذری تاکید کرد: اگر چنانچه زنجیره کرونا در کشور و استان تا زمان برگزاری کنگره اربعین قطع شود ما کنگره اربعین را برگزار خواهیم کرد، اما با توجه به اینکه اربعین امسال از نظر تقویم زمانی در اوج فصل گرما قرار دارد باید تدابیر لازم در راستای تجهیز زیرساخت ها آب و برق و فاضلاب اندیشیده شود که با مشکل مواجه نشویم.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم صرفه جویی در مصرف برق در استان تاکید کرد و گفت: اگر تولید برق پالایشگاه گاز ایلام در مدار قرار گیرد علاوه بر تامین نیاز برق استان می تواند به کشور نیز برق تزریق کند.
وی اضافه کرد: در مقطعی قطعی برق در کشور و استان ایلام موجب چالش هایی شد که امیدواریم با صرفه جویی مردم و دستگاه های اجرایی و تدابیر لازم این مسایل حل و فصل شود.
استاندار ایلام خواستار احداث یک نیروگاه برق در شهرستان مرزی مهران شد و افزود: ایجاد این نیروگاه می تواند بسیاری از مشکلات زائران در ایام اربعین را برطرف کند.

مرادی، مشاور وزیر و رییس ستاد اربعین وزارت نیرو نیز در این دیدار گفت: تجهیز زیرساخت های اربعین در ایلام از نیازهای اساسی برای سهولت در تردد زائران محسوب می‌شود و وزارت آمادگی دارد اعتبارات لازم را برای تامین آب و برق و فاضلاب تامین کند.

شهرستان مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در ۱۱ کیلومتری این شهر مهمترین کانون تردد زائرین عتبات عالیات است که سالانه بیش از سه میلیون زائر از این مسیر به شهرهای مذهبی عراق سفر می کنند که بخش قابل توجهی از این زائران در ایام منتهی به اربعین از مرز مهران تردد می کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها