افزایش ۹ درصدی میزان پرونده‌ های ورودی به دادگستری گیلان

قائم مقام رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به افزایش ۹ درصدی میزان پرونده‌ های ورودی به دادگستری استان، گفت: تلاش می شود تا زمان رسیدگی به آنها کاهش یابد.

افزایش ۹ درصدی میزان پرونده‌ های ورودی به دادگستری گیلان

مجید اللهیان با اشاره به اهمیت غیرحضوری کردن خدمات قضائی از جمله ابلاغ الکترونیک در شرایط کرونایی، گفت: حدود ۹۰ درصد ابلاغات دادگستری گیلان الکترونیک است.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت شرایط فعلی، ۹۰ درصد دادرسی مرتبط با زندانیان نیز الکترونیکی و غیرحضوری بوده و ۱۰ درصد باقیمانده نیز مربوط به پرونده‌های مهم‌تر است.

قائم مقام رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه اظهار نظرات کارشناسان و لوایح از طریق دفاتر خدمات قضائی ارائه می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر افراد نیاز به مراجعه به دفاتر قضائی نیز ندارند و می‌توانند از بستر اینترنت و از خانه کارها را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اقدامات رفع موانع امنیت سرمایه گذاری در گیلان تصریح کرد: برای حمایت از تولید، ستاد حمایت از سرمایه گذاری با دبیری دادستان استان راه اندازی شده و امور از این طریق پیگیری می‌شود.

اللهیان با بیان اینکه تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری گیلان در سال گذشته ۵۱۰ هزار پرونده است، بیان کرد: در خرداد ماه نیز ۴۲ هزار پرونده به دادگستری استان وارد شده که البته این اعداد به معنای بالا بودن میزان درگیری در استان نیست.

وی با اشاره به افزایش ۹ درصدی میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری استان گیلان، افزود: همکاران قضائی با تلاشی مضاعف در پی حل مشکلات و پرونده‌ها هستند تا زمان رسیدگی به آنها کاهش یابد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه میانگین وقت رسیدگی به پرونده‌ها، ۱۰۶ روز است، ادامه داد: برخی پرونده‌ها نیازمند تشریفات و کارشناسی است و مدت زمان بیشتری صرف آن می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح مجازات جایگزین حبس، گفت: کاهش زندانیان با توجه به شرایط کرونایی از تأکیدات رئیس قوه قضائیه است و بسیاری از زندانیان با اعطای مرخصی و عفو مشمول این قانون کاهش می‌شوند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها