۳۵ حلقه مار در نقاط مختلف توسط آتش نشانان سنندجی صید شده است

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۵ حلقه انواع مار در نقاط مختلف سطح شهر زنده گیری و در دامان طبیعت رهاسازی شده است.

۳۵ حلقه مار در نقاط مختلف توسط آتش نشانان سنندجی صید شده است

صالح زندی اظهار کرد: هرساله با گرم تر شدن هوا شاهد ورود مارها به داخل شهر و حضور آن در منازل مسکونی شهروندان هستیم.

وی افزود: با شروع فصل بهار و تابستان و حضور بیشتر شهروندان در دامان طبیعت معمولاً مارها به داخل خودروها راه یافته و از این طریق به داخل شهر و پارکینگ منازل راه پیدا می کنند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج بیان کرد: مارها به دلیل سمی بودن خطرناک بوده و حضور در مناطق شهری و منازل موجب ترس و وحشت شهروندان شده و همین علت باعث شده بسیاری از شهروندان با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و درخواست کمک کنند.

وی تصریح کرد: آتش نشانان نیز پس از دریافت گزارش بلافاصله به محل اعزام شده و ضمن دعوت افراد به آرامش با پوشش مخصوص و دستگاه مارگیر اقدام به صید مار می کنند.

زندی اعلام کرد: در همین راستا از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۵ حلقه انواع مار در نقاط مختلف سطح شهر زنده گیری و در دامان طبیعت رهاسازی شده است.

وی از شهروندان درخواست کرد: با دیدن مار و حیوانات ابتدا و در اولین مرحله با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و در گام بعد بدون هیچ گونه اقدامی از محل فاصله بگیرند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج توصیه کرد: از پارک خودروها در دشت هایی که پوشش گیاهی بلند داشته خودداری نموده و قبل از اسکان، محل را بازرسی نموده تا از انتقال مار به داخل خودروی خود و انتقال آن به داخل شهر پیشگیری شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها