سفر میلیاردر بریتانیایی به 'لبه فضا' با موفقیت به پایان رسید

هوانورد حامل ریچارد برانسون، میلیاردر بریتانیایی، به همراه پنج نفر دیگر بعد از سفری تاریخی به

سفر میلیاردر بریتانیایی به 'لبه فضا' با موفقیت به پایان رسید

ریچارد برانسونامروز (یکشنبه ۱۱ ژوئیه) با این هواپیمای مجهز به راکت، ساخت شرکت خودش ویرجین گالاکتیک، تا ارتفاعی پرواز کرد که آسمان در آن سیاه و افق زمین محو می‌شود.

راکت هواپیمابر آقای برانسون ساعت دو و نیم بعد از ظهر به وقت گرینویچ برای سفری ۹۰ دقیقه‌ای در آسمان نیومکزیکو در آمریکا پرتاب شد.
او قصد دارد از سال آینده برای این پرواز استثنایی بلیت بفروشد و می‌گوید قبل از آن می‌خواهد خودش آن را تجربه و ارزیابی کند.

ریچارد برانسون ۷۱ ساله برای رسیدن به این نقطه و برآورده کردن رویای حرفه‌ای و شخصی‌اش راه درازی را پیمود.

او اولین بار در سال ۲۰۰۴ قصدش را برای ساخت یک هواپیمای فضایی اعلام کرد. در آن زمان برنامه‌اش این بود که از سال ۲۰۰۷ برای سفر به لبه فضا بلیت بفروشد.

اما مشکلات فنی از جمله یک سانحه مرگبار در سال ۲۰۱۴ این پروژه فضایی را به یکی از دشوارترین ماموریت‌های این میلیاردر ماجراجو تبدیل کرد.

ریچارد برانسون به بی‌بی‌سی گفت: "سفر به فضا رویایی کودکی من است و امیدوارم بتوانم این امکان را برای صدها هزار نفر فراهم کنم که در صد سال آینده به فضا بروند."

فضاپیمای یونیتی سوار بر یک هوانورد بسیار بزرگتر است که آن را تا ارتفاع ۱۵ کیلومتری بالا می‌برد و رها می‌کند.

بعد از آن موتور راکتی که در پشت یونیتی نصب شده فعال می‌شود و آن را به سوی فضا پرتاب می‌کند.

این موتور به مدت ۶۰ ثانیه فعال خواهد بود و بعد از آن ریچارد برانسون و سه خدمه دیگر فضانورد در عقب و دو خلبان در جلو، شاهد چشم‌اندازی فوق‌العاده از مرز فضا و سیاره زمین خواهند بود.

حداکثر ارتفاع پرواز یونیتی حدود ۹۰ کیلومتر است و در نقطه اوج پرواز مسافران به مدت چند دقیقه بی‌وزنی را تجربه خواهند کرد و با رها شدن در فضای کابین از پنجره‌ها نمای بیرون را تماشا می‌کنند.

اگر سفر فضایی آقای برانسون با موفقیت انجام شود او توانسته در صنعت فضانوردی توریستی از رقیب خود جف بزوس، موسس آمازون پیشی بگیرد.

جف بزوس، میلیاردر آمریکایی اعلام کرد که روز ۲۰ ژوئیه ( ۲۹ تیرماه) با فضاپیمای ساخت شرکت فضایی خود، بلو اوریجین، به فضا می‌رود.

منبع: بی بی سی

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها