رونمایی از قلم فضایی مخصوص پرواز امروز "ریچارد برانسون"

خدمه پرواز فضایی تاریخی امروز شرکت

رونمایی از قلم فضایی مخصوص پرواز امروز "ریچارد برانسون"

شرکت "قلم فضایی فیشر"(Fisher Space Pen) شرکتی سازنده ابزار نوشتاری تحت فشار است که فضانوردان از آن برای یادداشت برداری روی ماه و امضای چک لیست‌ها استفاده می‌کنند و اکنون قلم فضایی جدید این شرکت در آستانه ورود به مرز دیگری به نام "پروازهای فضایی تجاری" است.

شرکت "فیشر" که بیش از ۵۰ سال پیش یک کارتریج جوهر تولید کرد که قادر به کار کردن بدون نیاز به نیروی جاذبه بود، در آستانه اولین پرواز سرنشین‌دار تجاری هواپیمای موشکی "اسپیس‌شیپ‌تو"(SpaceShipTwo) با شرکت "ویرجین گلکتیک"(Virgin Galactic) قرارداد بسته است.

"ریچارد برانسون" بنیان‌گذار میلیاردر "ویرجین گلکتیک" امروز یازدهم ژوئیه به همراه پنج نفر دیگر در ماموریتی موسوم به "یونیتی ۲۲"(Unity ۲۲) به لبه فضا خواهد رفت و در این سفر برای پر کردن گزارش‌های پرواز از نسخه‌های ویژه تزئین شده قلم فضایی "اینفینیوم" استفاده خواهند کرد.

"جاشوا اسکیدمور" مدیر فروش و بازاریابی شرکت "فیشر" می‌گوید: آنها به دنبال یک قلم متناسب با این رویداد خاص بودند و بدیهی است نام ما [قلم فضایی فیشر] واقعاً مناسب است.

وی افزود: شش قلم برای استفاده خدمه این پرواز فضایی با نقوشی از روند پیشرفت "ویرجین گلکتیک" در نظر گرفته شده است.

این قلم‌ها از نیترید تیتانیوم مشکی و کروم ساخته شده‌اند که برای سه برابر بیشتر نوشتن نسبت به یک خودکار معمولی طراحی شده‌اند.

"فیشر" در وب‌سایت خود آورده است: در واقع قلم فضایی "اینفینیوم" آنقدر طولانی می‌نویسد که یک کاربر عادی در طول زندگی خود آن را خالی از جوهر نخواهد دید.

گفتنی است که قلم‌های مخصوص "ویرجین گلکتیک" برای فروش نیستند.

رونمایی از قلم فضایی مخصوص پرواز امروز "ریچارد برانسون"

نقوش روی این قلم‌ها موسوم به "دی‌ان‌ای پرواز"(DNA of Flight) که همچنین در بالای فضاپیمای مورد استفاده در این ماموریت و پشت لباس‌های خدمه این پرواز نقش بسته است، نمادی از نقاط عطف اصلی رسیدن بشر به فضا است که از پایین از نمادی از اساطیر یونان موسوم به "ایکاروس" آغاز می‌شود و با نخستین هواپیمای کاربردی برادران "رایت"، هواپیمای تک نفره "چارلز لیندبرگ" به نام "روح سنت لوئیس"، جت مافوق صوت "چاک یگر" به نام "X-۱ Bell"، هواپیمای ۷۴۷ "بوئینگ"، ماژول قمری ماموریت "آپولو" ناسا و هواپیمای فضایی "اسپیس‌شیپ‌وان"(SpaceShipOne) ادامه می‌یابد و در بالاترین نقطه نیز شاهد "اسپیس‌شیپ‌تو"(SpaceShipTwo) هستیم.

"ویرجین گلکتیک" درباره نقوش روی این قلم فضایی گفت: هر نماد نشان دهنده یک نقطه اساسی در سفر فضایی و ایجاد اولین خط فضاپیمای تجاری جهان است.

البته شرکت "فیشر" نیز تاریخچه با ارزشی دارد. قلم فضایی این شرکت برای اولین بار توسط ناسا برای انجام مأموریت‌های ماه در سال ۱۹۶۷ و همچنین توسط برنامه فضایی اتحاد جماهیر شوروی برای پروازهای اولیه "سایوز" مورد استفاده قرار گرفته است.

"اسکیدمور" گفت: قلم‌های ما در هر مأموریتی که توسط فضانوردان انجام شده، از زمان "آپولو ۷" تاکنون به فضا پرواز کرده‌اند. ما همچنین خلبانان زیادی داریم که در هواپیماها از قلم‌های ما استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها