دلیل تأخیر در آغاز رأی‌ گیری برخی حوزه‌ های انتخابیه اصفهان چه بود؟‌

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای‌ های اسلامی شهر و روستا استان اصفهان گفت: با توجه به الکترونیکی شدن انتخابات و حجم رای دهند‌گان در برخی از شعب تعرفه‌ های الکترونیکی کم است.

دلیل تأخیر در آغاز رأی‌ گیری برخی حوزه‌ های انتخابیه اصفهان چه بود؟‌

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی از درباره روند نظارت بر انتخابات استان اصفهان اظهار داشت: روز گذشته با استاندار و عوامل اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و شورای‌های اسلامی شهر و روستا جلسه هماهنگی برگزار و آخرین هماهنگی‌های لازم انجام شد و امروز انتخابات و رأی‌گیری از اول وقت با حضور مقتدایی، فیروزی‌پور و بنده آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به الکترونیکی شدن انتخابات در شهرستان‌های اصفهان و شاهین‌شهر، در بخش‌های بحث اخذ رأی و شناسایی هویت افراد با مشکلاتی مواجه شد که این مشکلات ناشی از تأخیر در ارسال کارت‌های راه‌انداز سامانه‌های الکترونیک بود. این کارت‌ها باید از تهران ارسال می‌شد که متاسفانه ساعت 6 صبح امروز این کارت‌ها رسید.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای‌های اسلامی شهر و روستا استان اصفهان تصریح کرد: همان طور که می‌دانید راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی حتماً باید از یک و یا 2 روز قبل تست شود، البته استاندار در جلسه دیروز گفتند که همه چیز چک شده و آماده است اما ارسال کارت راه‌انداز از طرف وزارت کشور با تاخیر انجام شد.
وی گفت: به همین دلیل در شهرستان‌های اصفهان و شاهین‌شهر انتخابات با تأخیر و از ساعت 8و30 دقیقه آغاز شد اما در سایر شهرستان‌ها تقریبا می‌توان گفت که انتخابات به موقع آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: عوامل نظارتی ما در سطح استان لحظه به لحظه در حال گزارش کیفیت و روند انتخابات هستند و هیئت عالی نظارت در استانداری مستقر بوده و روند انتخابات را به صورت آنلاین بررسی می‌کند و تا کنون مساله خاصی به وجود نیامده است. امیدواریم مردم با افتخار و شکوه هرچه بیشتر پای صندوق‌های رای بیایند و انتخاب مطلوبی داشته باشند.

حجت‌الاسلام نقدعلی در پاسخ به اینکه در برخی از شعب اصفهان انتخابات شوراهای اسلامی شهر به صورت دستی انجام شده یا خیر، گفت: با توجه به کندی و مشکلات الکترونیکی که پیش آمد، استاندار نامه‌ای ارسال و تاکید کرد که اگر جایی از طریق سامانه الکترونیک امکان اخذ رای وجود نداشت، آن رای را به صورت دستی اخذ کنند و این آرای اخذ شده معتبر خواهد بود.

وی خبر ابطال آرای تعدادی از صندوق‌های شوراهای اسلامی شهرو روستا در شهرستان اصفهان را تکذیب کرده و افزود: بحث ابطال و یا تایید آرا، به زمان اتمام انتخابات و رأی‌گیری باز می‌گردد وبعد از اتمام انتخابات و اخذ آرا تصمیم‌گیری خواهد شد و این موضوعات در زمان پروسه انتخابات مطرح نیست.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهرو روستا در پاسخ به اینکه از زمان شروع انتخابات گزارشاتی درمورد تخلفات و یا کمبود تعرفه انتخابی ارسال شده یا خیر، خاطرنشان کرد: با توجه به الکترونیک شدن انتخابات و حجم رای دهندگان در برخی شعب تعداد تعرفه‌های الکترونیک کم است و قرار بود تهران تعرفه‌های لازم را به دست ما برساند اما پرواز مروبطه تاخیر داشته و ما در حال پیگیری لازم هستیم تا به تعرفه‌های الکترونیک به سرعت در اختیار شعب قرار بگیرد.

وی درباره درگیری پیش‌آمده در یکی از شعب شهرستان‌ها،گفت: ظاهرا در فریدون‌شهر یک زد و خورد کوچک پیش‌آمده و فعلا مشکل خاصی نیست.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها