پنج زبان عشق / چند راه کمتر شنیده شده برای ابراز علاقه در زندگی مشترک را بخوانید

یکی از رایج‌ترین مسائلی که امروزه زن و شوهرها با آن روبه‌رو هستند، تلاش برای ابراز عشق از راه‌های سنجیده و معنی‌دار به همسرشان است.

پنج زبان عشق / چند راه کمتر شنیده شده برای ابراز علاقه در زندگی مشترک را بخوانید

تقریبا همه می‌خواهند به شریک زندگی خود نشان دهند که به او اهمیت می‌دهند. با این حال، بسیاری از مردم تلاش می‌کنند این کار را به روشی انجام دهند که برایشان دلنشین باشد و توجهی به نظر و سلیقه طرف مقابل ندارند. تاریخ نشان داده‌است که یادگیری نحوه ابراز عشق به شریک زندگی‌تان به شما کمک می‌کند تا بهترین راه را برای نشان‌دادن علاقه‌تان به او بشناسید و از آن برای استحکام زندگی‌مشترک‌تان کمک بگیرید. در ادامه به‌طور مختصر به شرح پنج زبان عشق می‌پردازیم که زوج ها، کمتر به آن توجه دارند.

کلام تاییدآمیز

به زبان ساده، کلام تأییدآمیز زبان عشق درباره ابراز محبت از طریق کلمات گفتاری، ستایش یا تقدیر است. هنگامی که زبان اصلی عشق کسی حرف های تاییدآمیز باشد، او از کلام محبت آمیز وتشویق‌آمیز لذت می‌برد. او همچنین نقل قول های نشاط‌آور، یادداشت های عاشقانه و پیام های کوتاه زیبا را دوست دارد. اگر همسر شما این‌طور باشد، شما می‌توانید با کمک گرفتن از این نوع زبان عشق و تعریف و تمجید از او یا با یادآوری موفقیت هایش، روز او را بسازید.

گذراندن اوقات‌مفید

عشق و علاقه از طریق این زبان عشق وقتی ابراز می‌شود که فرد تمام توجه خود را به شخص دیگری می‌دهد. این امر به معنای کنارگذاشتن تلفن‌همراه و خاموش‌کردن تبلت، برقراری تماس چشمی و گوش‌دادن فعال به همسر در زمان گفت‌وگو با اوست. افراد با این زبان عشق به دنبال کیفیت بیش از کمیت هستند بنابراین، وقتی کنار یکدیگر هستید، اگر حضور داشته باشید و به حرف‌های همسرتان توجه کنید، او عشق شما را به خود احساس می‌کند. اطمینان حاصل کنید که ارتباط چشمی برقرار می‌کنید، صحبت های طرف مقابل را تایید و از پند و اندرزدادن خودداری می‌کنید.

تماس فیزیکی

فرد با این زبان عشق از طریق محبت جسمی عشق را احساس می‌کند. جدا از رابطه زناشویی، کسانی که زبان اصلی عشق‌شان تماس بدنی است، وقتی همسرشان به نوعی احساس محبت جسمی نشان می‌دهد مانند گرفتن دست، لمس بازو یا ماساژ دادن در پایان روز، عشق او را به خود احساس می‌کنند. علاوه بر این، تصور آن‌ها از بهترین زمان با هم بودن می‌تواند نزدیک هم نشستن یا درازکشیدن روی کاناپه و دیدن یک فیلم خوب باشد. چنین افرادی کاملا می‌خواهند از نظر جسمی به شریک زندگی خود نزدیک باشند.

ارائه خدمات و کمک به همسر

وقتی زبان اصلی عشق کسی ارائه خدمات باشد، زمانی که مردم کارهای خوبی برای او انجام می‌دهند احساس می‌کند دوستش دارند و از او قدردانی می‌کنند. مثلا در زندگی مشترک، چه کمک در شستن ظروف باشد و چه بنزین زدن خودرو، این خدمات کوچک واقعا به دل او می نشیند. وقتی افراد کارهای کوچکی برای همسرشان انجام می‌دهند، یعنی او را دوست دارند و طرف مقابل هم متوجه این علاقه می‌شود.

هدیه دادن

برای کسی که زبان عشق او هدیه گرفتن است، هدیه نمادی از عشق و محبت در ذهن اوست. آن‌ها نه تنها برای خود هدیه بلکه برای زمان و تلاشی که هدیه‌دهنده برای این کار صرف کرده است، ارزش زیادی قائل هستند. علاوه بر این، آن‌ها لزوماً انتظار هدیه‌های بزرگ یا گران قیمت را ندارند، زبان عشق دریافت هدیه بیشتر در پشت هدیه ای است که مورد توجه آن‌ها قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، وقتی وقت می‌گذارید و یک هدیه مخصوص برای همسرتان انتخاب می‌کنید، به او این پیام را منتقل می‌کنید که واقعا سلایق او را می‌شناسید و برای‌تان مهم است. علاوه بر این، افراد با این زبان عشق اغلب می‌توانند هر هدیه کوچکی را که از همسرشان دریافت کرده‌اند، به خاطر بسپارند و این امر تأثیرات مثبت زیادی بر ذهن آن‌ها می‌گذارد.

صحبت با زبان‌عشق همسر تلاش می‌خواهد

اولا توجه داشته باشید، زبان‌های عشق در روابط شما با فرزندان، همکاران و حتی دوستان‌تان هم حاکم است اما تا حدودی متفاوت است. برای مثال، شما ممکن است وقت گذاشتن با دوستان‌تان را ترجیح دهید اما با همسرتان، حرف‌های تأییدآمیز را ترجیح دهید. در ضمن، زبان عشق شما می‌تواند گاه‌گاهی تغییر کند. برای مثال، اگر روز بدی در محل کار خود داشته‌اید، ممکن است گذراندن اوقات مفید با همسرتان را به جای سخنان تشویق‌آمیز ترجیح دهید. نکته اصلی این است که مرتباً ارتباط برقرار کنید و از آن‌چه همسرتان برای پرکردن مخزن عشق خود نیاز دارد، بپرسید. سپس دقیقاً همان چیزی را که شریک زندگی شما نیاز دارد، عملی کنید. هنگامی که از زبان عشق یکدیگر آگاهی داشته باشید، می‌بینید عملی‌کردن آن آسان است. صحبت با زبان عشق شریک زندگی خود، فقط کمی تلاش می‌خواهد. به یاد داشته باشید روابط سالم متولد نمی‌شوند بلکه با توجه و تلاش ایجاد می‌شوند. خبر خوب این است که شما می‌توانید با یادگیری زبان عشق شریک زندگی خود و عملی‌کردن آن، رابطه خود را تقویت کنید و اگر شما هر دو متعهد به دوست داشتن یکدیگر باشید خود را نه تنها در عشق عمیق‌تر بلکه در یک رابطه شاد و پر از رضایت هم خواهید یافت.

منبع: خراسان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها