مروری بر زندگی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری/ قسمت چهارم؛

امیرحسین قاضی زاده هاشمی؛ نامی که از پسرعموی وزیر به کاندیدای ریاست جمهوری تبدیل شد

امیرحسین قاضی زاده هاشمی، با چهار دوره نمایندگی در مجلس که دو دوره با حضور در هیات رئیسه و یک سال با عنوان

امیرحسین قاضی زاده هاشمی؛ نامی که از پسرعموی وزیر به کاندیدای ریاست جمهوری تبدیل شد

مریم محمدپور: در سال 96 گمان این بود که حسن قاضی زاده هاشمی رقیب روحانی خواهد بود مخصوصا که پیش از آن، اختلافش با حسن روحانی بر سر طرح تحول سلامت، نامش را از بین وزرای دولت خط زده بود، اما به تدریج نام "حسن" در خبرها کمرنگ و نام‌های "امیرحسین" و پس از مدتی "احسان" پررنگ شد. این دو برادر، پسر عموی وزیر سابق بهداشت هستند.

امیرحسین قاضی زاده وارد عرصه سیاست شد، پیش از آن، تنها به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان شناخته می‌شد. او که نامش در فهرست جبهه متحد اصولگرایان بود با اولین کاندیداتوری، نماینده مردم مشهد در مجلس شد و در همه دوره‌ها نامش در فهرست "هوالمطلوب" در مشهد ماند و پس از آن بی‌وقفه نماینده مشهد بود. امیرحسین که می‌گفت "مملکت هزار فامیل شده" از سال 94 برادرش احسان نماینده مردم فریمان در مجلس است. احسان متولد سال 55 و پنج سال کوچکتر از اوست و اکنون عضو ناظر بر برنامه‌های تلویزیونی کاندیداهاست.

قاضی زاده هاشمی جوانترین کاندیدای حاضر در این انتخابات است و تازه 50 ساله شده. وقتی نامش در فهرست تایید صلاحیت‌شده‌ها بود، تصور می‌شد یک کاندیدای پوششی است. اما او مدتهاست تدبیر کرسی پاستور می‌کند و در همین راستا، جلساتی در این زمینه در ساختمانی در مرکز شهر تهران برگزار می‌کند.

اول جنگ، دوم درس

او که در زمان پایان جنگ تحمیلی 17 ساله بوده، جانباز 25درصد است و از 15 سالگی درس و مشق را رها کرده و راهی جبهه شد. پس از جنگ به درس و مشق برگشت و محل تحصیلش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود. او در نهایت متخصص گوش و حلق و بینی شد. بر مبنای فیلم انتخاباتی اش جراحی نیز می‌کند. معاون درمان بنیاد جانبازان خراسان و عضویت در هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در رزومه کاری اوست.

یک خانواده چهار نفره

در فیلم تبلیغاتی قاضی زاده هاشمی علاوه بر خودش که نقش اول بود، مادرش نیز بازی کرد و صدای دخترش از پشت تلفن به گوش می‌رسید. او تنها دختر نایب رئیس سابق مجلس است و همراه پدر در روز ثبت نام انتخابات به وزارت کشور رفته بود. او 19 ساله است و یک برادر 15 ساله نیز دارد. تصویری از همسر قاضی زاده منتشر نشده اما ظاهرا این دو در دوران دانشجویی با 14 سکه مهریه ازدواج کرده اند، ابتدا ساکن طبقه از منزل والدین قاضی زاده شده اند، تا دوران دانشجویی سرآمده و مستقل شده اند.

پدر قاضی زاده نانوا و مادرش خانم جلسه ای است و مسئول حوزه علمیه خواهران مکتب نرجس در شهرستان فریمان است. او در کنار برادرش احسان، چهار خواهر نیز دارد.

شنا و تیراندازی در اوقات فراغت

قاضی زاده هاشمی درباره ورزش مورد علاقه اش گفته چون عصب پایش قطع شده و توان حرکتی زیادی ندارد، شنا را انتخاب کرده. او همچنین در یک جلسه غیررسمی از علاقه اش به تیراندازی خبر داده و گفته گاهی به باشگاه های تیراندازی تهران می‌رود.

همیشه اصولگرا اما در گردش میان جریان‌هایش

قاضی زاده هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری 1368 از موافقین هاشمی رفسنجانی بود، سپس در انتخابات سال 1376 مسئول بخش دانشجویی ستاد ناطق نوری در خراسان شد. سال 1380 هم در ستاد احمد توکلی حضور داشت تا اینکه در انتخابات ریاست جمهوری 1384 رئیس ستاد علی لاریجانی در مشهد بود. سال 88 هم برای ستاد محمود احمدی‌نژاد کار کرد و دوره‌های بعدی حامی نماینده اصولگراها از جمله قالیباف و ابراهیم رئیسی بود.

او پس از تشکیل جبهه پایداری به آن پیوست و یک سالی سخنگوی این جبهه بود. پس از چند سال اما فاصله خود با این جریان را بیشتر کرد و سال گذشته او و تعدادی از نمایندگان حاضر و ادوار مجلس مجوز حزبی به نام "حزب اسلامی قانون" را گرفته‌اند. حزبی که از ابتدا نماینده‌اش در انتخابات امیرحسین قاضی‌زاده بود اما جالب است که در جریان تبلیغات نام این حزب پررنگ نشد.

بیشتر بخوانید:

سرلشکر زاکانی؛ "افشاگر" و "دادگاه برو" اما همیشه تبرئه، حتی بعد از حکم حبس !

آقا محسن؛ محافظی که بعدها چریک و حالا کت و شلواری شده/ «تام جی اندرسون» پسر رضایی بود؟

مهرعلیزاده؛ اصلاح‌طلبی با یک کامیون سِمَت/ از فرماندهی سپاه تا معاونت بهزاد نبوی

سعید جلیلی؛ دانشجوی علم الهدی و مرید مصباح/ جمله معروف احمدی نژاد درباره نتیجه عملکرد او چه بود؟

عبدالناصر؛ اقتصاددانی با سابقه "اصلاح" پیام‌های امام/ پسر همتی در کدام سریال‌ها بازی کرده است؟

ابراهیم رئیسی و حضور در رقابتی دو سر برد/ مردی ساکت با سمت‌ها و حاشیه‌های زیاد/ داستان تابستان 67 چه بود

منبع: خبر فوری

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • هادی
    0

    اینطور که من رزومه این آقایان را بررسی میکنم از امتیازات بخصوصی استفاده کرده اند تا بدین جارسیده اند حتی پسرعموی این آقا هم که چشم پزشک بوده بنوعی از امتیازات بخصوصی بهره برده اند تا اینکه درمرکز قدرت قرار بگیرند .

  • علی
    0

    ازخرتوخری مملکت هست که تو مجلس هستی والا بزهم بهت نمیدانند ببری چراگاه

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      ای که بنام علی خودت معرفی کرده ای! توچوپان کدام روستایی!؟

    • ناشناس
      0

      اگر در جریان نیستید ایشون نماینده دور هشتم نهم دهم و یازدهم مجلسه اصلا گیرم این دور خر تو خر دور های قبلی هم خر تو خر بود؟

  • ایرانی
    0

    خبرفوری! فقط بریداگرخداراشاهداعمالتان نمی بینید لااقل وحدان وفطرتتان رااززیرزپایتان در بیاورید تا بتوانیددست ازشیطنت وتفرقه بردارید

  • عقلانیت
    0

    در کامنت قبلی ام اشاره کردم هر یک کاندیدها نکات مثبتی دارند که ایکاش هر کدام منتخب میشوند بقیه آن نکات مثبت سایرین تجمیع کنند. مثلا نکات مثبت برنامه های آقای قاضی زاده زیاد است، طرح یارانه وان (سبد یارانه انرژی) و سبد کالا درست است، باید این چند ده میلیارد دلار که آقای رضایی هم اذعان کرده، به صورت کالابرگ و کوپن یا شبیهش به همه داده شود، من مخالف تبعیض در یارانه هستم، یارانه از ثروت عمومی حق همگانی است، از طرفی تاکنون هیچ سیستم تبعیضی نتواسته کاملا اقشار فردست شناسایی کند، نمونه اش انحراف چند میلیون نفری سهام عدالت و همچنین ان سه دهک که دائما میگویند در حقیقت عملا همان دهکهای شناخته شده مثل بهزیستی و کمیته امداد و کارگران هستند، در حالیکه لااقل چهار دهک دیگر هستند که متاسفانه بسیاری قابل شناسایی نستند، حتی یک نفر فرودست از لیست جا بیفتد یک احجاف بزرگ است! بیش ده سال از سهام عدالت گذشت و میلیون نفر جا ماندند و برخی در فقر فوت شدند! ----------------------------------- نکته ای مهمی آقای قاضی زاده درباره مهارت آموزی گفت و اینکه عمر جوانان در مدارس و دانشگاهها هدر میرود، نکته مهمی گفت که با تحصیلات هنرستانی باید فرد آماده جذب بازار شود، اما متاسفانه شاهد هستیمپدیده شوم مدرکگرایی و مدرکفروشی بیداد میکند در مدارس و مراکز مهارتی بخش خصوصی! نمونه اخیر مدرکفروشی حقیقتا وقیحانه در وزارت ارشاد که در کامنتهای متعدد من و دیگران متذکر شدند و باز هم با بی تجوهی مسئولان و مردم روبرو شد و هزارن مدرک مهارت فروخته شد به کسانی مثلا حتی کارهای ساده کامپیوتر نمیتوانند انجام دهند و اما گواهی مهارت برنامه نویسی وب و یا گرافیک گرفتند تا با این مدارک ارتقای شغلی و سنواتی بدهند یا استخدام بشوند! این فاجعه با بی تفاوتی مردم عین خیانت به منافع ملی و ضد علم و ضد فرهنگ و ضد هنر است. این خیانت بزرگ در دولت حسن روحانی و در وزارت ارشاد دارد صورت مگیرد! https://www.khabarfoori.com/detail/2717100 لینکهای مدرکفروشی مراکز تحت نظارت وزرات ارشاد بخصوص در ایام کرونا و این خردادماه/ خیانتی بزرگ که دادستانی ورود نکرد و باز خیانت انجام شد!

    نظرات شما -
    • خیانت به ایران
      0

      در تایید نظر افرادی که مهاهاست هشدار میدهند در مردکفروشی مراکز مهارتی بخش خصوصی تخت نظر وزارت ارشاد: در مشهد شخصی که مسئولیت مهمی دارد در اداره ارشاد (مستقر در پارک ملت مشهد)، اکنون کاندیدای شورای شهر مشهد شده است، اوج گند وی و همکارنش این بود بعد از مطلع شدن از اعتراضها به مدرکفروشی، یک هفته آزمونهای عملی جلو انداختند و متاسفانه اوایل و اواسط این هفته آزمونها برگزار شد! چه آزمون کذایی! به همه نمره قبولی دادند در مراکز خصوصی! اکثر افراد حداقل آموزش لازم ندیدند، حتی در حد کارهای ابتدایی! طرف فقط رفت سر جلسه آزمون و نمره گرفت! جشن و شادمانی مدیران و شرکای فاسد مدرکفروش! هر ترم از دویست میلیون تا چند صد میلیون تومان زدن تو جیب و چند هزار نفر متخلف و متقلب و مجرم تحویل جامعه و نهادهای حاکمیتی دادند! نه قوه قضاییه اقدام کرد و نه دولت و نه وزیر! خیانت بزرگی به آینده کشور شد و اکنون یکی از عاملان کاندید شورای شهر مشهد شده است! لابد میخواهد آنجا هم به گند بکشد؟! اگر یک جو عرق ملی و یک جو دولت و قوه قضاییه قانون و آینده کشور اهمیت میدهد بایست آزمونها باطل و آزمونها را از مدارس و مراکز گرفت! متاسفانه آزمون ادواری هم همین جوری بوده و هر کسی میرفت به او نمره میدادند! این دهن کجی و وقاحت نشانه است ایران در حال انحطاط است. مفسدان دیگر ترسی گویا ندارند از مجازت؟! با یان وضعیت دیگر چه انگیزه برای کسب علم و هنر میماند؟1 دیگر چگونه هنرجویان واقعی را میشود باز شناخت؟ دیگر این مدارک مهارتی چه اعتباری دارد؟! https://www.khabarfoori.com/detail/2717469

    • خیانت به ایران
      0

      در تایید نظر افرادی که مدتهاست هشدار میدهند درمدرکفروشی مراکز مهارتی بخش خصوصی تخت نظر وزارت ارشاد: در مشهد شخصی که مسئولیت مهمی دارد در اداره ارشاد (مستقر در پارک ملت مشهد)، اکنون کاندیدای شورای شهر مشهد شده است، اوج گند وی و همکارنش این بود بعد از مطلع شدن از اعتراضها به مدرکفروشی، یک هفته آزمونهای عملی جلو انداختند و متاسفانه اوایل و اواسط این هفته آزمونها برگزار شد! چه آزمون کذایی! به همه نمره قبولی دادند در مراکز خصوصی! اکثر افراد حداقل آموزش لازم ندیدند، حتی در حد کارهای ابتدایی! طرف فقط رفت سر جلسه آزمون و نمره گرفت! جشن و شادمانی مدیران و شرکای فاسد مدرکفروش! هر ترم از دویست میلیون تا چند صد میلیون تومان زدن تو جیب و چند هزار نفر متخلف و متقلب و مجرم تحویل جامعه و نهادهای حاکمیتی دادند! نه قوه قضاییه اقدام کرد و نه دولت و نه وزیر! خیانت بزرگی به آینده کشور شد و اکنون یکی از عاملان کاندید شورای شهر مشهد شده است! لابد میخواهد آنجا هم به گند بکشد؟! اگر یک جو عرق ملی و یک جو دولت و قوه قضاییه قانون و آینده کشور اهمیت میدهد بایست آزمونها باطل و آزمونها را از مدارس و مراکز گرفت! متاسفانه آزمون ادواری هم همین جوری بوده و هر کسی میرفت به او نمره میدادند! این دهن کجی و وقاحت نشانه است ایران در حال انحطاط است. مفسدان دیگر ترسی گویا ندارند از مجازت؟! با یان وضعیت دیگر چه انگیزه برای کسب علم و هنر میماند؟1 دیگر چگونه هنرجویان واقعی را میشود باز شناخت؟ دیگر این مدارک مهارتی چه اعتباری دارد؟! https://www.khabarfoori.com/detail/2717469

    • زنده به گورند
      0

      ای هم وطن، در دوره و زمانه ای هستیم وقاحت مفسدان به اینجا رسیده است به نسل های آینده کشور خیانت آشکار می کنند. مدرک فروشی خیانتی آشکار است. ملت و حکومتی هایی به این نوع خیانت ها اهمیت نمی دهند ، ظلم به آینده کشور می شود. اما برای اینکه راحت باشید، ازمون های ادواری با سی هزار تومان ثبت نام می شود یعنی مثل داوطلب آزاد، مردم میلیون ها تومان پولشان به مراکز متخلف فاسد ندهند. فیلم و جزوات آموزشی و کتاب ها رایگان در اینترنت موجود است.

    • ایرانیانیم
      0

      یک ایرادی هم به مدل کشور-شهری آقای قاضی زاده، این نوع میگیوند شبیه فدرالیسم است و به درد ایران نمیخورد. / البته اگر اختیارات استانی به شهرستان انتقال یابد تا میل به استان شدن کم شود یعنی فرماندار تقریبا اختیارت استاندار داشته باشد شاید مفید باشد. در مورد امور مالی باید تصمیات اصلی و کلی و ملی در مرکز باشد. مسئله فساد جدی است، اختیار در امور مالی در شهرستانها خطرناک است. متاسفانه اندک اختیار در شورهای شهر ورستا موجب فسادهای عظیمش ده است. نظام هنوز نتوانسته کادرسازی سالم در سطح خرد اداره جات کند. همین نکته مدرک فروشی نشان می دهد مفسدان از کوچکترین حفره سوءاستفاده میکنند!

  • فاتح
    0

    ایشان با استفاده از سهمیه پزشکی خوانده وپزشک است مشکل اصلی کشور ما اقتصاد ویران کشور است که به یک متخصص اقتصاد خوانده نیاز دارد عقلا وشرعا وعرفا اقایان همتی و رضایی بر این اقا ارجحیت دارند . پس در این شرایط بحرانی نباید دوباره در چاه افتاد که هزینه اش بسیار سنگین خواهد بود .دانستن با خوب حرف زدن متفاوت است .

  • غیر قابل نشر
    0

    من اگه میخواستم رای بدم به ایشون رای میدادم زیرا حد اقل یه شخصیتی و چهره ای دارد.

  • سید احسان
    0

    ملت مظلوم و فهیم ،اگر می خواهید که کشور از جنگ،از بحران اقتصادی نجات یابد به همتی رای بدید،ایشان تو این کاندیدها بهترین بنظر میرسد

  • محسن
    0

    ایشون مدرک پزشکی اش سهمیه ایی است ،اگر دکتر خوبی بود ،نماینده مجلس نمی شد ،یک دکتر وارد و چیره دست از یک نماینده مجلس ۲۰ درصدی بهتره

    نظرات شما -
    • به محسن
      0

      چه ربطی داره؟یعنی یه پزشک خوب نمیتونه نماینده بشه؟پزشکیان هم پزشک خوبیه نماینده هم بود اگر میخوایید تخریبش کنید یه چیز بهتر بگید آخه این چه استدلالیه؟تازه دکتر عمومی نیست که الکی میگید سهمیه جراح گوش حلق و بینیه توی تخصص که دیگه سهمیه کاره ای نیست

  • علی
    0

    به ایرانی : برخی از پیامبران ص قبل از رسالت چوپان بوده اند چوپانی شغل شریفی است که نصیب مردان خدا می شود .

  • حسن
    0

    علیرغم اختلاف سلیقه جناحی بهش احترام میگذارم خدا حفظش کند انسان عاقل و اینده داری برای خود و نظام خواهد بودالبته برای مجلس حتما در شهر ما بود قطعا بهش رای میدهم

  • دای
    0

    فقط محسن رای می تواندمشکلات روزمردم رافوری حل گندواقتصاد کشوررا سریع ریل گذاری کند ومردشجاعی است توانایی دارد دست رانتخوران واختلاسگران راقطع کند رامن وهمه فقرارضایی مردمی

  • دن کیشوت
    0

    پایان خانواده لاریجانی،آغاز خانواده قاضی زاده هاشمی،اینجا ایرانه یا سیسیل؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها