در نامه ای مطرح شد

علی مطهری به رئیسی: از قربانیان آبان ۹۸ دلجویی کنید/ سپاه را از دخالت در سیاست و اقتصاد باز دارید

نماینده سابق مجلس در نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی نوشت: به حرف کسانی که شعار می‌دهند و می‌گویند با همین شرایط، شاخصهای اقتصادی را به نقطه مطلوب می‌رسانیم، گوش ندهید، زیرا شدنی نیست.

علی مطهری به رئیسی: از قربانیان آبان ۹۸ دلجویی کنید/ سپاه را از دخالت در سیاست و اقتصاد باز دارید

علی مطهری در نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی، پیروزی او را در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم تبریک گفت.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای رئیسی دامت برکاته

با اهداء سلام، پیروزی جناب عالی در انتخابات خاص ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را تبریک عرض می‌کنم. چند نکته را به عرض می‌رسانم:


۱. بحمدالله به رغم برنامه‌ریزی دراز مدت مخالفان انقلاب اسلامی، این انتخابات با توجه به شرایط موجود به نحو قابل قبولی برگزار شد ولی باید توجه داشته باشید که با احتساب آراء باطله و آراء نامشخص در صورتی که بخشی از این آراء را نیز طبیعی تلقی کنیم حداکثرِ مشارکت در این انتخابات ۴۵ درصد بوده یعنی ۵۵ درصد از واجدان شرایط، رأی نداده‌اند. این امر که حاکی از میزان رضایت جامعه از وضع موجود است باید در محاسبات جناب‌عالی برای اصلاح امور منظور شود. لذا لازم است به عنوان مثال از قربانیان حوادث آبان ۹۸ و نیز قربانیان حادثه هواپیمای اکراینی دلجویی کافی را به عمل آورید.

۲. امیدوارم حضور جناب‌عالی در مسند ریاست جمهوری به حاکمیت دوگانه و وجود دولت سایه پایان دهد و اجازه دخالت در امور اجرایی را به نهادهای مختلف حکومتی ندهید. این امر به تعبیر علی علیه‌السلام نیاز به عدم مصانعه یعنی عدم ملاحظه‌کاری و رودربایستی دارد. لازم است سپاه را به خاطر مصلحت خودش و مصلحت ملت، از دخالت در سیاست و اقتصاد باز دارید.

۳. قطعاً باید گذشته از تکیه بر توان داخلی، به شدت به دنبال رفع تحریمها و احیای برجام و پیوستن به اف‌ای تی‌اف باشید و مردم را از تحمل سختی‌های غیرضروری که بیشتر ناشی از رقابتهای سیاسی بوده است نجات دهید، گرچه دولت فعلی راه توافق را هموار کرده و ان‌شاءالله گشایش اقتصادی نصیب دولت شما خواهد شد. به حرف کسانی که شعار می‌دهند و می‌گویند با همین شرایط، شاخصهای اقتصادی را به نقطه مطلوب می‌رسانیم، گوش فرا ندهید، زیرا شدنی نیست. اکنون دیگر کیسه بوکسی به نام روحانی وجود ندارد که بگویند تحریمها بی‌اثر است و کاستی‌ها همه ناشی از دولت روحانی است. این اقدام، راه بهره‌مندی از سرمایه عظیم ایرانیان خارج از کشور را نیز هموار می‌کند.

۴. از لوازم مهم بهبود معیشت مردم اصلاح سیاست خارجی است. رابطه با کشورهای اسلامی مانند عربستان و مصر و بحرین باید برقرار شود و روابط با سایر کشورهای اسلامی نیز باید ارتقاء یابد تا ایران از انزوا در میان کشورهای اسلامی خارج شود. روابط تجاری با کشورهای قدرتمند اقتصادی آسیا مانند هند و مالزی و اندونزی و ویتنام باید گسترش پیدا کند. اکنون ۸۰ درصد روابط تجاری ما منحصر به چین و روسیه و عراق و ترکیه و یکی دو کشور دیگر است. همچنین روابط ما با کشورهای اروپایی باید بهبود یابد به طوری که همواره میان چین و روسیه و کشورهای اروپایی و آسیایی رقابت حاکم باشد نه این که محدود به دو کشور چین و روسیه باشیم. حتی لازم است پس از رفع تحریمها و بازگشت آمریکا به برجام، مقدمات برقراری رابطه با آمریکا را با حفظ آرمان آزادی فلسطین فراهم کنید. وضعیت موجود به نفع اسرائیل است و اسرائیل به شدت از برقراری رابطه ایران و آمریکا هراس دارد. به حرف کسانی که می‌گویند اگر رابطه با آمریکا برقرار شود انقلاب تمام می‌شود، گوش نکنید. از ابتدای انقلاب هم قرار بر قطع رابطه نبود، یک اتفاق ناخواسته از سوی ما باعث قطع رابطه از طرف آنها شد و هزینه زیادی بر کشور تحمیل گردید. البته روشن است که روسیه و عوامل آن در داخل کشور در این راه مانع‌تراشی می‌کنند ولی شما نیاز به تصمیمات شجاعانه و مصلحانه دارید. حمایت روسیه و چین و انگلیس و فرانسه و آلمان از اسرائیل کمتر از حمایت آمریکا نیست در حالی که با آنها روابط حسنه داریم.

۵. با توجه به این که اطرافیان جناب‌عالی از گروه موسوم به اصول‌گرا هستند و این افراد معمولاً به حقوق ملت مانند آزادی بیان کم‌توجه و طرفدار برخورد خشن با منتقدان و مخالفان هستند و معتقدند که برای حفظ نظام، هدف وسیله را توجیه می‌کند و هرکاری می‌توان کرد، لازم است به موضوع آزادی بیان و سایر آزادیهای اساسی ملت که در فصل سوم قانون اساسی ذکر شده است مانند ممنوعیت شنود، شکنجه، بازداشت و زندانی کردن بدون حکم قضایی و حبس انفرادی و حصر خانگی توجه ویژه داشته باشید و برخی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی را که فکر می‌کنند تاکنون این گونه کارهای آنها باعث حفظ نظام شده است توجیه بفرمایید که این اقدامات نظام را تضعیف کرده و گذشته از آنکه خلاف قانون است اساساً ضرورتی ندارد. امیدوارم در دوره شما دانشجویی به خاطر مثلاً یک انتقاد و یا شرکت در یک تجمع اعتراضی، ستاره‌دار و محروم از تحصیلات تکمیلی نشود و اساساً این مصوبه شورای انقلاب فرهنگی لغو شود.

در ملاقاتی که چند سال پیش با جناب‌عالی داشتم فرمودید در سن ۱۸ سالگی که تازه طلبه شده بودید، در قم به درس هفتگی «شناخت» شهید آیت‌الله مطهری می‌رفتید اگرچه آن مباحث برای شما زود بود ولی به خاطر علاقه به آن شهید می‌رفتید. حتماً از تأکید آن شهید بر عدالت اجتماعی و آزادی بیان و آزادی منتقدان و مخالفان و به طور کلی احترام به آزادیها برای آینده انقلاب اسلامی اطلاع دارید و بر آن پای خواهید فشرد.

۶. بدیهی است که همه موظف هستیم که جناب‌عالی را در این مسئولیت سنگین یاری کنیم. در این انتخابات هیچ کس شکست نخورد زیرا همه برای شکست دادن ضد انقلاب و براندازان، مردم را تشویق به شرکت در انتخابات کردند و تحریم‌کنندگان موفق نشدند. این که برخی می‌گویند اصلاح طلبان شکست خوردند، درست نیست زیرا آنها با نامزد اصلی وارد رقابت نشدند. امیدوارم پس از چهار سال دوره ریاست شما شاهد تحولات زیادی در اقتصاد و سیاست خارجی و فرهنگ باشیم.

با تقدیم احترام
علی مطهری

منبع: خبرآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 98
  • کاربر ناشناس
    0

    خادم امام رضا خادم مردمان مسلمان هیچ وقت شکست نمیخورنندبداننددشمنان دهانشان راباخاک یکسان کردنند زمان بزن در تمامه خان وارباب قدیمی شدروح پدرت استادبزرگوارشادویادشراگرامیمیداریم کجاییدشهدای والیمقام افسوس

    نظرات شما -
    • 123
      0

      میگم از تمام چرت و پرتا گفتی . از گرما هم یه چیزی میگفتی

    • ن
      0

      والا اونقدر غلط املايي داشتيد كه متوجه نوشته شما نشدم ولي بهرحال مطالبي كه آقاي مطهري بيان كردند جدا از هر نوع ديدگاه و عقايد ايشون به نظرم درست بود.

    • کاربر ناشناس
      0

      ..خودتی دستت خیلی وقته رو شده

  • 123
    0

    اینکه گفته ارگان نظامی دخالت نکنه خوب بود. ولی متاسفانه ارگان به اصطلاح نظامی ما تنها کاری که نمیکنه وظیفه اصلیشه.

    نظرات شما -
    • ۱۲۳۴
      0

      خدا رو بابت سپاه خدوم شکرگذاریم . اینکه شکا الان به زبان فارسی و علیه نیروهای نظامی کشورت صحبت میکنی برای اینکه داعش و گروهک های تروریستی و .... هنوز پاشون به خاک و کوچه و محل و منزل تون باز نشده به عنایت خدا و خون شهدا

  • 123
    0

    اینکه گفته ارگان نظامی دخالت نکنه خوب بود. ولی متاسفانه ارگان به اصطلاح نظامی ما تنها کاری که نمیکنه وظیفه اصلیشه

  • ابن سینا
    0

    به یک ناتراشیده در مجلسی /// برنجد دل هوشمندان بسی امام علي(ع): «عَدُوُّ عاقِلٌ خَيْرٌ مِنْ صَديقٍ اَحْمَق؛ دشمن عاقل از دوست احمق بهتر است.

  • ناشناس
    0

    آقای مطهری عزیر موضوع گروگانگیری که شما از آن به عنوان "اتفاق ناخواسته از سوی ما" یاد می کنید مطلبی است که امام راحل (مقتدای پدر بزرگوارتان) آن را تایید کردند و به آن انقلاب دوم نام نهادند.

  • هادی
    0

    یکی از دلایل منفور شدن روحانی نزد جامعه, دورویی و دروغهایی بود که میگفت. آقای رییسی اگه نتونستی کاری برای ملت بکنی روراست بگو نتونستم. و با اقای مطهری در خصوص دلجویی و باز داشتن سپاه در کاملا موافقم.

  • وداد
    0

    مطهری با این سابق در مجلس هنوز نمی داند که سپاه از سهام داران اصلی شرکت تضامنی آخوندها و شرکاء می باشد که در سال ۵۷تاسیس شده است و سپاه از تمام سهامداران وکالت دارد در تمام امور مملکت شامل سیاست خارجی ، داخلی ، فرهنگی ، اموزشی و غیره دخالت کند. د

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      سپاه خارچشم کدخداپرستان رانت خوارست. کدخدا مزدورانش رابخط کرده علیه مردم وسپاه...

    • منم مختار
      0

      اگر سپاه نبود لبنان و سوریه عراق هم نبود

    • بهرام
      0

      در جواب منم مختار : سوریه ،لبنان ، عراق چه ربطی به ما دارند .

  • محمود
    0

    اقای مطهری کدوم انتخابات قابل قبولی ۲ برای سال ۸۸ مردم را کشید. که حالا میخواید.دلجوی کنید.میدانید چرا چون مردم غیور درانتخابات مشت محکمی به دهانت زد وهنوز گیج و منگ هستید.اقای مطهری اگر ۹۰درصد مردم رای داده بودن باز هم میگفتی از قربانیان ۸۸ دلجویی کنند. خودت می دانی که نه خجالت بکش

  • امین
    0

    به تو ربطی نداره . حرف بیخود هم نزن و بشین سرجات ایشون بهتر از تو و رئیست اقای روحانی بهتر میدونه چطوری باید کشور اداره بشه . اگه سپاه نبود روحانی این چندتا طرح و علی برکت الله رو هم نمیتونست افتتاح کنه . اگه توصیه ای هم داشتی باید به رئیست روحانی میکردی حالا نوبت این هست که شما بشینی یه گوشه و نظاره گر پیشرفت کشور به دست مدیران لایق باشید ....

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      حالامتوجه شدم ، که می گویند طرفداران رئیسی از خودش تند روتر هستند ..‌

    • ب امین
      0

      ای بیب تربیت

  • رصد
    0

    آقای رئیسی یه سئوال چرا ۴۲ سال پیش در دوران کفر یه شهر و می گشتیم یه نزول خور پیدا میشد و الان تو دوران اسلام همه تقریبا نزول خورن ؟

    نظرات شما -
    • بصیر
      0

      همه نزول خورن ؟؟؟ شما جامعه ی آماری تونو عوض کنید تا چشم های زیباتون افراد اهل تقوا رو هم زیارت کنه برادر

    • درست
      0

      آقای بصیر هر وقت پول لازم شدی می فهمی چه خبره تو این مملکت

    • شریف
      0

      در پاسخ به درست ! هر کس تو این مملکت پول لازم شد ، نزول بگیر شد ؟؟ واقعا همچین تهمتی میزنید به همه ی آحاد ملت ؟؟

  • مهدی
    0

    واقعا خون شهید عزیز فیلسوف بزرگ مطهری در وجود شما هست

  • حسین
    0

    اقای مطهری،۸ سال با روحانی دل دادید و قلوه گرفتید و نظرات و مشاوره ها و همراهی امثال شما کشور را به این روز انداخت که مردم حتی از سایه خودشان هم میترسند،پس خواهشا نطرات گرانبها و دو زاری خودتان را نگه دارید برای خودتان ویا بدهید به روحانی.دیگه گذشت اون موقع که با تخریب سپاه،کاسب شوید

    نظرات شما -
    • به حسین
      0

      صدر درصد مطمئن هستم که مقاله را تا آخر مطالعه نکردی ! و فقط از روی بغض و کینه حرف می زنی ..‌

    • د
      0

      اگر سپاه نبود کشور نبود و شما در مجلس از سقف آویزان بودید گنده تر از دهنت حرف نزن ضمنا فامیل شما و آقای روحانی با گرانی بنزین آتش به جان و مال مردم زدید انشالله بزودی اسناد آن رونمایی خواهد شد.

  • هادی
    0

    ضمن موافقت با اقای مطهری, لطفا هر روز روزنامه ها را از هر طیف و جناحی مطالعه کنید. خصوصا "دنیای اقتصاد" را.

  • هالو
    0

    مطهری چراغ چپ میزنه ولی مقصدش سمت راست است.

  • هدی
    0

    همیشه اقای مطهری را برای بدون ترس حرف زدن, ستایش میکنم. اقای رییسی از ایشان در دولت خود استفاده کنید.

    نظرات شما -
    • امین
      0

      از ایشون در دولت استفاده کنن تا به منتقدینش بگه پفیوز یا کف گرگی بزنه تو سر و صورت مردم ؟!!

    • هادی
      0

      دو دولت آقای رییسی جای افراد کارآمد و اهل عمل درست است ان شاءالله ....

    • زرتشت
      0

      آقای رییسی باید با افتخار از نظرات گران سنگ جناب مطهری استفاده کند مگر چند تا مثل آقای مطهری آزاده مرد داریم اکثریت سیاسیون متملق و چاپلوس هستند و انشاالله جناب رییسی با تیزهوشی از آنها دوری خواهد کرد

  • حسنی پور
    0

    مطالب خوب و منطقی بود

  • دن کیشوت
    0

    علی مطهری الان ای که گفتی یعنی چه؟ توصیه و سفارش بود؟نیش و کنایه بود،خودنمایی بود،خود برتر بینی بود؟چی بود دقیقا؟!

    نظرات شما -
    • ماس موسی
      0

      مغز میخواهد که دنیا کیشوت ها ندارند

  • نوستراداموس
    0

    وااااااااااااااااااااااااای عجب چیزی گفت

  • قاسم
    0

    آقای مطهری کی می‌خواهی قبول کنی که پست و مقام ارثیه پدری کسی نیست که تا آخر عمر مدعی آن باشید. در سنوات قبل که شورای نگهبان جهت نمایندگی مجلس شما را تأیید صلاحیت کرد مردم به شما رأی ندادند ، می‌فهمید یعنی چه؟ یعنی اینکه نه تنها شما را قبول ندارند بلکه عملکردتان را هم قبول ندارد. حالا آمده ای نامه می‌زنی و باید باید می‌کنی؟ اگر قرار بوده برنامه‌های پوشالی شما و رفقایتان مثل روحانی اجراء شود به آقای رییسی رأی نمی‌دادند. دست از سر این مردم و این مملکت بردارید.

  • حسین
    0

    کلا یه چند وقتی دهنتون روببندین به نفع مردم و حاکمان است شما هر روزی یه وری زدی بی خاصیت ببند اون دهنه رو عقل کل

  • غفاری
    0

    جناب مطهری ..... سکوت شما بیشتر به درد می خورد تا اظهار نظرتان و ارشاداتتان به دولت آینده . شما زمانی که در مجلس بودید چه گلی به سر این ملت زدید ؟؟؟ مرهم چه دردهایی شدید ؟؟ پاسخگوی عملکردتان باشید بهتر خواهد بود .

  • یا حق، یا مولاعلی ، یا حسین شهید
    0

    حقا که فرزند اون فیلسوف مردمی و باایمان هستی امیدوارم و ازخدامیخوام برای موفقیت سید بزرگوار رئیسی، به این نامه آقای مطهري جامه عمل بپوشاند که آفتاب است دلیل آفتاب مثل روز روشنه که این نامه چراغ راه ایشون هست لااقل تو این سالها همه راههارو تجربه کردید و متاسفانه این شد که می‌بینید مردم بشدت ناراضی وناراحت و اختلاس ورانت و ریا کاری وهزارجورفساد هم براه.... پس یاعلی .....

    نظرات شما -
    • معتمد
      0

      عجب کامنت مغلطه آمیزی !!!!!!!

  • محمد
    0

    ایشون نون رو به نرخ ساعت می خوره . در ضمن آقای رییسی چرا باید دلجویی کنه ، برو از رییست روحانی بخواه دلجویی گنه که کودتاش نقش بر آب شد و باعث مرگ جوونا شد . پسر نوح

    نظرات شما -
    • ا
      0

      هردو هم رییسی هم روحانی خودت گول نزن

  • وحید
    0

    آقای مطهری برای اقدام به این حرفها خیلی دیر شده 30 سال پیش باید این حرفها ا عملی می‌کردید حالا باید به فکر فرار از اشتباهات خود باشید.

  • ملول
    0

    تو و لاریجانی به تاریخ پیوستید

  • ایرانی
    0

    مطهری هنوز از نتیجه انتخابات و رای ۱۸ میلیونی رئیسی با این همه مشکلات و دسیسه گیجی برو استراحت کن این مشاوره خاتم به روحانی عزیزت می دادی.

  • فدای رهبر
    0

    لطفا بشین سر جات نمی خواد مشاوره بدی اگر بلد بودید تواون ۸سال به روحانی جونت مشاوره مدادید بد بخت اگر سپاه نبود سیل و زلزله کی می خواست جمع کنه خدا شکر که نیروهای نظامی فرمانده شان مقام معظم رهبری است اگر دست دولت بود که باید فاتحه کشور بخونید

  • حق
    0

    خدا سپاه رو برای این ملت حفظ کنه ... از این تیتر فقط تونستم همین برداشت رو بکنم راستش ... یاد عملکرد سپاه و بعضی آقایون میوفتم متوجه میشم باید قدردان سپاه و اقتدار نظامی و رشد در این زمینه باشیم و الا که مجلس قبل همون مجلسی بود که در ۲۰ دقیقه برجام ننگین رو تصویب کرد

  • حسین فری
    0

    منم با دخالت نظامی ها در سیاست به قول امام بزرگوار مخالفم علی الخصوص شبه نظامی ها

  • سید حسین
    0

    احسنت بر جناب دکتر سید حضرت آیت الله العظمی دکتر سید رئیسی. اجرکم عندالله

  • مسعود
    0

    واقعا فکر میکنید ایشون توصیه های شما رو عمل میکنند؟

  • ریزه میزه
    0

    علی کوچولو!ملیجک آقازاده ها! توحالت خوبه!؟ خداشفات بده!اگه حرف نزنی سنگین تری ها!

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    مردم کلا ناامید هستند چون ریشه و ساختار و توزیع قدرت و اختیارات مشکل دارد و ۴۲ سال است که این شیوه حکومت داری و سیاست خارجه به گل نشسته و منزوی و مدیریت اینگونه جواب نداده و هر روز پسترفت داشتیم..!!!! این مشارکت و نتایج انتخابات و میزان رای باطله هم‌خیلی پیام و معنی داشت اگر عاقل باشید و بررسی و ریشه یابی کنید و سرتان را مثل همیشه در برف نکنید !!!!

  • وطن
    0

    یه آزمایش ژنتیک بده ببینیم تو واقعا فرزند آیت الله مطهری هستی آخه بهت نمیاد

    نظرات شما -
    • در جواب به وطن
      0

      کافر همه را به کیش خویش پندارد.

  • مهسا خالقی
    0

    بشین سرجات .خودش بهتر می‌دونه چه کار کنه

  • سرباز کوروش
    0

    پلیس خوب تویی، کلک... یکی از هزار فامیل،.... فقط اونجا که گفتی حرکت ناخواسته......

  • ایرانی
    0

    این علی مطهری واقعا عاقل نیستتتتااااا ! یه ادمی پیدانمیشه محض رصای خدا اورابه یه روانپزشک نشون بده!؟

  • فرهنگی
    0

    کدخدا، مزدورانش رابخط کرده. رانت خواران وآقازاده ها بازدوباره مزدورانشان مثل علی مطهری ها راجلو انداختند. خداراشکرکه مردم دیدندکه این کدخداپرستان چگونه باشعار ووعده ودروغ ودغل جیبشان راخالی کردند وحسابهای بانکی خود وخانواده ومزدورانشان راپرکردند.

  • هرمط
    0

    این فقط یک حسد سیاسی هست. مردک بی سواد فتنه گر عامل کشته شدن این هم وطنان در آبان ۹۸ دوستان خودت در دولت اولش شخص روحانی و دوم مزدوران و منافقان وتروریستهایی بودند ک فرصت رو غنیمت دونستن و برای ضربه زدن و به وجهه کشور اون کشتار رو راه انداختن . حالا تو خودت رو عاقل میدونی و توصیه صادر میکنی . ننگ بر حکومتی ک ب تو وامثال تو پر وبال پرواز داد.

  • کاربر ناشناس
    0

    امیدمردم آن عزیزداغدارکرونانزدیک به نودهزارنفروکودکانشان که یتیم کردیددست جوانانمان ازپشت تاهشتسال بستید آه بیوه زنها کودکان زبالگردوووووووودامن خودتان وعزیزانت آن یعنی آقازادهاتون بگیردیاامامرضا

  • مورچه
    0

    حرف شما حق است اماهیچ گوش شنوایی وجود ندارد رییس جمهورها بعدازیکی دوماه شعارهای خودشان ازیاد میبرندچه برسدب پیشنهادب حق شما اینجاایرانه ایران جایگاه دزدانه بامردمی که مظلوم واقع شدن

    نظرات شما -
    • استقلالی با منطق
      0

      بعد خودت رو مدافع اخلاق مداری میدونی در حالی که همه رو پیش پیش قضاوت میکنی؟ینی روی تورو برم....به تو اگه بگن بشین خونه کارم نکن بهت ماهی۱۰۰میلیون میدیم بازم میگی : ورزشگاه آزادی جای خانوماس نه آقایون،خاک تو سر دولت جدید واه واه واه......همینقدر ابله میتونی باشی،که هستی

    • مورچه
      0

      فقط میتونم بگم متاسفم توچقدپروهستی که باافکار ۱۴۰۰پیش کامنت گذاشتی مشکل اقتصادکشورومردم باعدم حضوریاحضورخانم هانیست بزرگوار ۶تاییها بروزهستن توچراعقب افتاده هستی

  • کاربر ناشناس
    0

    کسی از شما نظر نخواست

  • کاربر ناشناس
    0

    علی مطهری خودش را چی حساب کرده نامه می زند به نظرم یک ادم بی شعور وبی عقل است

  • کاربر ناشناس
    0

    فضول را بردند کجا

    نظرات شما -
    • شپش
      0

      دسشویی عمومی

  • کاربر ناشناس
    0

    فضولباشی

  • کاربر ناشناس
    0

    نخود هر آشی هستی مطهری خون پدرت را بیشتر از این پایمال نکن

    نظرات شما -
    • دیسلایک=سوزش کبری
      0

      دوستانی که منفی دادن دوس دارن خون پدرش پایمال بشه

  • ناشناس
    0

    مردک مصداق پسر نوح امام گفته اگرسپاه نبود کشورهم نبود حالاتوچی این وسط بلغور میکنی

    نظرات شما -
    • علی
      0

      برای اینکه ثابت کنند کشورهست یانیست یه مدت نباشن به امتحانش می ارزه حداقل روی ملت کم میشه

    • ساندیسی هستی؟
      0

      روی ملت پرروی ایران رو هیچکی نمیتونه کم کنه

  • ...
    0

    پشمک جان نیارو مخ

  • نذیر
    0

    خداوکیلی حرف نزنی نمی گویند لالِه

  • کمال
    0

    مرتاض هندی

  • جعفر غفوري نژاد
    0

    عجب یادت بیاید چه گفتی در موقع انتخابات

  • سید
    0

    لطفا به هم توهین نکنید همه مقصرید چه ایکس وچه اگرگ وچه وای وچه زد همتون برای منافع خودتون صحبت میکنید خدا هدایت کند شما را

  • ناشناس
    0

    پسر نوح خودتو میندازی وسط که ببیننت؟منتظر بودتا تو نطق کنی

  • ابوالفضل
    0

    خدابه ابوموسی اشعری یه ذره فهم سیاسی بدهد

  • داریوش
    0

    مطهری خنده اش نگرفت؟ راست میگی بگو روحانی تو این یک ماه دلجویی کنه بالاخره جمعه صبح فهمیده! بعد به رئیسی بگه.

    نظرات شما -
    • به داریوش
      0

      بی نمک وبی مزه

  • منم مختار
    0

    حلال زاده ترین مرد شریف ترین مرد متقی ترین مرد آزاده ترین مرد شیر پاک خورده ترین مرد آقای مطهری عزیز است

  • حسن
    0

    جایجای متن آقای مطهری پر است از باد غرور و بی ادبی ، آن کلمه"پفیوز " که در مناظره با کوچکزاده داشتی با این متن دوباره یادم افتاد ، آیا فکر نمیکنی این ائده های خودت نیز اشتباه باشه ؟ چقدر از سپاه کینه به دل داری؟

  • محمود
    0

    آقای رئیسی مرد خوبی است باید با مردم ایران و مردم جهان و بخصوص کشورهای جهان منهای اسرائیل مهربان باشد نمی شود با دنیا با عصبانیت صحبت کرد قذافی با تکبر در سازمان ملل کتاب قانون سازمان ملل را پاره کرد و به اوباما توهین کرد بعد از چند ماه جنازه اش را از لوله فاضلاب پیدا کردند

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      وسط درگیری با مخالفان کشته شد

    • ت.س
      0

      چون کشورش خلع سلاح شد کشتنش وگرنه خیلی ها تو سازمان ملل قوانین رو پاره کردن و توف انداختن رو قرار دادها و قوانین بین المللی

  • ر
    0

    علی مطهری عزیز، چرا همانند پدر در قلب امام ورهبری نفوذ نکرده ای؟ نگاه مرتضی مطهری نافد و هدایتگر بود. چرا از راه پدر فاصله گرفتی؟ آخه این دنیا اینقدر ارزش دارد که به هم بپریم؟ چند صباحی این باشه ، چند صباحی اون باشه، چه اشکالی دارد؟ همه غیرمعصوم هستند و خطا و اشتباه دارند.

  • وحیدجمشیدی
    0

    خواهشا سکوت.

  • بهمن
    0

    داداشی امام امت خمینی بت شکن چه زیبا فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود داداشی چقدر عقبی

  • عبدالله
    0

    کاش آقای مطهری این نامزد اصلی رو معرفی کنن مردم بشناسن شاید برای دوره های بعذی به درد بخورن لاریجانی یا جهانگیری کدامیک؟؟؟

  • ............
    0

    جناب آقای مطهری ما همه فدایی پدر بزرگوارتان آن شهید عزیز هستیم اما دیدگاه شما را در اینکه نمی شود با شرایط موجود شاخص های اقتصادی را نمی توان رشد داد نمی پذیریم و نگاه شما به فعالیتهای سپاه و پاسداران نیز از این نوع است سپاه پاسداران در برابر این نگاه که نمی توانیم را فریاد می زد برای رفاه مردم و عزت و اقتدار ایران اسلمی وارد عرصه اقتصادی شد مطمئن باشید هر دولتی که بتواند از همه اقشار مردمش در هر پست و سازمان که هستند برای پیشرفت کشورش استفاده کند موفق خواهد بود اقتصاد ما وضعیت بحرانی داشت و دارد در مواقع بحرانی هر شخص و ارگانی هر آنچه در توان دارد باید به کار گیرد و هنر دولت برنامه ریزی و تصمیم سازی و هماهنگی بین آنها را به عهده دارد معلوم است در شرایط عادی هر ارگان و سازمانی وظایف محوله خودش را انجام می دهد و سپاه پاسداران نیز هیچگاه بدون هماهنگی با نهاد مسئول کاری صورت نداده است وزارت نفت هنگامی که به بن بست رسید درخواست حمایت و همراهی نمود و نیز وزارت بهداشت در قضیه کرونا نیاز مبرم به همراهی همه ارگانها داشت و سپاه مقتدر ما در این مهم نیز کاری کرد کارستان. لذا بهتر است به جای آیه یاس بر طبل امید بکوبید و بکوبیم ما می توانیم سخت است اما مردم ما مردمان روزگاران سختند زنده باد ایرانی با صفا ، همه با هم جهاد علیه نشدن ها و نمی شودها

  • مش جمعه
    0

    زمان اوایل انقلاب هم جهاد سازندگی در خصوص جاده و آب و برق و بهداشت و درمان و کشاورزی و شورای های روستای و سنگر سازان بی سنگر جنگ ایران و عراق وحتی برف رویی جاده ها و خلاصه ساختن حمام دخالت داشت.سیاسبون بعد از مدتی پی بردند که موازی کاری هزینه های گزافی در پی دارد.در نتیجه جهاد سازندگی منحل شد.تصورم بر این هست که با اضافه شدن ماموریت های جدید، سرنوشت سپاه پاسداران ادغام با ارتش خواهد بود.

  • ایثارگر
    0

    خداوندرحمت کندشهیدمطهری راکه برای احیااسلام،ایرا ن ازعلم،اب رو،جان شیرینش مایه گذاشت.منتهادرعجبم ازحکمت اللهی که بازماندگانش بلخصوص علی مطهری ولاریجانی مسیرمعکوس میپیمایند؟!

  • ناشناس
    0

    یک روزی در یک روستای کدخدا داد و فریاد می کشید وخاکستر بر سرش می ریخت اهالی جمع شده اند . به کدخدا گفتند که چرا این کا را می کنی یک عده گفتند. کدخدا را ببریم دکتر دیوانه شده کدخدا داد زد گفت من مریض نیستم من را به دکتر ببرید اعصبانیت من این هست دیگر کسی من را تحویل نمی گیرد .مطهری نامه بزنی نامه بنویسی دیگر مردم شما را ١٢سال در مجلس شناختن یک پشیز هم برای شما وامسال شما قایل نیستند .بخود خودت را به در دیوار نزن برو دنبال کارت .تره هم برای شما حیف است ...

  • ناشناس
    0

    این چی زده

  • محسن
    0

    خدا رو شکر از دست شما دوقطبی سازان داریم خلاص میشیم سپاه نبود شما برای مردم تو این سالها ی خیابون هم نمیساختید دیگه کم کم به زبونت استراحت بده دورتون تموم شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها