با شش کشوری که به گردشگران واکسن کرونا می‌زنند آشنا شوید

شماری از کشورهای جهان برای رونق صنعت گردشگری خود به گردشگران بین‌المللی تزریق واکسن کووید-۱۹ را پیشنهاد می‌کنند.

با شش کشوری که به گردشگران واکسن کرونا می‌زنند آشنا شوید

حدود یک میلیارد نفر در جهان تاکنون علیه بیماری کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند اما برخی دولت‌ها علاقمند هستند تا از منابع خود برای جبران ضرری که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به صنعت گردشگری وارد شده استفاده کنند. ابتکاراتی در این زمینه ایجاد شده که از جمله آن تزریق واکسن در محل اقامت گردشگران است.

در این مطلب شش کشور که طرح گردشگری واکسن را دارند یا هم اکنون در حال اجرای آن هستند معرفی می‌شود.

ایالات متحده آمریکا
برخی از شهرهای ایالات متحده آمریکا این فرصت را به گردشگران می‌دهند که با استفاده از تزریق واکسن تک دُزی جانسون‌اندجانسون بدون وقت قبلی واکسینه شوند. شهر نیویورک یکی از این مکان‌ها است که از ماه مه تاکنون دُزهایی را از طریق مراکز واکسیناسیون در مکان‌های دیدنی شهر ارائه می‌کند.

ایالت آلاسکا نیز از این روند پیروی کرده است. هید هیدبرگ، مدیر بهداشت عمومی این ایالت تایید کرده است که گردشگران می‌توانند به هنگام ورود به فرودگاه‌های سراسر ایالت، دُز واکسن فایزر یا مدرنا را دریافت کنند.

ایالت‌های آریزونا، فلوریدا، لوئیزیانا و تگزاس با استفاده از مازاد ذخایر واکسن خود اقدام به واکسینه کردن گردشگران می‌کنند.

مالدیو
مقامات گردشگری مالدیو تایید کرده‌اند که پس از آنکه واکسیناسیون ساکنان این جزیره کامل شد، آن‌ها طرح «بازدید، واکسیناسیون، تعطیلات» را به گردشگرانی که هنوز واکسن تزریق نکرده‌اند ارائه می‌دهند.

مالدیو معمولا یک مکان گردشگری برای استراحت میلیون‌ها بازدیدکننده ثروتمند در طول سال است و در نظر دارد بیش از ۴۰۰ هزار گردشگر را در سال جاری جذب کند.

مالدیو تقریبا ۴۱ درصد از جمعیت بزرگسال خود را واکسینه کرده است بنابراین برای گرم‌ترین فصل در مارس و آوریل سال آینده پذیرای گردشگران خواهد بود.

امارات عربی متحده
گردشگران از ماه‌ ژوئن تاکنون توانسته‌اند دُز واکسن‌های فایزر یا سینوفارم را در پایتخت امارات دریافت کنند.

رزرو وقت واکسن بر اساس اپلیکیشن کووید-۱۹ این کشور با وارد کردن اطلاعات گذرنامه که وضعیت ویزای شما را تایید می‌کند انجام می‌شود.

امارات در نظر دارد غیر از ابوظبی، این شرایط را برای شهر توریستی دبی نیز فراهم کند.

بالی، اندونزی
سفر به بالی همیشه برای گردشگران جذابیت داشته است. بالی به زودی بسته‌های تعطیلاتی خود را ارائه می‌دهد که تزریق دُزهای واکسن در محل اقامت گردشگران پیشنهاد می‌شود.

اندونزی در حال حاضر با افزایش بسیار زیاد موارد ابتلا به ویروس کرونا روبرو شده است بنابراین تاریخ شروع این طرح در اختیار رئیس جمهور این کشور است.

قرار است به گردشگران در این طرح، واکسن‌ها آسترازنکا و سینوفارم تزریق شود که قیمت آن در بسته تعطیلاتی آن‌ها لحاظ می‌شود.

روسیه
روسیه از ذخیره اضافی واکسن خود به‌عنوان فرصتی برای سود بردن از گردشگران استفاده می‌کند. این کشور در نظر دارد بین ۱۲۰۰ تا ۲۲۰۰ یورو از گردشگرانی که می‌خواهند یک دُز از واکسن اسپوتنیک وی را تزریق کنند بگیرد.

با توجه به اینکه این کشور در حال حاضر ویزای گردشگری صادر نمی‌کنند این موضوع برای گردشگران احتمالی باعث سردگمی شده است.

رئیس اتحادیه صنعت گردشگری روسیه می‌گوید: «این محصول آماده است اما مسائل مربوط به پشتیبانی ویزایی و ورود قانونی برای خارجیانی که مایل به تزریق واکسن روسی هستند هنوز برطرف نشده است.»

ارمنستان
ارمنستان که با بی‌اشتیاقی شهروندانش در تزریق واکسن کرونا مواجه شده، در ماه‌های اخیر تصمیم به تزریق رایگان واکسن به گردشگران گرفته است. این کشور واکسن‌های آسترازنکا، سینوواک و اسپوتنیک را در اختیار دارد اما به گردشگران واکسن آسترازنکا را تزریق می‌کند. این موضوع باعث شد تا ایرانی‌های بسیاری که از روند کند واکسیناسیون در کشور شاکی هستند راهی این کشور همسایه شوند.

استقبال ایرانی‌ها از واکسن رایگان باعث تغییراتی در قوانین واکسیناسیون ارمنستان برای خارجی‌ها شد به طوری که هفته گذشته سفیر ارمنستان در تهران گفت که از ۲۴ تیر ماه افرادی می‌توانند در کشورش واکسن کرونا تزریق کنند که بیش از ۱۰ روز در آنجا اقامت داشته باشند.

منبع: یورو نیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها