لاستیک‌سازی خرم‌آباد در انتظار اعتبار/ ۸سال از زمان کلنگ زنی گذشت

پروژه لاستیک‌سازی خرم‌آباد با گذشت هشت سال از زمان کلنگ‌زنی، عملیاتی نشده و به گفته مسئولان همچنان در انتظار اختصاص تسهیلات باقی مانده است.

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در انتظار اعتبار/ ۸سال از زمان کلنگ زنی گذشت

از «لاستیک‌سازی» و هزار شغلی که قرار بود برای لرستانی‌ها ایجاد کند امروز تنها یک خاطره دورمانده است؛ رؤیایی که در سال ۹۳ در جریان سفر رئیس‌جمهوری به لرستان با عنوان «بزرگ‌ترین پروژه صنعتی» لرستان در اذهان جوانان بیکار این استان نقش بست.

پروژه‌ای که قرار بود ۳۶ ماهه تمام شود امروز با گذشت ۸ سال در قالب یک زمین خالی در کوهپایه‌های خرم آباد به چشم می‌خورد تا ایجاد حدود دو هزار شغل برای جوانان لرستان تنها یک سراب باشد.

تسهیلات برای اجرای پروژه پرداخت نشده است

مهرداد ویسکرمی، نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از این پروژه بازدید کرده‌ام و قرار بر این شده که با توجه به شرایطی که وجود دارد، به صورت فاز بندی کار در آن شروع شود.

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در انتظار اعتبار

وی عنوان کرد: برای فاز اول یک سری از تجهیزات آن در حال ساخت است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قرار شده که در فاز اول تولید لاستیک سبک با چند صد هزار حلقه در سال در دستور کار قرار بگیرد.

ویسکرمی با تاکید بر اینکه سرمایه گذار مطالباتی دارد که متأسفانه در گذشته به او کمک نشده است ادامه داد: از مسئولان، نمایندگان، «ایدرو» و همچنین بانک صنعت و معدن که باید تسهیلات در اختیار او قرار می‌داد، انتقاد دارد.

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در انتظار اعتبار

پیگیری برای اختصاص تسهیلات و سهم «ایدرو»

وی افزود: مقرر شده که پیگیر پرداخت تسهیلات این پروژه باشیم و از طرف دیگر برای اختصاص ۱۹ درصد سهم «اید رو» را در این پروژه پیگیری خواهیم کرد چرا که متأسفانه این شرکت در این رابطه تا کنون کوتاهی کرده است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اینها در گذشته پیگیری می‌شد، الان خیلی در شرایط بهتری بودیم، به گفته مسئول کارگاه پروژه، کوتاهی‌هایی در گذشته صورت گرفته و باید این کاستی‌ها را با پیگیری جبران کنیم.

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در انتظار اعتبار

بانک پرداخت کننده تسهیلات در تحریم است!

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که بهزاد منصوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان پیش از این در نشست مجازی با خبرنگاران در رابطه با این پروژه گفته است: کل منابع مربوط به لاستیک سازی خرم آباد از محل منابع بانک صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده بود.

وی گفت: اما با توجه به قرار گفتن بانک صنعت و معدن در لیست تحریم، عملاً بانک از تأمین منابع مورد نیاز باز مانده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: امیدوار هستیم با توجه به طرحی که داشتیم بانک عامل را تغییر داده و متناسب به نیاز ارزی این طرح به بانک ثالث معرفی شود.

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در انتظار اعتبار

به هر روی، تعلل مسئولان در اجرایی کردن لاستیک سازی خرم آباد، این پروژه را با مشکلات جدی مواجه کرده است، شاید اگر در همان سال‌های ابتدایی کلنگ زنی پروژه اهتمام ویژه ای برای فعال شدن پروژه لاستیک سازی خرم آباد شکل می‌گرفت، امروز بیش از هزار نفر از جوانان لرستان دارای شغل بودند و این استان همچنان در میان بیکارترین استان‌های کشور قرار نمی‌گرفت؛ موضوعی که در مورد دیگر پروژه‌های ناتمام اقتصادی لرستان نیز صدق می‌کند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها