فوت و فن خوش تیپی با مانتوی بلند/ تصاویر

مانتوهای بلند در مدل های مختلفی وجود دارد که برای هر فرد با هر اندامی مناسب می باشند اما باید اصول ست کردن کیف، کفش، شال و شلوار با آن را بدانید.

فوت و فن خوش تیپی با مانتوی بلند/ تصاویر

مانتو بلند زنانه و دخترانه از جمله مدل های پرطرفداری است که استایل ویژه و منحصر به فردی را برای خانم ها ایجاد می کند. اگر شما نیز خواهان خرید مانتو بلند هستید، باید دقت کافی در انتخاب شلوار و کفش و حتی اکسسوری هایتان را داشته باشید زیرا اگر بهترین و گران ترین مانتو را هم بپوشید ولی به اصول ست کردن دقت نداشته باشید، ظاهرتان به دل نخواهد نشست.

راهنمای انتخاب و خرید مانتو بلند

امروزه تنوع مانتوهای بلند بسیار زیاد است. مانتو های بلند در بازار با طرح های ساده و کار شده، جلو باز و دکمه دار وجود دارد. مدل مانتو بلند مجلسی، مانتو بلند اسپرت، مانتو بلند جلو باز، مانتو بلند چاک دار، مانتو بلند اندامی، مدل مانتو بلند عبایی، مدل مانتو بلند گیپوری، مدل مانتوبلند ژاکارد و ... از انواع مانتوهای بلند موجود در بازار هستند پس با هر سلیقه ای می توانید یکی از مانتوهای بلند را انتخاب نمایید و استایلی شیک و جذاب داشته باشید.

شما می توانید با ویژگی های فرم بدنتان، رنگ پوستتان یک مانتوی بلند مناسب خریداری کنید. خانم های ساده پسند می توانند یک مانتوی ساده را انتخاب و با سایر لباس هایشان ست کنند. برای مراسمات مختلف نیز می توانید مانتوی بلند مناسب و طرح دار بخرید و آن را با سایر اکسسوری های خود ست کنید.

کفش مناسب مانتو بلند

کفش یکی از مهم ترین موارد در ست کردن مانتو می باشد، اگر شما جزو افرادی هستید که به استایل خود اهمیت می دهید، به این بخش توجه بسیاری کنید زیرا موارد بسیار مهم و جذابی را در اختیارتان قرار خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

پوشیدن کفش پاشنه دار با مانتو بلند

کفش پاشنه دار یکی از بهترین انتخاب ها برای مانتو بلند است. شما می توانید در هر موقعیتی از کفش پاشنه بلند استفاده نمایید. خیلی از خانم ها با کفش پاشنه بلند راحت هستند و دوست دارند برای روزمره هم کفش پاشنه بلند به پا کنند ولی خیلی از خانم های دیگر برای مهمانی و مکان های رسمی از آن استفاده می کنند و ترجیح می دهند در روزهای عادی از کفش های اسپرت استفاده کنند.

نکته: پاشنه بلند پمپی برای ست کردن با مانتوی بلند در ادارات و قرارهای کاری مناسب است.

مدل های صندل پاشنه بلند مناسب مهمانی ها و مجالس و گشت و گذار دوستانه هستند و بهتر است در موقعیت های اداری پوشیده نشوند.

پوشیدن کفش پاشنه کوتاه و پهن با مانتو بلند

یکی دیگر ازمدل کفش های مناسب برای مانتو بلند، کفش های پاشنه سه سانتی و لژدار هستند. با این نوع کفش ها خیلی راحت می توان راه رفت. کفش های پاشنه کوتاه زیبا، راحت و برای هر رد سنی مناسب هستند. کفش های پاشنه عروسکی برای دختران و پاشنه های 5 سانتی برای خانم های سن 30تا 45 سال مناسب است.

نکته: کفش های که پاشنه پهنی دارند و رویه باز هستند، مناسب برای تابستان و مهمانی می باشند.

کفش هایی که رویه بسته دارند برای فصل پاییز و ادارات یا مکان های رسمی تر مناسب ترند.

ست کردن کفش ورزشی اسپرت با مانتوی بلند

یکی از بهترین گزینه های برای شیک پوشی با مانتوی بلند استفاده از کتونی های شیک و متنوع است. با مانتوهای بلند اسپرت می توانید کفش های اسپرت را ست کنید. از این کفش ها می توانید برای روزمره استفاده کنید زیرا خیلی نسبت به سایر کفش ها راحت تر هستند.

پوشیدن صندل زنانه تخت با مانتوی بلند

شما می توانید صندل زنانه را با مانتو جلو باز و کلوش و بلند خود ست کنید. صندل های تخت که بیشتر دختران استفاده می کنند سبک بوده و مناسب برای هر موقعیتی می باشند اما در اداره های رسمی نمی توان از آنها استفاده کرد.

نیم بوت با مانتوی بلند

نیم بوت های زنانه را می توان در زمستان و حتی فصل بهار و پاییز هم استفاده کرد. ست کردن نیم بوت در فصل زمستان با پالتو و در فصل بهار با مانتوی بلند پیشنهاد می شود. چکمه ها مدل های زیادی مانند زیپی، کشی و بندی دارند که راحت می توان با هر مانتویی ست کنید.

نکته: نیم بوت و چکمه های پاشنه دار زنانه و دخترانه بیشتر برای جشن ها مناسب است.

نیم بوت های بدون پاشنه کاربرد بیشتر برای روزانه دارد.

پوشیدن کفش لوفر با مانتوی بلند

یکی دیگر از راحت ترین کفش های زنانه، کالج یا لوفر است. شما می توانید مانتو بلندتان را با کفش کالج ست کنید. کفش کالج ساده ترین نوع کفش زنانه است زیرا نه پاشنه ای دارد و نه بند و زیپی تنها با سگکی کوچک تزئین می شود.

نکته: کفش کالج، یک نوع دیگر از کفش ها است و بیشتر جوان پسند است برای استفاده روزمره و محیط کار راحت است، حتی برای مهمانی هم می توان از آن استفاده کرد.

ست کردن رنگ کفش با مانتوی بلند

شما می توانید مانتو خود را با رنگ کفش مورد نظرخود ست کنید، مثلا می توانید:

با مانتوی بلند نارنجی کفش آبی به پا کنید. با مانتوی مشکی و سفید می توانید هر کفشی را انتخاب کنید.
برای هر موقعیتی می توانید رنگ های خاصی را استفاده کنید.
اکثر نیم بوت ها مشکی و قهوه ای وعسلی هستند، با نیم بوت قهوه ای بهتر است مانتوی بلند خاکستری بپوشید.
در صورت طرح دار بودن کفش تان بهتر است مانتوی ساده استفاده کنید.

با مانتوی بلند چه کیفی برداریم؟

معمولا کیف ها را با مانتوی بلند راحت تر می توان ست کرد. برای ست کردن مانتوی بلند با کیف به اندام خود توجه کنید مثلا:

اگر لاغر اندام هستید، پیشنهاد می شود از کیف بزرگ استفاده نکنید.
اگر ران پاهایتان چاق و بزرگ است، از کیف های که زیر بازوی شما قرار می گیرد، استفاده کنید.
اگر شما قد بلند هستید، می توانید از هر نوع کیف استفاده کنید.
در انتخاب کیف به جز اندام به نوع مانتو خود توجه کنید، با مانتوی مجلسی از کیف دستی کوچک کار شده استفاده کنید تا ظاهر جذابی داشته باشید.

با مانتوی بلند چه شلواری بپوشیم؟

بسیاری از خانم ها پس از انتخاب مانتو بلند دغدغه انتخاب شلوار را دارند و نمی دانند چه شلواری را با مانتو بلند خود بپوشند. اگر جزو این دسته افراد هستید، در ادامه پیشنهادهایی برای شما داریم.

شلوار پارچه ای کوتاه

یکی از انواع شلواری که شما می توانید با مانتو بلند خود بپوشید، شلوارهای کوتاه یا برمودا هستند. شلوار برمودا را می توانید با مانتو و تیشرت های زیبا و کفش پاشنه بلند ست کنید. این مدل شلوارها با یک مانتوی جلو باز خیلی شیک و جذاب به نظر می رسد.

شلوار پارچه ای گشاد

اگر قد شما متوسط یا بلند است، می توانید شلوار پارچه ای گشاد را با مانتوی بلند ست کنید و همچنین می توانید مانتو و شلوار را طرح دار انتخاب کنید.

شلوار جین تنگ

شلوار جین تنگ، یکی از پر طرفدارترین شلوارها است که در رنگ های مختلفی وجود دارد. شلوارهای جین تیره رنگ شما را لاغر تر نشان می دهد. شلوار جین را می توان با مانتوی زیر زانو راحت ست کرد ، ست کردن شلوار جین با مانتو بلند شما را قدبلندتر نشان می دهد.

ست کردن مانتو با دامن

مانتو بلندتان را می توانید با شلوار و دامن ست کنید. اگر می خواهید تیپ متفاوت تری داشته باشید، مانتو بلندتان را با دامن ست نمایید. شما می توانید، دامن های پلیسه را با مانتوی کوتاه ست کنید.

شال یا روسری با مانتو بلند ست می شود؟

توصیه می شود مانتو رسمی بلندتان را با روسری شاین، ساتن ابریشم، ابریشم سیلک، ژاکارد بپوشید.

شما می توانید مانتو بلند خود را با روسری یا شال لمه و مجلسی ست کنید.

اگر جلوی مانتوتان ساده است پیشنهاد می دهیم از شال بلند طرح دار و کارشده، استفاده کنید. چون به این ترتیب طرح ساده جلوی مانتوتان استایل تان را کسل کننده نمی کند.

مانتوی بلند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قدتان کوتاه است سعی کنید از مانتوهای کوتاه دوری کنید.
اگر قد بلندی دارد، مانتوهایی که بلندیشان تا زانوی شماست برازنده خواهد بود.

خانم های چاق نیز باید مانتوهای را انتخاب کنند که خیلی کوتاه نباشد زیرا این مانتوها آن ها را کوتاه تر و چاق تر نشان می دهد.

مانتوهای بلند برای خانم های قد کوتاه


مانتو بلند برای خانم های دارای قد کوتاه مناسب است اما این خانم ها باید در زمان خرید این مانتو ها نکات زیر را در نظر بگیرند:

مانتوهایی را انتخاب کنید که سبک و ظریف هستند.
طرح پیشنهادی در انتخاب مانتو بلند برای استایل خانم های کوتاه قد، طرح راه راه عمودی است زیرا طرح راه راه عمودی باعث می شود، شما باریک تر و کشیده تر به نظر برسید. هرچه طرح راه راه عمودی مانتوی شما باریک تر باشد، قد شما نیز بلندتر دیده می شود.

یکی از نکاتی که به هنگام خرید مانتو بلند برای خانم های کوتاه قد باید مورد توجه قرار گیرد، این است که سایز مانتو بلند باید دقیقا فیت تن و حتی کمی چسبان باشدزیرا مانتوی فیت تن خطوط بدن تان را برجسته می کند و شما باریکتر دیده می شوید بنابراین از پوشیدن مانتوهای بلند اورسایز خودداری کنید، زیرا خطوط بدن شما محو خواهند شد و بر خلاف تصورتان نه تنها قد شما را بلندتر نشان نمی دهد بلکه باعث می شود، جثه شما ریز نقش و کوچک تر به نظر آید.
برای مانتوهای بلند از کمربند های عریض و کلفت استفاده نکنید زیرا تمام تلاش های شما را برای قد بلند تر به نظر رسیدن به باد خواهد داد. هر چه کمربند ها را بالاتر ببندید، اندازه پاهای شما بلند تر به نظر می رسد و در نتیجه قد شما بلند تر دیده می شود.

منبع: نمناک

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها