رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بیرجند:

میزان تست‌ های مثبت کرونا در استان خراسان جنوبی ۴ برابر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بیرجند از افزایش ۴ برابری تعداد تست‌های مثبت کرونا نسیت به دو تا سه هفته گذشته خبر داد.

میزان تست‌ های مثبت کرونا در استان خراسان جنوبی ۴ برابر شد

محمد دهقانی فیروزآبادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان نهبندان، بیمارستان صحرایی در شهرستان نهبندان برای مراقبت از بیماران کرونایی راه اندازی شده است.

وی در خصوص راه اندازی بیمارستان صحرایی در شهرستان نهبندان گفت: روز گذشته با راه اندازی سیستم سرمایشی بیمارستان صحرایی در بیمارستان شهید آتشدست نهبندان، این بیمارستان راه اندازی و افتتاح شد و از شب گذشته مازاد بیماران بیمارستان شهید آتشدست به بیمارستان صحرایی منتقل شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بیرجند افزود: روز گذشته 56 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری بودند که 13 بیمار بستری موقت بوده و دارو را دریافت و از بیمارستان خارج می شدند بقیه موارد هم در بیمارستان بستری بودند.

وی ادامه داد: لذا ظرفیت و گنجایش بیمارستان عملاً تکمیل و ضروری بود که تمهیدی اندیشیده شود تا مازاد بیماران کرونایی در یک جای مناسبی بستری شوند که خوشبختانه با راه اندازی بیمارستان صحرایی این اتفاق افتاد.

دهقانی بیان کرد: تمام امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه خدمات به بیماران در بیمارستان صحرایی که در مجاورت اورژانس بیمارستان راه اندازی شده فراهم شده که امید است خدمات خوب و مناسبی را بتوانیم به مردم عزیز در شهرستان نهبندان ارائه کنیم.

وی تاکید کرد: از مردم عزیز شهرستان نهبندان درخواست می کنم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کمک کنند که زودتر پیک کرونا در آنجا شکسته شود و شاهد کاهش بیماران بستری در این شهرستان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه طی دو تا سه هفته گذشته آمار تست‌های کرونا افزایش پیدا کرد و به نسبت افزایش تست گیری، تست‌های مثبت گزارش شده بالا رفت گفت: به طوری که 4 برابر قبل تست‌ها مثبت شدند و بیماران بستری هم اگر طبق روال قبلی پیش رویم شاید 3 تا 4 برابر بستری بیشتر می شد ولی خوشبختانه با اجرای پروتکل درمان سرپایی و ایجاد پرونده بستری سرپایی و تزریقات سرپایی برای بیماران کرونایی، بیماران بستری به دو برابر افزایش پیدا کردند و از حدود 30 بیمار به 60 بیمار رسیدند.

دهقانی افزود: همچنین در دو روز اخیر 4 مادر باردار در بیمارستان با تشخیص بیماری کرونا بستری شدند و خوشبختانه تاکنون حال این بیماران خوب است و یک بیمار زایمان کرده و حال مادر و نوزاد خوب است که امید داریم با مراقبت‌هایی که می‌شود به سلامت از بیمارستان مرخص شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش خارج از حد معمول بیماران کرونا در استان‌ها وشهرستان‌های همجوار خواهش می‌کنم هموطنان عزیز از سفر کردن خودداری کنند حتی اگر نیاز به مراجعه به پزشک و مراکز درمانی دارند در شهر خود و مرکز استان خودشان پیگیری کنند و از هرگونه جا به جایی پرهیز کنند چون انتقال بیماری به شهرهای دیگر باعث می شود تمام کشور درگیر شود و درگیری تمام کشور هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی و روحی و روانی زیادی را برکشور تحمیل می کند و دچار مشکلات عدیده ای خواهند شد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها