بررسی شکایات انتخاباتی با حضور رحمانی فضلی در کمیسیون اصل نود

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت :در جلسه عصر امروز این کمیسیون شکایات واصله درباره عملکرد وزارت کشور در برگزاری انتخابات با حضور رحمانی‌فضلی مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی شکایات انتخاباتی با حضور رحمانی فضلی در کمیسیون اصل نود

علی خضریان با اشاره به جزئیاتی از جلسه امروز این کمیسیون، اظهار داشت: با عنایت به شکایات واصله به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیرامون عملکرد وزارت کشور در جریان برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه، جلسه کمیسیون با حضور رحمانی‌فضلی وزیر کشور و معاونان وی برگزار شد.

وی افزود: نحوه طراحی تعرفه‌ها و تشابه ظاهری آنها با یکدیگر، به ویژه در حوزه‌هایی که یک داوطلب برای انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و ریاست‌جمهوری داشتند، بروز اختلال در سامانه الکترونیک تشخیص هویت و رأی‌گیری در برخی از ساعات اخذ رأی در شعب، تأخیر در آغاز فرآیند رأی‌گیری و ازدحام جمعیت در ساعات اولیه انتخابات، بی‌نظمی در صندوق‌های اخذ رأی خارج از کشور، کمبود تعرفه در برخی از شعب اخذ رأی در شهرستان‌هایی نظیر کهگیلویه و بویراحمد با وجود تأکید بر لزوم تأمین سریع، به موقع و کافی تعرفه در همه شعب اخذ رأی، عدم پیش‌بینی و اتخاذ تدابیر لازم برای اخذ رأی از گروه‌های حساس نظیر کادر درمان و سالمندان، قطعی اینترنت در استان‌های مختلف کشور و بروز برخی سوالات در طرز کار وزارت کشور در اعمال نظر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها پیرامون عدم احراز صلاحیت برخی نامزدهای انتخابات شوراها براساس ماده ۶۳ قانون انتخابات از جمله موضوعات و شکواییه‌هایی است که به دبیرخانه کمیسیون رسیده است.

وی بیان کرد: این موضوعات در جلسه امروز با وزیر کشور مطرح و پاسخ‌های وی به صورت شفاهی استماع شد و نمایندگان عضو کمیسیون نیز نکات خود را مطرح کردند.

خضریان تصریح کرد: مقرر شد براساس قانون، وزیر کشور پاسخ کتبی خود را نیز به کمیسیون تقدیم کرده و این پاسخ در کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و گزارشی در خصوص آن تدوین شود. پس از آن، این گزارش در صحن کمیسیون جمع‌بندی و پس از تصویب کمیسیون به اطلاع مردم خواهد رسید.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • حسن
    0

    باسلام وعرض ادب خدمت وزیر محترم آقای رحمانی..آیا شما که درمورد کشور تصمیم میگیرید می دانید که اکثر ثبت نام کنندگان شوراهای اسلامی کارمند شهرداری بودند واین راهم بدرستی می دانید که شوراها شهردار را تعیین میکنند وقتی هم شورا باشی وهم کارمند شهرداری آیا شهردار جرات میکند خلاف میل شورا کاری انجام دهد ؟ مطمئنا خیر خب حالا وقتی اینجو ر باشه راه دزدی واختلاس باز است به راحتی اموال بیت المال را نابود میکنند وبرای خو د سرمایه گذاری میکنند .پس ببینید که خودتان راه چپاول را آسان کرده اید

  • حسن
    0

    با عضو ورئیس شورا شدن کارمندان شهرداری کلک ایران رو کندید هرچی بودجه باشه با همکاری شهرداری که خودشون انتخاب میکنن میکشن بالا

  • حسن
    0

    الان دیگه چی بررسی میکنی باشناسنامه بدون صاحب رای دادن به شوراها که دیگه هچی نگو ایقد حق پایمال شدکه نگوووو

  • مورچه
    0

    دراین چندسال فربه شدی مفتخور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها