تنش آبی در 313 روستای گیلان/ آمادگی تانکرهای سیار برای آبرسانی در تابستان امسال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: ۳۱۳ روستای گیلان تابستان با تنش آبی مواجه خواهند شد .

تنش آبی در 313 روستای گیلان/ آمادگی تانکرهای سیار برای آبرسانی در تابستان امسال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه مراقبت از آب بعنوان ثروت ملی، وظیفه همگانی است، گفت: با صرفه جویی در مصرف آب حتی در کمترین میزان، می توانیم تابستان پیش رو را با تنش کمتری پشت سر بگذاریم.

سید محسن حسینی با ارائه آماری در خصوص کاهش بارش برف و باران در سال آبی ۹۹ نسبت به سال های گذشته گفت: کاهش نزولات جوی موجب کاهش آبدهی چشمه ها شده است که این امر تاثیر مستقیمی بر کمبود آب شرب مناطق مختلف استان دارد.

وی با تاکید بر اینکه ۳۱۳ روستای گیلان که از طریق چشمه ها تامین آب می شوند، در تابستان سال جاری با تنش آبی مواجه خواهند شد، افزود: تمهیداتی برای رفع کاهش تنش آبی این روستاها پیش بینی شده است.

وی، بهسازی چشمه های جدید و استفاده حداکثری از ظرفیت آبدهی آن ها، آمادگی تانکرهای سیار جهت آبرسانی به این روستاها و فعال شدن ۴ دستگاه تولید آب بسته بندی با ظرفیت ۸ هزار لیتر در ساعت را از مهم ترین اقدامات در دست اجرا جهت رفع و کاهش تنش آبی این روستاها اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با تاکید بر اینکه مردم از نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه آبرسانی پرهیز کنند، گفت: اگر به هر دلیلی نیاز به نصب پمپ بود، در ابتدا باید نسبت به نصب مخزن اقدام شود زیرا نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه توزیع آب، مشکلاتی را برای مشترک و سایر مصرف کنندگان به وجود می آورد.

حسینی با اشاره به اینکه استفاده غیرمجاز و نامتعارف از آب شرب نیز نقش موثری در کاهش فشار آب برخی مناطق دارد، افزود: صاحبان این انشعابات با مراجعه به امور آب و فاضلاب شهرستان و با طی کردن مراحل قانونی می توانند از انشعاب مجاز و قانونی برخوردار شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب گیلان هیچ برنامه مدون و از پیش تعیین شده ای برای قطع آب شرب ندارد، گفت: تنها در صورت بروز برخی حوادث و تعمیرات خطوط و تاسیسات آبرسانی ممکن است آب شرب برخی مناطق دچار اُفت فشار و یا قطعی موقت شود که این موضوع در قالب اطلاعیه به اطلاع مردم عزیز رسانده می شود تا نسبت به ذخیره سازی آب مورد نیاز خود اقدام کنند.

حسینی با تاکید بر گسترده بودن حجم خدمات رسانی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون مشترک شهری و روستایی در گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند که ۶۵۴ حلقه چاه، ۵۷۶ دهنه چشمه، ۱۳ باب تصفیه خانه، ۶۲۰ واحد ایستگاه پمپاژ و ۵۳۲ هزار مترمکعب مخزن، آب مورد نیاز این مشترکین را تامین می کند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۱ واحد آزمایشگاهی جهت سنجش سلامت آب شرب استان گیلان؛ این اطمینان را به مردم داد که آب مورد استفاده آن ها بر اساس استانداردهای ملی است و نیازی به دستگاه های تصفیه آب خانگی ندارد.

وی با بیان اینکه مردم در هر ساعت از شبانه روز می توانند از طریق شماره تماس ۱۲۲ مشکلات مربوط به حوزه آب و فاضلاب را اعلام کنند، افزود: این تماس ها ثبت و در کوتاه ترین زمان پیگیری و جهت رفع مشکل اقدام می شود.

حسینی با بیان اینکه مردم جهت سهولت در پرداخت قبوض آب می توانند با شماره های ۱۲۲ و ۱۵۲۲ تماس بگیرند گفت: تداوم خدمات رسانی شرکت آب و فاضلاب، جز با همکاری و همراهی مردم فهیم استان امکان پذیر نخواهد بود.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها