آغاز سنجش سلامت نوآموزان در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: بحث سنجش سلامت نوآموزان ورود به پایه اول دبستان از امروز در استان آغاز می‌شود و ۱۴ پایگاه برای سنجش این نوآموزان در استان در نظر گرفته شده است.

آغاز سنجش سلامت نوآموزان در چهارمحال و بختیاری

فرحناز قائد امینی اظهارکرد: ۱۴ پایگاه سنجش سلامت برای دانش‌آموزان پایه اول و پیش‌ دبستانی در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۱۱ پایگاه سیار و پنج پایگاه نیز به‌ صورت دو نوبته کار سنجش این نوآموزان را انجام می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حدود ۲۰ هزار نوآموز ورودی به پایه اول دبستان و حدود ۱۱ هزار نوآموز ورودی به پایه پیش‌دبستانی مورد سنجش سلامت قرار می‌گیرند، در ابتدا نوآموزان پایه اول دبستان مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: نوآموزان ورود به دبستان از نظر جسمی، وزن، قد، شنوایی، بینایی، هوش و میزان تمرکز مورد سنجش قرار می‌گیرند، اگر دانش‌آموزی نیازمند دریافت خدمات پزشکی بود به مراکز مورد نظر ارجاع داده خواهد شد.

قائد امینی در خصوص نحوه مراجعه والدین و نوآموزان به پایگاه‌های سنجش سلامت در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: نوبت‌دهی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و نوآموزان بر اساس محل سکونت به نزدیکترین مرکز سنجش ارجاع داده خواهند شد، والدین برای جلوگیری از تجمع و به‌علت ضرورت حفظ فاصله اجتماعی در شرایط کرونایی در نوبت تعیین شده به مراکز مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها