طرز تهیه کیک هلو، عصرانه‌ای دلچسب و خوشبو

کیک هلو به خاطر عطر و بویی که هلوی تازه دارد، بسیار خوش‌طعم و در عین حال لطیف و دلچسب است.

طرز تهیه کیک هلو، عصرانه‌ای دلچسب و خوشبو

یکی از انواع کیک‌های میوه‌ای کیک هلو است. این کیک به خاطر عطر و بویی که هلوی تازه دارد، بسیار خوش‌طعم و در عین حال لطیف و دلچسب است. در این مطلب با طرز تهیه کیک هلو و فوت و فن‌های پخت یک کیک عالی همراه با ما باشید.

کیک‌های میوه‌ای به دلیل عطر و بوی میوه تازه‌ای که در آن‌ها به کار رفته است، همیشه پر طرفدار و محبوب هستند. کیک هلو یکی از انواع کیک‌های میوه‌ای است که پخت آن با فرا رسیدن فصل بهار و تابستان رونق می‌گیرد. استفاده از هلوی تازه در ترکیبات این کیک علاوه‌بر خواص بی‌نظیر هلو سبب می‌شود کیکی لطیف، خوشبو و خوش‌طعم داشته باشید.

اگر خواهان یک عصرانه عالی همراه با چای هستید، کیک هلو پیشنهاد ویژه ما به شماست که دستور پخت آن در ادامه این مطلب تقدیم شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم

تخم مرغ درشت: ۲ عدد کره گیاهی: ۱۰۰ گرم آرد: یک و نیم پیمانه شکر: یک پیمانه پوره هلو: یک پیمانه پکینگ پودر: یک قاشق غذاخوری سرخالی وانیل: یک چهارم قاشق چای‌خوری نمک: نوک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه کیک هلو، عصرانه‌ای دلچسب و خوشبو

طرز تهیه

ابتدا هلو را پوست کنید و هسته آن را بیرون بیاورید. سپس تکه‌های هلو را در پارچ مخلوط‌کن بریزید و چند ثانیه بزنید تا پوره شود.

طرز تهیه کیک هلو، عصرانه‌ای دلچسب و خوشبو

کره را داخل یک ظرف گود مناسب بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. ابتدا با دور کند همزن کره و شکر را بزنید و بعد از دو دقیقه دور همزن را زیاد کنید و آنقدر بزنید تا مایع شفاف و کرم رنگی به دست بیاید. سپس تخم‌مرغ‌ها و وانیل را اضافه کنید و سه دقیقه دیگر با دور تند همزن مواد را هم بزنید.

آرد، پکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط و سه بار الک کنید. سپس طی سه مرحله آرد را به مواد کیک اضافه کنید و با لیسک از یک جهت هم بزنید تا آرد کاملاً در مواد کیک حل شود و حالت گلوله‌ای نداشته باشد. در مرحله آخر پوره هلو را اضافه کنید و با لیسک از یک جهت خوب هم بزنید. قالب مورد نظرتان را با کره چرب کنید و روی آن کمی آرد بپاشید. مواد کیک را داخل قالب بریزید و قالب را چندبار به کف میز بکوبید تا هوای اضافه از آن خارج شود. سپس قالب کیک را در طبقه وسط فر به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه قرار بدهید.

منبع: برترین ها

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها