میاندوآب دومین شهرستان آذربایجان‌غربی در تولید بخش کشاورزی است

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ با بیان اینکه در سال زراعی جاری بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید شده، گفت: این شهرستان از این حیث رتبه دوم آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است.

میاندوآب دومین شهرستان آذربایجان‌غربی در تولید بخش کشاورزی است

علی دیانتی با اشاره به فعالیت ۲۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی میاندوآب، افزود: این شهرستان در تولید نهال، گوشت قرمز، شیر، علوفه و زراعت چوب دارای رتبه نخست استانی را در اختیار داشته و صاحب برند ملی و منطقه ای است.

وی با بیان اینکه همچنین میاندوآب‌ در تولید محصولات زراعی و دامی رتبه دوم و در تولید محصولات باغی رتبه سوم استانی را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: این شهرستان دارای ۱۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ با تولید سالانه بیش از ۱۸۰ هزار تن انواع محصولات باغی است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ با اشاره به اینکه سه هزار و ۲۱۲ هکتار از باغ‌های شهرستان به محصول انگور اختصاص دارد، اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۴۱ هزار تن محصول انگور از تاکستان‌های این شهرستان برداشت و همچنین پنج هزار و ۳۱۳ هکتار از باغ‌های شهرستان به محصول سیب اختصاص دارد که پیش بینی می شود امسال بیش از ۸۱ هزار تن محصول سیب تولید شود.

دیانتی گفت: همچنین در راستای ایجاد اشتغال، سال گذشته با همکاری بانک‌های عامل مبلغ ۱۶۱ میلیارد ریال جهت اجرای ۱۰۸ طرح تولیدی، خدماتی و صنعتی بخش کشاورزی تسهیلات بانکی پرداخت شد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ ادامه داد: سال گذشته بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به محصولات زراعی اختصاص یافته بود که با همت و تلاش شبانه روزی کشاورزان زحمتکش و نظارت و کنترل فنی مزارع و آموزش کشاورزان در زمینه استفاده از بذور اصلاح شده و بهبود تغذیه گیاهی، کنترل عوامل زیان آور نباتی در انجام عملیات کاشت، داشت و برداشت توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در مجموع ۷۶۵ تن انواع محصولات زراعی تولید شد.

دشت حاصلخیز میاندوآب دارای ۹۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت شامل ۶۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم با تنوع کشت ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها