معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت:

سازمان حج آمادگی کامل اعزام حجاج را داشت

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: سازمان حج و زیارت آمادگی کامل برای اعزام حجاج ایرانی متناسب با پروتکل‌های تدوین شده و با لحاظ تأمین سلامتی حجاج را داشت اما این امر میسر نشد.

سازمان حج آمادگی کامل اعزام حجاج را داشت

اکبر رضایی درباره تصمیم وزارت حج و عمره عربستان مبنی بر عدم آمادگی پذیرش حجاج کشورهای اسلامی در مراسم حج تمتع ۱۴۰۰ برای دومین سال پیاپی و چرایی این اقدام با توجه به برنامه ریزی کرونایی و واکسیناسیون اغلب کشورها گفت: وزارت حج و عمره عربستان روز دوم ذی القعده اعلام کرد که حج امسال همانند سال گذشته فقط با حضور حجاج داخل و افراد مقیم داخل عربستان و تا سقف مشخص برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت بر اساس وظیفه ذاتی خود برنامه ریزی های لازم برای اعزام زائران در حج ۱۴۰۰ را انجام داده بود، گفت: تمامی اقدامات مهم همانند تدوین دستورالعمل‌ها، آمادگی سامانه‌ها، تدوین پروتکل‌های بهداشتی، هماهنگی‌ها با وزارت بهداشت برای واکسیناسیون حجاج و… انجام گرفته بود و برای تمامی سناریوهای مربوط به اعزام حجاج از ایران آمادگی کامل داشتیم.

وی به تصمیم گیری وزارت حج و عمره عربستان اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه بسیاری از کشورهای اسلامی واکسیناسیون خود را آغاز کرده‌اند و از طرفی شرط ورود به عربستان نیز در اختیار داشتن تست منفی ، انجام واکسیناسیون، شرط سنی و ارائه گواهی سلامت جسمانی بوده، انتظار می‌رفت حج سال جاری با حضور تعدادی از حجاج کشورهای اسلامی برگزار شود اما متأسفانه این مهم میسر نشد و تصمیم وزارت حج و عمره عربستان همانند سال گذشته اجرایی خواهد شد و حجاج کشورهای اسلامی از حضور در سرزمین وحی و انجام این فریضه شرعی محروم شدند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • نازنین
    0

    دست عربستان درد نکنه کاملا حق باعربستانه عقل سعودیها بیشتراز ایرانیها کارمیکنه

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      اینها فقط در فکر پر کردن جیب خودشان هستند وجان ملت براشون ارزشی ندارد.اگر عربستان مخالفت نمی کرد اکنون کرونا رو انجا پخش میکردن.

  • شهرام.ر
    0

    ناراحت انجام نشدن فریضه شرعی مردم هستین یا خالی موندن دستای کثیف تون از سودهای آنچنانی؟ما که ندیدیم که یکی از شماها نگران کاهش تعداد نمازخونها باشین نماز هم یکی از فریضه های شرعی است مگه نه؟ .

  • وحید
    0

    لابد به همه حجاج واکسن کزاز مزدند و میفرستاد عربستان. تنها آمادگی که داشت در مورد پول گرفتن بوده است.

  • ح
    0

    سرزمین وحی درکل جهان است نه فقط حجاز. و سند ششدانگ ان به نام عربستان صادر نشده که با ان تجارت کند و چاه نفتی است که هیچ زمانی تمامی ندارد.

  • بهروز جعفری
    0

    خدا کنه هروقت وضعیت اقتصادی مردم خوب شد در مکه اونوقت باز شه

  • لززطط
    0

    پول یامفت از دست آخوندها در رفت

  • سیداحمدسیدحسینی
    0

    همگی دعاکنیم که خداریشه ال سعودرابکند لعنت بروهابیت لعنت برال سعود انشالله ال سعودنابودشود بابودن ال سعود که نمشود بصورت دلخواه رازونیازکرد و به اهلبت بطورازادمتوسل شد جلوگیری‌بررارازونیاز یک طرف به شیعه ها محصوصا ایرانیان توحین می کنند مامجبوریم باانهانمازبخوانیم دعاکنیم برادعا ونماز ازروحانیون ومداحان حودمان به عبادت ورازونیاز همگی بگوید انشالله التماس دعا

  • farid
    0

    ما شهر به شهر نمیتونیم بریم چطور میخواین مردم رو ببرین اونجا چرا شما اینقد فعال هستین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها