افزایش مشارکت کرمانشاهیان در انتخابات تا ظهر امروز نسبت به دور قبل

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: به لحاظ مقایسه‌ای تعداد تعرفه های مصرف شده در این استان تا ظهر امروز بیشتر از انتخابات مجلس و ریاست جمهوری دوره قبل در مدت زمان مشابه بوده است.

افزایش مشارکت کرمانشاهیان در انتخابات تا ظهر امروز نسبت به دور قبل

جلیل بالایی با اشاره به حضور پرشور و معنادار مردم در شعب اخذ رأی استان کرمانشاه، اظهار کرد: میزان مشارکت مردم این استان در سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با اختلاف کمی یکسان است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات موجود در سامانه جامع انتخابات که به صورت آنلاین قابل مشاهده است، تمام یک هزار و ۴۹۲ شعب اخذ رأی در حال اخذ رأی همشهریان هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به مهلت قانونی اخذ رأی در روز انتخابات، تاکید کرد: مدت زمان رأی گیری بر اساس قانون ۱۰ ساعت است که کار رأی گیری در استان کرمانشاه از ساعت ۷ صبح شروع شده و تا ۵ عصر ادامه دارد، اما با تشخیص وزارت کشور و در ساعات پایانی این مهلت رأی گیری تا ساعت ۲۴ امشب قابل تمدید است.

بالایی تصریح کرد: در حداقل مهلت قانونی اخذ فرایند رأی گیری اگر از تمام افراد واجد شرایط در یک شهر و یا روستا رأی گیری شده باشد امکان جمع آوری شعبه مذکور تا پایان این زمان وجود ندارد.

افزایش مشارکت کرمانشاهیان در انتخابات تا ظهر امروز نسبت به دورقبل

وی با اشاره به رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در تمام شعب اخذ رأی سطح استان کرمانشاه، گفت: به اندازه کافی شعب اخذ رأی در تمام نقاط این استان پیش بینی و مستقر شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه انتخاب ایران نزدیک ترین و خلوت ترین شعبه به محل سکونت خود را برای رأی دادن انتخاب کنند.

بالایی با بیان اینکه یک میلیون و ۵۷۷ هزار نفر در استان کرمانشاه واجد شرایط رأی دادن هستند، خاطر نشان کرد: همراه داشتن شناسنامه برای رأی دادن الزام است و نیز مردم هنگام مراجعه به شعب حتماً خودکار شخصی و ماسک به همراه داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به مدیریت خوب مردم برای حضور در شعب، از شهروندان خواست فرآیند اخذ رأی را به ساعات پایانی مهلت رأی گیری موکول نکنند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها