کارشناسان داوری و ۲ صحنه فوق جنجالی!/ از گل مردود استقلال تا صحنه مشکوک به پنالتی/ عکس

کارشناسان داوری نظرات متفاوتی را درباره گل مردود استقلال و صحنه مشکوک به پنالتی آلومینیوم اراک ارائه داده‌اند.

کارشناسان داوری و ۲ صحنه فوق جنجالی!/ از گل مردود استقلال تا صحنه مشکوک به پنالتی/ عکس

بازی استقلال - آلومینیوم نیز مثل بیشتر مسابقات فوتبال در ایران، جنجال داوری زیادی را به همراه خود داشت. قضاوت سیدعلی حداقل در سه صحنه، مورد انتقاد اهالی فوتبال قرار گرفته و اعضای هر دو تیم نیز ادعای خود را درباره صحنه‌های این مسابقه مطرح کرده‌اند.

یکی صحنه‌ای بود که تیم استقلال موفق به گلزنی شد و کمک داور اول این مسابقه محمدجواد مداح، گل را به دلیل آفساید بودن مردود اعلام کرد تا استقلال از پیروزی ناکام بماند. اما تیم آلومینیوم نیز اعتقاد دارد که در یک صحنه، باید پنالتی به سود این تیم اعلام می‌شد اما به زعم آنها داور به اشتباه خطا را پشت محوطه جریمه گرفته است.

در این خصوص چند کارشناس داوری در گفتگو با "ورزش سه"، نظرات خود را ارائه کرده‌اند که در ادامه می‌خوانید. همچنین مانند شب گذشته، بسیاری از کارشناسان باسابقه داوری اعلام کردند که باتوجه به فضای موجود در فوتبال ایران و توهین‌های هفتگی پس از هر کارشناسی، نظری درباره صحنه‌های مشکوک ارائه نخواهند کرد.

دو صحنه مشکوک بازی:

*ضربه آزاد معین عباسیان روی سید حسین حسینی به زحمت دفع کرد که توپ در برگشت بین بازیکنان دو تیم افتاد که در دوئل بر سر تصاحب توپ ابتدا یکی از بازیکنان آلومینیوم اراک نقش بر زمین شد و در ادامه فرشید اسماعیلی بود در محوطه جریمه توپ را با دست لمس کرد. البته او به زعم اینکه بازیکن تیم حریف روی او مرتکب خطا شده توپ را لمس کرد تا بازی را شروع کند. داور در این صحنه هند گرفت اما توپ را بیرون محوطه جریمه برد .

*پاس فرشید اسماعیلی به محمد نادری می رسد و محمد نادری هم در دو ئل با مدافع مستقیم خود زاویه مخالف دروازه تیم آلومینیوم اراک را نشانه می گیرد که توپ به تیر دروازه آلومینیوم اراک برخورد می کند و در ادامه توپ جلوی پای امیر ارسلان مطهری می افتد و بعد از برخورد به بدن او تبدیل به گل شد که کمک داور آفساید مهدی قایدی را اعلام کرد. به زعم کمک داور مهدی قایدی روی پاس فرشید اسماعیلی تاثیر گذاشت و در موقعیت آفساید توپ را به محمد نادری پاس داد. اما در تصویری که از پشت دروازه موجود است توپ به پای قایدی نخورده است.

* نوید مظفری:

صحنه مشکوک به پنالتی آلومینیوم: درباره خطا روی فرشید اسماعیلی نمی‌توانم نظر بدهم چون خیلی مشکوک بود و باید زاویه بهتری باشد اما خطای هند حتما در محوطه جریمه بوده و داور باید پنالتی می‌گرفت.

گل استقلال و آفساید: این گل سالم بود. اگر توپ در لحظه آخر به پای قایدی می‌خورد آفساید می‌شد اما این اتفاق رخ نداد و گل مردود نیست.

* حسین عسگری:

صحنه مشکوک به پنالتی آلومینیوم: پیش از این که صحنه مشکوک به پنالتی رخ دهد، روی فرشید اسماعیلی خطا شد. اما صحنه هند هم داخل محوطه جریمه بود.

گل استقلال و آفساید: زننده گل در آفساید نبود و نادری هم در ابتدا در آفساید قرار نداشت. اگر قایدی روی توپ اثر گذاشته باشد و بعد به نادری برسد که در این موقعیت، بازیکن استقلال در آفساید قرار داشت. با این حال صحنه واضح نیست.

صحنه مشکوک روی قایدی: این صحنه کاملا شبیه سازی بود و بازیکن استقلال خودش را روی زمین انداخت.

* حسین نجاتی:

صحنه مشکوک به پنالتی آلومینیوم: باید پنالتی برای آلومینیوم گرفته می‌شد چون توپ در محوطه جریمه به دست بازیکن استقلال خورد.

گل استقلال و آفساید: گل سالم بود. نادری که اصلا در آفساید نبود و صحنه بعدی هم بازیکن خیلی دور است نسبت به خط دروازه.

صحنه مشکوک روی قایدی: قایدی کاملا شبیه سازی بود و نباید از آن گذشت می‌کرد و باید به آن کارت می‌داد. بازیکن کاملا دایو کرد.

* نوذر رودنیل:

صحنه مشکوک به پنالتی آلومینیوم: دقیقه 51 پنالتی رخ داد و بازیکن استقلال در محوطه جریمه توپ را لمس کرد.

گل استقلال و آفساید: دقیقه 67 گل سالم و درست را کمک داور اول را کمک داور آفساید گرفت.

صحنه مشکوک روی قایدی: دقیقه 80 مهدی قایدی شبیه سازی کرد و باید یک کارت زرد به او داده می‌شد.

* حیدر سلیمانی:

صحنه مشکوک به پنالتی آلومینیوم: دو صحنه خیلی سختی اتفاق افتاد. در دقیقه 51 به نظر من مدافع تیم استقلال درون محوطه جریمه سرنگون می‌شود و چیزی که من در درون تصاویر می‌بینم، لحظه لمس توپ بیرون محوطه جریمه است.

گل استقلال و آفساید: این را فقط وی ای آر می‌تواند تشخیص بدهد که پنالتی است یا نه. فاز اول که نادری به هیچ عنوان در آفساید قرار ندارد اما در بین راه که در فاز دوم قرار دارد، قایدی دخالت می‌کند در بازی نادری و فکر کنم توپ به نوک پایش برخورد می‌کند و باعث می‌شود که نادری آن لحظه در آفساید باشد. اما زننده گل اصلا در آفساید نیست.

صحنه مشکوک روی قایدی: این صحنه کاملا دایو بود و داور باید یک کارت زرد به بازیکن استقلال نشان می‌داد. اینجا خطایی اتفاق نیفتاد.

* بابک داوری:

صحنه مشکوک به پنالتی آلومینیوم: قبل از صحنه مشکوک به پنالتی، خطا روی بازیکن استقلال رخ داد.

گل استقلال و آفساید: داور به درستی آفساید گرفت چرا که مهدی قایدی در این صحنه اثرگذار بود.

صحنه مشکوک روی قایدی: بازیکن آبی شبیه سازی کرد و صحنه کاملا سیمولیشن بود و حتی می‌توانست کارت زرد بدهد.

منبع: ورزش سه

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • ستاره قلابی
    0

    کارشناس داوری که پنالتی لنگو بیرون محوطه میبینه کارشناسه یا جیره بگیره !شرافت واخلاق عدالت تو فوتبال با دستان ناپاک بابا مسعود نابودشده مرده

  • قوروق
    0

    گل تاج به فرض اینکه توپ به قائدی خورده باشه هم درست بود چون دفاع آلومینیوم خطو پر کرده بود چرا دروغ میگید شما پنالتی گل گهرم بیرون خط تشخیص می دید زشته دیگه!مردم کور نیستن

  • طوانی
    0

    حرفهای تلخ دیشب مجیدی نشان از یه خیانت چندساله سازمان یافته حکومتی برای نابودی تاج داره آبی‌ها به هوش باشید پشت این نامردی ها خیلی ها قایم شدندو این کار میکنن

  • بندباز
    0

    فوتبال زشت کثیف لجن برای بابامسعودودیگران شماقهرمان این نوع فوتبال هستید

  • فریاد
    0

    به مجیدی بابت صحبت‌های دیشب:تاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااج اینها باگذشته این تیم مشکل دارن تاج تاج تاج تاج میخان این تیمو بخاطر این کلمه نابود کنن تمام حکومت برابراستقلال ایستاده اما ما پشتتیم بمون ماهستیم

  • بره ناغلا
    0

    درفریم سوم نشون میده دفاع خط پر کرده قایدی عقبتره کارشناس شما لنگیه چرا دروغ میگید شما جوری می نویسیدکه مردم روز شب وشب و روز تشخیص بدن! الان موقع حمایته از تاجه آبی‌ها آماده باشید خاک بر سر کسانی که بالابی فوتبالی میخان تاج نابود کنن

  • محمد
    0

    بازیکن پای اسماعیلی رامیزنه تعادل نداره.ووقتی می افته زمین اگه ازدستش کمک نگیره به نظرشما صورتش خردنمیشه همه کارشناسان میدونندک خطاروی اسماعیلی بودولی چون ذات .وجدان.انسانیت ندارندپاروی حق میزارند

  • کاربر ناشناس
    0

    حق استقلال پایمال میشه و این کارشناسی‌های بعضا مغرضانه دردی ازاین تیم دوانمیکنه

  • کاربر ناشناس
    0

    کافی بود این اشتباهات به ضررتیم رقیب بود اونوقت زمین وزمان روبه هم می‌دوختن

  • کاربر ناشناس
    0

    بیچاره فرهاد با زمین وزمان بایدبجنگه

  • کاربر ناشناس
    0

    ننگ عملکرد ضعیف این دوره فدراسیون قرمز برکسی پوشیده نیست

  • کاربر ناشناس
    0

    حالم ازاین فوتبال کثیف به هم میخوره

  • سوسو
    0

    ننگ و تف بر این فوتبال کثیف! خیانت پشت خیانت ! آلوده ترین فوتبال جهان

  • استقلال
    0

    هر موقع این داور برای استقلال سوت زد نابود کرد استقلال را اگر من آنجا بودم آنچنان داور را میزدم تا صدو پنجاه پشتش یادش بیاد .امسال این داور وکمک داور که خود را برای پول وشهرت میفروشند باید دست وپاشون آنچنان شکسته بشه تا دیگه نتونند بروند دستشویی .آخر یک تیم برای یک بازی هزینه هنگفتی میکنه بعد اینطوری براش داوری بکنن.کجای دنیا دیدی مربی بخواهد کمک داور بزنه یک کارت زرد به بدهد حداقل یک کارت قرمز چند بازی محروم.امیدوارم پولی که این داوران میگیرند خرج کفن ودفن بچه هاشون بشه .گل گهر نابود کردید.ذوب آهن نابود کردید.فولاد دربدر کردید.استقلال دارید تکه تکه میکنید .نساجی را ریز ریز کردید.آخر خجالت نمکشید .فیفا داوری شما را نمیبینه .فوتبال ما از کثیف هم کثیف تر است.مگه قانون نیست نیمکت نشینان با ماسک باشند بازی پرسپولیس و گل گهر پیروانی و دیگر اعضا کنار زمین انگار کنار دریا بودند.تف بر غیرت داوری که از کسی بترسه .اگر میترسید داوری را کنار بگذارید و بروید دنبال شغل اصلی خودتان که اونجا هم معلوم است گند‌میزنید.شرافت قضاوت ندارید چرا با احساسات مردم بازی میکنید .داور باید جرات وشهامت داشته باشه رنگ و لباس براش مهم نباشه.چند بار باید پای بازیکن له بشه تا کارت بدهید.خاک تو سر بازیکنان وکادر فنی استقلال که امسال این داور را سالم گذاشتند بره خونه.تیمهای دیگر مامورین بیچاره رامیزنند و هر توهینی بخواهند میکنند تازه براشون پاداش هم در نظر میگیرند‌.تف بر شرافت داوری که خودش را بفروشه وبترسه.چند نفر باید سکته کنند بعد از بازی تا الان قلبم داره از درد میترکه بعد داور اینطور میخنده.فوتبال ایران به لحن‌کشاندید.ویلموس براتون خوبه که بازرنگی دلارها را به جیب زد وپول مملکت را دزدید.تف بر شرف کسی این فوتبال را به گند کشاند.ورزش قداست داره شما که مرد نیستید چرا آمدید در ورزش و باعث ننگ ورزش ماشدید.امیدوارم تا فردا خبر مرگ عزیزترین بچه این داور به گوش برسه.فرهاد مجیدی تو کور هستید که رفعتی میخواست فیلم پاک کنه چرا اون نزدی از چه میترسی .مگر طرفداران‌جانشون براتون اهمیت نداره تا یکبار داور محکم ومفصل نزنین حساب کار دست بعضیها نمیاد.قوه قضاییه چرا به فساد فوتبال وارد نمیشه.پولهای در این فوتبال ردوبدل میشه که نگو ونپرس.چرا تیم آبی وقرمز را واگذار نمیکنند به خاطر دزدیهای خودشون.دیگر از ناراحتی نمیتوانم‌چیزی بنویسم انگشتان بی حس شدن وقفل .تف وتف وتف برغیرت بعضیها .یاعلی

  • رئیسی
    0

    جمع کنید این فوتبالو ..فوتبالیکه زور میزنن یه تیم بیخود را تو لیگ نگه دارن بهتر از این نمیشه این تیم جاش تو لیگ محله هاست نه لیگ برتر تا حالا هم که این تیم سوم هستش به لطف داورهای غیور هستش وگر نه کیسه ها جاشون تو مسابقه محله هست ..

    نظرات شما -
    • مرتضی
      0

      نه شما خوبین مربیتون مثل وحشیا رفتار میکنه داور با ترس یه کارت بهش نشون میده همه لیگ میدونن کل داوری به نفع لنگ داره انجام میشه . پیروزی تیم حکومتی .

    • ستاره قلابی
      0

      آرزوی یه ستاره واقعی به امیدخدا برای همیشه بدلتون میمونه

    • ملول
      0

      رییسی . همین فوتبال به قول تو محله شاخ غولهای پفکی رو شکونده . استقلال مثل شوروی میمونه . یه روزی ابرقدرت بوده الان یه تیم درجه دومه.

    • سالار
      0

      ریسی جون توکه خودت با مهندسی ریس جمهورشدی تیمتم بامهندسی قهرمان میشه نگران نباش!

    • کاربر ناشناس
      0

      یوااااش

  • شیخ لنگی
    0

    آهای تاجی یا استقلالی آروم نباشید ماهمه کنارهمیم تیمومونو دارن نابود میکنن ساکت نباشید

  • اصغر
    0

    اقا یا خانم خبر فوری این مزخرفات و اراجیف را منتشر نکنید بنام کار بران!؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها