نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبر فوری:

فیلترینگ نداریم اما محدودیت هایی را اعمال خواهیم کرد/نمایندگان مجلس سودای رفتن به دولت را نداشته باشند


31 تیر 1400 - 08:02
60f3e48f5f670_2021-07-18_12-51
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما برای اصلاح رفتارهای اجتماعی ، بایدها و نبایدهایی داریم تا هرج و مرج ایجاد نشود، در قوانین فضای مجازی هم مانند سایر کشورها محدودیت داریم اما قرار نیست فیلترینگ داشته باشیم.

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبر فوری، درباره در جریان قرار گرفتن رئیس جمهور منتخب از طرح صیانت از فضای مجازی گفت: پیشینه این طرح به مجلس گذشته بازمی گردد، با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که نکات فضای مجازی را با قید کوتاه مدت ذکر کردند، بر آن شدیم به واسطه متخصصان این حوزه در مدت زمان کوتاهی، این طرح را به اجرا برسانیم و برای همین نمی‌توانیم منتظر روی کار آمدن دوره بعدی ریاست جمهوری و انتقالات شویم، زیرا طرح ها در دولت بعدی هم در نهایت با آرای متخصصین و کارشناسان جلو می رود و به همین دلیل با توجه به ضرورت و اضطرار این طرح، نیاز نیست منتظر رئیس جهور آینده بمانیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به سوالی درباره مشورت دولت جدید با کمیسیون فرهنگی، جهت انتخاب وزرای فرهنگی گفت: ما بدون هیچ تعارفی به دنبال این هستیم که به‌گزینی اتفاق بیافتد؛ بنابراین کمیسیون فرهنگی، ضمن احترام به نظر رئیس جمهور منتخب، حتما در این باره پس از انتخاب گزینه های پیشنهادی ورود خواهد داشت تا بر اساس اصل عدالت محوری، حرکت کنیم که بهترین گزینه ها به عنوان سفیران فرهنگی کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد انتخاب شوند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره طرح صیانت از فضای مجازی: در قوانین فضای مجازی، محدودیت داریم اما قرار نیست فیلترینگ داشته باشیم. وی همچنین درباره فیلم منتشر شده از قمه کشی"هلیا" گفت: قرارکمیسیون فرهنگی و نیروی انتظامی بر این است که فقط به دنبال معلول نباشیم و به علت حوادث دقت بیشتری داشته باشیم

منتظری درباره فیلم منتشر شده در فضای مجازی از قمه کشی دختری به نام "هلیا" تصریح کرد: روالی که در کمیسیون فرهنگی در سال جدید با نیروی انتظامی مشخص کردیم، این بود که فقط به دنبال معلول نباشیم و به علت حوادث دقت بیشتری داشته باشیم؛ زیرا اگر چنین مسائلی ریشه ای حل نشود، باز هم شاهد این حوادث خواهیم بود و در غیر این صورت نیروی انتظامی که باید خط پایان باشد به خط آغاز تبدیل می شود، گام بعدی ما، راه حل هایی برای پیشگیری و افزایش وظیفه نظارتی است زیرا پیشگیری هزینه کمتری نسبت به درمان دارد.

نمایندگان مجلس سودای رفتن به دولت را نداشته باشند

منتظری درباره ماجرای مخالفت با خروج نمایندگان از مجلس و پیوستن به دولت جدید، گفت: با توجه به فرمایش رهبری در آغاز فعالیت سال دوم مجلس که آسیب های نمایندگی را مطرح کردند، یکی از آسیب ها این بود که نمایندگان می‌توانستند در عزل و نصب مدیران ارشد، فرمانداران و استانداران اختیار داشته باشند و ایشان سفارش کردند این مسئله به صلاح نمایندگان مجلس نیست، بحث دوم هم اینکه با عنایت به نکات رهبر انقلاب توصیه ما این است که نماینده ها خیلی سودای رفتن به دولت را نداشته باشند زیرا اهمیت و ضرورت نمایندگی مجلس، کمتر از دولت نیست؛ بنابراین این نکته فصل الخطاب مجلس است که نمایندگان مردم در مجلس فقط در صورت ضرورت و مصلحت ها به دولت جابه جا شوند.

این گفتگو را ببینید.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما برای اصلاح رفتارهای اجتماعی ، بایدها و نبایدهایی داریم تا هرج و مرج ایجاد نشود، در قوانین فضای مجازی هم مانند سایر کشورها محدودیت داریم اما قرار نیست فیلترینگ داشته باشیم.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

60f3e48f5f670_2021-07-18_12-51
31 تیر 1400 - 08:02

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبر فوری، درباره در جریان قرار گرفتن رئیس جمهور منتخب از طرح صیانت از فضای مجازی گفت: پیشینه این طرح به مجلس گذشته بازمی گردد، با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که نکات فضای مجازی را با قید کوتاه مدت ذکر کردند، بر آن شدیم به واسطه متخصصان این حوزه در مدت زمان کوتاهی، این طرح را به اجرا برسانیم و برای همین نمی‌توانیم منتظر روی کار آمدن دوره بعدی ریاست جمهوری و انتقالات شویم، زیرا طرح ها در دولت بعدی هم در نهایت با آرای متخصصین و کارشناسان جلو می رود و به همین دلیل با توجه به ضرورت و اضطرار این طرح، نیاز نیست منتظر رئیس جهور آینده بمانیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به سوالی درباره مشورت دولت جدید با کمیسیون فرهنگی، جهت انتخاب وزرای فرهنگی گفت: ما بدون هیچ تعارفی به دنبال این هستیم که به‌گزینی اتفاق بیافتد؛ بنابراین کمیسیون فرهنگی، ضمن احترام به نظر رئیس جمهور منتخب، حتما در این باره پس از انتخاب گزینه های پیشنهادی ورود خواهد داشت تا بر اساس اصل عدالت محوری، حرکت کنیم که بهترین گزینه ها به عنوان سفیران فرهنگی کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد انتخاب شوند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره طرح صیانت از فضای مجازی: در قوانین فضای مجازی، محدودیت داریم اما قرار نیست فیلترینگ داشته باشیم. وی همچنین درباره فیلم منتشر شده از قمه کشی"هلیا" گفت: قرارکمیسیون فرهنگی و نیروی انتظامی بر این است که فقط به دنبال معلول نباشیم و به علت حوادث دقت بیشتری داشته باشیم

منتظری درباره فیلم منتشر شده در فضای مجازی از قمه کشی دختری به نام "هلیا" تصریح کرد: روالی که در کمیسیون فرهنگی در سال جدید با نیروی انتظامی مشخص کردیم، این بود که فقط به دنبال معلول نباشیم و به علت حوادث دقت بیشتری داشته باشیم؛ زیرا اگر چنین مسائلی ریشه ای حل نشود، باز هم شاهد این حوادث خواهیم بود و در غیر این صورت نیروی انتظامی که باید خط پایان باشد به خط آغاز تبدیل می شود، گام بعدی ما، راه حل هایی برای پیشگیری و افزایش وظیفه نظارتی است زیرا پیشگیری هزینه کمتری نسبت به درمان دارد.

نمایندگان مجلس سودای رفتن به دولت را نداشته باشند

منتظری درباره ماجرای مخالفت با خروج نمایندگان از مجلس و پیوستن به دولت جدید، گفت: با توجه به فرمایش رهبری در آغاز فعالیت سال دوم مجلس که آسیب های نمایندگی را مطرح کردند، یکی از آسیب ها این بود که نمایندگان می‌توانستند در عزل و نصب مدیران ارشد، فرمانداران و استانداران اختیار داشته باشند و ایشان سفارش کردند این مسئله به صلاح نمایندگان مجلس نیست، بحث دوم هم اینکه با عنایت به نکات رهبر انقلاب توصیه ما این است که نماینده ها خیلی سودای رفتن به دولت را نداشته باشند زیرا اهمیت و ضرورت نمایندگی مجلس، کمتر از دولت نیست؛ بنابراین این نکته فصل الخطاب مجلس است که نمایندگان مردم در مجلس فقط در صورت ضرورت و مصلحت ها به دولت جابه جا شوند.

این گفتگو را ببینید.

منبع: خبرفوری

26

نظرات 35
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
ناشناس 1 0 پاسخ 1400/5/1 -13:00

برای ما که همین الآن هم محدودیت و فیلترینگ اعمال شده دسترسی به وات و تل و اینستا و سرچ گوگل و سایر اینها کلا قطع شده فقط بخاطر اعتراض به حق برای نبود آب و برق حالا نه تنها آب و برق نداریم که اینترنت هم نداریم

قلقلک 1 0 پاسخ 1400/5/1 -00:15

اسپیس ایکس یا همان اینترنت ماهواره ای خواهد آمد تا ۶ ما دیگه وهمه این شکر خوریها به پایان خواهد رسید چقدر مودب نشسته ای بیسواد

محمد 6 0 پاسخ 1400/4/31 -23:47

انقلاب جدیدی در راه است..

فلاح 3 0 پاسخ 1400/4/31 -23:46

امثال هلیا با محدودیت اینترنت درست نمیشن. فقر و بدبختی و مصیبت های اجتماعی ریشه در نحوه غلط مدیریت کردن جامعه است . محدودیت هیچ دردی دوا نمیکنه

. 7 1 پاسخ 1400/4/31 -22:37

راه حل نهایی فقط و فقط رفراندومه.والسلام

کارمند 4 0 پاسخ 1400/4/31 -21:55

باطرح بازنشستگی کارمندان بالای ۲۵ سال خدمت درمجلس چکارکردید؟؟ عده ای مشکلات جسمی وروحی دارند،لطفااین طرح تصویب شودوبجایشان جوانان بیکارراجذب نمایید

امیر 6 1 پاسخ 1400/4/31 -21:50

فیلتر نمیکنن، ولی میخان یجوری پهنای باند رو کم کنن که هیچکار نکنی، حتی سایت های دات کامم نمیتونی باز کنی، بی‌شعور ترین های دنیا شدن مسئولین ما

نازنین زهرا 3 0 پاسخ 1400/4/31 -21:13

ما سپاسگزار این نمایند ها هستیم که نماینده به حق خادم خانواده خود دوستان و رفیق و بزرگان محله حوزه انتخابی هستند واقعاً هر کدامشان ثروتشان سر به فلاکو افلاک می زند ممنونیم ای نماینده همسر گرامیتان فرزندان دلبندتان و دوستان رفادار که ثروتمند شدن تا یک بشکه از آن را در انتخابات بعدی خرج کنند تا قدرت و ثروت افزون گردد / مجلسی که به توپ بسته بشه باید چه خصوصیاتی داشته باشد ؟؟/

زمان 3 0 پاسخ 1400/4/31 -20:20

نميتوانند محدوديت ايجاد كنند چون جواب بچه پنج ساله اش را نميتونه بده

م 0 14 پاسخ 1400/4/31 -19:15

مردمی که میگن ما تو اینستا تجارت می کنیم خب می تونن مهاجرت کنن به پیام رسان های مشابه داخلی !اینستا تبدیل شده به یک ...خانه و قمارخانه و منبع فساد

خرمشهر 0 3 پاسخ 1400/4/31 -18:07

نص صریح قرآن فالهمها فجورها وتقواها ،،،روزی حضرت موسی ع از پرسید چرا بنی بشر را یکنواخت نیافریدی، خداوند فرمود پس عبودیت کجا خواهد رفت .یعنی اگر یکنواخت بود عبادت هم نبود .تا انسان عادی گناه نکنه پس چطور از خدا مغفرت میخواهد ،من عرف نفسه فقد عرف الله عز وجل

مش جمعه 13 1 پاسخ 1400/4/31 -18:03

از گذشته درس عبرت نگرفتیدآیا ممنوعیت ویدیو جواب داد؟آیا ممنوعیت ماهواره و شکستن دیش ها جواب داد؟ اگر داخل منزل منتظری بروید روی ماهواره اش ،سه ال ان بی نصب شده است.شماها ظاهر و باطن متفاوتی دارید.بوقلمون خیلی خیلی بهتر از شماست

ت 14 2 پاسخ 1400/4/31 -17:36

به خدا اگه اینها در کشورهای دیگه بودن برای چوپانی هم نمی بردن ولی در این کشور شدن نماینده مجلس

رضا 10 2 پاسخ 1400/4/31 -17:35

روزی میرسه که تو اتاق خواب ملت هم دوربین بذارین دور نیست اون روز

110 16 1 پاسخ 1400/4/31 -17:24

به امید حق خدا بزودی فیلترتون می کنه .

شله زرد 1400/4/31 -22:33

لعنت بر شما با محدودیت هایتان . خدا محدودتان کند

ایرانی 13 2 پاسخ 1400/4/31 -16:31

شما بدون فیلتر یکماه هم زنده نمی مانی! خداوند انسانها را آزاد آفریده ولی شما آنها را فیلتر میکنی.

حسنی 9 3 پاسخ 1400/4/31 -15:46

محدودیت داریم اما فیلترینگ نداریم .!!!!! دوکلمه هم بشنو از ننه عروس تازه از راه رسیده .

کاربر ناشناس 14 3 پاسخ 1400/4/31 -15:25

اسم این مجلس را باید گذاشت دشمن ملت هر چی قانون به ضرر ملت است در حال بررسی و تصویب است

مردم 15 2 پاسخ 1400/4/31 -14:29

مشکلات ، بی آبی ،گرانی ، تحقیق و تفحص از دزدیهای شهرداری ، خودرو سازها ، اختلاس ها دزدی ها و ... رو چرا انجام نمیدهید .

قادری 9 2 پاسخ 1400/4/31 -14:13

قشنگ عکس گرفته.

ناشناس 14 1 پاسخ 1400/4/31 -13:25

ایشون بفرمایند در این مدت مجلس چه کاری برای معیشت مردم کردند.

ناشناس 15 2 پاسخ 1400/4/31 -12:09

فقط به فکر جیب خود و خالی کردن جیب مردم باشید

شهرام.ر 17 0 پاسخ 1400/4/31 -11:42

مثل سایر کشورها!!! محدودیت در فضای مجازی...میشه بفرمایید کدوم کشورهای دیگه؟؟ به‌جای حل مشکلات حکومت(آگاهی ملت) ، به فکر حل مشکلات مردم باشید . کاشکی تا وقتیکه مشکل کمبود آب مردم خوزستان حل نشده ، هیچ مسوولی حق استفاده از آب آشامیدنی رو نداشته باشد تا یه خورده درک کنید که مشکل فضای مجازی نیست !!!.

قمرملوک 20 1 پاسخ 1400/4/31 -11:37

ابتدا محدودیت بعد محرومیت...عصر حجر هم اینطوری نبوده...آره حتما فیلتر کنید تا کسی از دزدی ها و اختلاس مسولین خبردار نشه جهان سوم هم نیستیم به لطف مدیریت و کشورداری شما مسئولین عقب مونده...

ناشناس 15 1 پاسخ 1400/4/31 -11:21

یعنی چس اره فیلترینگ ندارین اما عملا مگه گوگل و فیسبوک و اینستارام و عیره میان تو ایران نمایندگی بزنن و مجوز بگیرن تو کدوم کشور تا حالا اینکار را کردن که ایران دومیش باشه بنابراین راحت از دور خارج میشن و هزاران شغل و تحقیق علمی و اینترنت جهانی و راه ارتباطی مردم و کلی کسب و کار از بین میره و همچنین با کاهش پهنای باند خارجی عملا اینها کارایی ندارن شما فیلتر نمیکنینن بدون فیلتر از دور خارج میکنید خاک بر سرتون

گوسفند ایرانی 23 1 پاسخ 1400/4/31 -11:14

مردم ایران گوسفند اند و نباید هر مسیری که دوست دارن برن چون گوسفندها قدرت تشخیص مسیر درست اللهی ندارن باید پشت سر الاغ حرکت کند و توسط سگ ها کنترل بشن

گوسفند تویی 1400/4/31 -19:10

ما گوسفند نیستیم از جانب خودت حرف بزن گوسفند!

کاربر ناشناس 15 1 پاسخ 1400/4/31 -10:32

چرا از هوشیاری مردم و اطلاع رسانی در هراسید همه چیز سانسوره،ماهواره پارازیت داره اینهم از فضای مجازی خوب بگویید دیکتاتوری و بس شما چه نماینده مردم هستید

شامورت 19 2 پاسخ 1400/4/31 -10:07

دهه هشتاد و قطعی اینترنت و بسته بودن فضای مجازی رو یادتون هست دوستان فضای مجازی؟؟؟؟داره دوباره همون میشه.روحانی خوب یا بد،حدااقل فضای مجازی رو تا حد امکان توسعه داد.

دن کیشوت 19 1 پاسخ 1400/4/31 -09:35

برای ایجاد محدودیت و ممنوعیت زرنگ تشریف دارند اما برای رسیدگی و حل مشکلات کشور،با بیل توی کمرشون زدن،الان با این کارهای احمقانه مشکل آب خوزستان حل میشه ای بی شرف ها؟!

کاربر ناشناس 18 2 پاسخ 1400/4/31 -09:29

کاشکی دغدغه شما مشکلات انبوه مردم باشه نه فضای مجازی تامردم باخبر بشن کی چقدردزدی کرده ......شمافقط میگید فضای مجازی که مردم ندونند درایران چه خبره....ضمنا مجلس ۲۰درصدی که پشتوانه مردمی ندارد

اکبر 21 3 پاسخ 1400/4/31 -09:21

محدودیت بدون فیلترینگ خواهیم داشت انشاالله که خودت فهمیده باشی چی میگی ما که نفهمیدیم .

علی 2 23 پاسخ 1400/4/31 -09:18

باید اجرا شه، تا ببینیم چیه، نه فیلترینگ کار درستیه و نه اینجوری یله و رها