تیتر رسانه‌های خارجی درباره پیروزی رئیسی/ از "شکست نامزد اعتدال گرا" تا "سه مشکلی" که رئیسی در دولتش با آنها روبه‌روست

آسوشیتد پرس، بی بی سی، الجزیره، یو اس آ تودی و رویترز مهم‌ترین خبرگزاری و پایگاه‌هایی بودند که به پوشش انتخابات ریاست جمهوری 1400 و نتایجش پرداختند.

تیتر رسانه‌های خارجی درباره پیروزی رئیسی/ از "شکست نامزد اعتدال گرا" تا "سه مشکلی" که رئیسی در دولتش با آنها روبه‌روست

به گزارش خبر فوری ، با انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری 1400، بسیاری از رسانه‌های خارجی به این موضوع پرداخته و با تیترهای گوناگون به تحلیل و پوشش آن پرداختند، برخی از آنها رئیسی را رئیس جمهوری تندرو خواندند.

آسوشیتد پرس در گزارش خود با تیتر "نامزد اعتدال گرا از رئیس قوه قضائیه شکست خورد" اخبار انتخابات ایران را پوشش داد. نویسنده با اشاره به نامه تبریک رئیس سابق بانک مرکزی (عبدالناصر همتی) و رئیس سابق سپاه پاسداران (محسن رضایی) -که هردو کاندیدای انتخابات بودند- به منتخب مردم، تاکید دارد که هر چند نتایج قطعی انتخابات هنوز اعلام نشده اما پیروز میدان مشخص است.

رویترز نیز با اشاره به آخرین نتایج انتخابات در تیتر خود به تبریک عبدالناصر همتی به ابراهیم رئیسی اشاره دارد. رویترز با اشاره به تحریم ابراهیم رئیسی توسط آمریکا به صورت ضمنی احتمال می‌دهد که روابط ایران و ایالات متحده در آینده تغییر کند. این خبرگزاری همچنین به پیام تبریک حسن روحانی به منتخب مردم اشاره دارد و می‌نویسد: "رئیس جمهور فعلی ایران در یک پیغام تلویزیونی بدون آوردن نام کسی، به منتخب مردم تبریک گفت."

بی بی سی نیز با اشاره به پیروزی ابراهیم رئیسی بر سایر رقبا به چالش‌های بین المللی و دیپلماتیک دولت بعدی جمهوری اسلامی ایران اشاره دارد و کار رئیسی را سخت می‌داند. بی بی سی به مساله برجام اشاره دارد و احیاء آن را یکی از چالش‌های جدی دولت رئیسی می‌داند.

الجزیره قطر هم در گزارش پوشش انتخاباتش ضمن اشاره به پیروزی ابراهیم رئیسی تاکید دارد که رئیس فعلی قوه قضائیه توانست بیش از 60 درصد آراء را به خود اختصاص دهد. الجزیره به پیام‌های تبریک سایر نامزدها اشاره دارد و تاکید دارد که هنوز (تا لحظه نشر خبر) رئیسی پاسخی به این پیام‌ها نداده است. الجزیره در ادامه گزارشش به ساختار نظام جمهوری اسلامی و میزان قدرت رئیس جمهور در این ساختار اشاره دارد و تاکید دارد که بعد از رهبری، رئیس جمهور قدرتمندترین شخصیت اجرایی کشور است.

یو اس آ تودی (USA Today) نیز در گزارش خود ضمن اشاره به پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات 1400، تاکید دارد که دولت جدید در بدو کار خود با سه مشکل روبه رو است: الف. مساله احیاء برجام ب. بحران اقتصادی و تورم ج. مساله سیاسی و وفاق ملی.

اخبار نتیجه انتخابات را اینجا و روند شمارش آرا را اینجا دنبال کنید.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • زارع
    0

    انشاا... با داشتن نیروی جوانی مثل سعید محمد حتی نباید آب در دل رئیسی تکان بخورد.

    نظرات شما -
    • .
      0

      آب در دل مردم یا آقای رئیسی !

    • قلقلک
      0

      تا حالا هم در دلش تکان نخورده نگران نباشید

    • یکی
      0

      زلزله هم شماهارو تکان نمیده چه برسه به آب تو دلتون

  • متین
    0

    به یه فاسد میگن اعتدال گرا .

  • لیلی
    0

    بالاخره دست این دزدا باید از دولت و خزانه قطع بشه . تبریک آقای رییسی

  • رای بی رای
    0

    در 40 سال اخیر هیچ رییس جمهوری عاقبت بخیر نشده. همین کسانی که رای دادن چندسال دگ با فحش بدرقه اش میکنن.

    نظرات شما -
    • کریم باقری حسن آبادی
      0

      قصه دعای گربه سیاه رو شنیدی؟؟ بارون به این چیز ها کاری نداره...

  • یاغچی ابادی
    0

    بهتره بگید رابین‌هود!!!!

  • بنده خدا
    0

    نمی خوره کلا

  • سید حسین
    0

    دکتر سید حجت الاسلام والمسلمین آیت الله العظمی رئیسی بر مشکلات فائق خواهد آمد و تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ایران به سرعت رفع خواهد شد و مردم در رفاه و آسایش و خوشی زندگی خواهند.

    نظرات شما -
    • ممد
      0

      دو سه سال دیگه معلوم میشه،،

    • نادر
      0

      حرف شما دوست داشتنیه سید حسن. نکته ای هست فقط. تخریب چی های داخلی که ثروتشون کم هم نیست از یک طرف و مردمی دولت رو به تخریب چی ها سپردند و 8 سال ویرانی رو ایجاد کردند و الآن هم فقط منتظرند تا یکی بیاد و معیشتشون رو درست کنه هم یک طرف. من نگران مردمی هستم که نقش و وظیفه خودشون در قبال سرزمینشون رو نمیدونن یا سبک میگیرن و فقط دنبال منافع هستند. دلار، طلا، بورس، خرید و فروش خودرو . . .

    • به ممد
      0

      نه عزیز این دیگه نماینده خودشونه به زور آوردنش از ترس هم که شده چوب لای چرخش نمیذارن که بگن خوبه...البته نه اینکه ایرانو برای ما بهشت کنه ولی در حدی که بحران درست نکنن براش همکاری میکنن حالا خواهی دید امثال نادر و سید حسین هم جیره ساندیسهاشون بیشتر شده از خوشحالی پشت هم میرن بالا!!!!!!!!!

  • ص
    0

    واقعا اگر انتخابات ازاد و عادلانه بود، انتخاب مردم اقای رییسی بود؟ قضاوت با وجدانهای بیدار.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بله عادلانه بود ، میخواستی به آقای همتی رای بدهید هم فامیل رفسنجانی بود و هم اصلاح طلب ، وقتی که حرف شبکه های ضد ایران و ایرانی برایت مهم تر از همه چیز بود و رای ندادی پس غر نزن

    • انتخابات مردمی
      0

      جای تعجب نیست ! هر جا که منافع عده ای منافق و خائن تامین نشده ؛ همین سخنان تخریب آمیز رو بیان کردن و زیر سوال بردن های جاهلانه و عوام فریبانه و حاشیه ای رو نقل کردن ....

    • نادر
      0

      انتخابات آزاد بود. انتخاب مردم هم رئیسی بود. خیلی حماقت میخاد که کسی از یک سوراخ دو بار گزیده بشه. جالبه که این ملت هر بار اعتماد کرد و از این سوراخ بارها گزیده شد. بنی صدر، هاشمی، خاتمی و روحانی. احمدی نژاد هم که توی دور دومش آب پاک ریخت رو دست همه. بس نیست دیگه؟؟

  • بهرام
    0

    در ۴۳ سال گدشته بجز یک یکی دو دوره آخوندها رئیس مملکت بودند ، انها چه گلی بسر این ملت محروم زدند

    نظرات شما -
    • نادر
      0

      آخوند داریم تا آخوند. یه عده شون میشن هاشمی و خاتمی و روحانی و امثالهم و یه عده ای هم میشن مثل رئیسی... مهم اینه که تو این چهل سال تقریبا همیشه دست کسایی بوده که دردشون کشور و ملت نبود. قدرت خودشون رو میخاستن به رخ بکشن.

  • صفری
    0

    انشالله وضعیت بهتر خواهد شد

  • علی
    0

    مشکلات محیط زیست از همه مهم تر هستند.

  • ق رحیمی
    0

    نمیدانم چرا سران حکومت از ناراضی بودن اکثریت مردم از سیستم فعلی بر طبل پیروزی میزنند چگونه با آرای پنجاه و دو در صدی که به قول خودتان پروازهای خودتان خاموش نشسته ونظاره گر شعبده بازی سیستم هستند هیچ پیروزی متصور نیست باید کسی بیاید از این پنجاه ودودرصد خاموش بپرسند چه میخواهید بیشتر مردم از عمل کرد شماها ناراضی هستند و شماها سرتان را در برف فرو کرده آید.این نیز بگذرد

  • هموطن
    0

    امروز اقلیت خوشحالند از این انتخاب انشااله 4 یا 8 سال دیگه وضعیت ایشون هم (رییسی) بهتر از موسوی / هاشمی / خاتمی / احمدی نژاد و روحانی / کروبی / لاریجانی و ... نخواهد بود . انشااله باشیم و ببینیم . هر کس تو این مملکت رییس جمهور شد در خاتمه یزید زمان شد نمی دانم این چه حکمتی است یا چه نیرنگی است . یا شایدهم سیاست حکومت کردنشون همینه . الله اعلم . بالاخره ماه پشت ابر نخواهد ماند . روزی با سلام و صلوات می آیند و روزی بدتر از یزید می روند . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ایران
    0

    نمی دانم بعضی از مردم نادان هستند یا خود را به نادانی می زنند الحمدولله طرفدار کسی نبوده و نیستم اما اظهار نظرهای عده ای خنده داراست چرا امروز به مرحوم رفسنجانی وخیلی از عناصر اصلی انقلاب و امسال او توهین می کنید آنروزی که او همراه امام از ارکان نظام بود اشخاصی مانند آقای رییسی کسی نبود . چرا ما مردم افکارمان کودکانه است و اظهار نظرهایمان با سن مان همخوانی ندارد و حرف بیهوده می زنیم !!!! اگر افرادی مانند آقاین روسای جمهور قبلی رفسنجانی / خاتمی/احمدی نژاد / روحانی و بسیاری در منصب دیگر مشکل داشتند و دارند چرا به مشکلاتشان رسیدگی نشد قوه قضاییه و سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و اطلاعات کجا بودند ؟

    نظرات شما -
    • احد
      0

      من هم موافقم بانظر شما موافقم جیمی کارتر رییس جمهور آمریکا در سال 57 و هنگام انقلاب هنوز زنده است و تا چند سال پیش بعنوان مشاور فعالیت می کرد اما کشور ما با درود مردم می آیند و با بدترین توهین ها می روند و کنار گذاشته می شوند خانه نشین می شوند و ممنوع التصویر و ...

  • سجاد گچساران
    0

    در مسیر انقلاب اسلامی ،ریزش ها و رویش ها داریم ،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها