آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۶۷ سال در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اعلام کرد که از امروز واکسیناسیون افراد بالای ۶۷ سال در استان فارس آغاز شده است.

آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۶۷ سال در فارس

دکتر عبدالرسول همتی به خبرنگاران گفت: تعداد تستهای انجام شده کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به عدد یک میلیون و۱۱۷ هزار مورد رسیده که از این تعداد ۹۹۹ هزار ۹۳۷ مورد تست مولکولی و ۱۱۷ هزار و ۳۷۱ مورد تست سریع بوده است.

همتی گفت: با انجام تست‌های مولکولی ۲۸۷ هزار و ۲۶۲ بیمار مثبت قطعی و با انجام تستهای سریع در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، ۱۹ هزار و ۳۹۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او مجموع بیماران شناسایی شده را ۳۰۶ هزار و ۶۵۳ نفر اعلام و اضافه کرد: اکنون ۱۷۵۲ نفر در بیمارستانهای فارس بستری هستند و ۱۷۱ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی، در آی سی یو، تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

۲ رقمی شدن مرگ‌های روزانه

همتی با اعلام خبر جان باختن ۱۱ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۸۸۹ نفر اعلام کرد.

واکسیناسیون خودرویی

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: با توجه به آغاز مجدد واکسیناسیون گروه های سنی مختلف به ویژه گروه سنی بالای ۶۷ سال، تیم های اجرای واکسیناسیون در دو پایگاه خودرویی واقع در بولوار حسینی الهاشمی (پارک کوهستانی دراک) و ورزشگاه پارس واقع در شهرک میانرود طی دو نوبت کاری صبح ها از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح و عصرها از ساعت ۱۸ عصر تا ۲۲ شب، پذیرای شهروندانی هستند که پیامک نوبت دهی دریافت کرده اند.

همتی بیان کرد: با توجه به گرمی هوا و در راستای رفاه حال همشهریان، زمان فعالیت پایگاه های خودرویی طی این ساعات در نظر گرفته شده است، همچنین در سالن ملاصدرا واقع در شهرک گلستان، سالن سرداران واقع در ابتدای بولوار سرداران، سالن حضرت علی ابن ابی طالب (ع) واقع در شهر صدرا و سالن بهزیستی واقع در کوی زهرا (س) از ساعت ۶ صبح تا پایان حضور مراجعانی که به آنها نوبت داده شده، کار تزریق واکسن انجام می‌شود.

ثبت نام برای واکسن الزامیست

او تاکید کرد: شهروندان لازم است قبل از مراجعه به مراکز واکسیناسیون، در سامانه سلامت به نشانیsalamat.gov.ir نام نویسی کرده باشند و تنها با دریافت پیامک به مراکز تزریق واکسیناسیون مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام اینکه ویروس جهش یافته کرونای هندی به شدت در جامعه در حال گسترش است و قدرت سرایت پذیری بالایی نسبت به ویروس های جهش یافته قبلی دارد، از شناسایی ۱۹۲ مورد ابتلا به ویروس جهش یافته هندی در استان فارس و به ویژه در شهرهای شیراز، کازرون، لامرد، مُهر و نی ریز خبر داد.

همتی از مردم استان فارس دعوت کرد علاوه بر افرادی که در انتظار واکسیناسیون به سر می برند، گروه هایی که واکسن نیز دریافت کرده اند، با رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی با دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات شادی و ترحیم، زنجیره انتقال این بیماری را کاهش دهند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها