مدیر آموزش‌ و پرورش بروجرد:

گذراندن اوقات فراغت در بین دانش‌ آموزان ضروری است

مدیر آموزش‌ و پرورش بروجرد گفت: گذراندن اوقات فراغت در بین دانش‌ آموزان ضرورت دارد.

گذراندن اوقات فراغت در بین دانش‌ آموزان ضروری است

محمد مهرافزون در جلسه کارگروه اوقات فراغت خردادماه ۱۴۰۰ که امروز ۲۵ خردادماه در سالن کنفرانس اداره برگزار شد، اظهار کرد: طرح رویش شاد در راستای اوقات فراغت تابستان دانش آموزان با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت در آموزش‌وپرورش بروجرد از اول تیرماه آغازمی شود.

وی تصریح کرد: اوقات فراغت از مهم‌ترین و دلپذیرترین اوقات انسان با سه کارکرد شادی و نشاط، تفریح و سرگرمی و از همه مهمتر زمینه رشد و شکوفایی استعداد و تکوین شخصیت است اوقات فراغت زمانی است که فرد وظایف خود را انجام داده و فرصتی در اختیار دارد تا به فعالیت‌های مورد علاقه‌اش بپردازد.

یکی از ابزارهای مهم در جذب دانش‌آموزان ارتقای کیفیت و تأکید بر مهارت‌آموزی و کشف و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت است به همین سبب سعی شده تا دوره‌های آموزشی و مهارتی ارائه شده در پایگاه‌ها متناسب با نیاز روز دانش آموزان و علاقه‌مندی آنان باشد.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد خاطرنشان کرد: تغییرات در سبک زندگی، بازنشستگی، تغییر شغل، فارغ‌التحصیل شدن از مدرسه و دانشگاه یا تغییر در شرایط خانواده مانند ازدواج فرزندان و غیره سبب می‌شود وقت آزاد بیشتری در اختیار داشته باشند و این اوقات ارزشمند برای افرادی که هیچ برنامه‌ی خاصی برای بهره‌گیری از این زمان‌ها ندارند، بسیار خسته‌کننده و عذاب‌آور است.

به همین خاطر فعالیت‌های تابستانی در سال جاری در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و مانند سال گذشته به‌صورت مجازی و در بستر شبکه آموزشی شاد و حضوری در صورت موافقت ستاد کرونا و وضعیت رنگ شهر از نظر شیوع کرونا، به‌منظور گسترش مهارت‌آموزی، کشف و هدایت استعدادهای دانش‌آموزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت، برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

مهرافزون در خصوص کلاس‌های تابستانی اوقات فراغت در بستر فضای مجازی، اضافه کرد: برنامه‌های فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان از هفته اول تیرماه شروع و تا پایان مردادماه مطابق با دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه خواهد داشت.

اگر شرایط کرونا اجازه دهد و وضعیت قرمز نباشد در مراکز پرورشی و پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزان در برنامه‌ها شرکت می‌کنند کلاس‌ها به‌صورت نیمه‌حضوری و با رعایت پروتکل‌ها تعداد محدود پنج‌تا ۱۰ نفر از دانش آموزان در فضای آزاد هستند و برنامه‌هایی هم از طریق کانال‌های معاونت پرورشی به اطلاع دانش آموزان علاقه‌مند رسانده می‌شود و دانش آموزان با ثبت‌نام در سامانه همگام از ۱۵ تا آخر خردادماه کلاس‌ها خود را انتخاب کنند و عمده آموزش‌ها از اول تیرماه و از طریق شبکه شاد است.

وی بیان کرد: گذراندن اوقات فراغت مهم‌ترین و مؤثرترین و دل‌انگیزترین اوقات اقشار مختلف مردم است و در بین دانش آموزان اهمیت و ضرورت خاصی دارد و درواقع هر دانش‌آموز امسال بتواند یک مهارت بیاموزد و شعار ما در امسال همین نکته در نظر گرفته شده چراکه عملکرد بسیار مهم است و دانش آموزان در این زمینه بتوانند مهارت‌های کاربردی و قابل قبولی کسب کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ادامه داد: با توجه به شرایطی که کرونا در جامعه ایجاد نمود و قرنطینه‌های خانگی که موجب کم‌تحرکی افراد بخصوص دانش آموزان شد، باید در برنامه‌ریزی اوقات فراغت زمینه‌های توسعه رشد فعالیت‌های ورزشی در زمینه‌های مختلف را با هدف تقویت سلامتی، شادی و اجتماعی در بین دانش آموزان در دستور کار قرار داد و تمام سعی و تلاش خود را بکار می‌گیریم که بتوانیم با استفاده از تمام ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌های متولی اوقات فراغت در بخش‌های مختلف، اوقات فراغت خوبی را برای دانش‌آموزان رقم بزنیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها