نوه محمدعلی کلی به رینگ بوکس می‌آید

نیکو علی والش، نوه محمد علی کلی قهرمان افسانه‌ای بوکس جهان با باب آروم قرارداد همکاری امضا می‌کند.

نوه محمدعلی کلی به رینگ بوکس می‌آید

نیکو علی، نوه نماد بوکس، یعنی محمد علی کلی، اولین مسابقه حرفه‌ای بوکس خودش را در چهاردهمین روز از ماه آگوست برگزار می‌کند و به همین خاطر قرارداد همکاری خودش با باب آروم را به امضا رسانده است.

او درباره حضورش در مسابقات بوکس می‌گوید: «افتخار می‌کنم که راه پدربزگ خودم یعنی محمدعلی را ادامه می‌دهم.»

نیکو علی والش با مروج بوکس یعنی باب آروم که در ۲۷ مبارزه پدربزرگش نقش داشته قرارداد امضا کرده است.

این جوان ۲۰ ساله درباره حضورش روی رینگ بوکس می‌گوید: «من افتخار می‌کنم که رشته ورزشی پدربزرگ خودم را ادامه می‌دهم. این مسئولیت بزرگی است که بر دوش من قرار گرفته است.»

باب آروم ۸۹ ساله برای اولین بار در ۱۹۶۶ مبارزه محمدعلی را در آمریکا تبلیغ کرد. در دفتر این مروج بوکس در آمریکا عکسی از او و محمدعلی آویزان است که امضای هر ۲ نفر آنها در این عکس به چشم می‌خورد. در این عکس باب آروم برای محمدعلی نوشته: «به محمد، کسی که این کار را با عشق انجام داد.»

آروم می‌گوید: «محمدعلی، مبارز بسیار خوبی بود. چه کسی باور می‌کرد بعد از گذشت این همه سال ما نوه این مبارز بزرگ را به دنیای بوکس معرفی کنیم؟ اما حالا این اتفاق رخ داده است. امیدوارم نیکو از موفقیت‌های پدربزرگ خودش الگو برداری کند. او شخصیتی عالی دارد. همانطور که از نوه مردی بزرگ چون محمدعلی انتظار می‌رود.»

محمد علی سه بار عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان را در رشته بوکس کسب کرد. او جایگاهی افسانه‌ای در ورزش داشت و همین هم باعث شد تا در سال ۱۹۹۹ میلادی بی بی سی اسپورت محمد علی را به عنوان ورزشکار قرن انتخاب کند.

محمدعلی بیش از سه دهه با بیماری پارکینسون مبارزه کرد و در نهایت در سال ۲۰۱۶ میلادی درگذشت.

علی والش، نوه محمدعلی افسانه‌ای تاکنون نزدیک به ۳۰ مبارزه آماتور داشته و حالا می‌خواهد در مسابقات بوکس حرفه‌ای حضور پیدا کند.

منبع: اعتماد آنلاین

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد اسدی خانوکی
    0

    خداوند محمد علی کلی نابغه بوکس تاریخ را رحمت نماید بزرگ مرد بوکس دنیا پیری ایده آلی نداشت همراهان ودکترش نتوانستند پارکینسونو معالجه ومرحوم سالها باسختی روزگار گذراند مشت زنان وقهرمانان بهوش باشید محمد اسدی خانوکی کرمان ملی پوش اسبق تیم ملی بوکس ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها