آشنایی با رقبای هادی پور در توکیو/ جوان گیلانی در پی خوشرنگ ترین مدال

تکواندوکار سبک وزن تیم ملی ایران در حالی اولین حضور خود در رقابتهای المپیک را تجربه می کند که برتری محسوسی نسبت به رقبای خود داشته و یکی از شانس های کسب مدال محسوب می شود.

آشنایی با رقبای هادی پور در توکیو/ جوان گیلانی در پی خوشرنگ ترین مدال

در تاریخ شش دوره‌ای حضور تکواندو ایران در بازی‌های المپیک، آرمین هادی پور دومین تکواندوکاری است که در وزن ۵۸- کیلوگرم به این بازی‌ها اعزام می‌شود. رضا نادریان در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ پکن نماینده ایران در این وزن بود که توفیقی در کسب مدال نداشت. ولی آرمین را به جرأت باید یکی از شانس‌های مسلم کسب مدال عنوان کنیم.

تکواندوکاری که دوم مردادماه، یعنی یک روز بعد از سالروز تولد خود و در اولین روز ورود به ۲۸ سالگی، در توکیو به میدان می‌رود. مردی که دو برنز رقابتهای قهرمانی جهان، یک طلا، سه نقره و یک برنز رقابتهای گرندپری، طلا و برنز قهرمانی آسیا و سه طلای یونیورسیاد دانشجویان را در کارنامه دارد و با رنکینگ ۳ المپیکی جواز حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ را کسب کرد. جایگاهی که قرعه تقریباً مناسبی را پیش روی وی در توکیو قرار داده است.

آرمین دور نخست باید با «جفرسون اوچوا فرناندز» از کلمبیا مبارزه کند. این تکواندوکار از رقابتهای انتخابی المپیک که قبل از پاندومی به میزبانی کاستاریکا برگزار شد، جواز حضور در بازی‌های المپیک را کسب کرد. تکواندوکاری ۲۵ ساله که یک طلا و یک نقره پان امریکن را در کارنامه دارد. وی در رقابتهای مختلف در وزن ۶۳- کیلوگرم مبارزه می‌کند و تنها سابقه تقابل وی با تکواندوکاران کشورمان، شکست ۱۵ بر ۴ در مبارزه برابر محمدحسن پلنگ افکن در رقابتهای جهانی ۲۰۱۹ منچستر است.

این کلمبیایی بدون شک نمی‌تواند حریف قابل توجه‌ای برابر قهرمان با انگیزه گیلانی تیم ملی کشورمان باشد. آرمین بعد از عبور از این رقیب، دور بعد باید به دیدار برنده تکواندوکاران ایرلند و آرژانتین برود.

حریف ایرلندی «جک وولی»، ۲۳ ساله با رنکینگ شش المپیکی بلیط توکیو را دریافت کرد. وی از ۱۴۲ مبارزه قبلی خود در تورنمنت‌ها و در رده‌های سنی مختلف ۸۷ پیروزی و ۵۵ شکست را در کارنامه خود ثبت کرده که مهمترین مدال‌های او برنز رقابتهای گرندپری ۲۰۱۸ رم و دو نقره و یک برنز قهرمانی اروپاست. این تکواندوکار تا کنون ۵ بار با تکواندوکاران ایرانی مبارزه کرد که ۴ بار برابر هادی پور و یک بار هم برابر ابراهیم صفری طعم شکست را تجربه کرده است. این ایرلندی تا کنون برابر هیچ تکواندوکاری به اندازه آرمین بازنده نشده و در چهار مبارزه‌ای خود ۶۴ امتیاز از دست داده و ۳۳ امتیاز به نام خود ثبت کرده است.

«لوکاس کاژمن» آرژانتینی با رنکینگ ۲۰ المپیکی، از رقابتهای قاره‌ای سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را کسب کرد. این تکواندوکار ۲۷ ساله برنز بازی‌های المپیک ۲۰۱۰ جوانان در سنگاپور، برنز قهرمانی ۲۰۱۹ جهان، سه برنز رقابتهای گرندپری و نقره یونیورسیاد دانشجویان، دو طلا، سه نقره و دو برنز قهرمانی پان امریکن را در کارنامه دارد.«گاژمن» در چهار تقابل خود با ایرانی‌ها سه باخت و یک پیروزی را تجربه کرده است. او برابر رضا حسن زاده، فرزان عاشورزاده و امیرمحمد حسینی (پناهنده) بازنده شده و تنها برابر هادی مستعان پیروز شده است.

هر کدام از این دو تکواندوکار که پیروز شده و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند، تفاوت چندانی نخواهد داشت. هادی پور به لحاظ فنی برتری محسوسی نسبت به هر دو رقیب داشته و با کسب پیروزی در این دیدار هم به نیمه نهایی صعود خواهد کرد. وی برای صعود به دیدار فینال باید با یکی از تکواندوکاران ایتالیا (دلاکولیا)، مجارستان (عمرسلیم)، استرالیا (خلیل صفوان) یا تایلند (رامرانگ) مبارزه کند. اینکه کدام یک از این چهار تکواندوکار از قسمت پایین جدول به نیمه نهایی و دیدار با هادی پور صعود می‌کند، قابل پیش بینی نیست.

آرمین تا کنون شش بار «رامرانگ» تایلندی و یک بار هم «خلیل صفوان» استرالیایی را شکست داده و برابر دو رقیب دیگر تا کنون مبارزه نکرده است. البته که نباید از کنار نام «عمر سلیم» به سادگی عبور کرد. تکواندوکار ۱۹ ساله آمریکایی الاصلی که با طلای انتخابی المپیک در قاره اروپا بلیط توکیو را دریافت کرد. این تکواندوکار تا سال ۲۰۱۹ برای آمریکا مبارزه می‌کرد و مدال‌های متعددی هم برای این کشور کسب کرد و پس از آن تغییر تابعیت داد و به تیم ملی تکواندو مجارستان پیوست. وی تکواندوکار خوش تکنیک و با هوشی است که قطعاً سرمربی تیم ملی در رقابتهای انتخابی المپیک در قاره اروپا مبارزات او را دیده و آنالیز خوبی از وی دارد.

در این شرایط نماینده کشورمان که یک آسیب جدی را پشت سر گذاشته و تقریباً با شرایط بهتر از چند ماه گذشته راهی توکیو می‌شود، توان پیروزی برابر همه این رقبا و صعود به فینال را دارد. امیدواریم آرمین دوم مردادماه خودش باشد و یک مدال خوشرنگ به کاروان ورزشی ایران هدیه کند.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    همون واکسنی که کره شمالی رد کرد ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها