جلسه مهمی که یک دیوانه را رام کرد/ چرا ترامپ می‌خواست به ایران حمله کند؟

ژنرال میلی (ژنرال ارشد ستاد مشترک آمریکا) در یک مطلب افشا شده گفته ترامپ بعد از شکست در انتخابات به ژنرال های ارتش دستور داده به خاک ایران حمله نظامی کنند.

جلسه مهمی که یک دیوانه را رام کرد/ چرا ترامپ می‌خواست به ایران حمله کند؟

باز هم یک گزارش افشا کننده علیه ترامپ و رسوایی او. این بار کتاب "خودم به تنهایی درستش می‌کنم" برای رئیس جمهور سابق آمریکا دردسر ایجاد کرده است. این کتاب به قلم سوزان گلاسر ( Susan Glasser ) و همسرش پیتر بیکر ( Peter Baker ) است و قرار است حدود چند ماه دیگر منتشر شود. با این حال، بخشی از متن کتاب به دست رسانه ها افتاده و حالا با انتشار آن، سر و صدای زیادی در محافل سیاسی آمریکا به وجود آمده است.

دو مطلب درز شده از این کتاب به شدت جنجالی شده است. دو مطلبی که مربوط به واکنش دونالد ترامپ بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری است. این دو واکنش یکی اقدام به کودتای نظامی در آمریکا و دیگری حمله نظامی به ایران است.

به گزارش نویسندگان کتاب و به نقل از ژنرال میلی (ژنرال ارشد ستاد مشترک آمریکا) ترامپ بعد از شکست در انتخابات به ژنرال های ارتش دستور داده به خاک ایران حمله نظامی کنند اما نظامیان و به خصوص ژنرال میلی در آن جلسه به شدت با این طرح مخالفت کرده و او با تندی به رئیس جمهور وقت آمریکا گفته: " تو می خواهی ما را وارد یک جنگ لعنتی کنی"

برخی نزدیکان رئیس جمهور سابق آمریکا گفته اند که ترامپ در آن زمان تحت تاثیر بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی) بوده و می خواسته با حمله به ایران اذهان را از شکست انتخاباتی اش دور کند.

همچنین در این کتاب ذکر شده که علی رغم مخالفت شدید سران ارتش حتی مایک پنس (معاون ترامپ) هم موافق این حمله نظامی بوده است. این نکته از این جهت عجیب است که پنس چندی بعد با ترامپ به اختلاف خورد و حاضر نشد از طرح شبه کودتای او حمایت کند. ژنرال میلی می گوید مایک پنس هم مانند ترامپ هیچ دلیل موجهی برای جنگ با ایران نداشت و وقتی از او می پرسیدیم چرا باید با ایران بجنگیم؟ فقط پاسخ می داد: "چون آنها بد هستند!"

نکته مهم دیگر در این رابطه این است که دونالد ترامپ در بیانیه ای به محتوای افشا شده این کتاب واکنش نشان داده اما در بیانیه خود فقط مطلب مربوط به اقدام جهت کودتای نظامی را انکار کرده و در مورد جنگ با ایران هیچ مطلبی سلبا و ایجابا نگفته است.

سوزان گلاسر همچنین در کتابش به مساله عدم توانایی ذهنی ترامپ اشاره دارد که در روزهای پایانی دولتش او را از پای انداخته بود. گلاسر اشاره دارد که ترامپ بعد از شکست در انتخابات هر کاری را برای بقای در قدرت می توانست انجام دهد و اگر ایستادگی ارتش نبود شاید او یک اقدام خارج از قانون انجام می داد.

با این حال، طبق گفته نویسندگان کتاب فوق الذکر، جلسه مهم ژنرال میلی، مایک پمپئو و رابرت اوبراین با ترامپ باعث شد رئیس جمهور وقت آمریکا قانع شود که حمله نظامی به ایران به هیچ وجه ممکن نیست و خسارات بسیاری به آمریکا وارد می کند. گویا ترامپ بعد از این جلسه قانع شده که وارد جنگ با ایران نشود و این طرح را از رده خارج کند.

مطالب منتشر شده از کتاب " خودم به تنهایی درستش می‌کنم " بازتاب بسیار زیادی در جراید آمریکایی داشته است. بیشتر خبرگزاری ها و پایگاه های خبری البته مطالب مربوط به کودتا را پوشش داده اند اما بودند جرایدی که تیتر اصلی خود را به ادعای مربوط به حمله به ایران اختصاص داده باشند.

پایگاه بیزینس اینسایدر یکی از پایگاه هایی بود که بیشتر به مساله جنگ با ایران پرداخت. این پایگاه ضمن اشاره به مطالب منتشر شده در کتاب فوق الذکر مروری بر اختلافات ایران و آمریکا در این سالها داشته و اوج این اختلافات را خروج غیر قانونی ترامپ از برجام می داند. بیزینس اینسایدر همچنین به حمله موشکی آمریکا به فرودگاه بغداد و شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره دارد و این اقدام را اقدام خصمانه دیگر دولت ترامپ علیه ایران می داند.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • علیرضا
    1

    ایکاش جنمش رو داشت و حمله میکرد یه بازی دوسر برد برای ایران بود هم روی امریکارو کم میکرد هم عیار مسئولینی که فقط از راه دور هارت و پورت میکنن رو نشون میداد متاسفانه به چندتا موشک دلخوش کردیم و فکرکردیم اگه میتونیم اسرائیل رو بزنیم یعنی جلوی امریکا گرفته شده و مردم خوشحالن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      منتظر توضیحم. اگر از ترس موشک نبود چرا وچرا حمله نکردن!!!!از توه درمونده که توسوراخ موش قایم میشدی ترسیدن وحمله نکردن خخخخخخخ

  • ابراهیم
    0

    جنگ زرگری یا جنگ درویش

  • Iraj.soltani
    0

    باید بگویم، ۱- متأسفم برای مردم آمریکا که اینقدر از تمدن حرف می زنند، ولی یک مرد دیوانه را انتخاب و ۴ سال وجود خطرناک، شهوتران و منفعت طلب او را بعنوان رئیس جمهور تحمل می کنند و پس از دیدن چهره ی واقعی او باز هم تعداد زیادی به او رأی می دهند. ۲- نتانیاهو فکر کرده ایران مثل غزست. اگر بین ایران و آمریکا جنگ می شد، پایانی برای اسرائیل بود.۳- آنچه گذشت نشان می دهد که ایران باید به یک قدرت هسته ای تبدیل شود تا کسی جرأت برخورد نظامی را با آن نداشته باشد. زنده باد ایران. پاینده باد جمهوری اسلامی ایران.

  • دن کیشوت
    1

    ما هم از این ترامپ های خودشیفته و قدرت طلب در میان دولتمردان کم نداریم،از استاندار عصبانی و وزیر فحاش و وکیل سیلی زن گرفته تا ...

    نظرات شما -
    • مرزبان
      2

      درود بر شرف و شعورت بسیار زیبا گفتی و آفرین

  • ali
    2

    دمشون گرم سران ارتش آمریکا انقدر جربزه دارن و از خودشون اختیار دارن که اجازه شروع جنگ رو نمیدن . تو مملکت ما پیش نماز مسجد بگه حمله ... بسیجی ها همه رو به خاک و خون میکشن

  • ایران مظلوم
    2

    فقط اسما جنگ زده نیستیم رسما از هر کشور جنگ زده ای مفلوک تریم

    نظرات شما -
    • هامون
      2

      جنگ زده هم هستیم . هنوزم آثارشدر جنوب و غرب کشور مشهوده ، هنوز بچه ها به دنبال توپ بازی خود پا روی مین میگذارند ، هنوز آثار تخریب خرمشهر و ... بر پیکره ی شهر و جان مردم مشهوده

  • ناشناس
    1

    اقا این خزولات چیه سیاست های راهبردی و استراتژی ایران نا خود اگاه همیشه در راستای سیاست های امریکاست مگر مهد کودک است تصمیم به جنگ گرفتند بعد منصرف شدند بعد فهمیدن ایران قوی است ترسیدن این حرف و بحث ها فقط برای افکار عمومی مردم عوام است میدا نم این نوشتار چاپ نمیشود ولی اگر چاپ شد بدانید ایران از نظر سیاسی جایگاه دکترین سیاست های راهبردی فرامنطقه ای امریکا را دارد بنابراین حفظ و حراست از این کشور و حکومت را نیز در دستور کار خود دارد . بهرحال باید اول بدانید چرا ایران انقلاب شد ؟ این انقلاب چه منافعی برای امریکا و غرب داشته چرا محمد رضا شاه تن به این سیاست های فرا منطقه ای امریکا نداد !. این انقلاب چه منافعی برای ملت ایران داشته ؟ دولتمردان ما بجهت عدم بینش سیاسی وارد یک کار زار سیاست بازی های امریکا قرار گرفته و برون رفت از این ورطه سیاسی مشکل و حتی غیر ممکن است دنیا را سیاستمداران اسلحه ساز برای حفظ کشور های مد نظر خودشان اداره میکنند رئیس جمهور امریکا در جایگاهی نیست که برحسب سلیقه شخصی به کشوری حمله نظامی کند ایشان مجری اوامر همان سیاستمداران اسلحه ساز که دنیا را اداره میکنند هستند یک زمانی اسلحه برنو در دست سربازان بود الان تفنگ های دیگر است اسلحه هایی که در انبار های کشور های خاورمیانه دپو شده عمر مفید دارند باید از بین برود اسلحه های جدید روی کار میاید و کارخانه های اسلحه سازی و حتی قرقره سازی هم شروع به فعالیت میکنند این را بدانید کم کم نوبت عربستان هم میرسد منتهی پول های نفتی و باج های فراوان فعلا و موقتا جلو ی انجام انرا گرفته . ایران باید با سیاست های بجا و سنجیده و حساب شده از این ورطه سیاست بازی های امریکا و هم پیمانانش خودش را بیرون بکشد ایا بتواند یا نتواند زمان انرا مشخص میکند .

    نظرات شما -
    • اسد
      0

      یعنی آبکی تر از این تحلیل فقط آب دوغ خیار است! سطح فکرت مربوط به دوره دائی جان ناپلئون است!

    • ناشناس
      0

      خزولات ینی چه خخخخخ خزعبلات درسته

    • وطن پرست
      1

      با درود و عرض احترام خدمت مدیران و کاربران سایت وزین خبر فوری،در وهله اول بر خود لازم میدانم از نویسنده ناشناس این مطلب که با تحلیل درست و دقیق خود که با نکته سنجی،نکاتی را بیان کردند که البته هر ذهن آگاهی متوجه ماجرا میشود،پس از خواندن نظر حساب شده این کاربر ناشناس عزیز،به نوشته ی اسد رسیدم و خواندم ایشان که احتمالا از دانشمندان گمنام!!!!!ایران هستند ایرادی به نوشته ی دوست ناشناس داشتند،چرا که سطح این نوشته را بسیار پایین دانسته و توهین کرده اند،البته این توهین نشاندهنده همان تفکراتی است که میخواهد کاخ سفید را حسینیه کنند،نوشته اسد مصداق این شعر است که میگوید: پسته ی بی مغز گر لب وا کند رسوا شود بی کمالی های انسان، از زبان پیدا شود کاش این اسد مقداری فکر میکرد و به مطالب این دوست ناشناس توجه می کرد که پرسیده شده که چرا انقلاب شد و چراهای دیگر،امیدوارم اسد از نون به نرخ روز خوران نباشد،چرا که باید روزی ایشان و همپالگی های او که فکری چنین دارند،جواب این تفکرات خود را بدهند.کجای این نوشته مربوط به دوره دایی جان ناپلئون است؟البته شاید از موشکافی این دوست ناشناس عصبانی شدی که چنین نوشتی.اما بدان و آگاه باش که: سنگ بدگوهر اگر کاسه ی زرین بشکست ارزش سنگ نیفزاید و زر کم نشود امیدوارم که در نقد نوشته دیگران با فکر و دانش و تعقل صحبت کنیم،چرا کا در این سایت انسانهای آگاه بسیارند. ایام به کام

    • حسنی
      0

      با تشکر از نوشته دوست ناشناس که بخوبی موقعیت سیاسی ایران را ترسیم کردند فقط جهت اگاهی عرض کنم این کاربر بنام اسد از بقایای مردمیست که هنوز منتظر رویت چهره اشخاص در سطح کره ماه هستند کا ربر محترم اسد تو که دانش و اگاهی و اطلاعات سیاسی نداری چرا اینطور اظهار نظر میکنی بی اطلاعی ریشه نه تنها خود بلکه بچه های شما را هم میسوزاند .

  • مورچه
    1

    مثلاالان حالمون خوبه همه چی ارومه ماملت دررفاه نسبی زدندگی میکنم یاهرروزباجنگ روانی گرانی قطع اب وبرق وسخنان چرندمسولین صبح راب شب میرسونیم

    نظرات شما -
    • A
      1

      خیلی تلاش میکنی مورچه جان معلوم میشه پول خوبی میگیری.

    • مورچه
      0

      بAاره کلی پول نفت وگازسرزمینم رابهم دادن به همه دادن تونگرفتی؟؟؟؟؟!!!!!

    • بهنام
      0

      مورچه صد بار تا حالا گفتم اول اسمت را درست کن ! و بعد این مطلبی که نوشتی چه ربطی به این گزارش خبر فوری داشت ؟؟ پیش خودت فکر می‌کنی با این مطالب و خزعبلاتی که مرتبا می‌نویسی خیلی ابوعلی سینا هستی مسخره

  • سعید
    0

    ممنون ازتیترخبری! این مطلب کاملا درسته ومنابع موثق اطلاعاتی هم ازانگیزه ترامپ برای حمله نظامی یااتمی به کشور خبرداده بودند،ولی آن چیزی که باعث شدژنرال میلی وفرماندهان پنتاگون ترامپ را منصرف کنندهشدار های جدی ستادکل نیروهای مسلح بودکه علنا اعلام کرد: حمله به ایران یعنی آغازجنگ جهانی سوم ویک جنگ تمام عیاردرکل دنیا!

  • حسین
    1

    کاش حمله کرده شایدحالاحالمون بهتر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آره دقیقا مثل عراق وافغانستان نه

  • بازنشسته
    1

    ببینید با مردم ایران در این چهل و اندی سال چکار کرده اید که مردم آرزوی حمله آمریکا و خلاصی از این وضعیت را دارند!فاصله که اکنون بین حاکمیت و مردم کوچه و بازار است فاصله زمین تا آسمان است اگر ج.ا با مردم ایران خوب تا می کرد ملت در هر ماجرایی پشتش بود و نه ترامپ و نه هیچکس دیگر فکر حمله نمی کرد ولی افسوس که مردم الان فقط در فکر رهایی از این وضع هستند و از کجا معلوم دور بعد رییس جمهور آمریکا ترامپ نباشد که در آن روز وای به حال شما

    نظرات شما -
    • ح ز
      0

      ضمن سلام میخواستم بگم چرا هر کسی نظرشو به کل مردم ربط میده این مردم هرجا که خطری بخواد ملت وکشورشون و تهدید کنه پشت در پشت به جنگ با ان رفته ومیروند وخواهند رفت میخواد ترامپ باشه یا هر کس دیگر تاریخ این راثابت کرده وخدای ناکرده خواهد کرد فاصله ای را هم که شما از زمین تا اسمان میدانید بر عکس فاصله ای بین عده ای از مردم که با اصل نظام هیچ مخالفتی ندارند از عملکرد یک عده از مسولین که به حق نیز هست مشاهده شد که به صورت رای باطله یاشرکت نکردن در انتخابات که انهم تقسیم بندی دارد چون تو خوانواده خودم سه نفر موفق به رای دادن نشدن یکی شناسنامه اش نبود یکی مریض بود کسالت داشت نرفت ویکی دیگه ام به خاطر دو بچه خردسالش نتونست بره ومشکلی هم با مملکتش نداره واون قسمت ناراضی هم با عملکرد مسولین در اصلاح امور در اینده انشاالله به دامن ملت بر میگردن میمونن اون عده ای که اصلا از ایران ایرانی ناراحتند وبه قول قدیمی ها اجنبی پرستن که باید بگم فتیله این که ترامپ یاترامپیست بتواند ایران را مستعمره کند را از گوشتان بیرون‌کنید

    • بهنام
      0

      مردک این چه خزعبلاتی که سرهم کردی و چند نفر هم عقل خودت به تمجید از تو پرداخته‌اند؟؟؟ خریدهای تسلیحاتی شاه دست کمی از بن سلمان نداشتند و کلی از شرکت‌های نفتی آمریکایی مثل بیکر + هالی برتون + ستکو + انتر دریل+ وسپر + ردینگ اند بست + سنتافه + شلمبرجر و.... و نیز کمپانی ‌‌‌های چند ملیتی مثل رویال دات شیل و بریتیش پترولیوم و.. ‌‌. در حال کار و ارتزاق و چپاول بودند و تا اول انقلاب هم نه مشکلی داشتند و نه کسی در ایران در کارشان دخالت می‌کرد این داستانهای من در آوردی شاه به خاطر نفت رو در روی آمریکا ایستاد و آمریکا ترتیب سرنگون‌سازی رژیم آن را داد از آن مزخرفاتی است که از مغز تو و یک عده متوهم در می‌آید . در ضمن شاه که توسط خود آمریکا و با کودتای ننگین ۲۸ مرداد و با سرنگونی دولت قانونی دکتر محمد مصدق مجدداً بر سر کار آمد و مهره و ژاندارم آمریکا و نیز برای جلوگیری از نفوذ کمونیسم برای آمریکا هر کاری انجام می‌داد ( برای نمونه کمک به دولت عمان و نابودی چریک‌های چپگرای ظفار و نیز کمک به دولت سعودی برای حمله آن زمان به یمن و مبارزه با نیروهای جمال عبدالناصر ) شما بجای نوشتن خزعبلات بی سر و ته کمی مطالعه کنید و کتاب خاطرات سالیوان آخرین سفیر آمریکا در ایران را مطالعه کنید . در ضمن سه روز قبل از فرار شاه از ایران ۲۳دی ماه ۵۷ بدستور فرح و با تائید شاه ۳۸۴ چمدان و صندوق محتوی تاج شاهنشاهی و جواهرات و مروارید و زمرد و الماس و تعداد زیادی از جواهرات و طلا به ارزش ده‌ها میلیون دلار ربوده شد و اینها به جز ۳۵ میلیارد دلاری است که از ایران خارج کرد شما می‌توانید گزارش سال ۱۳۹۱ روزنامه فایننشال تایمز به مناسبت بهار عربی را بخوانید ( لازم بذکر است که این روزنامه متعلق به جمهوری اسلامی ایران نیست و جیره خوار ایران نیز نیست ) در ضمن ابوعلی‌سینا در آن رژیم هم زاغه نشین و حلبی‌آباد و حاشیه نشین الی ماشاءالله داشتیم . کمی مطالعه کن و داستان تخیلی و خزعبلات ننویس !!!

  • هامون
    0

    دوران جنگ‌ گرم مدتهاست به پایان رسیده یا به حداقل رسیده ترامپ ملعون با اون امضای کثیف خود مدتهاست جنگ روانی بوجود آورده و البته جنگ اقتصادی مردم باخود با تحریم ها مردم مسکن و خودرو را هفت الی ده برابر دیدن و تورم افسار گسیخته حال در هر خانه جنگ است و بجز یک قشر خاص همه باهم درگیر

  • تورج میرآب
    0

    خاک بر سر ترسوش اگه حمله میکرد خیلی خوب بودتو فوتبال میگن حمله نکنی حمله میکنن

    نظرات شما -
    • وطن دوست
      0

      متاسفم برا افکار بیخودی که داری؟

  • برجامی
    0

    متاسفانه برخی دوستان ازجنگ حرف می زنن که انگار قایم موشک بازی است هزینه یه روز جنگ تمام عیار برابر با یک ماه بودجه کشور و شاید هم بیشتر است ضمنا اگه بسیجیان جان بر کف زمان جنگ تحمیلی نبودند خیلی ها بایدبه لهجه عراقی بعثی صحبت می کردن.احترام به رزمندگان بسیجی ازنان شب واجب‌تر است.

    نظرات شما -
    • ب برجامی
      0

      بسیجی های جنگ تحمیلی همه درکنارمردم مظلوم هستیم دیگه تحمل رنج هم وطن هایمان راندراریم درودبرملت جانم فدای ملت

  • محمد
    0

    انشاالله به فضل الهی و نظر حضرت مهدی دور بعدی جناب آقای ترامپ رییس جمهور خواهد شد و به داد مستضعفین جهان خواهد رسید، الهی به حق علی

  • مهرداد سربندی
    0

    چرا ترامپ بعد از شکستش در انتخابات می خواست به ایران حمله کند؟ زیرا او دولت روحانی را در شکست های بین المللی و بی آبروی دولت امریکا موثر می دانست و از اینکه به روحانی و ظریف باخته عصبانی بود. جالب اینجاست که در داخل کشور هم جریان انحصار طلب به عنوان ابراز همدردی با ترامپ از دولت روحانی عصبانی بوده و هستند. و در طول انتخابات امریکا سبزه گره میزدند که ترامپ برنده شود بلکه برجام پا نگیرد و کاسبی تحریمها از رونق نیفتد.

  • بهزاد
    0

    یعنی تو آمریکا یه ژنرال جلوی رییس جمهور میگیره حالا چرا همون ژنرال امنیت برقرار نمیکنه

  • کامبیز
    0

    به علت اینکه حسن روحانی چراغ سبز ذلت نشون داده بوده و برای نوکری کدخدا آماده بود.

  • اکبر لوله
    0

    باید میزد میترکوند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها