مروری بر زندگی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری/ قسمت سوم؛

مهرعلیزاده؛ اصلاح‌طلبی با یک کامیون سِمَت/ از فرماندهی سپاه تا معاونت بهزاد نبوی

محسن مهرعلیزاده یک بار دیگر بخت خود را آزموده و به کرسی ریاست جمهوری نرسیده اما این بار نطق‌هایش را فردی خوش‌قلم‌تر می نوسید و به آرای ترک‌زبانان امید بسته است.

مهرعلیزاده؛ اصلاح‌طلبی با یک کامیون سِمَت/ از فرماندهی سپاه تا معاونت بهزاد نبوی

مریم محمدپور: دوست دارد به عنوان معاون سیدمحمد خاتمی شناخته شود و شاید برای همین از عبارت "دولت سوم خاتمی" استفاده می‌کند. در میان کاندیداهای حاضر البته او نزدیک‌ترین فرد به رئیس دولت اصلاحات است و در دولت اول او، استاندار خراسان بزرگ و در دولت دوم، رئیس سازمان تربیت‌بدنی و معاون رئیس‌جمهور بوده اما مسئولیت‌های مهرعلیزاده به دوران خاتمی محدود نمی‌شود. او از سال 57 در عرصه بوده و دست آخر قانون منع به کارگیری بازنشستگان او را از استانداری اصفهان بازداشته است.

مهر علیزاده که در زمان انقلاب 22 ساله بوده، ابتدا در شهر زادگاهش مراغه، فعالیت‌های خود را با تلاش برای تشکیل کمیته انقلاب اسلامی مراغه شروع کرده، پس از آن در تاسیس جهاد سازندگی و هیئت‌های هفت نفره در استان آذربایجان شرقی، کانون نشر فرهنگ انقلاب اسلامی در مراغه و تبریز و در تشکیل سپاه پاسداران ناحیه (شهرستان مراغه) مشارکت داشته و مدتی هم فرمانده سپاه این شهرستان بوده. او از همان دوران جوانی کارهای متنوع می‌کرده و در حوزه‌هایی وارد می‌شده که لزوما ارتباطی با کار قبلی‌اش نداشته است.

مهرعلیزاده از سال 60 وارد حوزه خودرو شد، آن هم با سمت‌های بالا. اول قائم مقام مدیر عامل شرکت لیلاند موتور شد و سپس همین سمت را در سایپا گرفت. سال 63 به سازمان نوسازی صنایع رفت و از سال 64 در دولت میرحسین معاون وزیر شد؛ معاون بهزاد نبوی که وزیر صنایع سنگین بود.

مهر علیزاده رئیس هیات مدیره یا مدیرعامل شرکت‌ها و سازمان‌های متنوعی بوده که سازمان عمران کیش یکی از آنهاست. او سه سالی هم در دولت دوم رفسنجانی معاون سازمان انرژی اتمی بود. در دولت خاتمی همانطور که گفته شد سمت‌هایش ارتقا پیدا کرد اما در دولت احمدی نژاد دیگر در دل دولت نبود و به سراغ بانکداری رفت. مهرعلیزاده در سال 88 بانک دی را تاسیس کرد و دو سالی هم رئیس هیات مدیره آن بود. مهرعلیزاده در سال 96 و در دولت دوم حسن روحانی به دولت برگشت و استاندار اصفهان شد اما اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان او را از ادامه مناصب دولتی بازداشت.

معاون رئیس جمهور شدن با سوابق ورزشی تقریبا هیچ

این شوخی که طرف مدیر ورزشی شده و حتی یک عکس با شرت ورزشی ندارد، تقریبا در مورد مهرعلیزاده جدی است. او چهره ای سیاسی-اقتصادی بود که معاون تربیت بدنی خاتمی شد و از سال 80 تا 84 در همین سمت باقی ماند. او البته در سال 83 فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای ار تاسیس کرد و رئیسش شد و رئیسش باقی ماند و حالا عکس‌های ورزشی دارد.

مهر علیزاده در دوره ریاستش بر تربیت بدنی، اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی را تغییر داد و از آن پس، رییس سازمان تربیت بدنی می‌توانست به جای مجمع، روسای فدراسیون‌ها را شخصا عزل کند.

تایید و ردصلاحیت‌های مهرعلیزاده

محسن مهرعلیزاده از جمله افرادی در هیات دولت خاتمی بود که می‌خواست جانشین رئیسش شود. او در سال 84 برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد و ردصلاحیت شد (آن زمان هنوز عبارت عدم احراز صلاحیت وارد ادبیات سیاسی کشور نشده بود). پس از اعلام نتایج، رهبری نامه‌ای به شورای نگهبان نوشتند که نسبت به صلاحیت معین و مهرعلیزاده تجدید نظر کنند و همین اتفاق هم افتاد و او با حکم رهبری به عرصه رقابت بازگشت اما آخر شد. او یک بار هم هوای بهارستان کرد اما شورای نگهبان صلاحیتش برای رقابت پارلمانی را تایید نکرد.

باجناقی در بیت

باجناق محسن مهرعلیزاده، سیدعلی مقدم معاون ارتباطات دفتر رهبری است. مهرعلیزاده و مقدم در تبریز با هم دوست و همخانه بوده اند اما به طور اتفاقی باجناق شده‌اند. مهرعلیزاده با اینکه کوچکتر است، دو سال زودتر با خواهر بزرگتر ازدواج کرده و مهریه این ازدواج را امام تعیین کردند. او خودش تعریف کرده که بهمن 59 به دیدار امام می‌روند، امام رقم هزار تومان یا هزار ریال را تعیین می‌کنند. مهرعلیزاده می‌خواهد یک جلد قرآن به این رقم اضافه کند اما امام آن را تغییر می‌دهند به تعلیم بخشی از قرآن و به این ترتیب، بنا می‌شود مهرعلیزاده سوره صف را به عنوان مهریه به همسرش یاد دهد.

پست‌های فرزندان مهرعلیزاده

مهرعلیزاده سه فرزند دارد، دو پسر به نام‌های یاسر و محمدعلی و یک دختر به نام سعیده. به گفته خودش سعیده عزیزتر است. او دو سال پیش صاحب یک منصب جنجالی شد. سعیده با مدرک طراحی و دوخت به عنوان دبیر شورای گردشگری سلامت کیش منصوب شد. آنها شرکت‌های خانوادگی نیز دارند؛ یاسر، محمدعلی و سعیده به همراه پدر، موسس خیریه پیوند مهر هستند و شرکت تحقیقات انرژی و محیط زیست شریف و شرکت پترو مهر سبا هم متعلق به آنهاست.

یاسر نایب رئیسی هیئت مدیره شرکت تجارت صنعت مرصوص، عضویت در هیئت مدیره طراح صنعت شاره، عضویت در هیئت مدیره توسعه صنعت مهر سبا، عضویت در هیئت مدیره پاسارگاد تراکتور ارغوان و عضویت در هیئت مدیره توسعه انرژی مهر سبا را در کارنامه خود دارد. در رزومه محمدعلی نیز عضو هیئت مدیره شرکت محتوا پرداز پارسه، ارائه دهنده سرویس جنجالی ارزش افزوده (تبلیغات پیام کوتاه) یافت می‌شود.

درس و مشق آقای دکتر

مهرعلیزاده در مناظره اول درباره تعداد کلاس‌های درسی رئیسی اظهارنظر متفاوتی داشت و در مناظره دوم بر آن اصرار کرد. همین امر، موضوع مدرک خود او را نیز به سوژه تبدیل کرد و باعث شد مهرعلیزاده مدارک تحصیلی اش را منتشر کند. او چنین توضیح داده است: «اظهارنظر درباره تحصیلات نامزد خاص به دردشان آورده است، می‌گویند من دکترا ندارم!؟ ابتدایی تا دیپلم را در مراغه، لیسانس و فوق را در دانشگاه تبریز و دکترای مدیریت مالی را از دانشگاه تهران گرفتم. دکترای دیگر را هم در تیلبرگ خواندم (هنوز دفاع نکردم). شما دیپلمتان را ارائه کنید».

بیشتر بخوانید:

سرلشکر زاکانی؛ "افشاگر" و "دادگاه برو" اما همیشه تبرئه، حتی بعد از حکم حبس!

آقا محسن؛ محافظی که بعدها چریک و حالا کت و شلواری شده/ «تام جی اندرسون» پسر رضایی بود؟

امیرحسین قاضی زاده هاشمی؛ نامی که از پسرعموی وزیر به کاندیدای ریاست جمهوری تبدیل شد

سعید جلیلی؛ دانشجوی علم الهدی و مرید مصباح/ جمله معروف احمدی نژاد درباره نتیجه عملکرد او چه بود؟

عبدالناصر؛ اقتصاددانی با سابقه "اصلاح" پیام‌های امام/ پسر همتی در کدام سریال‌ها بازی کرده است؟

ابراهیم رئیسی و حضور در رقابتی دو سر برد/ مردی ساکت با سمت‌ها و حاشیه‌های زیاد/ داستان تابستان 67 چه بود

منبع: خبر فوری

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 31
  • کاربر ناشناس
    0

    اصلاح طلب خیر انقلابی مؤمن اری

  • کاربر ناشناس
    0

    تا آبروت بیشتر نرفته انصراف بده کی به تو رای میده بده برو تو خونت بشین

  • صفو
    0

    خداوکیلی این دکتر حتی بلد نبود انشا را از روی کاغذ بخوانه .این از قوم قبیله دکتر همشان رئیس ومدیر عامل هستن وبعد میخوان با فساد مقابله کنن.خخخخ

  • ناشناس
    0

    خدایی با عرضه است

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      خدایی مهرعلیزاده یکی ازرانت خواران وفرصت طلبان است

  • رضا95
    0

    فعلا مهریه مردم ایران صف طولانی شده.

  • ایرانی
    0

    خداوکیلی این آدم باداشتن چندین شرکت وافزون شدن درامدروزانه نجومی اش، میتونه درد مردمی که 8سال زجرکشیدن وجیبشان راخالی کرده اند،درک کند،

  • علی گودرزی
    0

    با سلام. بعید میدونم حافظه تاریخی ما آنقدرضعیف شده با شد که دوران خاتمی رو فراموش کرده باشیم ویک اشتباه دیگر درارتباط با اصلاح طلبان انجام بدیم بنده اصلاح طلب دو آتیشه بودم ولی فرق بین دوغ ودوشاب را خیلی خوب میفهمم رای ما فقط رئیسی

    نظرات شما -
    • ا
      0

      کم دروغ بگو معلومه اصولگرایی

    • امپراطوری پارس
      0

      من هم زمانی سخت لیبرال بودم اما چند سالی است اقتدارگرا هستم

  • مستضعف
    0

    دروغگویان ،چوپانان، اصلاح طلب خانوادگی نشسته بر سفره انقلاب مدعی مبارزه با فساد ژنتیک فاسد هستید شماها

  • دانشگاه ومدرک گرایی
    0

    درنظامیکه کیلوگرمی به دانشجو نمره میدهند وهنوز هم مرسوم هست نمیشود به مدارک اکتفا کرد خدایا تو شاهد باش که من از سر صدق وصفا این مطلب را میگویم .من همین الان افرادی را سراغ دارم که دیگران برای او آزمون میدهند وخود فرد اصلا یک صفحه کتاب نخوانده است اما نمرات عالی وارد کارنامه او میشود .افراد ی هستند که بخاطر پست ومقام وبحسب اعتمادی که به او دارند از روی ناچاری مدارکی را برای آنان دست وپا میکنند که مبادا درآینده درافکار عمومی بد جلوه داده بشوند .البته سهمیه های ورودی دانشگاهها را که خروجی آن افراد بیسوادی را تحویل جامعه داده دراین قصه نمیاورم شما خود حدیث مفصل بخونید از این مجمل

  • رضا سان
    0

    از سر بدبختی رفتار اصلاح طلبان( بخوانید تار و مار حاکمیت) حالا امید اصلاح طلبان ائم از رجال ومردم شده جناب مهرعلی!!!!!!! چه باید کرد چه باید گفت...... اول از حاکمیت که این مهندسی انجام داد......... وبعد از اصلاح طلبان که اینگونه ( ترس) مردمی که دلخوش کرده بودند را رها کردند.... مردم ایران یک قرن است که پی اصلاحات را گرفته اند ولی همیشه این رجاِل اصلاح طلب بودند که جا زدند

    نظرات شما -
    • ن
      0

      بنویسید اصلاح بخوانید افساد.خلاصه کارنامه این گروه است

  • کاربر ناشناس
    0

    مهرعلی شماوامثالشماهاهنوزدراین چهل و وسال سیرنشده آیدا دروقگویی وشیطنت و دزدی وقارت مگرارث پدرتان طلب داریدشماهاشناخته شده هستیداگردعواداریدباملت حسینی یاعلی سنگرببندباذلفقارعلی

  • اب
    0

    استقبال گرم مردم تبریز از مهر علیزاده ایشان امد اما کسی نبود۸سال خسارت کافی نیست

  • Dr.Alireza
    0

    خاک بر سر خودش و هم حزبی هاش ، رائ ما رییسی

  • وحید
    0

    این همه پست و مقام در جهات مختلف نشانه ضعف علمی کسانی است که به این افراد مسولیت دادندمگر قحطی دانشمند و کار آفرین داشتیم هیچ رشدی هم در سمتهای خود ایجاد نکردند حالا می خواهند ریس جمهور هم شوند چه شود.

  • کاربر ناشناس
    0

    اقای مهر علیزاده قبول کن که مردم اصلاح طلبان را قبول ندارند تلاش نکنید کارنامه اصلاح طلبان صفر است حرفی برای گفتن باقی نیست خدا روزیتان را از جای دیگر حواله کند

    نظرات شما -
    • ه
      0

      اشتباه منفی زدم شرمنده

  • سرمد
    0

    از این سمت هایی که گفتید با کامیون باید حمل کرد خیلی ها داشتند دارم را بگویید که چقدر در خدمت خلق خدا هست و چقدر در خدمت کرباسچی و کاوه مدنی جاسوس. و نیز بیش از نیمی از این پست ها به خانواده این مردخدمت گذار تعلق دارد که در خیریه و گردشگری پست معاونت مشغول خدمت صادقانه به خلق الله هستن دلم سوخت چقدر مظلومند این طایفه چندین فرزند بیکار تو خانواده دارند می تونستند ولی چون مثل مردم زندگی کردند پستی قبول نکردند.

  • هفت لنگ بختیاری
    0

    جانم ریسی عزیز

  • اکبر
    0

    پس در واقع خودش به این همه بی لیاقتی و مدرک الکی، سندروم پست بیقرار دارد.

  • بایرام
    0

    اگر هرکی دیگه هم یک چنین باجناقی داشت در ۲۵ سالگی بانک تاسیس می کرد و بعد از رد صلاحیت دوباره تایید می شد ،

  • بام
    0

    همه خانواده دور سفره پهن شده انقلاب نشسته اند و در دهها جا سمت دارن عضو هیئت مدیره فلان شرکت گ.....و حالا می خواهند سفره را پهن تر کنند تا شاید بتوانند اقوام بیشتری را دور خودشان جذب کنند و از این سفره بی در و پیکر بهره ببرند ........ولی باید بدانند خدای متعال ناظر بر اعمال انسانها است و روزی باید جواب پس دهند

  • مبینا
    0

    حقوق هشتاد میلیونی شما در بیمه سرمد لو رفت اختلاسگر حرامخور

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اون تاجگردون بود ها، چی زدی؟

    • ممد
      0

      آدمک ،، درست صحبت کن خوب اشتباه کرد بی شخصیت

  • ناشناس
    0

    ایشان یکی از عوامل برای داغ کردن انتصابات بودند وگر رای ندارد خودش هم می داند

  • ناشناس
    0

    (((((سندرم پستهای نامتظمه))))) انوقت ب رئیسی ایراد میگیره مردک بیسواد

  • م
    0

    در واقعیت اصولگراست ، داره نقش اصلاح طلبان رو بازی میکنه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها