در اولین نشست خبری رئیس جمهور منتخب

رئیسی: پیام ملت ایران پیام تغییر بود/ با تمام کشورهای دنیا تعامل ایجاد می‌کنیم/ با رییس جمهور آمریکا دیدار نمی‌کنم

سیدابراهیم رئیسی در اولین نشست خبری خود با تأکید بر اینکه سیاست خارجی دولتش از برجام شروع نمی شود و به برجام هم محدود نخواهد شد، گفت: پیام ملت ایران در انتخابات، پیام ضرورت تغییر در شرایط اقتصادی بود.

رئیسی: پیام ملت ایران پیام تغییر بود/ با تمام کشورهای دنیا تعامل ایجاد می‌کنیم/ با رییس جمهور آمریکا دیدار نمی‌کنم

نشست خبری آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب، لحظاتی قبل آغاز شد.

وی در سخنان ابتدایی خود گفت: عرض تبریک و تهنیت دارم به مناسبت میلاد امام رضا علیه السلام، دهه کرامت را هم تبریک عرض میکنم و از رسانه های مختلف و خبرنگاران تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور منتخب ادامه داد: حماسه ملت بزرگ ایران در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به دنبال حماسه های بسیاری که مردم عزیزمان خلق کردند جلوه ای از حضور با اراده مردم عزیزمان است و پیام مهمی برای همه جهانیان داشت.

**حضور گسترده مردم در انتخابات علیرغم گله‌مندی‌ها**

وی ادامه داد: این حضور گسترده و با معنای مردم علی رغم شرایط کرونایی و دشمنی های بسیار و ایجاد جنگ روانی از طرف دشمنان ایران شکل گرفت حضور ملت بزرگ ایران که ساعت ها پای صندوق های رای قرار داشتند علی رغم برخی گله مندی هایی که از وضع اقتصادی داشتند بود.

رئیسی گفت: این حضور پیام های مختلفی داشت. یک پیام، پیام وحدت و انسجام ملی بود. پیام ملت ایران پیام ضرورت تغییر در شرایط اقتصادی و زندگی آنها بود. پیام ملت ایران، پیام مبارزه با فساد، فقر و تبعیض و در یک کلمه، اجرای عدالت در تمام شئون زندگی مردم بود.

وی ادامه داد: پیام ملت ایران پیام پافشاری بر ارزشهای انقلاب شکوهمند اسلامی بود. پیام ملت ایران پیام تداوم امام خمینی و شهدا به‌ویژه شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی بود. این پیام را ملت ایران با حضور خودشان به مبانی انقلاب اسلامی و در لبیک گفتن به پیام مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی داشتند این پیام برای دولت مردمی و برای همه مدیران و مسئولانی که به نام این دولت خدمتگزار مردم خواهند بود باید دقیقا شنیده شود.

**باید به عهدی که با مردم بستیم وفادار ماند**

رئیس‌جمهور منتخب گفت: و به این عهدی که با مردم بستیم این باید به این عهد وفادار ماند. وفای به این عهد تلاش برای خدمتگزاری به مردم و باز کردن گره ها بود.

وی افزود: اطمینان داریم با توکل به خدا و اعتماد به داشته های ملت ایران و اعتماد به نیروی انسانی متراکم بویژه جوانان غرور آفرین این ملت و با ذخایر ارزشمندی که کشور ما از آن برخوردار است ان شاالله وضعیت و شرایط به نفع مردم تغییر خواهد کرد.

رئیس‌جمهور منتخب گفت: سیاست داخلی ما و اولویت های ما در این دولت بهبود وضعیت کسب و کار مردم و بهبود شرایط و وضعیت معیشت مردم خواهد بود و بهبود شرایط در دولت و در نظام اداری کارآمدی رقم خواهد زده شد که از بروکراسی که بعضاً بسیاری از اقدامات تحولی را در کشور مانع می شود حتما این شرایط تغییر باید کرد و یک نظام اداری کارآمدی سالم و قانون مداری توسط نیروهای کارآمد و انقلابی فساد ستیز در کشور شکل خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: من ضمن ارج نهادن به همه خدماتی که بعد از انقلاب توسط دولت های مختلف انجام خواهد شده است بدون تردید خدمات بسیاری برای کشور انجام شده است. در این ۴۰ سال، ما شاهد زحمات بسیار و تلاشها و اقداماتی در جهت توسعه یافتگی در کشور بودیم، لکن علیرغم همه زحماتی که دولت ها تا کنون کشیده اند و علی رغم همه تلاش های که تاکنون شده است و ما در برخی از حوزه ها به جایگاه عالی و قله های دست پیدا کرده ایم اما در برخی از حوزه ها بدلیل کم توجهی ها، سو مدیریت ها و عدم توجه به داشته های بسیاری که کشور از آن برخوردار است و نیروی کارآمد جوانی که در کشور می تواند منشا بسیاری از تحولات است مشکلاتی داریم.

وی با اشاره به عقب ماندگی در عدالت خاطر نشان کرد: محور تحول، اجرای عدالت بر بستر گام دوم انقلاب اسلامی است. به تمام اسناد بالادستی یعنی قانون اساسی جمهوری اسلامی، سیاست های مصوب نظام برنامه‌های توسعه توجه خواهد شد و ما در آستانه تشکیل دولت جدید برنامه توسعه هفتم را با همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس ان شاالله دنبال خواهیم کرد.

**اعتماد مردم به‌دلایلی مخدوش شده**

رئیسی گفت: امید داریم که اقدامات ما در جهت بهبود شرایط گره گشایی جدی از زندگی مردم کند و امید را به مردم باز گرداند و اعتمادی که بدلایلی مخدوش شده، این اعتماد به مردم عزیز و جوانان برگردد به نحوی که احساس همگان این باشد که دولت، دولت امیدآفرین است، دولت، دولت یک جریان خاصی نخواهد بود. دولت و مدیران همکار با دولت در سراسر کشور کسانی هستند که وطن دوست هستند، دغدغه مردم دارند، دغدغه انقلاب دارند و دغدغه آنها رفع مشکلات مردم است. هر کس دلش برای مردم و انقلاب بتپد همکار ما در جای جای کشور خواهد بود.

وی درباره سیاست خارجی ادامه داد: دنیا بداند وضعیت با این حضور حماسه ساز مردم عزیز ایران تغییر کرده است و این وضعیت و شرایط جدید پیش روی دنیاست.

رئیس‌جمهور منتخب گفت: تا امروز فشار حداکثری بر مردم ما کارساز نشده است، باید تجدید نظر کنند و برگردند. ملت ما نشان داده مقاومت و ایستادگی در مقابل فشارها دارد و دنیا باید بدانند که سیاست خارجی دولت ما از برجام شروع نمی شود چون به برجام هم محدود نخواهد شد.

وی ادامه داد: ما تعامل را با همه دنیا و همه کشورهای دنیا به عنوان یک اصل تعاملی گسترده و متوازن را در سیاست خارجی دنبال خواهیم کرد و در مذاکرات هر مذاکره ای که منافع ملی در آن تضمین شود، این مذاکره حتما مورد حمایت خواهد بود، اما ما وضعیت اقتصادی و شرایط مردم را به مذاکرات گره نخواهیم زد.

**اجازه نخواهیم داد مذاکره برای مذاکره باشد**

رئیس‌جمهور منتخب گفت: اجازه نخواهیم داد به نحوی مذاکره برای مذاکره باشد، اجازه نخواهیم داد مذاکرات فرسایشی باشد بلکه باید هر نشستی همراه با نتیجه باشد، نتیجه محوری موضوع ماست و باید آورده ای برای ملت بزرگ ایران داشته باشد در راستای آورده ای برای مردم و رفع محدودیت ها و تحریم ها و راستی آزمایی مسأله ارتباطات را ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور منتخب در ادامه به سؤالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ داد. آیت‌الله رئیسی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مبنی بر اینکه اولویت‌دارترین و نخستین دستورکار شما در دولت جدید چه خواهد بود اظهار داشت: در روز آغاز کار دولت اعلام خواهیم کرد که تمام بسترهای فسادزا که ایجاد رانت می‌کند باید خاتمه داده شود،؛ یعنی دستگاه‌های اداری موظف هستند زمینه‌های رانت و فساد را از بین ببرند و این سازوکارها را اصلاح کنند.

وی گفت: اولین اقدام توجه به وضعیت اشتغال و مسکن مردم خواهد بود که دست اندرکاران بخشهای مختلف باید حضوری فعال با مشارکت مردم داشته باشند.

**امریکا و اروپا باید به تعهدات خود در قبال برجام عمل کنند**

رئیس جمهور منتخب در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار یورونیوز مبنی بر اینکه برجام برای دولت شما چقدر اهمیت دارد و چه پیامی برای امریکا و اروپا دارید؟ تصریح کرد: کشورهای اروپایی و امریکا باید نگاه کنند که در قبال برجام چه کرده‌اند؛ امریکا برجام را نقض کرد و اروپاییها نیز به تعهداتشان عمل نکردند.

رئیسی گفت: ما خطاب به امریکا می‌گوییم شما موظف به رفع همه تحریمها هستید و باید برگردید و تعهدات خود را اجرا کنید؛ اروپایی‌ها نیز حتما تحت تأثیر فشار امریکا قرار نگیرند و نسبت به آنچه متعهد شده‌اند عمل کنند؛ این مطالبه ملت ایران از شماست.

وی تأکید کرد: مطالبه ملت ایران از دولت مردمی، احقاق حق آنهاست و ما حق آنها را دنبال خواهیم کرد.

**برنامه‌ریزی برای کاهش مالیات تولید از 25 به 10 درصد و افزایش مالیات فعالیتهای سوداگرانه**

رئیس جمهور منتخب در ادامه به سؤال خبرنگار خبرگزاری مهر مبنی بر اینکه برای رفع موانع تولید از جمله تأمین مالی ناقص، رانتهای ارزی و بخشنامه دست و پاگیر چه خواهید کرد گفت: باید برای رفع فشارها بر تولید که مسئله محوری کشور است و شعار سالهای اخیر نیز بوده محور کارهای اقتصادی دولت بر روی تولید قرار گیرد که ما این کار را خواهیم کرد.

رئیسی در توضیح این مسئله افزود: اولویت خود را بر نقدینگی قرار خواهیم داد و آن را به سمت تولید سرازیر می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم تولیدکنندگان و کارآفرینان نسبت به کمبود نقدینگی اعتراض دارند و هم از سوی دیگر همه کارشناسان اقتصادی نسبت به افزایش نقدینگی هشدار می‌دهند؛ بنابراین نقدینگی باید به سمت تولید هدایت شود.

وی تصریح کرد: ما تولید را پرجاذبه و اقدامات غیرمولد را بی‌جاذبه خواهیم کرد؛ این با یک بخشنامه یا سخن امکان‌پذیر نیست و یک سلسله اقدامات می‌خواهد از جمله اینکه برای ایجاد جذابیت در تولید، کاهش مالیات تولید از 25 درصد به 10 درصد با یک شیب ملایم و ایجاد مالیات برای کارهای غیرمولد و سوداگرانه مانند سوداگری در ارز، طلا و مسکن را دنبال می‌کنیم تا یک عدالت مالیاتی ایجاد شود و ما مصمم هستیم که این کار را در دولت دنبال کنیم.

**رفع تحریم‌ها و راستی‌آزمایی محور بحث سیاست خارجی ما خواهد بود**

آیت‌الله رئیسی در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه ام بی سی آمریکا که پرسید آیا برای اینکه برجام مؤثر واقع شود باید کل تحریم‌های آمریکا شامل تحریم‌های دوره ترامپ رفع شود؟ و قصد دارید تیم مذاکره هسته‌ای را حفظ کنید؟ گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کار خود را دنبال می‌کند. تیم سیاست خارجی ما نیز در حال بررسی کار عزیزان است. آمریکا موظف است تمام تحریم‌های ظالمانه نسبت به ملت ایران را رفع کند. رفع تحریم‌ها و راستی‌آزمایی محور بحث سیاست خارجی ما خواهد بود.

**آمریکا باید به دنیا پاسخ بدهد**

وی گفت: سؤال این است که علیرغم اینکه ملت ایران به تعهدات خودش عمل کرده، آنها چرا کوتاهی می‌کنند؟ آمریکا باید به دنیا پاسخ بدهد. همواره این مورد تاکید بوده که آمریکا باید به تعهداتش عمل کند و همه تحریم‌های ظالمانه را بردارد.

در ادامه این نشست خبری، خبرنگار روزنامه شرق پرسید: آقای رئیسی! از لحاظ آماری و گزارش‌های آماری بر شرایط کشور اشراف دارید؟ و می‌دانید چه کشوری را با چه شرایطی تحویل می‌گیرید؟ و آیا قرار است بعد از صد روز گزارش فعالیت خود را ارائه کنید؟

**مردم عزیز باید بدانند در چه شرایط دولت جدید شروع شد**

رئیسی در پاسخ گفت: وضعیت شرایط و ارقام و آمار روشن است، مراکز رسمی، نهادهای تجمیع کننده آمار و هم دستگاه‌ها آمار فعالیت خود را ارائه می‌کنند و همچنین آمارها از دید رسانه‌ها، نخبگان و کارشناسان پنهان نیست. مردم عزیز هم باید بدانند در چه شرایط دولت جدید شروع شد و قرار است فعالیت کند. شرایط و وضع موجود پیش روی ملت خواهد بود و بعد هم ما وضع موجود و وضع مطلوب را ارزیابی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم وضعیت موجود را به مطلوب نزدیک‌تر و فاصله را کم کنیم.

وی گفت: خواسته ملت از ما این است که دولت وعده‌هایش را فراموش نکند، ما نه تنها فقط صد روز بلکه شاید به صورت هفتگی و بعد ماهانه گزارش دهیم و بعد ارتباط با مردم را به عنوان یک نعمت برای رفع مشکلات موجود می‌دانیم. این نشست آغاز خواهد بود و نه انجام و ان‌شاءالله در نشست‌هایی که خواهیم داشت، برای رفع مشکلات تلاش خواهیم کرد. محور کار ما اقدام و عمل خواهد بود و هم دستگاه‌ها و هم بنده مردم را در جریان پیشرفت امور می‌گذاریم.

: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کار خود را دنبال می‌کند. تیم سیاست خارجی ما نیز در حال بررسی کار عزیزان است. آمریکا موظف است تمام تحریم‌های ظالمانه نسبت به ملت ایران را رفع کند. رفع تحریم‌ها و راستی‌آزمایی محور بحث سیاست خارجی ما خواهد بود

**ما امروز در جایگاه مدعی قرار داریم**

رئیس‌جمهور منتخب در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار الجزیره انگلیسی که پرسید «برخی تحلیل‌ها و اتهامات از سوی برخی نهادهای حقوق بشری مطرح است، در خصوص نقش شما در اعدام‌ها، این مسائل چه تأثیری می‌تواند بر فعالیت شما داشته باشد»؟ گفت: من از ابتدای مسئولیت به عنوان یک حقوقدان و مدافع حقوق مردم بوده‌ام، حقوق بشر، محوری‌ترین مورد بوده که دنبال کرده‌ام و به آنانی که اتهام می‌زنند باید گفت ما امروز در جایگاه مدعی قرار داریم. تمام اقداماتی که انجام داده‌ایم در جهت رعایت حقوق بشر و انسان بوده است، با کسانی که دست به حرکت‌های داعشی و ضد امنیتی زدند.

**به وجودآورندگان داعش مورد مواخذه قرار گیرند تا دنیا به صلح برسد**

وی افزود: مدعیان حقوق بشر باید جواب دهند که اگر یک قاضی از امنیت جامعه و حقوق مردم دفاع کرد، آیا نباید مورد تشویق قرار گیرد که امنیت مردم را در برابر تهدیدها حفظ کرده است؟ افتخارم این است که هر جا بوده‌ام از حقوق مردم، امنیت مردم و آرامش مردم دفاع کردیم و امروز هم خود را موظف به این کار می‌دانم که از حقوق انسان‌ها دفاع کنم. کسانی که مدعی هستند باید به وجودآورندگان داعش را مورد مواخذه قرار دهند. مسلما اگر اینها مورد مواخذه قرار گیرند دنیا به صلح خواهد رسید.

رئیسی در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ای برای احیای سرمایه اجتماعی و امید در جامعه دارید؟ گفت: من به عنوان رئیس‌جمهور خود را خادم جمهور می‌دانم؛ چه کسانی که به من رأی داده‌اند چه کسانی که به دیگر نامزدهای محترم رأی‌ داده‌اند و یا کسانی که به دلیل شرایط کرونایی یا به هر دلیلی پای صندوق رأی حاضر نشده‌اند.

وی با بیان اینکه خود را خادم همه ملت می‌داند، اظهار داشت: خود را موظف می‌دانم نسبت به حقوق مردم پاسداری کنم، لذا نسبت به کاهش هزینه‌های اجتماعی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی اقدام خواهم کرد. هر امری که سرمایه اجتماعی را افزون و از هزینه‌ها بکاهد در دستور خواهد بود.

رئیسی در پاسخ به خبرنگار «راپلی» روسیه مبنی بر اینکه حاضر به مذاکره مستقیم و دونفره با رئیس‌جمهور آمریکا هستید، گفت: خیر.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که چه برنامه‌ای برای جبران خسارت مردم در بورس دارید؟ گفت: اعتماد مردم را به بازار سرمایه برمی‌گردانیم.

رئیس‌جمهور منتخب ادامه داد: از جمله اقدامات ما این خواهد بود که حتماً بورس را به عنوان قلّک دولت قرار نخواهیم داد و کسری بودجه دولت را از طریق بورس تأمین نخواهیم کرد.

**نظارت‌ و سازوکارهای نظارتی را در بورس فعال خواهیم کرد**

وی با بیان اینکه تلاش می‌کند از طریق ایجاد صندوق های خرد، ضرر مردم را در بورس جبران کند، اظهار داشت: نظارت‌ و سازوکارهای نظارتی را در بورس فعال خواهیم کرد که خود این فعال شدن نظارت باعث خواهد شد که صندوق توسعه بورس از ایجاد تکانه‌های بورس پیشگیری کند.

رئیسی ادامه داد: اقدامات دیگری در دست برنامه‌ریزی است که از جمله آن‌ها عمیق کردن بورس است. شرکت‌هایی که پشت در بورس ایستاده‌اند که ورود آن‌ها را تسهیل خواهیم کرد. شرکت‌هایی که می‌توانند عمق بورس را افزایش دهند و خسارت‌های سهامداران را کاهش دهند.

رئیسی در پاسخ به سوال شبکه سی‌ان‌ان آمریکا مبنی بر اینکه نظرش درباره پیشنهاد بایدن در مورد امضای توافق امضای جام طرح با ایران در حوزه مسائل برنامه موشکی و منطقه‌ای گفت:‌ آقای بایدن چرا به تعهدات دولت‌های قبل متعهد نیست؟ چرا آقای بایدن به وظایف خود نسبت به تعهداتی که برای دولت آمریکا ایجاد شده پاسخگو نیست؟

رئیس‌جمهور منتخب ایران اظهار داشت: پیشنهاد جدی من به دولت آمریکا این است که سریعا به تعهدات خود عمل کنند تمامی تحریم‌ها را رفع کنند و نشان دهند با رفع همه تحریم‌ها که صداقت دارند.

وی افزود: ملت ایران از برجام خاطره خوشی ندارند چون آورده‌ای که در برجام پیش‌بینی شد ملت ایران شاهد برخورداری از این آورده نبود و دلیل آن هم عهدشکنی آمریکایی‌ها و عمل نکردن به تعهدات توسط اروپایی‌ها بود.

**مسائل منطقه‌ای و مسائل موشکی قابل مذاکره نیست**

رئیسی خاطرنشان کرد: ما تأکید می‌کنیم دولت آمریکا نسبت به تعهدش در این قرارداد عمل کند و به آن پایبند باشد. مسائل منطقه‌ای و مسائل موشکی قابل مذاکره نیست مسأله‌ای بر روی آن مذاکره و توافق شده و قرارداد آن منعقد شده و آنها به آن متعهد شده‌اند، اما بدان عمل نکرده‌اند چگونه می‌خواهند وارد مباحث جدید و نو شوند؟

رئیس‌جمهور منتخب ایران در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه پرس‌ تی‌وی مبنی بر اینکه برنامه‌اش برای احیای برجام و وادار کردن آمریکا به لغو تحریم‌ها چیست؟ اظهار داشت: آنچه که سیاست جمهوری اسلامی بوده و بارها اعلام شده این است که اقدامات هسته‌ای ما اقداماتی مسالمت‌آمیز و در جهت قواعدی است که این علم و دانش در عرصه‌های مختلف صنعتی،‌کشاورزی و پزشکی دارند و اقدامات جمهوری اسلامی تاکنون اقداماتی بوده که بر اساس اعلام سازمان‌های بین‌المللی در چارچوب قوانین و مقررات انجام شده است.

وی افزود: علیرغم اینکه اقدامات جمهوری اسلامی طبق اعلام خود آنها در چارچوب مقررات انجام شده چرا موانع و مشکلاتی بر سر راه اقدامات هسته‌ای ایران قرار می‌دهند حال آنکه به اعتراف مکرر آنها اقدامات هسته‌ای ایران تاکنون هیچگونه مشکلی نداشته است.

**شهادت دکتر بهشتی جلوه‌ای است از جنایت منافقین و حمایت کشورهای مدعی حقوق بشر است**

رئیسی در پاسخ به سوال خبرنگار AFP فرانسه در مورد الگو گرفتن از شهید بهشتی در بحث حکمرانی گفت: شهادت شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و 72تن از یارانش جلوه‌ای است از سیاه‌دلی منافقین و جنایت هولناک آنها و جلوه‌ای است از حمایت برخی از کشورهای مدعی حقوق بشر از منافقین.

رئیس‌جمهور منتخب ایران خاطرنشان کرد: سوال ما اینجاست که چرا قاتل شهید بهشتی و قاتل شهید رجایی و قاتلین شهید باهنر امروز به برخی کشورهای غربی پناه آورده‌اند؟ و آنانی که مدعی حقوق بشر هستند چه پاسخی برای افکار عمومی جهان دارند که کشور آنها پناهگاهی برای کسانی شده که رسماً اعلام کرده‌اند که 17 هزار نفر را در ایران به خاک و خون کشیده‌اند؟ و یکی از آنها شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی است.

وی افزود: شخصیت آیت‌الله دکتر بهشتی شخصیت بسیار جامعی بود از جلوه‌های مهم سیره و زندگی دکتر بهشتی اخلاص و عقلانیت و معنویت و اخلاق و عدالت‌خواهی و حق‌خواهی ایشان بود. این‌ها محورهای جلوه آیت‌الله دکتر بهشتی بود.

رئیسی اظهار داشت: من به عنوان شاگرد ایشان در مکتب ایشان به نظرم آنچه که بهشتی را بسیار شاخص می‌کرد مسأله توجه ایشان به مردم بود در دنیا اسم مردم را همه سیاستمداران و سیاست‌ورزان می‌برند اما بعضا تشریفاتی است اما آنچه که امام و آقای دکتر بهشتی در مورد مردم مطرح می‌کردند بدان باور داشتند و از مردم صحبت کردن آنها تشریفاتی نبود و حقیقتا به مردم علاقه‌مند بودند.

وی افزود: من هم تأکید دارم به عنوان یک طلبه خدمتگزار و اینکه مردم‌داری، توجه به مردم و توجه به ساز و کارهای کارآمد در نظام را برایش ارزش قائل باشم. ایشان ساختارسازی برای نظام را دنبال کرد. من این ساز و کارها و ساختارها را برای مدیریت انقلابی در کشور بسیار مهم و مؤثر می‌دانم.

رئیس‌جمهور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره ترکیب احتمالی کابینه دولت یازدهم گفت: همانطور که بارها اعلام کردم به صورت مستقل وارد میدان شدم و از همه گروه‌ها، تشکل‌ها، احزاب و شخصیت‌های بزرگ که از من حمایت کردند صمیمانه تشکر می‌کنم و سپاسگزارم.

وی افزود: ما برای تشکیل دولت خود را در مقابل خداوند متعال مسئول می دانیم و فقط وامدار ملت خواهم بود.

رئیس‌جمهور منتخب در ادامه خاطر نشان کرد: در تشکیل دولت، نگاهم به انقلابی بودن، کارآمد بودن و مردم دار بودن از شاخص‌های دولت بنده خواهد بود.

رئیسی در ادامه بیان کرد: توصیه من به رسانه‌ها این است که گمانه زنی نکنید؛ ما برتر از این موضوع، در اختیار شما سامانه‌ای قرار می‌دهیم،‌ نه فقط برای اصحاب رسانه ـ که نخبگان کشور هستند ـ بلکه برای همه آحاد مردم سامانه‌ای با شاخصه‌هایی اعلام می‌کنیم، لذا افرادی که مورد نظرشان هست در هر کوی و برزنی که فکر می‌کنند به عنوان یک مدیر و خدمتگزار در دولت آینده می‌تواند تاثیرگذار باشد حتماً معرفی کنند.

وی در ادامه این سخنان یادآور شد: بنده در این قضیه از نگاه مردم استقبال و از نگاه نخبگان استقبال می‌کنم و طبق سامانه‌ای که چند روز آینده در اختیار همگان قرار خواهد گرفت پیشنهادهایتان را نسبت به اشخاص مختلف ارائه خواهم داد و انتخاب من بر اساس شایسته‌سالاری خواهد بود.

رئیس جمهور منتخب ملت در ادامه در پاسخ به خبرنگار تلویزیون دولتی چین مبنی بر اینکه رئیس جمهوری چین به شما تبریک خود را ارسال کرده و چین اهمیت زیادی برای توسعه روابط خود برای ایران قائل است؛ انتظار جنابعالی از رابطه بین دو کشور چیست؟ گفت: ما روابط با چین را از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و دولت‌های مختلف دنبال می‌کردیم و امروز هم روابط خوبی با کشور چین داریم و ظرفیت‌های بسیاری بین دو کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: ما حتماً در جهت احیای این ظرفیت‌ها تلاش خواهیم کرد و قطعا روابط بسیار خوبی با کشور چین خواهیم داشت و طرح جامع به عنوان یکی از اسناد خواهد بود و اجرایی کردن این طرح حتماً در دستور کار خواهد بود.

**باید ارتباط سفره مردم را با دلار یا خارج از کشور قطع کنیم**

رئیسی در ادامه سخنانش در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره قیمت کالاهای اساسی اظهار داشت:‌ موضوع کالاهای اساسی اولویت دولت است، نظارت بر زنجیره تامین و تولید کالاهای اساسی مردم تا مصرف، جزو اولویت‌های دولت خواهد بود، اما اساس قضیه آن است که ما باید ارتباط سفره مردم و کالاهای اساسی را با دلار یا خارج از کشور در یک کار میان مدت و طولانی مدت قطع کنیم.

رئیس جمهور منتخب در همین راستا اضافه کرد:‌ ما باید تلاش کنیم تا در تأمین کالاهای اساسی به خودکفایی واقعی برسیم و این کار را در کشور اجرایی می‌دانیم و جزو برنامه‌های ماست.

وی گفت: از ابتدای قضیه و در ابتدای دولت ما خودکفایی ملت و کشور را نسبت به کالاهای اساسی کلید خواهیم زد.

سؤالات بعدی را در نشست خبری رئیس‌جمهور منتخب خبرنگار شبکه المیادین پرسید که به این شرح بود: بعضی از مسئولین اسرائیل شما را خطرناک‌ترین رئیس جمهور ایران قلمداد کرده‌اند که منافع آنها را به خطر انداخته‌ است؛ در اروپا هم برخی‌ نگرانی خود را از به خطر افتادن برجام در دوران ریاست جمهوری شما اعلام کرده‌اند نظر شما درباره این واکنش‌ها چیست؟ نظرتان درباره اتفاقات 10 سال اخیر سوریه چیست؟ درباره رابطه با عربستان آیا این امکان وجود دارد که شاهد سفر شما به آن کشور و یا سفر رهبران این کشور به تهران باشیم؟ نظرتان درباره جنگ یمن چیست؟

**صهیونیست‌ها پیش از ایران باید از مردم فلسطین وحشت کند**

رئیسی در پاسخ به سؤال مربوط به رژیم صهیونیستی اظهار داشت:‌ پاسخ رژیم صهیونیستی به کسانی که حق آنها غصب شده چیست؟ و این رژیم چگونه می‌خواهد این حق فلسطینیان را بدهد؟ جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده است که طرح ما درباره فلسطین آن است که به آرای فلسطینیان مراجعه شود زیرا فلسطینیان صاحب فلسطین هستند و قبل از آنکه رژیم صهیونیستی از ناحیه ما احساس وحشت کند از ناحیه مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت و کسانی که حق‌شان توسط رژیم صهیونیستی ضایع شده است باید بترسد؛ امروز ابتکار عمل در اختیار مجاهدان فلسطینی است؛ جمهوری اسلامی هم طبق سیاست‌های خود و طبق سیاست‌های امام خمینی (ره) و همچنین سیاست‌های تصریح شده در قانون اساسی همواره حامی مظلومان خواهد بود؛ فلسطین مظلوم واقع شده و ما حامی فلسطین خواهیم بود.

**حملات سعودی‌ها علیه مردم یمن متوقف شود**

وی همچنین درباره موضوع یمن گفت: یمن باید هرچه زودتر توسط خود یمنی‌ها تدبیر و مدیریت شده و از هرگونه دخالت سعودی‌ها و یا کشورهای حامی سعودی در یمن جلوگیری شود. این در حالی است که در این چند سال هجوم زیادی از سوی سعودی‌ها و حامیان آنها به مردم یمن، کودکان و زنان یمنی و خانه‌های یمنی‌ها و سرزمین یمن شده است، لذا باید هرچه سریع‌تر این وضعیت متوقف شود؛ جمهوری اسلامی تأکید می‌کند که جنگ علیه یمن باید هرچه سریع‌تر متوقف شود و یمن بایستی به دست یمنی‌ها و مردم یمن اداره شود و یمنی‌ها تصمیم بگیرند که چگونه این کشور را اداره کنند؛ ما بر توقف هرچه سریع‌تر جنگ یمن و حملات سعودی‌ها علیه مردم مظلوم یمن تأکید می‌کنیم.

رئیس جمهور منتخب ملت ایران درباره سؤال مربوط به روابط با عربستان سعودی گفت: ما روابط با همه کشورهای دنیا و تعامل با همه را اعلام کرده‌ایم به ویژه‌ روابط با کشورهای همسایه برای‌مان مهم است؛ اولویت ما ارتباط با همسایگان خواهد بود و نسبت به کشور عربستان هم درباره بازگشایی سفارتخانه‌ها بین دو کشور هیچ مانعی از طرف جمهوری اسلامی ندارد و این سیاست پیش از این اعلام شده است و باز هم تأکید می‌کنم که روابط و گفت‌وگو با عربستان و همه کشورهای در منطقه برای جمهوری اسلامی هیچ مانعی ندارد.

رئیسی همچنین چند نکته را در پایان نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی اعلام و تصریح کرد: در ابتدای دولت خواهیم گفت که همه زمینه‌ها برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم خواهیم کرد زیرا دولت خود را مؤظف می‌داند که در این باره کارهایی را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما همچنان که نسبت به حقوق و امنیت مردم در داخل کشور خود را مؤظف می‌دانیم نسبت به ایرانیان خارج از کشور هم وظایفی را برعهده داریم زیرا آنها ایرانی هستند و ما نسبت به آنها مسئولیت‌هایی را برعهده داریم لذا باید ورود ایرانیان به داخل کشور تسهیل شود و همه دستگاه‌های مربوطه در این باره باید این تسهیل‌گری را انجام دهند ضمن اینکه سرمایه‌گذاری در کشور توسط ایرانیان در خارج از کشور بایستی در اولویت قرار گیرد.

**ایران جزو امن‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری اقتصادی است**

رئیس‌جمهور منتخب گفت: ایرانی که در خارج از کشور درآمدی را کسب کرده است بهترین مکان و امن‌ترین مکان برای او سرمایه‌گذاری در داخل ایران و سرزمین آبا و اجدادی او است؛ امنیت هم کاملاً برای این سرمایه‌گذاری وجود دارد، امنیت برای همگان است و همه سرمایه‌گذاران در سراسر دنیا بدانند که امروز جمهوری اسلامی جزو امن‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری اقتصادی است و این امنیت را دولت برای همه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و به ویژه ایرانیان خارج از کشور تضمین می‌کند و بایستی آنها بدانند که وطن‌شان و خاک‌شان برای آنها به منظور سرمایه‌گذاری دارای اولویت است.

وی همچنین از راه‌اندازی یک سامانه برای دریافت ایده‌ها خبر داد و گفت: نخبگان، اصحاب رسانه‌، دانشگاهیان و حوزویان و همه صاحبان اندیشه و خرد اگر ایده‌ای را برای اداره دولت و برای سامان دادن به وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها دارند می‌توانند در یک بانک ایده‌های خود را ارسال کرده و دولت از این ایده‌ها استقبال می‌کند ضمن اینکه این ایده‌ها برای دولت بسیار گره‌گشا باشد؛ استقبال از نظرات و ایده‌های همه عزیزان برای دولت بسیار مغتنم است.

رئیسی گفت: همچنین ارتباط مردم با من از طریق اقوام، بستگان و خویشان نبایستی تنظیم شود هرچند که آنها برای من محترم هستند، اما ارتباط با مردم ارتباط از طریق خویشان و بستگان نیست. ما سامانه‌ای را برای ارتباط دائمی با مردم و همه سطوح اجتماعی فعال خواهیم کرد که این ارتباط کاملاً سازمان‌ یافته و برنامه‌ریزی شده است. البته این موضوع با حضور من در اجتماعات مردمی متفاوت است؛ البته ان‌شاءالله کرونا از صفحه روزگار ریشه‌کن خواهد شد و تلاش داریم همه این ارتباطات را با همه محافل افزون کنیم و تلاش داریم ارتباط علی‌الدوام با همه سطوح جامعه جزو برنامه کاری من باشد.

وی اظهار داشت: من به عنوان خادم جمهور هستم ضمن اینکه ارتباط با مردم برای همه مدیران دولت یکی از شاخص‌های مهم ادامه مأموریت و مسئولیت آنها خواهد بود.

رئیس جمهور منتخب ملت ایران در پایان از همه اصحاب رسانه صمیمانه سپاس‌گذاری کرد و گفت: از همه اصحاب رسانه و خبرنگاران با همه گرایش‌های سیاسی تشکر می‌کنم. البته آنها در همه حوزه‌های کاری ملی و استانی تلاش‌های زیادی کردند ضمن اینکه رسانه‌های دیجیتال و مکتوب هم انصافاً در دوران انتخابات بهترین کانال ارتباطی با مردم و تبیین دیدگاه‌ها را داشتند و من معتقدم رسانه‌ها نقش بسیار مهمی را در ادامه راه دولت و ارتباط با مردم خواهند داشت؛ ضمن اینکه رسانه‌ها در انعکاس نظرات و دغدغه‌های مردم به مدیران و دیدگاه‌های دولت برای مردم عزیز جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 201
  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    مردم کلا ناامید هستند چون ریشه و ساختار و توزیع قدرت و اختیارات مشکل دارد و ۴۲ سال است که این شیوه حکومت داری و سیاست خارجه و مدیریت جواب نداده و هر روز پسترفت داشتیم..!!!! این مشارکت و نتایج انتخابات هم‌خیلی پیام و معنی داشت اگر عاقل باشید و بررسی و ریشه یابی کنید و سرتان را مثل همیشه در برف نکنید !!!!

    نظرات شما -
    • سارا
      0

      فقط پیروان شیطان نا امیدند

    • فکور
      0

      با نا امیدی ایرانی آباد و آزاد نخواهیم داشت ناامید کنندگان پیروان شیاطین هستند

    • منتقد
      0

      ۴۲ ساله مردم الکی امیدوار و دلخوشند...!!! درختی که ۴۲ سال میوه و بار نده دیگه آبش نمی دهند بلکه می برنش ...

    • ایرانی آباد و ازاد
      0

      سارا و فکور ،، یکم مطالعتونو بیشتر کنید کودک دبستانی از شما بیشتر میفهمه

    • ناشناس
      0

      اتفاقا شما باید دنبال مطالعه باشید نه سارا و فکور افرادی پیشرفت ایران رو دیدن که واقع بینن دنبال مطالعه هستند نه امثال شما چشم و گوش بسته

  • خیزران
    0

    وقتی سیاست هاوآرمان های نظام مشخصه حالا چه فرقی داره ریسی باشه یاروحانی،ریس جمهور اختیارات چندانی نداره واصلا قدرت تصمیم گیری روبرخلاف بیشتر ریس جمهورهای جهان نداره.حالا همه چی افتاده دست تندرو هاوانقلابی ها یکم سختی مردم بیشتر میشه.

    نظرات شما -
    • تاگو
      0

      دقیقا حرف حساب شما گفتی اینها همه مهره های هستندکه هرچندوقت جابجا می شوند

    • بهرام
      0

      عجله نکن هنوز دولت جدید شروع نکرده بعد از چند سال نظربده

    • نیزران
      0

      خیزران! خداشفات بده

  • ناشناس
    0

    خدایا کمکش کن تا مشکلات یک بار برای همیشه حل شوند.

    نظرات شما -
    • سنجاق
      0

      بشین تا حل بشه . میشه اما نه حالا حالا ها اما نه حالا حالا ها تا چند وقت دیگه شدت تورم و گرانی رو کاملا حس و لمس خواهی کرد . . .

  • دکتر سید
    0

    احسنت بر جناب دکتر سید آیت‌الله العظمی رئیسی مد ظله العالی برجام را پاره کرده و به زباله دان بیندازید.اجرکم عندالله

    نظرات شما -
    • کلنگ
      0

      مدظله العالی ؟؟؟ !!!!! پاچه خواری در این حد

  • سارا
    0

    برجام که اخ و پیف بود؟؟؟؟ قرار بود نگاهتون داخل باشه که چی شد یهو وسعت دید پیدا کردید؟ برجام همون بود ک تو مجلس الله اکبر میگفتید آتیش میزدید. جیزه نکنید میرید جهنم یه وقتا.

    نظرات شما -
    • اشکان
      0

      الان برجام یه سیاست کلی با دستور رهبری هست هر دولتی به کار می آمد موظف بود با سیاست برجام و رفع تحریم توسط شورای امنیت ملی و تایید رهبری هست انجام دهند

    • یوناس
      0

      سارا خانم معاهده برجام یک قرار داد (تعهد)بین المللی بود که با اصرار و تبلیغات و هیاهوی دولت غربگرایان انجام شد یا باید نمیرفتیم زیربار تعهد یا باید تا آخرش باشیم دولت روحانی در برجام زیربار تعهدات سنگین رفت ولی در قبال آن هیچ چیزی نگرفت ولی دولت رییسی در برجام مثل چک بی محل (میراث روحانی ) اون رو با عزت و اقتدار نقدش میکنه وسود دیرکردهاشو هم میگیره

    • علی
      0

      شما نبودید که میگفتید واکسن و ... تحریم نیست به مرحمت برجام چرا آمریکا 27 خرداد رسما تحریم ماسک و واکسن برداشت ( 3 روز بعد از تایید کووبرکت ) برای اینه که میگیم باید جوری قوی بود که برای طرف صرف نکنه تحریم کنه این که از برجام مثل آب خوردن پرید بیرون از هر توافق دیگه ای هم همین کار میکنه و مشکل ما با شما با سوادها!!!( اینه که نمیفهمید وقتی قرارداد میبندی اینقدر آبکی نباشه ( اول همش ما انجام بدیم بعدش اون ) و اینکه مشکل مجلس این بود چرا باید قبل از کنگره آمریکا تصویب بشه ( یه نوع ضمانت هست برای عدمم خروج که توافق اعتبار پیدا کنه) تا فردا هم بگم کسی که خودش به چپی زده نمیفهمه !!! اگه میخواست بفهمه تو این 6 سال فهمیده بود

    • دانشجو
      0

      سارا! خالت خوبه...!؟ چی زدی...!؟

    • ط
      0

      اشکان مسخرمون کردی پس اون بند ها و شرایط رهبری چی بود که هیچکدومش رعایت نشد!!! کلا هر وقت چیز خوب همه تو به چنگ آوردن افتخارش سر و کله میشکونن ولی هرچی بده مال رهبره؟!!! برجام یه توافق نامه هست سیاست نظام مذاکره بود تو مثلا به یه بنگایی ضمانت نامه فروش میدی بره یه ملک بفروشه بنگاهی میشفروشه و فرار میکنه ؟ الان سیاست تو این بوده پول ملک تو بنگاهی بالا بکشه؟!!! تو عقل داری الان؟؟؟ گذشته دوران سفسته و مغلطه !!!

    • رمضانی
      0

      سارا خانم اهداف کلان را در نظر نمی گیرید هدف از دور خارج کردن روحانی وتیمش به عنوان بانیان برجام بود که با مهارت تمام وتحریم رای دهنده های با بصیرت به هدفشان نایل امدند و گرنه آنها برجامی تر از روحانیند و از ثمرات آن بخوبی استفاده می کنند ولعن ونفرینش را نثار بیچاره روحانی می کنند

    • ناشناس
      0

      اگر کمی سبک وسنگین کنیم وبه جمع بندی برسیم البته ایشان قاضی القضات برنامه جامع ومشخصی ندارند وبه نظرمی رسدهمچنان تحت تحریم باقی خواهیم ماندونهایت اینکه به طرفداران جناب رئیس جمهور برنخورد ۴ سال یا ۸ سال آینده با این سیاست هایی که گفته شد پیش برود یعنی هیچ ........هیچ وآب از آب تکان نخواهدخورد.

    • با سار خانم
      0

      سارا خانم شما گویا در جریان نیستی ما اصلا نمیتونیم از برجام خارج بشیم به دلیل بند ماشه!به عبارت دیگه ما یا باید برجام رو کلا از اول امضا نمیکردیم اونم با همچین بندی یا وقتی خودمون ماشه رو دادیم دستشون تا آخرش توی برجام باشیم حتی اگر هیچ کشوری به غیر از ایران توی برجام نباشه که البته همین الان هم فقط ایران توی برجامه!

    • سارا
      0

      چی میگید اهداف کلان رو نمیبینید و جمع بندی نمیکنید و در جریان نیستید و .... کاملا در جریانم و همه چیزهایی ک گفتید رو قطعا منم میدونم شما مثل اینکه نمیفهمید جملاتم کنایه ای بود جوگیر شدین همه میخان درس بدن خودی نشون بدن آقایون آروم جوگیر نشید

  • 111
    0

    از این حرف ها و نمایش ها زیاد دیدیم در 43 سال گذشته . 4 سال دیگه معلوم میشه چکاره است نه الآن .

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اولا 4 سال لازم نیست سال اول رویکرد طرف معلومه من که بهش رای دادم بد کار کرده باشه حتی تو همون سال اول باید نقدش کنم و نهی اش کنم ( دیدگاه شما سنجش فقط برای موقع انتخابات هست هدفش که کلا غلطه فقط موقع انتخابات یاد مردم افتادن میخوام وجودش نباشه) دوما 43 سال!!! زمان شاه حتما خوب بود!!! 5 میلیون بشکه نفت در روز با 30 میلیون فقط جمعیت بدون تحریم برو فیلم های اون موقع میبینی! ( دلیلی بر عملکرد بد الان نمیشه ولی شاه فاجعه بود از نظر اقتصادی)( شاخص های فاجعه اقتصادی) سوما نمایش 4 سال و 8 سال پیش بود که طرف نه برنامه داد نه کارنامه داشت با جو بی بی سی و یه مشت نمیدونم چی بگم شد رئیس جمهور من با ایده های سعیدمحمد و از روی شناخت رای دادم(به عنوان یه دانشجوی پزشکی با شناخت میاد سیستم های سلامت دنیا تو یه مصاحبه ریز تشریح کرد و ایران گفت مدل بیسمارک آلمان با توجه به ضعف ساختاری و ....)

    • ن
      0

      پس تا چهار سال قضاوت نکن.

  • مهدی
    0

    سلام و درود به انتخاب شایسته مردم

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      ۶ماه بعد : صدرحمت به دولت روحانی

  • ناشناس
    0

    تکرار حرفهای قبلی .

  • ل
    0

    جناب اقای رییسی با مدیر اصلاح طلب تدبیر و امیدی نجومی بگیر بانی وضع موجود که هیچ اعتقادی به نوکری مردم ندارند نمی توان مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور و ملت را حل کرد این جماعت باید در هر دستگاهی عملکردشان ممیزی گردیده و از باب فعل و ترک فعل پاسخگو باشند .کارگری که ۳ میلیون تومان دستمزد می گیرد مدیر بالای ۲۰ میلیونی او را درک نخواهد کرد..

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    مردم کلا ناامید هستند چون ریشه و ساختار و توزیع قدرت و اختیارات مشکل دارد و ۴۲ سال است که این شیوه حکومت داری و سیاست خارجه به گل نشسته و منزوی و مدیریت اینگونه جواب نداده و هر روز پسترفت داشتیم..!!!! این مشارکت و نتایج انتخابات و آرای باطله هم‌خیلی پیام و معنی داشت اگر عاقل باشید و بررسی و ریشه یابی کنید و سرتان را مثل همیشه در برف نکنید !!!!

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      نا امیدی بزرگترین گناه کبیره است و در عین حال در نا امیدی بسی امید است پایان شب سیه سپید است

  • علی
    0

    اینجوری میخواست قیمت دلار رو کنترل کنه، فردا دلار میشه 50 تومن

    نظرات شما -
    • دانیال
      0

      8 سال روحانی شل گرفت دلار رفت بالا. با اقتدار همه چی حل میشه فعلا که دلار و سکه ریزش داره

    • کاشی
      0

      طبق الگوی مسابقه عصر جدید داورانی که رای نمی دهند حق اظهارنظر هم ندارند

  • ناشناس
    0

    جناب ریسی با جواب کوتاه پاسخ خودش براساس سیاست های کلی نظام جواب دادند امیدوارم آقای ریسی به عنوان مستقل در انتخاب کابینه فراجناحی و شایسته سالاری انتخاب کنند امثال جلیلی و تندروها با تفکرات اهل بوق در کابینه دولت اون نباشد

    نظرات شما -
    • سشی
      0

      نظرت در مورد آخوندی که استاد دانشگاه هست چطور؟؟؟ مهرعلیزاده؟؟؟ با سوادتون ظریف؟!!! دکنر خاتمی :/ برو عمو از همه با برنامه تر جلیلی بود

    • ل
      0

      منظورت اینست که امثال شما نجومی بگیران بر مردم مدیریت نمایید آقاجان شما باید هر چه بردید برگردانید و بابت خسارات وارده محاکمه شوید دوره بزن درو تمام شده است ..

    • زخمی
      0

      اهل بوق نه مجیدجان، عهد بوق!

  • ناشتاس
    0

    فقط اون جوابش که گفت با باید ملاقات نمیکنه با ارزش بود،ای کاش یه شرطی اعلام کرده بود، مثلاً قاتل شهید سلیمانی به ایران تحویل بدن تا ملاقات انجام بشه

    نظرات شما -
    • کدخدا
      0

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • پدرام
      0

      ما منافع مشترک نداریم که دیدار انجام بشه

    • سارا
      0

      آره اونا هم در حسرت دیدن روی ماهتون هستن هر شرطی بذارن قبول میکنن. آخه عاشقن. عاشق چشم ابروتون

    • ایرانی
      0

      شنیده اید ، یارو را به ده راه نمی دادند . نشانی خانه کد خدا را می خواست . خودشان تحت تعقیب اینترپل هستند . اصلاً ببینیم جرات مسافرت اروپا و امریکا را داره ؟ ملاقات پیش کش...

    • محسن
      0

      ملاقات با بایدن اجازه پوتین را میخواد

  • قوروق
    0

    خدایش چیزی که برای مردم وبنفع مردم باشه شما توصحبتاش دیدین حرفهای تکراری آدمهای تکراری

    نظرات شما -
    • 123
      0

      شعار شعار و شعار

    • یکی از مردم
      0

      اگر نفع مردم بود که ازش حمایت نمیکردند !

  • ناغولا
    0

    بگوبرای مردم زندگی مردم وضع اقتصادی مردم میخای چکارکنی اخه این حرفهارو بقیه هم گفتندچه فایده داشت زندگی مردم بهم ریخته بخاطرسیاستهای شما چرا واضع حرف نمی زنید مردم خسته شدن از این حرفا

  • ناشناس
    0

    حرفهای سطحی و بی برنامه . چهل سال بی برنامه گی رو میخوان دو روزه درست کنن

  • اا
    0

    یاد سیاست های رهبر کره شمالی افتادم

    نظرات شما -
    • دانیال
      0

      از اقتدار ناراحتی؟ خب برو خم شو جلو بایدن تنهایی

    • 8
      0

      دانیال توهم کفش عمو پوتین رو واکس بزن

  • یوناتان
    0

    با این حرف ابتدای ورود رییسی به عرصه (نشست خبری) غربیها یه کمی کیسه رو دارن شل میکنن و فردای رفتن روحانی خود روحانی میگه برجام رو ما به نتیجه رسوندیم

    نظرات شما -
    • ب یوناتان
      0

      پ ن پ عمه ات به سرانجام رسونده،تا دیروز که برجام رو اخ تف میگفتن حالا چی شد روی مناطق ریاکار کاسب تحریم سیاه اگر مرد هستند برجامو آتش بزنند .ها بگو بی وجدان وجدان ناری ساندیس خور

    • یوناتان
      0

      به یوناتان ، برو روسیه جلو عمو پوتین زانو بزن

  • اسدی
    0

    واقعا نشان دادید که بعد از ۴۲ سال الفبای مصاحبه وسیاست خارجی را نمی دانید اگر باهمه دنیا تعامل کنید منهای امریکا یعنی تکرار گذشته وعدم حل مشکلات ملت . شما می توانستید هوشمندانه وسیاست مدارانه پاسخ دهیدکه اگر امریکا دست از دشمنی با ملت ایران بردارد و به رویکرد تخاصمی اش علیه ایران پایان دهد در ان صورت امکان مذاکره مستقیم ممکن و یا محتمل خواهد بود . نه این که در یک کلام بگویید خیر !؟که یک ساعت بعد هر گرم طلا ۲۰ هزارتومان گران شود . خدایا خودت برس به فریاد این ملت .

  • ایرانی
    0

    خداراشکر !مرگ دولت کدخداپرستان ورانت خواران حرام خواروجیب مردم خالی در12مرداد میرسد وغارت زدگان یه نفسی خواهندکشید.

  • سرباز کوروش
    0

    خدایا مردم مارو نجات بده،ای پناه بی پناهان

    نظرات شما -
    • ریزه میزه
      0

      سربازکوروش! 12مرداد باخالی شدن صندلی از زیر کدخداپرستان دروغگو،دعایت مستجاب میشه ومردم ازدست دزدان ودغلبازان راحت میشوند

  • رضا
    0

    سلام بر جنتی دوم...

    نظرات شما -
    • ریزش
      0

      هر چه از عمر انقلاب ایران میگذره ، تعداد بیشتری از کشتی انقلاب پیاده میشن . چون مسیر غلط کشتی را متوجه می شن . تعداد رای نداده ها و آراء باطله این واقعیت را گویاست . مطمئن باشید که این چند دستگی که حاصل تعصب و تفکر های خود خواهانه است راهی بسوی فناشدن است . مشکل اساسی تر از آن است که در پست ریاست جمهوری بتوان آن را حل کرد .

  • کاربر ناشناس
    0

    الله واکبر الله واکبر الله واکبر. پاینده رهبرریسجمهورعزیزخادم امام‌رضا ریسی. خدارا هزاران بارشکرگزاریم که مردمان غیور قدرتمند پهلوانان به بزرگترین قله دماوندرسیدنندوپرچم بزرگ انقلاببزرگتربرافراشته شدجشنمانبامیلادامامرضابرگزارمیکنیم من اللوتوفیق

    نظرات شما -
    • شیخ
      0

      صدباربهت گفتم بیشترازیک ساندیس بخوری جوگیر میشی شمایی که مسول ساندیس هستی به کاربرناشناس بیشترازکوپن ش ساندیس نده سرش گیج میره

    • به شیخ
      0

      امثال شما ها که جواب ندارید از ساندیس کمک می‌گیرید

    • کاربر ناشناس
      0

      شیخ ساندیس خنک روسی میخای

  • ناشناس
    0

    رییسی تو میگی پیام مردم ایران تغییر بود بذار یه چند تا نکته را به عرضت برسونم پیام مردم ایران تغییر فقط از روحانی به تو نبود که 4 سالم بیای هر کاری دلت خواست بکنی اینطور که من میبینیم همون روش اسلاف خودت را درپیش گرفتی با آمریکا حرف نمی زنی و موشکی و غیره سر جای خودشه و میگی قابل مذاکره نیست!!! با چین همون قرار داد 25 ساله پا برجاست و از همه مهمتر گفتی انتخابات پر شور که اینم اشتباه گفتی اصلا همه منتقد بودن پس تو هم داری مردم را بازی میدی

  • ناشناس
    0

    جواب خبرنگار در مورد تامین مسکن مردم جالب بود ---- کاهش هزینه مردم -در گرو کاهش هزینه مردم وسبد هزینه مردم نسبت مردم ...خخخخخخخ

  • مورچه
    0

    ازحکومت رییسی هم هیچ ابی برای کشورومردم گرم نخواهدشد پول فروش ثروت خدادادی مردم خرج کشورهای اجنبی شده ومیشودفرقی نداره چه کسی رییس حکومت باشه .رییس جمهورمردمیم ارزوست

    نظرات شما -
    • جواد
      0

      مورچه مراقب باش زیر پا له نشی

    • دوستدار مورچه خوار
      0

      خدایا! مورچه خوارکجایند، که مورچه ،درلوای رانت خوار عرض اندام میکنه!

  • ایرانی
    0

    انتخابات حداقلی را پرشور خواندن خود خیلی جسارت می خواهد. نشان می دهد پیام مردم را نگرفتند....

    نظرات شما -
    • ضدفساد
      0

      ای که نان ایرانی رو خود گذاشتی! ایرانیان مثل تو مزدور ونوچه آقازاده ها نیستند

  • رمضانی
    0

    از مصاحبشون معلومه همون سیاستهای دکتر روحانی را دنبال می کنه فقط فرقش اینه که تعامل با دنیا و فرجام برجام نباید به اسم روحانی تموم میشد دعوت امروزشون از سردار دیپلماسی فعال ظریف موید چنین دیدگاهی است خودش می دونه سپردن دیپلماسی به افراطیونی چون جلیلی وزاکانی یک خودکشی سیاسیت

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      رمضانی ! مطمئنی حالت خوبه!

    • رمضانی
      0

      ایرانی چی زدی ؟!

  • ایکس
    0

    تولید مواد اولیه میخواد آقای رییسی و قدرت رقابت با محصولات چینی و حقوق بالای کارگران با چه علمی اینقدر راحت راجع به تولید سخن میگویید

  • علی
    0

    تو هم مثل فارس تو نشر تو طرف لاریجانی و روحانی منطقی ها نشر نمیدی و یه مشت بی منطق چه چپ چه راست نشر میدی و دنبال بازارگرمی برا خودتی این خط کشی که دست گرفتی و لاریجانی نشر نمیدی با روحانی ضدشون به درد نمیخوره به درد سطل زباله میخوری

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      علی! خودتم فهمیدی چه گفتی!؟

  • میرسلیم
    0

    والا ماچیزی بدرد بخوری دراین مصاحبه ندیدیم با انشالله وماشالله که کار درست نمیشه .بعدشم کدوم انتخابات پرشور وقتی 30میلیون نفر رای نداند 12درصد باطله دادند خجالت آوره بگویید حضور حماسی نصف بیشتر مردم شمارا قبول ندارند یکسری هم بخاط اینکه درآینده برای استخدام نکنه بگن شناسنامه شما مهر انتخابات نداره رفتند رای دادند ازبس آزادی تو مملکتمونه . 2500نفر حکم اعدام دادی همه شون داعشی بودند مرد حسابی اینا حکمشون اعدام نبود چرا دروغ میگویی گور پدر چپ وراست .4سال هم بسرعت میگذره معلوم میشه مالی نیستی بعد کلا باید بساططتونو جمع منید وپا به فرار بزارید

    نظرات شما -
    • ه
      0

      هر کی رای نداده غلط می‌کنه اظهار نظر کنه

    • ن
      0

      بغض و کینه آدم را کر و کور ولال می‌کند

    • مغز متفکر
      0

      اقای ه رای ندادن خود یک رای است . آنانکه رای ندادن به گونه ای اعتراض خود را اعلام کردن نرفتن تو خیابان بانک اتش بزنند مملکت که مال پدرت نیست که حق را از مردم میگیرید ....یادت باشه در قبال انگشتی که زدی مسئولی از انتخاب شما اگر من صدمه ببینم شما فردای قیامت مسئولی .

    • Amir
      0

      مغز متفکر،امسال برارای نیازبه انگشت نبود عزیزم

  • 313
    0

    4 سال بعد ویا 8 سال بعد همین آقا میگه من نبودم دستم بود تقصیر استینم بود این کسانی که با افتخار رای دادن باید مسئولیت رای خودرا پذیرا باشند در صورت نارضایتی مردم از دولت بعد از 4 یا 8 سال بیایید با قامت ایستاده بلند بگویید .... خوریدم از رای که دادیم . مثل منکه بیانیه صادر کردم از خدا طلب امرزش خواستم بخاطر رای باطل به آقای روحانی اینجوری مردم را دین زده انقلاب زده سیاست زده و غیره کرده . و بعید می دانم آقای شما هم بتواند این مملکت اسلام نما را درست کند .

    نظرات شما -
    • هدایی
      0

      هنوز سوت آغاز مسابقه زده نشده داوران مغرض کارت زرد می دهند برای کینه ورزی عجله نکنید.

    • مغز متفکر
      0

      در جواب آقای هدایی سوت آغاز مسابقه از1357 زده شده .43 سال پیش خوش خیال نباشید

  • محمد
    0

    من توخانواده فقیرهستم باوجودهمه مشکلاتی ک داشتم روزی ۱۷ساعت مطالعه کردم تااینکه جزنفرات ممتازشدم بخاطررشوه وپارتی بازی گروهی حق من خورده شددیگه اززندگی ناامیدم دلاربشه یکمیلیون یاهزارتومان فرقی بحال من نداره هرکاری دوست داریدانجام بدین ضررونفع دیگربرای من فرقی ندارد

    نظرات شما -
    • 313
      0

      الهی که نسل شان منقرض بشه آنان که تورا نا امید کردن محمد جان این آقایان مسئول اسلام نما یک روزی در پیشگاه خداوند باید جواب تو جوان بدهند

  • ناشناس
    0

    دنباله همان سیاست های همیشگی...‌‌چیزتازه ای درآن نیست ختم آنکه تغییراتی درکارنیست‌‌....‌

  • کوروش کبیر
    0

    اونایی که عقلشون دادن به رییسی هربلایی سرشون بیاد حقشونه رییسی هیچ برنامه اقتصادی نداره مطمعن باشین وضع ما بدتر از دوران روحانی خواهد بود

    نظرات شما -
    • یوناس
      0

      حالا تو که عقلتو دادی روحانی چیکار کرد حال روز خودتو مردم نگاه کن هنوز نیومده داری قضاوت میکنی

    • محسن
      0

      هم خودش برنامه داره هم سعید محمد برنامشو داده بهش. محسن رضایی هم که برنامه داده پ انقدر حرف الکی نزن

    • کوروش کبیر
      0

      یوناس بی عقل رییس جمهورت سواد اقتصادی نداره دعا میکنی همون روحانی ای کاش میموند من دوره احمدی نژاد تا الان رای ندادم محسن بیسواد محمد اول بره اختلاس جمع کنه نمیخواد برنامه بده حرف الکی نزن محسن بی عقل محمد اگه خوب بود تایید طلاحیت میشد از ادم خودش رد شده معلومه سواد نداری محسن بی عقل حرفت مثل بچه دوساله اس

    • به کورش
      0

      حداقل وقتی این ادبیاتته اسم کورش کبیر رو روی خودت نزار آخه این چه طرز حرف زدنه؟شما دو کلمه نمیتونید با هم حرف بزنید بعد حرف از سواد بقیه میزنید؟

    • کوروش کبیر
      0

      به کوروش درجواب بگم جواب بی احترامی میدم معلومه خودت سواد نداری نظرات نمیخونی فضولیش نیومده بی عقل

    • حمزه
      0

      تو کوروش صغیر هم نیستی چه برسه به کوروش کبیر بدبخت! کسی که از اول عینک بدبینی رو چشماش باشه و ذهنیتش منفی بافی وتخریب و قصاص قبل از جنایت باشد بطور حتم افکارش محصول نطفه‌ء شوم ونحس جریان برانداز یا به تعبیری اصلاحات آمریکائیست

    • داریوش
      0

      کوروش! توصغیرهم نیستی چه رسد که کبیرهم بخودت چسباندی! بچه رانت خوار!توخیلی حقیر وپستی

    • کوروش کبیر
      0

      حمزه معلومه تیماری خمزه بی عقل چی زدی صنعتی یا سنتی جنست عوض کن خوب نیس برات جریان برانداز چی بی عقل خودت بخدا نفهمیدی چی گفتی بچه معلومه زیاد ساندیس خوردی بدبخت گشنه

    • کوروش کبیر
      0

      داریوش معلومه خودت رانت خار دلالی

    • به داریوش(سید صفدر)
      0

      عرب پرستا همه حقیر وذلیل و وطن فروش هستن چون نون حلال نخوردن

    • کوروش کبیر
      0

      داریوش بسیار بی شخصیت و حقیری حیف از من که همکلام توی بیسواد شدم

  • محمد
    0

    این روییه ۴۳ساله برقراره توقاموس شماجماعت اعتدال وعدالت معنی نداره فقط فکرخودتونیدوبس.وایران براتون مثل دخله که هرجوربخوایدازش خرج کنید البته برای خودتون

  • ناشناس
    0

    از اولش گفتم هرکس بیاد همینه بعد شما رفتین رای دادین باید جوابگو باشید

  • ایران زمین
    0

    در این مصاحبه: ۱_ حرف جدیدی از شما نشنیدیم. 2_شما صدای ملت را اصلا نشنیدید. 3_نتیجه میگیریم باید فقط دعا کنیم و به امدادهای غیبی امیدوار باشیم.

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      خدا انشاالله بهت شانس بده.ولی گمان نمیکنم.

    • من
      0

      مهم روح کلامه نه خود حروف و کلمات کلمه اگر با صداقت همراه باشه روح داره جان داره و اثر داره اما اگر مثل قبلی ها صرفا ظاهر کلمه باشه اما با دروغ و فریب؛ بیروح ومردست و هیچ تاثیری نداره که اگر اینچنین بود اون موقع بقول شما باید نشست و منتظر امدادهای غیبی موند اما الان هنوز برای حقیقت سنجی کمی زوده

  • سعید
    0

    سلام زنده باد کمی بوی خمینی را استشمام کردم

  • سعید پور مسعود دبیر فیزیک
    0

    پیام ملت ایران در انتخابات، پیام ضرورت تغییر در شرایط سیاسی کلی نظام و همچنین تغییر شرایط اقتصادی بود!!!!

  • هم رزم
    0

    این نشست خبری شما اقای ر ئیسی تغیری در وضیعت اقتصاد معیشت مردم نداشت همان ا دامه سیاستهای قبل است شرط پیروزی شماقدرت سه اورگان حاکمیت دراختیارقرابگیرد غیراین باشد سه ویروس گرانی ویروس کورونا وبیکاری مردم بیچاره شده اند

    نظرات شما -
    • مهاجرانی
      0

      هنوز بنده خدا نیومده جر زنی ها شروع شد اینها معلومه برای تخریب ایشان است مگه میشه هنوز ایشان هیچ کاری انجام نداده دونفر بیکار بنشینند و اینهمه کامنت تکراری بذارن و انتقاد کنند

    • رزمی
      0

      همرزم! 12مرداد دیگه رانت خواری نخواهدماندتا توهمسنگر وهمرزمش باشی.

  • هموطن.
    0

    بسیار خوب و مسلط و با متانت و خونسردی همیشگی به سئوالات خبرنگاران پاسخ دقیق و مناسب دادند. مختصر و مفید و بصورت روشن و شفاف، چارچوب کلی برنامه های دولت آینده را در حوزه های مختلف بیان نمودند. در حوزه سیاست خارجی نیز متناسب با سئوالات خبرنگاران مواضع و دیدگاههای خود را کاملا واضح، توضیح دادند. آرزوی موفقیت برای ایشان و دولت جدید داریم. ان شاءالله بتواننداعتماد مردم را پاسخ دهند و با به حداقل رساندن مشکلات اقتصادی، شرایط زندگی بهتری را برای هموطنان عزیز فراهم نمایند.

    نظرات شما -
    • ۰۰۰
      0

      خوبه درباره لوکوموتیرررر حرف نزد.

    • ماهرخی
      0

      خوب حرف زدن مهم نیست امروز ملت چشم بعملکردها دوخته اند فعلا میدان ، میدان عمل است .ملت از خوب سخن گفتن خسته شده اند تو آمار انتخابات این پیام را گرفتند اما کو گوش شنوا

  • حسین
    0

    جان منی رئیسی بت شکنی رئیسی

    نظرات شما -
    • جو نگیرد تو را
      0

      کفر نگو

    • مردم
      0

      بت کدخداپرستی 28خردادترک خورد و12مردادبه زباله دان تاریخ می افتاد.

  • ممد
    0

    فقط کاش کمتر دروغ بگه

    نظرات شما -
    • مزدورشناس
      0

      ممد!مزدورکدام رانت خواری!؟

    • متفاوت
      0

      دروغ نمیگه فقط چون بعدا یک چیزدیگه میشه دروغگو شناخته میشه،این تقریبا جزو قانون مورفیه کاریش هم نمیشه کرد.

    • ممد
      0

      تو خودت مزدوری و خوب شناختیمت

  • ناشناس
    0

    رییسی در بدترین اوضاع رئیس جمهور شده یا واقعا کاری ازش بر میاد و میتونه اوضاع رو درست کنه یا فریبش دادن تا کلا ب چهر ه ای متفورتر از روحانی تبدیل شه ک حالت دوم بیشتر ب واقعیت نزدیکه

    نظرات شما -
    • شناس
      0

      ناشناس! بروسعی کن یه ذره خودت رابشناسی

  • اشکان
    0

    با مصاحبه ریسی و روسای قبل باید فهمید ریس جمهور اختیارات محدود داره سیاست کلی نظام تعیین می کنه مذاکره با بایدن چه روحانی چه ریسی چه همتی باش خارج ار حدود اختیارات ریس جمهور هست هیچ ریس جپهوری نمی تونه بدون اجازه شورای امنیت ملی و رهبری اجازه مذاکره با بایدن یا سیاست خارجی برجام و تحریم را تغییر بده و ریس جمهور نقش تدارکاتچی فقط اجرای کننده سباست کلی هست حالا مردم با انتخاب ریسی دنبال حداقل ها مثل جلوگیری افزایش قیمت ها تورم ها فقر اقتصادی رفع بیکاری تبعیض و مسله کرونا و.. هستند حالا باید منتظر شد دید دولت ریسی چی کار می خواهد انجام بده یا این هم مثل سایر ریس جمهورها شعار و وعده توخالی داده تا زمانی که ریسی وارده عمل نشه در حرف نمیشه ایشون یا سایرین قضاوت کرد

    نظرات شما -
    • کلاسیک
      0

      اشکان !دانش اموز کلاس چندمی!؟

    • مهدی
      0

      هموطنان عزیز پیشنهاد می کنم قبل از نوشتن نظر آن را دریک کاغذ نوشته وبعد در زیر خبرها بنویسیم آخه خدارفتگانت رو بیامرزه چندسطر بیشتر ننوشتی همش هم یا غلط املایی یا غلط نگارشی!!!!

  • ....
    0

    کامنت ها رو خوندم ، جا داره که بگم ابتدا بذارید دولت جدید سکان را به دست بگیرد و یه ۶ ماه از دولت بگذره تا بتونه سیاست ها و برنامه هاشو تا حدی پیاده کند و عملیاتی کند پس از اون قضاوت کنیم .

    نظرات شما -
    • زخمی
      0

      صددرصد. جوجه رو آخر پاییز میشمارن.دولت های قبلی حداقل انتقادپذیر بودن

    • یه نفر
      0

      نیازی به 6 ماه نیست داره خودش برنامه هاش رو میگه که همون مسیر تکراری هست...ولی تو منتظر شو و ببین

  • محمد
    0

    میرسلیم وامثالش،آب بریزیدهمونجا،تا کمی ازشدت سوزشش،کمترشود

  • نسف نیم
    0

    حالا قبول دارین ریس جمهور هیچکاری هست؟!

    نظرات شما -
    • یک
      0

      نسف ونیم ! خودت هم مثل اسمت اشتباهی هستی. «نصف ونیم» درسته ،عقل کل!

  • قلندر واقعی
    0

    درود بر شرف حجت الاسلام رییسی خواهشمندیم الکی آیتالله بهش نبندین هر چند شاید از خیلی از آیت‌الله ها هم با تقواتر باشد شان آیت‌الله را حفظ کنید در تمام دوران ما رییس‌جمهور ها حجت الاسلام بودند پس چاپلوسی ممنوع کیسه دوختن ممنوع بادمجون دور قاب چین ممنوع مثلا یکی یه ستوان می‌بینه واسه چاپلوسی بهش میگه جناب سرهنگ خود آقای رییسی باید تو دهنی به این قشر چاپلوس ها بزند یا حق

    نظرات شما -
    • قلندرشناس
      0

      قلندر! یکی هم بایدتودهن توبزنه تا اسم بزرگ قلندر راروی خودت نگذاری.

  • غلامرضا
    0

    انشاالله که موفق باشند واین ملت مظلوم رافراموش نکنن من بعنوان یک پدر بازنشسته وقتی به فروشگاها جهت تهیه جهیزیه برای فرزندم مراجعه میکنم میبینم بااین حقوق هیچ کاری ازم برنمیادفقط دارم خجالت خانواده ام رامیکشم

  • پدرام
    0

    دوره ی ذلت تموم شد با رئیسی دوران اقتدار رو تجربه میکنیم. هر کی عادت نداره خودشو به روز کنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      پدرام شب دراز است.

    • جعفر
      0

      پدرام کاش 42 سال پیش رییس جمهور میشد وقدرت اول دنیا بودیم

  • منطقی باشیم
    0

    با رییس جمهوری یانکی ها دیدار نمیکنی ، ایول ، با رییس جمهور کمونیستها چطور ؟؟!!

    نظرات شما -
    • آهل عقل وفهم باشیم
      0

      کمونیستها بهترازکدخدای غارتگرند.

    • ملول
      0

      عقل و فهم . به اروپای شرقی برو تا معنی غارت رو ببینی

    • به آهل عقل وفهم باشیم
      0

      مستعمره بودن یعنی چه؟ غارتگر یعنی چه؟ آیا گروه های نیابتی در عراق و سوریه و لبنان و غزه و یمن و نیجریه منابع عظیم کشور ما را صرف خود نمی کنند؟ ما عملا شده ایم مسعمره آنها و چین و روسیه غارتگر

    • ه
      0

      بی سواد نظام کمونیستی سال هاست که از بین رفته است

    • به اهل عقل و فهم
      0

      با این حرفت ثابت کردی نه عقل داری نه فهم

  • ناشناس
    0

    اولا رییس جمهور منتخب نه رییس جمهور منتصب توسط ۲۰ درصد مردم ثانیا هنوز هیچی نشده داره میگه ببین ما کشور را چجوری تحویل گرفتیم مگه شرایطی که احمدی نزاد کشور را به روحانی دا د چی بود؟ از الان باید دوباره مردم اقتصاد مقاوتی داشته باشن بازم و دلار ۵۰ تومنی و دم به دم شنیدن درفشانی های اعلم الهدی برای تحمل وضعیت ؟

  • صدرا
    0

    به دانیال : از دیوار سفارت بالا رفتن وخود را در درون کشور حصر کردن وشعار گنده گنده دادن وملت را به زباله فروشی کشاندن اقتدار نیست ذلت محض است .

    نظرات شما -
    • همایون
      0

      فقط تند تند آب بریز

    • یکی از مردم
      0

      اینها تا وقتی سودشون تو چیزهایی هست که شما نام بردی به این ذلتشون افتخار میکنن!!!

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    این اولین مصاحبه رئیس جمهور منتخب واقعا در شان ملت بزرگ نبود و نسبت به روئسای قبلی حقیقتا کم مایه و بیشتر جاها جواب ها کلیشه ای و بیمایه و بدون تحلیل بود متاسفانه ...و اندک اعتبار مردم ایران هم به باد رفت.!!!

    نظرات شما -
    • هفت لنگ بختیاری
      0

      امثال تو از دروغ وغلو وحرف دهن پرکن علکی خوشتون میاد ریسی اهل دروغ ووعده کذب نیست

    • راستگو
      0

      حالا چون دروغ نگفت و وعده سر خرمن نداد جوابهاش در شان جنابتان نبود.بعد لطفا شما برای مردم ایران تصمیم نگیر لطفا.

  • منتقد
    0

    اینگونه مصاحبه و جواب ها در شان ملت بزرگ ایران و مجامع جهانی نبود و نشان داد جواب ها دیکته شده است و ایشان هیچ کارشناسی و تحلیلی در این خصوص ندارند... واقعا ناامید شدیم!!!!

    نظرات شما -
    • داروغه
      0

      تومزدور دزدان دولتی هستی نه منتقد

  • سیدعلی
    0

    تعامل با دنیا از نظر یه ملای تندرو: تعامل با یمن و سوریه عراق لبنان فلسطین و روسیه و چین و ونزوئلا و غزه!!!!

  • منتقد
    0

    مصاحبه و جواب ها و عدم پاسخ و تحلیل مناسب نشان داد ایشون در شان این پست و ریاست بر مردم بزرگ ایران نیستند !!!

    نظرات شما -
    • متین
      0

      حتما روحانی بود

    • اسپند
      0

      به منتقد تو یا خیلی بی سوادی یا بسیار حسود! حسود هرگز نیاسود.جوابهایشان بسیار دقیق قاطع ودرست بود.افتخار باید کرد به این چنین شخصیتی...

    • علی
      0

      به عمل کار برآید ...ایشون با صراحت و صداقت تمام نظراتش ابراز کرد چرا مردم و به فردا حواله بده مردم خسته شدن از امروز و فردا کردن

  • حسین
    0

    واقعا عالی بود جواباش. چرا می سوزید وقتی واقعیت که میگه دیدار نمیکنه با بایدن!!!!! روحانی گفت دیدار میکنم شرایط باشه مگه کرد؟؟؟؟؟؟ چرا دنبال یک نفر هستید دروغ بگه تا کیف کنید شماها!!!!! رییسی انسان بزرگواری هست و آدم راستگو و صادق. این مملکتو درس میکنه.فقط زمان باید داد.

    نظرات شما -
    • ممد
      0

      بایدن آخه منتظر این دیدارها!!

  • رضا
    0

    انشاالله در آینده نزدیک اوضاع اقتصادی کشور خوب میشود، مشروط به اینکه آقای رییسی در شروع سخنانش به امام عصر عج سلام و درود و صلوات بفرستد.

    نظرات شما -
    • S
      0

      تو مغز شما چی میگذره یعنی کاش میدونستم

    • ب s
      0

      امام عصر عج حکومت عدل الهی در جهان مستقر می کند ، و آقای رییسی هم میخواهد حکومت عدل الهی در ایران مستقر کند، اما با این تفاوت که، امام زمان عج معصوم است و با اذن خدا اینکار را انجام خواهد داد، ولی آقای رییسی غیرمعصوم است و با اذن مردم میخواهد اینکار را انجام دهد. بنابراین برای موفقیت در کارش، باید مدام به امام سلام و صلوات بفرستد تا مورد عنایت خاصه آن امام همام قرار گیرد.

    • ل
      0

      مغز ؟ کدوم مغز ؟ کدوم سر ؟ دل خوشه!!!!

    • ر
      0

      احمدی نژاد عزیز با فرستادن سلام و صلوات بر امان زمان عج، در دوره خودش درآمد ۸۰۰ میلیارد دلاری برای کشور آورد، بین فقرا توزیع کرد، مسکن ساخت، امید در دل محرومین ایجاد کرد و دنیا را متوجه ایران کرد. البته نواقصی هم داشت از جمله اینکه به روحانیت منافق نفوذی میدان مدیریت داد و با سرمایه داران حامی روحانیت در افتاد و آنها هم با حیله های گوناگون به جنگ او رفتند و در نهایت او را خانه نشین کردند و در نهایت جریان اشرافی گری و غارتگری دوباره بروز و ظهور کرد.

  • رضا..
    0

    آقای رییس جمهور منتخب فرمودند با رییس جمهور امریکا دیدار نمیکنم. چون شما فرمدید با صداقت با ملت سخن میگویم بهتر بود با صداقت بفرمایید اجازه دیدار با رییس جمهور امریکا ندارم و این را همه قبول میکنند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تازه مملکت یکپارچه شده است. یعنی مثل تمام ممالک مترقی دنیا شخص دوم مملکت طبق نظر شخص اول مملکت داره حرکت می کنه. واقعا فهمش انقدر سخت بود!؟

    • م
      0

      این اجازه را از کی باید بگیره؟ رهبری یا جناب پدر زن؟

    • به ناشناس
      0

      در ممالک مترقی نفر اول کشور رئیس جمهور است که توسط مردم انتخاب می شود و همه کاره است!

  • پشتو
    0

    اصلاحات مرد (طبق گفته خود اصلاح طلبان )خخخخ

  • شیخ
    0

    ازپاسخ های رییسی واقعالذت بردیم وکلی خندیدیم میخوادبدون امریکاباجهان تامل داشته باشه کل اروپا بدون اجازه امریکااب نمی خورن حتی همین روسیه یاچین کمونیست که مانیازمند اجناس درجه ۲۰شون هستیم ازتحریم های امریکامیلرزند فقط خدایاخوت کمک کن دوماه دیگه چه شودنان واب هم جیره بندی میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      وقتش رسیده که ما اون ها رو تحریم کنیم. یادمون باشه ما 8 درصد منابع جهان و 1 درصد جمعیت جهان رو داریم.

    • ب ناشناس توهم زده
      0

      فرمودی منابع وثروت ایران هشت برابرسرانه مردم است کاملادرس گفتی فقط بگوباکدام صنعت واقتصاد میتونی امریکاراتحریم کنی متوهم بروساقیتو عوض کن

  • یه نفر
    0

    چه جالب مدام روحانی رو متهم میکرد ولی الان به شدت از قرارداد 25 ساله چین داره دفاع میکنه

  • میثم
    0

    سلام خدا بر سلاله پاک زهرا(ع) اگر امروز جدش امام حسین (ع) هم بود همین کاسه لیسان فرعون زمان در مقابلش جبهه میگرفتند

  • بهبودی نیا
    0

    دست بدست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد

  • سیدذولفعلی
    0

    رئیس جمهور زورکی بدون برنامه بعد۴۳ سال اومده حرفای تکراری میزنه!!!

  • مورچه
    0

    چراگفتی خیربابایدن ملاقات نمیکنم باید میگفتی خواست خداباشدملاقات هم میکنیم بعدازقطع همه تحریم ها وکسب اجازه ازمردم ملاقات میکنم همین یک جمله رااگر بلدبودی بگی همه چی فردا ارزن میشدمسکن دلارخودرو ووووسیاست نداری رییسی

    نظرات شما -
    • م ت
      0

      آنهایی که ۸ سال دم از دیدار و ارتباط با آمریکا زدن و فرجام بی فرجام و بی خواص آیا حل شد که الان دکتر رئیسی بگه بله؟ یکم درک و تحلیل درست داشته باشید!!!!!!!؟؟؟؟.

    • ب .مته
      0

      جناب مته رییس جمهوربایدکمی سیاست جهانی داشته باشدنه تندروی کندواقتصاد کشورومعیشت مردم ایران رانادیده بگیرد میتوانست کلمه خیرراباچاشنی سیاست بگویداینجاست که باید گفت سیاست داخلی فشاربرگردن مردم ۲۰سیاست خارجه صفرصفرصفر

  • ص _ ن
    0

    درود بر آیت الله رییسی پیروز انتخابات شد من به عنوان یک ایرانی به او تبریک می گویم .

  • هفت لنگ بختیاری
    0

    درود بر قاطعیت وشرافت ریسی استكبار ستیز مطمئنم امریکغاجلویت سر خم می کند# اقتصاد ایران در حال شکوفا شدن

  • باران
    0

    من به آقای قاضی زاده رای دادم بخاطر ایده های بسیار عالی که داشتند اما عموم مردم به آقای رئیسی رای دادند بخاطر شناخت و اعتمادی که به ایشان داشتند‌. خوشحالم که آقای رئیسی از همین ابتدا ایده های آقای قاضی زاده در خصوص استفاده از افراد شایسته که توسط خود مردم و نخبگان معرفی شوند و همچنین سامانه ای برای دریافت ایده ها رو دارند استفاده میکنند. امیدوارم از همه طرح های ایشون استفاده کنند مخصوصا تغییر ساختار حکومتی که گفتند هر شهر یک پایتخت میشه و مردم مستقیما نظارت میکنند و... چون اینطوری همه چیز سر جای خودش قرار میگیره و حتی رئیس جمهور خیلی کارش راحت تر و منظم تر میشه و رسیدگی ها بسیار باکیفیت تر من خودم پر از ایده هستم که اگر رئیس جمهور بودم حتما اونها رو انجام میدادم. منتظرم سامانه دریافت ایده ها زودتر راه اندازی شه تا ایده هامو بفرستم. به امید ایرانی سرافراز

  • مهرداد سربندی
    0

    آقای رئیسی پیام کدام بخش از ملت ؟ 48 درصدی ها یا 52 درصدی ها؟ اگر پیام 48 درصدی ها تغییر اقتصاد بود. چرا 52 درصدی ها با آنها همزبان نشدند؟ شاید این 52 درصد مشکل اقتصادی ندارند. شاید هم مشکلی بزرگتر از اقتصاد را درک کرده اند که در انتخابات شرکت نکردند. شما باید ممنون این 52 درصد باشید که رای ندادند. چون شما با رای ندادن ها رئیس جمهور شدید نه با رای دادن ها.

  • مرتضی
    0

    ولایت یعنی همین، محکم ایستادن و سیاست را با دین همراه کردن... مچکرم رئیس جمهور منتخب مردم که دل سردار دلها را شاد کردی

  • علی بابا
    0

    امید ندارم بابا امید ندارم-من درطول تمام انتخاباتها رای میدادم اما ایندفعه رای ندادم می پرسید چرا؟ بله درتمام انتخاباتها این نامزدها بودند که وعد ه و عید میدادند اما به وعده های خود عمل نمیکردند وسر ما کلاه میرفت .ایندفعه رای ندادیم که اول ببینیم چه میکنند اگر عملکرد خوبی بجای گذاشتند دردوره دوم چهارساله بهشون رای میدیم ما از این ببعد می بینیم بعد رای میدهیم درصورتیکه تاقبل از انتخابات مردم رای میدادند بعد نمی دیدند . ملت قضیه را بالعکس کرد . حالا شما هستید ومیدان وملت ببینیم چکار میکنید .

  • ممد
    0

    والله طبق آمار خودتون رای باطله رو کم کنیم میشه ۴۰ درصد مشارکت که از اون ۴۰ درصد ۳۰ درصد به رئیسی رای دادن اونم معلومه چه آدمهایی رای دادن .حالا این شد ملت؟

    نظرات شما -
    • دانیال
      0

      ما رای دادیم. به تو چ مربوط؟ مگه تو به حسن کلید رای دادی کشور رو بدبخت کردی حرفی زدیم؟

  • مجید
    0

    اگه حرفهای پر پکانی نزنه خوبه

  • farid
    0

    کسی انتظاری نداره نگران نباشید

  • یا حق
    0

    پیام ملت تغییر ساختار قدرت و اصلاح قانون اساسی بود اقا سید، اگر حاکمیت انرا شنیده باشد و به دروغ انرا تفسیر نکند و الا تغییر دولت ها برای مردم فرق چندانی ندارد.

  • صارمی
    0

    سیاستمداران درباره موضوعات مختلفی که از آنان سوال میشود یا دو پهلو صحبت میکنند ویا با احتیاط مطالب را برزبان میاورند . چون رئیس قوه مجریه اختیاراتی دارد و درنزد مجامع جهانی از اهمیت بسزایی برخوردار هستش هرمطلبی که برزبان آورند .سیاستمداران سایر دول اسلامی وغیر اسلامی آنها را بررسی وآینده وضعیت منطقه را به استناد آنها تنظیم میکنند . عجیب اینکه ایشون از یارانه ها سخنی بمیان نیاوردند ووعده یارانه بمردم ندادند ولیکن به ازدواج واشتغال ومسکن جوانان بسیاراهمیت دادند وشاید محوریترین عملکرد او باید برای ملت ما اینها باشه که رئیسی باید تمام هستی وداشته های خود را باید درالویت کاری خود قرار دهد واین چیزی بود که خودش هم به اهمیت آن اشاره داشت . ثبات قیمتها وکنترل آن درهردولتی خود نشانگر موفقیت آن دولت دراداره کشورست باید دولت منتخب را دید چقدر موفقیت درآن بدست میاورد همه چیز به آینده باید موکول شود .واز نظر من باید منتظر آینده بود .

  • عبدالمجیدسجادیان
    0

    بیچاره ملتی که شما سکاندار دولتش وسیاستمدارش هستی ملتی غرق خیال میکنند شما چوبی برروی آب نمیداند کف دریا هستی

  • عبدالمجیدسجادیان
    0

    رای ندادم درصورتی که ریس شعبه ۴۴میدان امام بوشهر بودم نه به شورای شهر ونه به دولت بی اختیار. تارفتار حکومت درتمام سیاستهای کلان داخلی وخارجی عوض واصلاح نشود.تاقانون اساسی اصلاح نشود. تازمانی که ملت اقلیت دینی ومذهب ایران حق کاندید درانتخابات ریس جمهوری ریس پارلمان ندارند .تا این تبعیضها وجود دارد به هیچ احد الناسی رای نخواهم داد

  • ناشناس
    0

    بنظر شما کدام تغییر تغییر حاکمیت تا تغییر رییس جمهور فرمایشی

  • ناشناس
    0

    عالی بود. خیر آقای رییسی به جای NO گفتن بایدن در اولین مصاحبه اش. Tit for tat یکی بزنی ده تا می خوری.

  • امیر
    0

    در حال حاضر مذاکره با آمریکا سودی ندارد چون اعتقادات ایران با اعتقادات آمریکا همسو نیست، آمریکا در موضع قدرت اقتصادی قرار دارد و ایران در موضع ضعف، دنیا به حرف آمریکا گوش میکند ولی به حرف ایران گوش نمیکند، اکثر ایرانیها تمایل دارند به آمریکا مهاجرت کنند ولی اکثر آمریکاییها تمایل ندارند به ایران بیایند، در این دو جبهه ی کاملا ناموزون و متفاوت، مذاکره چه سودی دارد؟ مگر اینکه آمریکا دست از دشمنی با ملت ایران بردارد و از طرف دیگر ایران نیز دست از دشمنی با اسراییل بر دارد، آنگاه خودبخود و تصادفی مذاکره شکل خواهد گرفت، چون دیگر عوامل تنش زا از بین رفته اند.

  • ناشناس
    0

    اونایی که از دلیل رای ندادن میگن کسی ازتون دلیل نخواست

  • ناشناس
    0

    مگه رای بالاتراز روسای قبلی اوردی که می گی پیام تغییر بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها