نماینده مردم اراک در مجلس:

بخش زیادی از سود تولید به جیب دلالان می‌رود/ ادغام وزارتخانه‌های جهاد و کشاورزی مشکلی را برطرف نکرد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش زیادی از سود تولید به جیب دلالان می‌رود.

بخش زیادی از سود تولید به جیب دلالان می‌رود/ ادغام وزارتخانه‌های جهاد و کشاورزی مشکلی را برطرف نکرد

محمدحسن آصفری شامگاه چهارشنبه در نشست تخصصی و سراسری فراکسیون اتحاد برای توسعه پایدار با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی اظهار داشت: خودکفایی و استقلال هر کشوری مرهون بخش کشاورزی است و متاسفانه ما در حوزه کشاورزی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که بخشی از این مشکلات به خاطر عدم وجود یک مهندسی دقیق است.

وی افزود: تهیه اطلس کشاورزی و شناسایی ظرفیت‌ها و ضعف‌های کشاورزی کشور، نقش موثری در برطرف کردن مشکلات دارد و این پتانسیل موجود در کشور ما به خاطر نبود برنامه‌ریزی صحیح دچار مشکلاتی شده و این مشکلات با بخش‌نامه و آیین‌نامه برطرف نمی‌شود بلکه نیاز به یک درک درست از مسائل دارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ترکیب سازمان‌ها خاطرنشان کرد: وزارتخانه‌های جهاد و کشاورزی را با یکدیگر ادغام کردند تا مشکلات را برطرف کنند اما نه تنها این کار مشکلات را برطرف نکرد بلکه معضلات و مشکلات را دوچندان کرد و چند روز پیش طرحی جهت ادغام سازمانی ارائه شد و بنده در آن جلسه نیز عنوان کردم که این کار اگر خروجی داشت پیش از این با ادغام وزارت کار با رفاه اجتماعی و ترکیب وزارت جهاد با کشاورزی و دیگر سازمان‌ها مسائل برطرف می‌شد.

آصفری ادامه داد: مناطق آزاد جهت تسهیل صادرات ایجاد شده است و در سال 99 از 3 میلیارد دلار درآمد 2 میلیارد دلار آن به واردات و تنها یک میلیارد دلار آن به صادرات اختصاص داشت و متاسفانه اراده‌ای در زمینه برطرف کردن مشکلات کشاورزی دیده نمی‌شود و با برگزاری جلسات متعدد اتفاق تاثیرگذاری نمی‌افتد.

وی با اشاره به مشکل جدی حوزه دام و اهمیت خوراک مردم گفت: بخش اعظمی از سود تولید به جیب دلالان می‌رود در حالی که زحمت عمده تولید روی شانه‌های تولیدکننده و کشاورز است و برطرف کردن این مشکلات نیازمند یک اراده قوی و جدی است و دولت باید نگاه یکسانی به تولیدکننده و مصرف کننده داشته باشد و در جهت تامین نهاده‌های دامی 8 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به قبل 20 درصد افزایش داشته است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس آمادگی دارد که در هر زمانی نیاز به اصلاح بودجه بود با دولت همکاری لازم را داشته باشد ولی متاسفانه همت و اراده‌ای از سوی دولت دیده نمی‌شود و کشاورزان محصولات تولیدی خود را به خاطر قیمت پایید خرید تضمینی به دلال می‌فروشند.

آصفری تصریح کرد: سالیان پیش مردم با کارت ملی به سفر عتبات می‌رفتند اما در حال حاضر برای خرید 3 تا 4 مرغ باید با کارت ملی در صف منتظر بمانند و این وضعیت در شان مردم ما نیست و مجلس تمام توان خود را به میان آورده اما دولت تدبیر و امید لجباز است و هر وزیر یا استانداری که کنار می‌رود دولت یک نفر بدتر از قبلی را جایگزین می‌کند و وقتی مجلس کاری انجام می‌دهد صدای برخی از احزاب و جریان‌ها بلند می‌شود که مجلس چوب لای چرخ کار دولت می‌گذارد.

وی افزود: مجلس به تخصص و توانمندی وزرا به دور از هر زد و بندی رای اعتماد می‌دهد و پیشنهادی مبنی بر لغو آفیش‌های مجلس در ایام رای اعتماد مطرح شده است چرا که برخی از تشکل‌ها و جریان‌ها شام، ناهارها و وعده‌هایی می‌دهند که فلان فردی وزیر شود که حتی توانایی فعالیت به عنوان یک بخشدار را ندارد و می‌خواهند وی را به عنوان وزیر جا بزنند و هیچ گاه این اتفاق صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با درایت آقای رئیسی امیدواریم شاهد دولتی قوی، مدبر و انقلابی باشیم که همچون شهید سلیمانی میز را رها کنند و از نزدیک با مردم ارتباط داشته باشند و راهکاری برای برطرف شدن مشکلات مردم پیدا کنند.

آصفری بیان کرد: مجلس و نمایندگان پای کار هستند و با کسانی که چوب لای چرخ حوزه کشاورزی می‌گذارند و به دنبال خدشه‌دار کردن استقلال کشور هستند، برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: اخیرا سازمان برنامه‌ریزی و بودجه طرح آمایش سرزمینی را ارائه کرده که در این طرح پتانسیل و توانمندی‌های کشور در زمینه‌های مختلف مشخص شده و در این راستا این برنامه‌ها و مهندسی‌ها نباید تنها روی کاغذ باقی بماند بلکه باید عملیاتی شود و شناسایی ظرفیت‌های کشور در زمینه کشاورزی، صنعتی، گردشگری و غیره امری مهم است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نمایندگان مجلس در همه امور تخصص ندارند و از پیشنهادات، ایده‌ها و برنامه‌های شما به منظور توسعه کشور استقبال می‌کنند و مسئله نهاده‌های دامی از جمله مشکلات حوزه کشاورزی است که باید برای برطرف کردن این مسئله فکری کرد.

آصفری با اشاره به درخواست برخی از تولیدکنندگان مبنی بر افزایش قیمت محصولات افزود: وقتی قیمت‌ها افزایش پیدا کند در پی آن قدرت خرید مردم کمتر از قبل می‌شود که کاهش تقاضای مردم را به همراه دارد و این اقدام مجدد به ضرر تولیدکننده است.

وی تصریح کرد: گمان نکنید آمریکا دشمنی فرضی است گواه این مطلب جنگ تحمیلی است که آمریکا و 37 کشور دنیا تجهیزات و مهمات‌ها را در اختیار صدام می‌گذاشتند تا شهرهای ما را بمباران کنند و همواره در همه این سال‌ها آمریکا با ایران دشمن بوده اما نتوانسته کاری پیش ببرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل امروز ما بی‌عرضه بودن مسئولانی است که نتوانسته‌اند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

منبع: تسنیم

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسن عاقل
    0

    اگر نمایندگانی بی عرضه نبودند طرحها خوب تصویب میکردند .فرمول حل مشکل را بلد نیستیم. فقط حرف میزنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها