واژگونی تانکر سوخت در شیراز

رییس سازمان آتش‌ نشانی شیراز از واگونی تانکر سوخت بنزین در جاده کمربندی اکبر آباد شیراز خبرداد.

واژگونی تانکر سوخت در شیراز

محمد هادی قانع گفت: دیشب یک دستگاه تانکر ۳۳ هزار لیتری حامل بنزین در جاده کمربندی اکبر آباد، روبه روی ترمینال باربری به دلایل نامشخصی هنگام حرکت از مسیر خارج و پس از برخورد با موانع در حاشیه جاده واژگون شد .

وی ادامه داد: به دلیل حساسیت این حادثه و احتمال انفجار تانکر سوخت ۳۵ آتش نشان از ایستگاه‌های ۱۵، ۹,۵ و چهار به همراه خودرو‌های فوماتیک، خودرو حامل کف، خودرو‌های تانکر آب و دستگاه‌های امدادی و اطفایی به محل اعزام شدند.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز ادامه داد: تیم عملیاتی بعد از قطع برق این وسیله نقلیه و مسدود کردن کامل محل حادثه با نصب علائم هشدار دهنده، راننده محبوس شده در خودرو را خارج کرده و به دلیل مصدومیت به عوامل اورژانس تحویل دادند.

قانع اظهارداشت: نشست شدید بنزین نیز در محل اتفاق افتاده بود و این سانحه می‌توانست با توجه به سوخت خطرناک بنزین با ایجاد کوچک‌ترین جرقه، پتانسیل ایجاد بحرانی بسیار بزرگ‌تر و فاجعه را داشته باشد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با بیان اینکه نیرو‌های عملیاتی بی وقفه در عملیاتی دشوار و حساس با استفاده مداوم آب و فوم مانع ایجاد جرقه و بروز حادثه شدند، اعلام کرد: در ساعات اولیه عملیات نشت، بنزین تا میزان قابل توجهی برطرف شد، اما این عملیات تا ایمنی کامل محل و انتقال تانکر سوخت ادامه داشت.

این مقام مسئول با اشاره به این که نیرو‌های عملیاتی در ۴ ساعت عملیات دشوار مانع بروز حادثه جدی شدند، اظهار داشت: آن‌ها سرانجام در یک عملیات ویژه توانستند توسط جرثقیل، تانکر حامل سوخت را به حالت اولیه برگردانند و محل حادثه را کاملاً ایمن سازی کنند.

منبع: صداو سیما

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها