معاون فنی گمرک ایران:

بیش از هفت میلیون تن کالای اساسی در گمرک‌ها و بنادر کشور دپو شده اند

معاون فنی گمرک ایران گفت: بیش از هفت میلیون تن کالای اساسی در گمرک‌ها و بنادر کشور دپو شده که بیشترین مقدار آن در بندر امام خمینی(ره) است.

بیش از هفت میلیون تن کالای اساسی در گمرک‌ها و بنادر کشور دپو شده اند

مهرداد جمال ارونقی در حاشیه بازدید از انبار نهاده‌های دامی و اسکله‌های بندر امام‌خمینی(ره) بیان کرد: یکی از مسائل اساسی در بنادر و گمرک‌های کشور، ماندگاری و رسوب کالاها به ویژه کالاهای اساسی و در راس آنها، کالاهایی است که ارز دولتی دریافت کرده‌اند.

ارونقی میزان کالاهای اساسی دپو شده در بندر امام خمینی(ره) را ۳.۵ میلیون تن اعلام کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی از کشتی‌ها در این بندر در حال تخلیه است و بیش از یک میلیون تن نیز همچنان بر روی کشتی‌های پهلو گرفته در بندر امام خمینی (ره) وجود دارد.
وی اضافه کرد: کالاها باید تخلیه و تشریفات گمرکی آنها انجام و در نهایت حمل و ترخیص شوند تا از میزان کالاهای اساسی در گمرک‌های کشور کاسته شود؛ در غیر این صورت معضلی به نام رسوب پیش می‌آید که سبب ماندگاری چندماهه کالاها در بنادر کشور می‌شود.
وی افزود: برخی کالاهای اساسی در بنادر شمال کشور، با وجود گذشت بیش از یکسال از ورود آنها به کشور، از گمرک ترخیص نشده‌اند.
وی با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت انبارها در بندر امام‌خمینی(ره) گفت: کالاهای اساسی هم اکنون در مکان‌های روباز این بندر در حال تخلیه شدن هستند و ظرفیت استاندارد انبارهای آن تکمیل شده که با توجه به شرایط آب‌وهوایی و گرمای هوا، احتمال فاسد شدن این کالاها در آینده‌ای نزدیک وجود دارد.
معاون فنی گمرک بر لزوم ترخیص سریع این کالاها از گمرک تاکید کرد و افزود: با توجه به اظهار صاحبان‌ کالاها، اکنون نزدیک به ۲ میلیون تن از کالاهای اساسی در بندر امام‌خمینی(ره) آماده خروج است و تشریفات گمرکی آنها انجام و مجوزهای قانونی نیز صادر شده است.

منبع: ایرنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها