یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با خبرفوری:

تورم مهار نشود حتی مسکن ملی هم گران می‌شود/ منتظر سقوط قیمت مسکن نباشید

یک کارشناس مسکن گفت: اگر تورم کنترل نشود، حتی قیمت تمام شده مسکن ملی هم گران می‌شود. لذا مردم منتظر سقوط قیمت مسکن در آینده نباشند.

تورم مهار نشود حتی مسکن ملی هم گران می‌شود/ منتظر سقوط قیمت مسکن نباشید

مهدی سلطان محمدی در گفتگو با خبر فوری با اشاره به دلایل رشد قیمت مسکن و روش های ایجاد ثبات قیمت در این بازار سرمایه اظهار داشت: مادامی که تورم ساختاری سر به فلک کشیده که طی ۵ سال گذشته به وضوح شاهد آن بویم بر اقتصاد کشورسایه افکنده است، نمی توان انتظار داشت که نه فقط قیمت مسکن بلکه قیمت سایر اقلام ثابت بماند.

وی با بیان اینکه، اگر فکری به حال تورم نشود، قیمت تمام شده مسکن بازهم افزایش می یابد، افزود: حتی قیمت تمام شده مسکن ملی که از سوی دولت در حال اجراست نیز مستثنی از افزایش قیمت تمام شده نخواهد بود.

این کارشناس بازار مسکن با توجه به جهش چشم گیر قیمت مسکن طی این مدت، رشد قیمت کندتر و کمتری را برای آینده متصور شد و گفت: این نکته مبنی بر سقوط قیمت ها در بازار نیست. وقتی شاهد افزایش قابل توجه قیمت مصالح، نرخ فروش تراکم، قیمت خدمات زیربنایی مانند انشعابات آب، برق و گازهستیم، نمی توان انتظار داشت قیمت مسکن کاهش یابد.

سلطان محمدی تصریح کرد: مگر دولتی که ادعا می کند می خواهد جلوی تورم را بگیرد تا به حال از افزایش قیمت خدمات دولتی و حقوق کارمندان خود جلگیری کرده است؟ خواه نا خواه، کاهش ارزش پول ملی منجر به افزاش قیمت ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یک سیاست مالی و پولی نیاز است تا ریشه کسری بودجه دولت و رشد نقدینگی خشکانده شود.

این کارشناس بازار مسکن با اشاره به نیاز مبرم به تولید مسکن در کشور بیان داشت: این نیاز باید از طریق ساخت‌وسازانبوه در بافت‌های فرسوده شهرهای بزرگ و شهرهای اقماری تامین شود.

وی افزود: بازسازی بافت‌های فرسوده به اصلاح معابر، راه‌های ارتباطی و بهبود بافت اجتماعی محلات نیز منجر می‌شود. به طوریکه نوسازی بافت های فرسوده کمک می کند تا طبقه متوسط جامعه به سکنا در این مناطق تمایل نشان دهند.

این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه «شهرهای بزرگ ظرفیت لازم برای بارگزاری و رفع نیاز جمعیت فاقد مسکن در کل کشور را ندارند» گفت: به منظور جلگیری از حاشیه نشینی، می توان با سرمایه گذاری، طراحی و ایجاد بافت های مناسب در شهرهای اقماری، محل مناسبی از نظر زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی برای رشد جمعیت ایجاد کرد.

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • ali
    0

    مردم عزیز رئیس جمهور انتخاب شد و بهانه ها شروع شد واقعیت این است که تا وقتی رابطه خوبی با کشورهای جهان و همسایگان در خصوص اقتصاد و سیاست خارجی نداشته باشیم حتی اگر روسیه هم باشیم تحریم میشویم و کاری از پیش نمیبریم. پس بهتر است به دنیا لبخند بزنیم وکالاها و نفتمان را به قیمت بفروشیم و با پولش در همه زمینه ها مصرف کنیم ,پیشرفت کنیم و آقائی کنیم (مانند امارات و عمان ) و یا مانند سیستم فعلی به دنیا اخم کنیم و به سفارت کشورهای مختلف یورش ببریم و هر روز از یک موشک و سانتریفیوژ رونمائی کنیم و مانند وضعیت فعلی در حال افول هر روزه زندگی کنیم

    نظرات شما -
    • زاهدیان
      0

      چی میگی غربگرا

    • کریم
      0

      به زاهدیان خیلی مغز فندقی هستی صد رحمت به .....

    • ali
      0

      مشکل نظام جمهوری اسلامی و جیره خوران تحریم و دشمن پروری همینه که هر کسی برخلافشون حرف میزنه میشه دشمن . نونتون رو تو خون مردم ایران نزنید وقتی خودتون صاحب ملک و املاک و ... هستید

    • ملول
      0

      زاهدیان عزیز . شوروی با اون همه موشک اتمی و تجهیزات پیشرفته نظامی . وقتی تحریم شد در مدت 15 سال متلاشی شد و هنوز هم قدرت درجه 2 هست

  • سید حسین
    0

    با روی کار آمدن دولت حضرت آیت الله العظمی دکتر سید رئیسی اوضاع و احوال اقتصادی ایران در جهان نمونه خواهد شد و مردم در رفاه و آسایش و خوشی زندگی خواهند کرد و مسکن و .....به قیمت های سال ۹۷ باز خواهد گشت.مسکن نخرید ارزان می شود.

    نظرات شما -
    • وطن دوست
      0

      آنان از این همه بی .........؟!؟!خخخخخخخ

    • ایرانی
      0

      عجب آدم متوهمی هستی اقتصاد خوب میشه؟!،مسکن ارزان میشه؟! ,خیال می‌کنی چه کسانی ارز طلا مسکن و ......را به فلک رسوندن کسانیکه در راس امور و مملکت هستند پس منتظر باش تا همه چیز گل و بلبل بشه....

    • ستم‌دیده
      0

      انشاالله‌کور‌شود‌چشم‌حسودان‌دزد

  • محمد
    0

    میریم یه کشور دیگه سوریه یا لبنان

  • دهقان
    0

    انشا الله اقای ریسی که امد یک ماهه تورم بشدت کاهش خواهد یافت. منتظریم

  • فقط صندوق
    0

    ما خوب میدانیم ، به جو گیران خوش باور یاد بده ، البته اگر این خوش باوران از جنس پولدار نباشند چرا که آنها باید برای دفاع از منافع بدست آمده بسیار جانفشانی کنند

  • علی
    0

    ایشالا اقای رییسی میاد همه چی رایگان میشه. پول نفت هم میارن در خونتون بهتون میدن. خخخخخخ

  • کارگر
    0

    آخه لامضهب بزار جوهر خودکاری که به آقای رئیسی رای دادم خشک بشه بعد ناامیدم کن

    نظرات شما -
    • جم
      0

      اولا لا مذهب رو اینجوری مینویسن دوم میخواستی رای ندی خوبت میشه

  • بی نشان۱۱
    0

    راه حل اصلی کاهش تورم جلوگیری از افزایش خلق نقدینگی است با سیاست پول پاشی نقدینگی و تورم افزایش می یابد دولت باید سیاست انقباظی اجرا کند و دست رانتخوارها را از اقتصاد کوتاه کندو با اصلاح مقررات مالی واقتصادی ،تولید در کشور زیاد شود و ساخت مسکن در بافتهای فرسوده توسط خود مردم افزایش یابد.اجرای مسکن مهر باعث ایجاد تورم می شود.دولت برای اقشار مستضعف باید در روستاها مسکن روستایی و حاشیه شهرها امکان ساخت مسکن اجاره به شرط تملیک را توسط انبوه سازان فراهم کند.

  • کارشناس اجتماعی
    0

    مسکن بزودی بواسطه افزایش قیمت نفت شکست تحریم اجرای دقیق طرح عایدی سرمایه و اخذ مالیات از خانه های خالی ساخت سالیانه یک میلیون مسکن قطع دست واسطه ها قیمت مسکن بشدت سقوط خواهد کرد این تحلیل ها کار واسطه ها است تا بازار مسکن را برای مدتی اداره کنند به ضرب قاطع می گویم قیمت مسکن از میانگین موجود به یک سوم سقوط خواهد کرد ظرف یکسال..

    نظرات شما -
    • شیخ
      0

      دوزاربده اش به همین خیال باش

    • 123
      0

      بشین تا ارزون بشه . 43 ساله از این شعارها شنیدیم .

  • ستم‌دیده
    0

    سقوط‌قیمت‌مسکن‌نزدیکه‌فقط‌کافیه نیکزاد‌وزیر‌مسکن‌شهرسازی‌بشه‌سالی یک‌میلیون‌میسازه‌روحانی‌هشت‌سال یک‌لونه‌مرغ‌نساخت‌دولت‌اشراف‌و مفت‌خورها‌بود

  • ستم‌دیده
    0

    هنوز‌یک‌واحد‌مسکن‌ملی‌بعد‌از‌هشت سال‌ساخته‌نشده‌فقط‌دروغ‌دروغ

  • فربد
    0

    اگر مسکن ریزش نکنه خریداری نیست و در رکود میمونه علت ضعف قدرت خرید مردم و مالیات به دلالی و خانه های خالی مسکن ایران به نسبت فاکتورهای جهانی بسیار گرانه و چاره ای جز ریزش قیمت ندارد حتی انبوه سازان در حال بیکار شدن هستن این کارشناسان عوامل مافیای مسکن هستن که جو میدن بازارو داغ کنن صبور باشید

  • آریا
    0

    چقدر تونحسی خفه شو انشاالله با توکل به خدا و برنامه های آقای رئیسی قیمت مسکن سقوط خواهد کردانشاالله

  • اسدی
    0

    پدر بازار مسکن را شما مافیای مسکن که به اسم کارشناس مصاحبه می کنید در اورده است . وعده اقای رئیسی به مردم ساخت هر سال یک میلیون مسکن می باشدوقطعا از تجربیات اقای نیکزاد در این رابطه استفاده خواهد شد و با رشد عرضه قطعا تقاضا کم خواهد شد وقیمت مسکن سقوط خواهد کرد ضمن این که انها که مسکن را برای دلالی خریده اند همگی فروشنده خواهند شد . پس بی خود پالس منفی به بازار ندهید .

  • ناصر
    0

    اخه تو جه جور کارشناسی که هنوز نمیدونی خرید مسکن به قدرت خرید بستگی داره وقتی که تمام درامد مردم صرف مایحتاج روزانه میشه چه جوری باید مسکن خرید باتو شرط میبندم خونه تا ۷۰ درصد میاد پائین ولی بازم خریدار نداره فقط هفت هشت ماه صبر کن

    نظرات شما -
    • کلنگ
      0

      بله بشین تا ارزون بشه برو دو تا بخر . الآن فقط بشین و امیدوار باش / خودش ارزون میشه یه روززززززززی

  • حسین تیرگر
    0

    کارشناس محترم اصلا قیمت مسکن بشود صد برابر . وقتی ارزش پول ملی کم شود . وقتی مردم درصد بیشتری از درآمد خود را مجبور باشند به کالاهای اساسی اختصاص دهند . وقتی به خاطر تورم و گرانی نرخ رشد ازدواج و نرخ رشد جمعیت به تبع آن کم شود و تقاضا هم کاهش یابد . آنوقت دلالانی که شما را تریبون خود کرده اند چه غلطی خواهند کرد . همان دشمنان مردم و همان دشمنان خدا . خدا روسیاه کند آنهایی را که زندگی را برمردم سخت کرده اند . اولادشان هم به حق امام رضا ذلیل دنیا و آخرت شوند .

  • کاربر
    0

    هرچه کارشناس مسکن دزداست وجو سازی می کند وپول از دلالان مسکن می گیرد برای برهم زدن ثبات و کاهش مسکن ثاتحرامتان باشد خوردهخانواده تان نشود

  • ایرانی
    0

    الان مردم شدند میلیاردر گدا .از طرفی یک تهرانی باداشتن تنها یکصد متر مربع حداقل چهار میلیارد سرمایه دارد ولی در خریدن مایحتاج روزانه مانده حتی پول تعمیر ماشین را هم ندارد .خوب حالا چهار میلیارد معادل 180 هزار دلار است .ولی اگر دارایی یک آمریکایی متوسط را بسنجید در این حد سرمایه ندارد .او با 15000 دلار یک ماشین مدل بالا میخرد با 5000 دلار یک جا را رهن میکند و5000 دلار هم مخارج ماهانه دارد .خوب این چه مرضیست که ما ایرانیها به آن دچار شدیم ؟چرا اینقدر بی محابا ارزش پول خود را پایین میبریم ؟ ودرعین میلیاردر بودن مثل گداها زندگی میکنیم ؟از طرفی دلار شش برابر شده ولی آهنی که کلا درایران تولید میشود 12 برابر؟!چرا ؟ لطفا هردو مورد را تحلیل کنید واز جوابهای تکراری پرهیز کنید .

    نظرات شما -
    • علی
      0

      خدا خیرت بده از این زاویه ندیده بودم. عالی بود

  • احمد
    0

    الان دیگر وقت این حرفها نیست این گوی واین میدان ریاست جمهوری ،مجلس.شوراها همه یکدست از ان انها شد که خود را حلال مشکلات جامعه می دانستند .مردم کارشان را کردند ،بقول شاعر ما همه کردیم کار خویش را نوبت تو شد بجنبان ریش را .چقدر از کیهان گرفته اصولگرا ها جامعه مداحان ،حسن عباسی وامثال او فریاد می کشیدند که مشکلات زیر سر فلان اشخاص است بابا از این به بعد یعنی مشکلات را زیر سر که می خواهید بگذارید .

    نظرات شما -
    • رضاا
      0

      بزار کارشون رو شروع کنن اگه درست انجام ندن اول از همه خودمون بهوشون معترض میشیم

  • فرق ایندو در چیست
    0

    مثل ترامپ که در اوج نقدینگی ایران از برجام خارج شد ، شهردار تهران هم در اوج گرانی ها از دادن تسهیلات به بافت فرسوده ممانعت میکند

  • علی
    0

    بگوییم 2 میلیون مسکن مهر با وام حاصل از فروش نفت ساخته شده است اگر اقساط برگشتی وام 2 میلیون مسکن مهر را محاسبه کنیم میشود گفت که دولت رییسی بدون خلق پول جدید صرفا با پول اقساط برگشتی به بانکها چند مسکن میتواند بسازد. قطعا ارزش پول در سیزده سال پیش بیست و پنج برابر قدرتمندتر از ارزش فعلی بود . و ارزش اقساط برگشتی مسکن مهر به بانکها بیست و پنج برابر کمتر از ارزش فعلی میباشد . اگرقیمت متوسط فعلی ساخت هر متر مسکن را 3 میلیون تومان فرض و قیمت زمین را نزدیک به صفر فرض کنیم ، قیمت یک واحد مسکن صد متری حداقل سیصد میلیون تومن میشود و اگر بنا باشد یک میلیون واحد در هرسال مسکن تولید شود پولی به مقدار سیصد هزار میلیارد تومن معادل پانزده میلیارد دلار ( دلار بیست هزارتومن فرض شود) با این شرایط امکان تامین یک میلیون واحد مسکونی ............. من دیگر مغزم نمیکشد مابقی را شما دوست محترم بفرما.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها