اولین واکنش به دوپینگ کاراته‌کای ایران/ هروی: همه شوکه هستیم!

سرمربی تیم ملی کاراته در واکنش به دوپینگ شانس اصلی کسب مدال طلای ایران در المپیک توکیو گفت: او بر اثر اشتباه پزشک خانوادگی شان بخاطر مشکلی که داشته ناخواسته مرتکب دوپینگ شده است.

اولین واکنش به دوپینگ کاراته‌کای ایران/ هروی: همه شوکه هستیم!

سید شهرام هروی درباره مثبت شدن تست دوپینگ یکی از دو کاراته کای ایران در المپیک توکیو، اظهار کرد: این ورزشکار از چهره های بسیار با اخلاق و منضبط تیم ملی طی سال های اخیر بوده اما متاسفانه بر اثر یک اشتباه بچه گانه و ناشیانه ناخواسته مرتکب دوپینگ شده است. او هیچوقت سراغ این موارد نرفته و کارنامه اش برای همه مشخص و روشن است. واقعا همه ما در شوک هستیم و از این اتفاق تلخ متاسفم.

سرمربی تیم ملی کاراته، درباره چگونگی بروز این اتفاق گفت: او بهمن سال گذشته برای مشکلی که داشته به پزشک خانوادگی شان مراجعه می کند و پزشک مربوطه قرصی را تجویز می کند که باعث بروز این مشکل می شود. پزشک در زمان تجویز قاطعانه عنوان کرده این قرص مشکلی برای او ندارد و به هیچ وجه جزو موارد دوپینگ محسوب نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: ای کاش این ورزشکار قبل از مصرف قرص با تیم پزشکی فدراسیون کاراته مشورت می کرد و آن ها را در جریان می گذاشت.

هروی با بیان اینکه این ورزشکار یک سال و نیم پیش موفق به کسب سهمیه المپیک شده و به هیچ وجه نیازی به ارتکاب دوپینگ نداشته است، گفت: دوپینگ وی در مسابقات پرتغال که اواخر فروردین امسال برگزار شد مثبت شده است. وی قریب به ۳۰ مرتبه در یکی دو سال اخیر تست دوپینگ داده و حتی ۲۰ روز پیش نیز ماموران وادا با حضور در ایران از او تست گرفتند که منفی اعلام شد.

سرمربی تیم ملی کاراته تصریح کرد: متاسفانه شوک بدی به ما وارد شد و این اتفاق برای شانس اصلی کسب مدال طلای ما در المپیک رخ داد. مستندات مربوطه را جمع آوری کردیم و به فدراسیون جهانی فرستادیم. هر چند تجدیدنظر فدراسیون جهانی دراینباره بعید است و کار سختی داریم اما امیدوارم فایده داشته باشد و او المپیک را از دست ندهد.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها